+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 16 av 16

Diskusjon: Sanger

Idril
    Gjest

Sanger

Er deres barn også glad i sanger ???

Jenta mi er helt i hundre etter å synge. Vi har en liten perm med sanger i (som hun har fått av venninnen til søstra mi) som vi synger fra. Lillemann henger ivrig med han også.

Stor favorittene er (og hun kan de utenat). Regner med at flere synger disse

"Nyss så møtte jeg en krokodil
    Han kjørte rundt i en bil
    Han var så tjukk og fet, og spilte på trompet
    Og halen var så lang
    Og bilen var så trang
    At halen måtte ligge på et lasteplan"

Og da må du "kjøre bil", være "tjukk", spille "trompet", og vise hvor lang halen er ellers er det ikke noe gøy nei.

Melodi: "Lisa gikk til skolen"
    Frosk og Fisk og Krabbe
    Regn og Paraply
    Ekorn, Bjørn og Hare
    Månen bak en sky

Melodi: "Mikkel Rev"
    Fly og Bil
    Katt og Pil
    Hest, og Ku og Brille
    Båt og Brev
    Ball og Rev
    4 krokodiller

Ellers er det stas med:
    Lille olle-bolle (vet ikke om sangen heter det jeg men)
    Ole brum
    Lille Petter edderkopp
    One-Two-Three-Four-Five... (vet ikke navnet på den engelske sangen jeg)

Helt utrolig hvor fort disse små lærer syns jeg. Hun går jo ikke i barnehage, men har snappet det opp likevel hun

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tove sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2002
    Sted
    Orkdal
    Meldinger
    2,997

Sv: Sanger

Tuva synger bare "sjirio sjirioooo bay bay....." om dagen hun
    Tove , mamman til Elsa Christine, okt. 1993 og Tuva Aurora, okt. 2002

Seniormedlem
    Rykte Rykte
    aja sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2002
    Sted
    Indre Enfold
    Meldinger
    2,720
    Blogginnlegg
    2

"Come on, come on, come oooooooooooooon .... "

... og så kan han resten på et språk jeg aldri har hørt før, gitt...
    aja og go'gutta S -00 og M -02

Krii
    Gjest

Julie synes også det er veldig gøy og synge.
    Favorittene hennes er:
    Lille Petter Edderkopp
    Bæ-bæ lille lam
    Hjulene på bussen
    Ha det bra - sang

..det er de som hun synger med på. ellers liker hun egentlig alle barnesanger, men spesielt glad i de vi gjør tegn med når vi synger.

VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    skilpadda sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2002
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    7,079

Lillegutt er glad i å bli sunget for, og kan veldig mange sanger, men det er ganske sjelden han går med på å synge for oss. Særlig for meg (antagelig fordi det vanligvis er jeg som synger for ham). Men han synger ofte for seg selv (eller for lekene og dukkene sine) når han sitter og leker.

Farmor er kanskje den som er aller mest glad i å synge for ham, og hun har lært ham mange eldre sanger som han er veldig glad i (og kan), som Fager kveldssol smiler, Blåmann, Eg veit ei lita jente, Alle fugler små de er, Lille måltrost, og så mange Margrethe Munthe-sanger som Å jeg vet en seter, Å tenk at Gråpus har fire små, Vi har en tulle med øyne blå, Vesle Kari og vesle Mari... Og så Blåbærturen, og så er Kjerringa med staven veldig morsom, og mange sanger jeg pleier å synge fra sangboka: Anne Knutsdotter, og Kringlevrider Bollesen, og Dyrene i Afrika (og mange andre Egner-sanger), og Tre små kinesere (særlig når man synger på bare én vokal).

I det siste har han begynt å spørre om hva alt mulig i sangene betyr, og det er ikke alltid så lett. Han drev og sang Eg veit ei lita jente ganske mye i ferien, og stoppet hele tiden og spurte "Hva betyr 'der talatrosten synger så om kvelden'?" "Hva betyr 'bort sitt ja'?" "Hva betyr 'sjærast nord i skogen'?".

På sengekanten er det de samme klassikerne som går igjen: So ro lille mann, og Lille kattepus. Noen ganger også Byssan lull. Og hvis det er pappaen som legger ham, så vil han ha en gammel godnattsang som pappaen har lært av farmor, som lærte den av sin far, som var fra vestlandet: "God natt, så vil eg seia".

Men den aller største favoritten er, og har lenge vært, Yellow Submarine!
    Sist endret av skilpadda; 09-08-2005 kl 22:36
    Skilpadda og Lillegutt (des. 2002)

Tidl. bruker
    Gjest

Å ja - både å høre på sanger (cd eller aller helst mamma) og synge selv. Hun synger ikke på oppfordring, men som skilpaddas lillegutt, synger hun for seg selv når hun leker etc.
    Favorittene har lenge vært:
    De fleste av sangene fra Kardemomme by, kanskje særlig røversangen. Jeg får raskt korreks dersom jeg ikke synger det riktige verset (det som er mest pop, er det der de skal ut og røve Sofie)
    Ellers er mange andre Egnerviser populære: Dyrene i Afrika, sanger fra Hakkebakkeskogen, Kaptein Sorte-Bill, Løvesangen.
    Videre har vi en plate med mer "moderne" sanger, bla. Byggmester Bob, Kaptein Sabeltann, Postmann Pat m.fl. Hun liker dem godt. OG kjenningssanger fra barnetv, tv-serier.
    Når hun skal legge seg, er "Mors lille Ole" en gjenganger. Det er bestefaren (min far) som har sunget den for henne, og jeg har en mistanke om at hun ber om den fordi den har 4 lange vers??

I sommer gikk det mye i bursdagssangen ("hurra for deg"), og da jeg sa at hunden vår hadde bursdag, sang hun hele dagen, og lurte på hvor kaken var

ekkir
    Gjest

Jepp! Her synges det alt fra barnesanger til Tjesriåu

Tito
    Gjest

Å ja, tulla vår synger hele dagen hun. Hun kan omtrent alle sangene fra Kardemomme By og Hakkebakkeskogen. I tillegg kan hun 3-4 Vål'enga sanger + mye annet. Hun har et overraskende stort repetoar. Favorittsangen for tiden er Petter Pinnsvins vise og Bakemester Harepus. Det kuleste er at hun synger tekst og melodi nesten helt perfekt.

Det blir nok barnekor på henne fra hun er 4 år.

Storemy
    Gjest

Her i huset synges det også veldig mye. Myen elsker sang! Og hun har en virkelig utviklet sans for å plukke opp nye sanger. Det var ikke mange gangene jeg sang Ja, Vi elsker for henne før hun tok mye av den.
    Jeg har tenkt å prøve å finne ut om det er noe sted vi kan gå sammen å synge nå utover høsten. Er det kanskje noen som vet om noe sånt? Hun vil ikke gå alene, jeg må nok være med jeg også på selve syngingen.

Medlem
    Q-tip sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    385

Lille Frø synger veldig mye, og har gjort det i snart et år! Kan både tekst og melodi til en mengde sanger, bla
    Ja vi elsker
    O du som metter
    Gledens herre (gjorde stor lykke i besøk fullt av gamle tanter!)
    Amandus Dokkemann
    Brann-sangen
    Jeg er så glad i deg
    Soro Lille mann
    Dyrene i Afrika
    Bro bro brille
    Bæ bæ lille lam
    Bjørnen sover
    Petter Edderkopp
    ....

ja - mange!!
    Og så er hun jo morsom når hun stemmer i med Schnappi, Agadu, Come on come on come oooon, agado og alle disse andre engelske sangene...
    Q-tip og Lille Frø, født 9/12-02

Kula
    Gjest

Jonas er veldig glad i sang og musikk. Men som Lillegutt synger han kun for lekene sine når han tror vi ikke hører.

Ellers så skal han ikke høre på "bløt" musikk som Ravi og DJ Løv nei. Her skal det nemlig høres på AC/DC og aller helst Back in Black. HØYT. "Pille høøøøyt mamma, og schøøre fort" Storebror sitter og holder seg for ørene, og Jonas sitter med et DIGERT glis og skikkelig digger i baksetet.

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Steinbukk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2002
    Sted
    Rolvsøy
    Meldinger
    638

Sitat Opprinnelig postet av aja
    "Come on, come on, come oooooooooooooon .... "

... og så kan han resten på et språk jeg aldri har hørt før, gitt...
    :LOL: Måtte bare sitere denne jeg HAr vært favoritten til storebror her siden i vår. TYdelig at den blir spillt mye i barnehagen ja...tror de voksne der begynner å gå så smått lei.

Ellers synger han mye "bæ bæ lille lam", "nede på stasjonen", "tøffe tøffe toget" og "hjulene på bussen"... Ofte synger han litt fra alle sangene sammen....og noen ganger nesten hele alene.

Av sanger med beveglese er "lillebror kan tromme" og "med krøllet hale" favorittene.
    Steinbukk og Gutta Boyz
    Lùka Elias sept -04 & Noah Leander des -02

VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Suzie Q sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    6,491

Er det noe frøknen kan så er det sanger Hun har et repertoar uten sidestykke, men de synger jo masse i bhg i tillegg til her hjemme.

Favorittene om dagen er The animals went in two by two som vi hørte på Balamory her om dagen Leter etter norsk tekst, men den engelske får duge enn så lenge Ellers er det Kaptein Sabeltann, Kjøreturen, Den glade familie, Lille måltrost, Petter hamrer, Historien om de tre små fisk, Hompetitten (blir hun aldri lei av , Soltrall, Sol ute, sol inne, Anne Knutsdotter, Jeg vil bygge meg en gård, Å, jeg vet en seter, Postmann Pat, Teletubbysangen, Balamory, Byggmester Bå-åb (ja, hun uttaler Bob som de gjør i den sangen )... Listen er som sagt laaaang - det er moro med sang
    Klem fra Suzie Q
    Frøken Snupp Sprettkanort født 2002
    Unge herr Super Sprettkanort født 2004
    MikroMini Sprettkanort termin 6.9.2012

Seniormedlem
    Blesha sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2002
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    2,832

Gutten vår er også veldig glad i sang. Han liker godt det meste av musikk, men det må være mye rytme og "action" i det. Så nå har jeg lært meg å legge inn ekstra rytme, og bruke veldig innlevelse til og med når vi synger "Bæ bæ lille lam gikk på restaurant". Han vil aller helst høre på pappa'n sin progrock musikk.

Gutten vår satt bakovervendt i Britax Two Way Elite til han var 5 1/2 år. Bakovervendt er tryggest!

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Steinbukk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2002
    Sted
    Rolvsøy
    Meldinger
    638

Sitat Opprinnelig postet av Suzie Q
    Byggmester Bå-åb (ja, hun uttaler Bob som de gjør i den sangen )...
    Bare kom på noe morsomt....en liten digresjon bare

Oppdaget her for en stund siden at Noah kaller den dampveivalsen (tror jeg) for Rulle-med, slik de synger i sangen. Syntes det var så søtt og morsomt.
    Steinbukk og Gutta Boyz
    Lùka Elias sept -04 & Noah Leander des -02

kokkemor
    Gjest

Jada, her synges det nesten hele tiden Hva hun liker ? alt mulig rart ,men men lydbøker med historier og sang er toppers

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
  • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine