+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 10 av 10

Diskusjon: Såre hudfolder!

LadyM
    Gjest

lei_seg Såre hudfolder!

Huff, jeg har litt dårlig samvittighet overfor tulla mi i dag....

Saken er den at hun har tørr hud, og jeg smører henne med krem. Det går ganske bra. I går badet jeg henne i vann med litt olje (natusan med aloe vera). I dag er hun kjemperød og sår under knær og i albueleddene Jeg mener jeg tørket godt, så det må være oljen som har lagt seg til der og slitt....

Noen gode råd så jeg slipper at hun blir veldig sår???

Ellers på kroppen er hun også smårød, så jeg er redd det kan være begynnende eksem eller noe....

2.  
    *Stine*
    Gjest

Sv: Såre hudfolder!

Har noen forslag til ting som kan prøves. For all del ikke alt på en gang, men du kan jo teste ut litt forskjellig, og finne ut hva som passer for dere.:

* Smøre med Agrosan krem (fåes på helsekost o.l.). Den er utrolig god på eksem.
    * Prøve potetmel i hudfolder etter at du har tørket godt.
    * Hvis du føler at å gni med håndduk for å tørke etter bad bare irriterer ytterligere, kan du bruke en føner og lufttørke problemområdene.
    * Inytiol (ikke 100% sikker på skrivemåten) kan også prøves
    * Hvis du kar brystvortekrem,kan du faktisk teste det også. Leste om at Celina Midelfart bruker det på sprukne lepper en gang, og etterpå har jeg testet det selv - både på sprukne lepper og på veldig tørr hud. Funker som bare det!

Lykke til!!

MayaM
    Gjest

Det er så trist når barna blir så såre, vi får jo såååå dårlig samvittighet!

Men første regel når man har barn med tørr (eksem) hud er; Ikke bruk NATUSAN!!!!! Etter 3 år men eksem på snuppa er mye prøvd.... Og alle vi har pratet med av fagfolk sier det samme; Natusan er fy fy uansett hva dem påstår selv.

Jeg har et knippe med kremer og salver jeg bruker, og fellesnevner for alle er helsekost/apotek og ikke noe parfyme. Ei heller karbamidsyre i kremer.

A-krem er fin som fuktighetskrem på små. Men den inneholder spor av nøtter tror jeg det var, så da må man ikke ha allergi for det. Elers går det i Aderma (aotek), Weleda (helsekost) og Apobase(apotek).

På veldig sår hud er Aselli (apotek) den beste synes jeg. På mindre sårhet er Inotyol (apotek) og weleda (helsekost) sin stellekrem også veldig gode!

Og har dem tørr hud er det viktig å ikke bade ofte og bare bruke god olje i vannet. La dem lufttørke godt!

Lykke til med behandlingen!

kiddo
    Gjest

Tenkte med en gang at dette er Natusan sin feil. Brukte Natusan våtservietter med Aloe Vera på Theo da vi var på reise, og han ble sår og fikk noen vabler etter et par gangers bruk. Kuttet det ut med en gang og da gikk det over.

Vi bruker babyline i badet, både shampo og olje + badesåpe (sistnevnte bare innimellom), smører han med Vitapan i stumpen (evt Aselli) og A-creme i ansiktet.

Be@te
    Gjest

Sier som de andre, hiv ut den Natusan-flaska med en gang. Bruker Babyline sine produkter, og en stellekrem fra Sebamed (tror jeg det var) Brukte badeolje fra Natusan en gang, og ungen ble skikkelig tørr av den.

Ellers har du fått alle rådene jeg kom på, så håper det går fort over og at tulla di ikke blir mere plaget.

Line
    Gjest

Jeg vil også si kast Natusan produktene dine
    Jeg syntes at Welleda sin stellekrem er helt super duper på tørr hud.

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    hondacrv sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Buskerud
    Meldinger
    4,363

Sitat Opprinnelig postet av *Stine*
    * Hvis du kar brystvortekrem,kan du faktisk teste det også. Leste om at Celina Midelfart bruker det på sprukne lepper en gang, og etterpå har jeg testet det selv - både på sprukne lepper og på veldig tørr hud. Funker som bare det!
    :knis: skal jeg jammen prøve...
    Juli-05-prinsessa!

LadyM
    Gjest

Tusen takk for mange tips!

Natusan flasken ligger nå i bosset!! Det er nok den som har gjort det, for aldri før har hun vært slik, og det var første gang jeg brukte den på henne i går. Det har mildnet en smule i løpet av dagen, men hun ser fortsatt solbrent ut bak knærne stakker..

Bruker A-krem til vanlig på kroppen hennes, og nå skal jeg jammen prøve å lindre rødheten med brystvortesalven ( så kanskje den kommer til nytte likvel )

Mule
    Gjest

Snuppa har eksem og vi har begynt med Eucerin. Den er med 10% karbamid og er helt super!

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Aviva sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    1,984

Vil bare anbefale NAF/Rikshospitalet badeolje...den er kjempedeilig.
    Snupp og snuppa blir så kjempemyke etter bad med den oljen og den holder seg slik noen dager også.
    storebror L.M januar '04
    lillesøster M.A juli '05

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine