+ Svar på diskusjon
Side 2 av 4
FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 77

Diskusjon: Anbefalingstråd: barneleker

  1. #21
    Tuppen
    Gjest

    Sv: Anbefalingstråd: barneleker

    Bra tråd!!
    Jeg liker godt geomag (eller gjerne de billigere merkene) Det er gøy for alle. De små (over putte i munnen-stadiet,vel og merke) syns det er gøy å leke med magnetene og sette dem fast i hverandre, de litt større kan lage de mest utrolige figurene.

    Når det gjelder hobbyting syns jeg krympeplast er festlig. (Panduro) Man tegner/farger en figur med tusj/fargeblyant, klipper den ut og har den i ovnen noen minutt. Ungene syns det er gøy å se på den i ovnen, for man ser at den krymper kraftig. Fint å bruke til å lage nøkkelring, smykkeanheng mm (bare husk å ta hull før en steker den) Den blir helt hard når den er ferdig.

    Mosegummi (også Panduro) er også flott å holde på med i alle aldre.

  2. #22
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Teofelia sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2002
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    6,412

    Sv: Anbefalingstråd: barneleker

    Sitat Opprinnelig postet av Tuppen
    Mosegummi (også Panduro) er også flott å holde på med i alle aldre.
    Hva i alle dager er "mosegummi"? :blond og nysgjerrig:
    Teofelia, Frøkna juni 2002 og Blobben oktober 2006


  3. #23
    Tuppen
    Gjest

    Sv: Anbefalingstråd: barneleker

    He he - det er noen små skumgummifigurer i ulike størrelser og fasonger. Kjempefin å lime på ark eller andre materialer. God å holde i for små hender.

  4. #24
    DrBabe
    Gjest

    Sv: Anbefalingstråd: barneleker

    Maxamec! Anbefales!! Systemet er stilt ut på Teknisk museum og det er skikkelig morsomt å bygge med. Kan også bygges om til en stabil lær-og-gå-vogn og det finnes mange ulike sett man kan utvide med.

    Her er Daniel med flyet og go-carten mamma har bygget:


  5. #25
    Fadese
    Gjest

    Sv: Anbefalingstråd: barneleker

    Jeg anbefaler sjølmekkede bokstavkort Lillemor er utrolig opptatt av bokstaver for tida, så jeg gikk til innkjøp av kartong, bokstav-klistremerker og kontaktpapir.
    Bokstavene æ, ø og å manglet dessverre, så de må jeg printe ut og klippe til når jeg får tid.
    Konsonanter på blå kartong, vokaler på rosa. Tre eksemplarer av hver bokstav. Utålmodig som jeg er, holdt jeg på å freake ut av irriterende kontaktpapir, men lillemor ble fornøyd.
    Foreløpig er hun ikke interessert i se hvordan lydene kan settes sammen til ord, men hun synes det er morsomt å si hvilke bokstaver det er og dele ut "våre" bokstaver.
    Vedlagte miniatyrbilder IMG_0657_2.jpg  

  6. #26
    DrBabe
    Gjest

    Sv: Anbefalingstråd: barneleker

    Åhhh, må få komme med litt reklame for hjemmesnekring. Lekeby med hull i midten er nemlig SÅ kult! Og ganske pedagogisk, vel? Jeg har laget en sånn til Daniel, fordi pappaen min laget en slik til meg da jeg var liten. Pappas idé med andre ord.

    Bilder av Daniel sin lekeby:


    Her er Daniel i full gang. Ble fort litt kaos i landsbyen, men han digger det:




    Mer info finnes i en egen tråd på hjem og hobby.

  7. #27
    Fadese
    Gjest

    Sv: Anbefalingstråd: barneleker

    Sitat Opprinnelig postet av DrBabe
    Åhhh, må få komme med litt reklame for hjemmesnekring. Lekeby med hull i midten er nemlig SÅ kult! Og ganske pedagogisk, vel? Jeg har laget en sånn til Daniel, fordi pappaen min laget en slik til meg da jeg var liten. Pappas idé med andre ord.

    Bilder av Daniel sin lekeby:


    Her er Daniel i full gang. Ble fort litt kaos i landsbyen, men han digger det:




    Mer info finnes i en egen tråd på hjem og hobby.
    Fantastisk!

  8. #28
    Tuppen
    Gjest

    Sv: Anbefalingstråd: barneleker

    DrBabe - å så dritstilig! Sånn vil jeg også ha! Så flink du er!!

  9. #29
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Sølva sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Meldinger
    2,140

    Sv: Anbefalingstråd: barneleker

    kapla


  10. #30
    maylen
    Gjest

    Sv: Anbefalingstråd: barneleker

    Enkelt og greit, og både min 1 åring og min 9 åring leker med disse:

    Treklosser. Fargede treklosser de kan bygge med. Utrolig lærerikt for de små.

  11. #31
    LadyBee
    Gjest

    Sv: Anbefalingstråd: barneleker

    Støtter maylens anbefaling, og legger til at den for en jente på ti måneder er den morsomste leken å rydde dem tilbake i esken

    Dessuten passer de godt sammen med BRIOTOGBANEN som broer, tuneller og andre konstruksjoner (og som last, hvis du har en av de vognene der de minste klossene kan ligge stødig).

  12. #32
    lisus
    Gjest

    Sv: Anbefalingstråd: barneleker

    Lego Quatro - genial for de minste. Gutten min fikk en boks med slike til jul da han var snaut året, og kost seg med å rive ned tårn vi har bygget til nå. Nå plukker han klossene fra hverandre når vi har satt dem sammen, og de kastes ned trappa. Han setter også klossene sammen, men noe særlig bygging er nok litt tidlig enda. Quatro er mye enklere både å sette sammen og ta fra hverandre enn duplo. Kan senere brukes sammen med duplo.

  13. #33
    Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    RaspberryRipple sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Midt på
    Meldinger
    471

    Sv: Anbefalingstråd: barneleker

    Dette er en suuper leke!
    Kjøpt fra http://alveslottet.no/




    Sett med fire frukter, kniv og skjærebrett i tre. Fruktene holdes sammen med borrelås, slik at de kan "skjæres" med kniven.

    Flott til rollelek når barna leker kjøkken, familie e.l. Settet gir også veldig god motorisk trening, og er en ufarlig måte å trene på å bruke kniv.

    En flott gave til både gutter og jenter fra tre år!
    Storesøster -04

    Lillebror -07


  14. #34
    Æresmedlem
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Niobe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    24,625

    Sv: Anbefalingstråd: barneleker

    Anbefaler Manhattan "Skwish".

    Mathias fikk denne da han var 2 måender, og har brukt den MYE. Da vi hang den på babygym'en hans var det den første leken han strakte seg etter og tok tak i. Eldre barn som kommer på besøk blir også alltid fascinert av den.

    “God, grant me the serenity to accept the things I cannot change,
    the courage to change the things I can,
    and the wisdom to know the difference.”
    Reinhold Niebuhr

    September 2005 Mai 2010

  15. #35
    DrBabe
    Gjest

    Sv: Anbefalingstråd: barneleker




    Jøss så fin den var!
    Er enig i at Skwish er tøff. Den har vi.
    Sist endret av DrBabe; 30-05-2006 kl 17:35

  16. #36
    Tidligere bruker
    Gjest

    Sv: Anbefalingstråd: barneleker

    Masse flotte leker i denne tråden.. jeg fikk mange ideer.
    her er en leke mille fikk til jul og allerede i februar kunne hun alfabetet og mange tegn.

    Den selges på www.sprell.no
    Det er en vogn med klosser av tre. veldig flott. klossene kan bygges, og skrives ord med.

  17. #37
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Teofelia sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2002
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    6,412

    Sv: Anbefalingstråd: barneleker

    Sitat Opprinnelig postet av Aprilmamma
    Flott til rollelek når barna leker kjøkken, familie e.l. Settet gir også veldig god motorisk trening, og er en ufarlig måte å trene på å bruke kniv.

    En flott gave til både gutter og jenter fra tre år!
    Da Frøkna var tre år gammel fikk hun den sylkvasse grønnsakskniven og ordentlige agurker og papirakaer å bryne seg på. Hun har skjært opp grønnsaker til middagen i over et år nå.

    Men det så ut som en flott leke, altså.
    Teofelia, Frøkna juni 2002 og Blobben oktober 2006


  18. #38
    DrBabe
    Gjest

    Sv: Anbefalingstråd: barneleker

    Sitat Opprinnelig postet av Teofelia
    Da Frøkna var tre år gammel fikk hun den sylkvasse grønnsakskniven og ordentlige agurker og papirakaer å bryne seg på. Hun har skjært opp grønnsaker til middagen i over et år nå.
    Din ekstremsporter!
    Men jeg har hørt det samme. Det farligste er faktisk å gi dem sløve kniver.

  19. #39

    Sv: Anbefalingstråd: barneleker

    For en bra tråd !!
    Her var det MASSE bra....

    (må følge med i denne tråden)
    VinterPrinsen 2004, VårPrinsen 2007 & LitjPrinsessa født 22.2.11

  20. #40
    acthor
    Gjest

    Sv: Anbefalingstråd: barneleker

    Kjempekjekk link!

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 2 av 4
    FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine