+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 17 av 17

Diskusjon: Min Prematur fødsel.

Prematur mor
    Gjest

Min Prematur fødsel.

Jeg har llenge prøvd å bli gravid og de gangene jeg har blitt det har det endt i abort. Denne gangen trodde jeg det samme!!!! Da jeg var 21 uker på vei våknet jeg en morgen og kjente på meg at det var noe galt!! Jeg hadde ikke vondt men var bare uggen. Jeg ringte sykehuset og de ba meg komme ut dit til en liten sjekk(pga alle abortene var jeg et risikosvangerskap og derfor tok de meg inn med en gang) Jeg reiste alene ut på sykehuset og fikk et belte på megen. Hjertelyden tilbabyen min var fin. Hun hadde det bra!! J

Jeg fikk så beskjed om å reise hjem....NEI!!! Sa jeg.....Jeg fikk mast meg til en ultralyd......Og en gyn undersøkelse. Ultralyden gikk fint, men da jeg satte meg opp i gyn stolen og la beina i bøylene så jeg ansiktet til gynokologen forandre seg og han sa#=0&....Jeg lå da der med 2cm åpning og bulende vannblære....
    Denne gynokologen hadde fulgt meg tett gjennom dette svngsk og de forrige så han var like engasjert som en ver bekjent var. Han la meg i en seng og satte igang med drypp.(bricanyl)

Så var vente tiden i gang. Det var strengt sengeleie uten lov til å gå på do eller sitte. Hodet lavere enn resten av kroppen....Jeg hadde jevnlig besøkj av en gravid venninne(snuppsi mamman til Magnus som også er inne på nm)som motiverte med at vi SKULLE trille vogn sammen.

Jeg ble fortalt at hvis de ikke klarte å stoppe fødselen nå kom barnet ikke til å overleve. Jeg måtte bli 23 uker før de kunne videresende meg til riksen. Jeg ble så klart redd og det ble to pinefulle uker.

Etter to uker ble jeg overflyttet til riksen. Jeg ble kjørt i ambulanse og hadde med jordmor i bilen. Da jeg kom frem til RH ble jeg møtt av barnelege. Han informerte om risikoen ved å få et barn så tidlig som i uke 23.
    Jeg fikk så lungemodningssprøyter og ble liggende fremdeles.

Så etter et par falske alarmer, 5 dager ut i uke 23 begynte det for fullt.
    På natten til lørdag 5 mars KL 0400 begynte veene for fullt.Jeg fikk ringt min samboer og mamman min. De kjørte vel fra Hønefoss til Oslo på ny rekord tid. Etter mye venting ble jeg trillet inn på fødestue...Jeg var ved godt mot å prøvde å gjøre det beste ut av det.

Jeg begynte med å få veer med 5-8 min mellomrom så lå med det fra kl 0600 på morgenen til nærmere 1430, da stoppet alt. Babyen ville ikke ut alikevel. Jeg var sliten og barnet gjordet det ikke lett for meg.
    Så rund kl 17-18 begynte det for fullt igjenn etter at de måtte sette det igang.
    Kl syv begynte trangen for å presse å komme- Og flere jordmødre og leger, barneleger og spes på premature stod klare. Da de fikk beina mine opp i bøylene var det bare to tre press som skulle til før hun var ute. Kl var 1911.

Jeg hørte jordmoren rope" KLIPP POSEN KLIPP POSEN" Og et lite ynk ga hun fra seg,ja det ble en liten jente.

De løp ut med henne og vi ble sittende igjen litt fortumlet over alt. Lever barnet? Ble det gutt/jente?? Vi viste ingen ting.

Så kom det en dame inn å fortalte at lille Majlene var født. Hun levde og var fraktet inn på nyfødt intensiv. Hun veide 640 gram og var 31 cm lang.
    Det ble hektisk akkurat da hun kom yt fortalte de. Grunnen til at de skrek klipp posen var at hun kom i vannposen med morkake og i sete...(hun gjorde seg stor det skal jeg love)De måtte klippe posen for å finne henne. Så var det i dusjen for første gang på 3 uker. Sp var det rullestol tur bort på nyfødt. Innerst i den mørke kroken, blandt rare lukter og litt ul og pip, lå vår lille prinsesse. Intullet i tepper for å holde varmen. Hun var nydelig og så bitteliten.
    Den natten sov jeg og samboeren i same seng for første gang på 3 uker. Nybakte foreldre til ei lita prinsesse.........

Historien om alt etterpå og rundt det å få prematur kan dere finne på prematur sidene eller på min profil.....

2.  
    NANNE
    Gjest

Sv: Min Prematur fødsel.

Gratulerer med ei tulle, det er bra at gikk bra som det gikk.

Lilli3
    Gjest

Ble helt rørt jeg, utrolig historie!
    Håper alt går bra med dere og den lille prinssessen deres vokser seg stor
    og sterk!
    Lykke til videre!

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tingeling84 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    3,305

Så flott at alt gikk bra! Det må ha vært skremmende å vite at hun skulle bli født så tidlig, da det satt i gang.
    Tingeling84
    Lille Hjerte: Mai 05
    Prakteksemplaret: November 06.

Æresmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Ise sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    På bygde!
    Meldinger
    22,018

Utrolig flott rapport,ble rørt her gratulerer med den lille jenten
    Mamma til 3 gutter.

Prematur mor
    Gjest

Hun er i dag snart 6 mnd å veier 4600, var på kontroll i dag....Går bra....men vi har hatt det tøft....når jeg kommer meg litt mer til hektene skal jeg prøve å skrive å legge ut historien hennes. Det mest kritiske døgnet ble det skrevet om i Foreldre og barn sin august utgave....Hvordan er det med dine???
    Sitat Opprinnelig postet av Lilli3
    Ble helt rørt jeg, utrolig historie!
    Håper alt går bra med dere og den lille prinssessen deres vokser seg stor
    og sterk!
    Lykke til videre!

Snuppsi
    Gjest

Jeg har nå hørt dette før jeg men må skrive alikevell,husker da du ringte meg rett etter fødselen det var en stor klump som løsnet da du sa hun levde. Alle de mnd dere var på sykehuset krysset vi fingrene og håpet på det beste at det gikk bra er virkelig et bevis på at det er ei villjesterk og tøff jente dere har fått Jeg fikk rett da når jeg sa det var jente
    Jeg sitter å sipper å griner jeg da du kjenner jo meg hormonella hadde vært passende nick.Jeg vet jo ingenting opm hvordan det er å sitte i en sånn situasjon jeg kan jo bare tenke meg til det. Jeg sier som jeg har sagt før,du er en knall tøff dame og du har taklet det på en måte som er utenfor min forstand. ikke vanskelig å se hvorMajlene har arvet viljestyrken sin fra

Jeg håpet og trodde vi skulle få trille sammen og da endelig den dagen kom var det en lykke følelse uten like Endelig skulle vi som lå på gress plenen(6-7år) gamle og fantaserte om voksen livet ting ble ikke så fryktelig ulikt det vi trodde foruten om vesla de som fikk en et så hardt møte med livet. Vi har barn nå,du er nå gift da(skal prøve å komme etter med det) tja vi har jo heller ikke alle de millionene vi ønsket oss da,og ikke så fryktelig mange rosa kjoler heller Jeg glemmmer ikke de gangene vi lå der sammen å filosoferte,du og jeg småjentene på haldenjordet og nå triller vi sammen en gang iblandt og har fortsatt kontakt(noen ganger mindre en andre) men vi vet jo begge hvor vi er å finne vist det skulle være noe.
    Kjempe glad i deg gi Majlene en klem fra hennes fremtidige beleiler Magnus
    Sist endret av Snuppsi; 01-09-2005 kl 07:50

Prematur mor
    Gjest

glad i deg

Seniormedlem
    maja83 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    Trøndelag
    Meldinger
    1,703

Takk for en flott rapport, blir helt her jeg sitter! Så bra at alt gikk bra, og gratulerer med jenta
    juni 05 feb 09

Noramor
    Gjest

hei det var en kjempfin rapport..leste om deg i foreldre og barn også...
    stå på videre og mange lykke ønskninger fra meg

så nydelig fortalte !!
    å gratulerer som rimelige nybaktforeldre & ikke minst gratulerer med prinsessa
    godt å høre at alt gikk bra !!!
    VinterPrinsen 2004, VårPrinsen 2007 & LitjPrinsessa født 22.2.11

Bolla baby
    Gjest

Blir helt satt ut her jeg...
    Så godt å høre at det gikk bra til slutt. Og gratulerer med den etterlengta jenta!

Theron
    Gjest

Gratulerer med den lille prinsessen!!

Måtte hente frem Foreldre og Barn idag og lese en gang til

En tøff liten jente dere har fått!

God klem

Lina og nurket
    Gjest

Gratulerer kose dere masse. takk for fin rapport.

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    LilleVims sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    3,934

Ble litt snufset nå...

Nydelig fortalt

Gratulerer så mye med den lille prinsessen
    LilleVims
    MiniVims 030505
    Hjemmesiden vår

Supermedlem

Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Trøndelag
    Meldinger
    1,002

Gratulerer med den lille jenta

Sunshine©
    Gjest

Gratulerer så mye.Ble helt rørt når jag leste fødselrapporten din.

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine