+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 10 av 10

Diskusjon: blod fra munnen???

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    ankimor81 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    ski kommune
    Meldinger
    3,480

blod fra munnen???

kansje noen her vet noe om dette?
    på onsdag hentet jeg mathias i bhg da han hadde 40 i feber.
    på genseren hans var det en del blod og vikaren fortalte at det hadde rent blod ut av munnet da han satt på fanget hennes,hun trodde kansje han hadde bitt seg selv eller noe.(var litt vel mye blod for det syntes jeg men)
    tenkte ikke så mye mer over det å dro hjem med en slapp gutt.han sov hele dagen og gråt innimellom,ville bare kose..veldig ulikt han!!!
    på ettermiddagen hostet han opp blod da han satt på fanget til papaen,og det syntes vi var litt ekkelt.men tenkte at han kunne ha svelget blod og at det kom opp igjen nå.natten tilbringte han i vår seng,mye våken men slapp.fikk 3 stikkpiller den dagen men feberen gikk fort opp igjen.dagen etter så jeg at han hadde blod rundt munnen og på pysjen.jeg bestemte meg for å ringe bhg for å prate med henne som hadde tidlig vakt på onsdag,kansje det hadde skjedd noe på mårran som ikke vikaren viste.joda han hadde falt og slått seg men blødde ikke da.men han hadde blødd ut av munnen da de var på tur og da han våknet etter luren.jeg bestemte meg for å ringe legen og var også litt småirritert på bhg selv om jeg er ellers veldig fornøyd med de altså.
    vi dro til legen ville finne ut om han blødde fra et sår eller om det var noe anet,småen var ganske fin på formiddagen i går og feberen hadde gått ned.legen(en vikar) fant selvfølgelig ingenting,ingen sår eller blodrester i munn.hun syntes dette var snodig men hadde ingen svar.og spurte flere ganger om jeg var sikker på at det ikke var neseblod..noe jeg var helt sikker på,da både vi og de i bhg hadde sett det fra munn.utover dagen fikk han igjen 40 i feber og var dårlig.i dag så jeg at det igjen var blod på pysj ,ansiktet og på lakenet i senga da vi stod opp etter en søvnløs natt.begynner å bli litt engstelig,men småen er i fin form foreløpig nå da....
    fatter ikke hva dette kommer av jeg,noen som har noen forslag eller beroligende ord..er litt ekkelt dette her....
    Mathias 16.01.2004 annicken 12.12.2005 Mikkel 04.08.2010
    hjemmesiden:http://mathiasgullet.piczo.com ...(bilder av lillesøster også)

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    pillen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Vestfold
    Meldinger
    3,062

Sv: blod fra munnen???

Jeg har ingen råd. Tror jeg personlig hadde vært hysterisk og løpt på legevakt og leger for å få svar. SYns det er merkelig at ikke de i barnehagen tok det hele så rolig.
    Prinsessa-96 og Prinsen-04

bumpi
    Gjest

Jeg hadde også tatt turen til legen igjen og bedt om en grundig sjekk. Bl.a.bør det taes en crp (indikerer betennelsestilstand forårsaket av virus). Hvis han hoster mye, kan slimhinnene i halsen bli så "irritert" at de begynner å blø, det er i såfall ufarlig. Du beskriver det som om han blør mye, så som nevnt; jeg ville dratt til legen igen.

God bedring

Veteranmedlem
    ankimor81 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    ski kommune
    Meldinger
    3,480

har vurdert å dra til legen igjen men da får jeg bare hun samme,min lege er tilbake på mandag.blir han dårlig i kveld tar jeg han på legevakta og håpe de kan ta en crp.
    det som er rart er at han ikke hoster noe særlig,da hadde det vært mer forståelig liksom.hosta blod en gang ellers så har det bare rent ut liksom.
    takker for svar

Tidl. bruker
    Gjest

Hjelp... er du sikker på at du ikke kan få han inn til en ny konsultasjon hos en annen lege? F.eks hos legen til barnefaren? Jeg hadde ihvertfall dratt på legevaktenfor å få dem til å se på han... om ikke annet enn for at du skal bli litt mer beroliget!

Idril
    Gjest

Usj, dette hørtes ekkelt ut
    Jeg hadde krevd en annen lege på legesenteret, dratt på legevakten og krevd at dette ble sjekket. Hoster opp blod høres overhode ikke bra ut

Seniormedlem
    Aviva sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    1,984

Hvordan går det med ham nå?

Jeg hadde også blitt hysterisk om LM hadde blødd såpass mye fra munnen. Rart at legen ikke sendte dere videre til sykehuset for prøver synes jeg. Hvis de i barnehagen sa at han falt så kan det jo være noe innvendig. De sa ikke noe om hvordan han falt altså?
    storebror L.M januar '04
    lillesøster M.A juli '05

Veteranmedlem
    ankimor81 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    ski kommune
    Meldinger
    3,480

hei går bra med han nå,er i bhg igjen.og blodet sluttet å komme på fredag,og feberen forsvant.han hadde vist bare falt å fått en kost i ansiktet.men det hadde gått bra der og da visst.ikke noe blod kom da han slo seg.jeg også tenkte at de kunne være noe innvendig,men da hadde det vel kommet mere blod og han hadde vel blitt sykere vil jeg tro.eneste teorien jeg har nå er at det har dukket opp en jeksel, og feberen og blodet kan jo komme fra den tanna.selv om han aldri har hatt noen reaksjon på tenner før da..
    kansje litt vel mye blod av den grunn,men med spytt kan det jo se værre ut enn det er.
    hvis dette skulle dukke opp igjen vil jeg kreve mer behandling enn hva vi fikk av den legen i hvertfall.

Veteranmedlem
    Heohappy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Meldinger
    4,530

Så godt at det gikk over, hørtes skummelt ut. Synes også du burde fått litt mer hjelp av legen enn som så, blir jo ikke særlig beroliget av slikt. Håper det ikke skjer mer.
    Heohappy/Lysten, Mathilde f.070204, Bendik f.010407 og Simen f.110310.

Seniormedlem
    Aviva sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    1,984

Godt at det rettet seg opp igjen og at han er i form! Som du sier, så bidrar sikkel til at det ser ut som større mengder blod. Jeg trodde det var snakk om friskt blod som rant fra munnen jeg ..da hadde jeg fått panikk..
    storebror L.M januar '04
    lillesøster M.A juli '05

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
  • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine