+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    olebrumm sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    sørlandet
    Meldinger
    1,327

Hvordan og hvor tidlig merket du at du var gravid?

Noen som fikk veldig klare symptomer på at de var gravide før mensen uteble?
    Jeg er nemlig i gang med prøving av mitt første barn, og synes det er veldig spennende. Men blir gal av å vente på å kunne teste å sånn, skulle helst blitt gravid med en gang om dere skjønner.
    Jentene 07 og 09

Æresmedlem
    Rykte
    Ise sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    På bygde!
    Meldinger
    22,077

Sv: Hvordan og hvor tidlig merket du at du var gravid?

1 graviditet: ble oppdaget i uke 6.
    2 graviditet:det var ett IVF forsøk,så det ble oppdaget 14 dg etter innsetting av egg
    3 graviditet: oppdaget i uke 7.
    Mamma til 3 gutter.

Æresmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Vimsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2002
    Sted
    Haugesund
    Meldinger
    10,382

Jeg merket det to dager før jeg skulle ha mens denne gangen.
    VAr fryktelig kvalm og svimmel.

September`02 og November`05

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Antiga sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Bergensområdet
    Meldinger
    2,650

Rundt den tiden jeg skulle hatt mensen, merket jeg med begge to, at jeg fort brakk meg ved tannpuss. Hadde store vansker med å pusse tennene bak. (For meg fortsatte det under hele svangerskapet også da.. ) Ellers kom vel resten av symptomene etterpå. Lykke til med prosjekt baby da!!
    Mars 01, Jan 05 & Mars 12

Jeg vil heller bli mislikt for den jeg er, enn likt for den jeg ikke er.

Veronal
    Gjest

Eneste symptomet var positiv test 10 dager etter eggløsning.

Tidligere bruker
    Gjest

Jeg var veldig svimmel og svimte faktisk av midt på stuegulvet. Testet positiv da jeg var 4+2 uker på vei.

Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Blümchen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    488

Vi hadde prøvd i 9 måneder og jeg hadde i grunnen mistet motet litt. Likevel fikk jeg for meg at jeg skulle teste en lørdag vi skulle på fest. Helt tåpelig i grunnen for det var 4 dager før jeg skulle ha mensen. Og den var POSITIV! Riktignok veldig svak, men baby ble det. Jeg følte liksom på meg at noe var anderledes den måneden uten å være helt klar over det. Jeg testet positivt 4+0 i følge ul-termin og 3+4 i følge min termin. Og hun ble født på min termin!
    Blümchen, mamma til Thelma 6. april 2004

Supermedlem
    Bøtta sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Meldinger
    1,032

Merka at noe var annerledes allerede en uke før mens....... Orka ikke å ha på holdin strømpebukse som var helt ok en uke før, var mer sulten enn ellers. Testet ikke før den dagen jeg skulle ha mensen, men da var den klar positiv.

Må legge til at det var veldig planlagt med kartlegging av eggløsninga, men det hadde vi holdt på med i flere mnd og kroppen kjentes annerledes ut denne gangen
    -mai-04
    -juli-06

Æresmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

Medlem siden
    Jan 2002
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    10,052

Jeg bare VET det like etter at egget er befrukta og er helt sikker når jeg kjenner at det fester seg. Positiv test har jeg somregel 2-3 dager etter at egget har festa seg i livmoren. Jeg er visstnok ikke normal
    - Happy -
    Turbo (-02), Sprell (-03), Liten (-05)

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Embriksmamma sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2002
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    4,409

Sitat Opprinnelig postet av Antiga
    Rundt den tiden jeg skulle hatt mensen, merket jeg med begge to, at jeg fort brakk meg ved tannpuss. Hadde store vansker med å pusse tennene bak. (For meg fortsatte det under hele svangerskapet også da.. )
    Jøss, sånn hadde jeg det også de to siste gangene jeg var gravid. Rare greier!

Ellers hadde jeg ikke så mange symptomer den første tiden, bortsett fra en rar "tyngde" nederst i magen, kvalm ble jeg ikke før rundt uke 8.

Lykke til!
    (-93, -96, -00, -02 og fosterbarn -08)

Veteranmedlem

Medlem siden
    Aug 2004
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    4,603

Sist bare kjente jeg det på meg, og tror jeg tok testen ca to uker etter eggløsing.

Denne gang vet jeg at jeg har kjent det veldig tidlig! Fikk samme slimet som jeg hadde ved sist graviditet for 3 uker og 4 dager siden. Dagene etter kjente jeg at noe var på gang og var mer hormonell enn vanlig, så på søndagskvelden bestemte jeg meg for å ta en test. Denne var svakt positiv og testoman som jeg er tok jeg nye hver dag fremover Ikke før på onsdagen var den veldig positiv.

Etter å ha vært på ul nå på fredag og sett ett bankende hjertet så vi at jeg kan ikke ha vært mer enn 3 uker på vei når jeg fikk slimet og testet positiv første gang 3 dager før forventet mens. Har forresten vært veldig øm i brystene også denne gang, og det var jeg ikke før jeg fødte sist!

Lykke til

Nabbe
    Gjest

Malika ble oppdaget ved at jeg tok en test hjemme siden jeg aldri sluttet å spy etter omgangssyke. Jeg var da rundt 12 uker på vei.

Sofiane ble oppdaget hos legen i uke 14-15 en gang, jeg hadde gu fordi jeg skulle få p-sprøyte nr to (før den første hadde vi skippet GU fordi legen ikke hadde tid)

Khadija ble oppdaget da jeg tok test hjemme to uker etter IKM. Testa negativ på IKM forresten. Men med mine sykluser på opp til 18 mnd, så er det vel ikke rart at jeg ikke ni-tester.

Kikkan
    Gjest

1:e gang reagerte jeg på at öyene mine ikke klödde som de pleier da jeg har linser i. Omtrent 4-5 dager för forventet mens. Men skjönnte ikke helt at det var fordi jeg var gravid. Ellers fikk jeg "mensen" men den var litt rar, og fölte meg litt rar en stund også, så etter 5 dager med småblödninger som ikke helt var som de pleide testet jeg positiv.

2:e gang var ikke helt planlagt, men husker at jeg noterte at öyene mine ikke klödde da jeg brukte linser den gangen heller. Selv om jeg ikke trodde jeg var gravid. Så kom mannen min hjem med en test 4 dager för forventet mens fordi HAN syntes at det föltes ut som at jeg var gravid. Jeg tisset på pinnen for å gjöre han glad, såg som forventet at den var negativ, og fortalte det til mannen. "Men har det allerede gådd 5 minutter?" sporte han. "Eh... nei, jeg tisset jo nettopp på den. Det har nok gådd 1 minutt kanskje..." svarte jeg. Etter 5 minutter kom mannen å sporte "Er det der en strek?". Men vi ble ikke helt enig i hvis det var en skygge strek, eller en positiv strek. Så da ble det en ny test tadd 2 dager seinere. Som også var veldig svak, men som jeg mente bestemt var positiv. Men mannen mente var negativ. Dagen jeg forventet mensen kunde ikke mannen heller nekte til at den var positiv lenger.

Supermedlem
    olebrumm sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    sørlandet
    Meldinger
    1,327

Sitat Opprinnelig postet av Happy
    Jeg bare VET det like etter at egget er befrukta og er helt sikker når jeg kjenner at det fester seg. Positiv test har jeg somregel 2-3 dager etter at egget har festa seg i livmoren. Jeg er visstnok ikke normal

Tror mamma hadde det noe lignede som deg faktisk, rart det der. Jeg vet liksom ikke hva jeg skal kjenne etter, men har visstnok gode gener for å være veldig fruktbar.

Skal til gynekolog i morgen så blir spennende om hun kan se noe, har IKM til helgen så det er vel kanskje litt tidlig uten at jeg vet da.
    Jentene 07 og 09

Supermedlem
    olebrumm sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    sørlandet
    Meldinger
    1,327

Forresten når merket dere at dere var trøttere enn vanlig?

Har prata litt med mamma om dette, hun sa at hun var veldig trøtt når hun gikk med meg men at hun til tross ikke fikk sove. Det er meg for tiden.
    Jentene 07 og 09

Veteranmedlem

Medlem siden
    Aug 2004
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    4,603

Sitat Opprinnelig postet av olebrumm
    Forresten når merket dere at dere var trøttere enn vanlig?

Har prata litt med mamma om dette, hun sa at hun var veldig trøtt når hun gikk med meg men at hun til tross ikke fikk sove. Det er meg for tiden.
    ja, stemmer på meg ihvertfall

Jeg har testet ca. en uke etter uteblitt menstruasjon alle gangene. Hadde ikke noen symptomer før det.

Al-Kemia
    Gjest

Første forandringene var at puppene ble en tanke større ca 1,5 uke etter befruktning. Det stakk litt rundt kjønnsdelene også. Men ettersom jeg hadde lagt på meg 4 kg på 3 uker (!!!) trodde jeg at omfangsøkningen bare var feita som slo seg på puppene.
    Og rundt forventet mens blødde jeg neseblod to dager på rad. Det var da jeg virkelig ble mistenksom. Hos meg kommer mens +/ - 3 dager, se. Så da jeg blødde neseblod og gikk 5 dager over tiden trengte jeg egentlig ikke noen test.

Jeg ble utslitt ca i uke 5 eller 6. I løpet av 3 dager gikk jeg fra å være særdeles utholdende og sterk til en skjelvende geleklump som knapt nok kom seg ut av senga. Ble sykemeldt tidlig før jeg fikk svangerskapsperm.

Som andre forteller: når kroppen plutselig oppfører seg rart er det godt mulig at det er en spire på vei. Lykke til med familieforøkningen!

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
  • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine