+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 19 av 19

Diskusjon: Hva hjelper apocillin mot?

Uregistrert
    Gjest

Question Hva hjelper apocillin mot?

Vet dere hvilke sykdommer apocillin hjelper mot?
    Jeg kikket på felleskatalogen.no , men skjønner ikke så mye av de forskjellige bakterietypene.

2.  
    Veronal
    Gjest

Sv: Hva hjelper apocillin mot?

Apocillin er penicillin. Benyttes f.eks. ved streptokokkinfeksjoner (halsbetennelse) og bihulebetennelse.

Æresmedlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

Medlem siden
    May 2002
    Meldinger
    10,953

Jeg fikk det mot ørebetennelse. Forøvrig ble jeg kjempe alergisk mot den. Skal aldri ha den igjen har jeg fått beskjed om.

Æresmedlem
    Rykte
    Ise sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    På bygde!
    Meldinger
    22,018

Fant dette i felleskatalogen:

TABLETTER 165 mg, 330 mg, 660 mg og 1 g: Hver tablett inneh.: Phenoxymethylpenicillin. kalic. 165 mg (250 000 IE), resp. 330 mg (500 000 IE), 660 mg (1 mill. IE) et 1 g (1,5 mill. IE), const. q.s. Fargestoff: Titandioksid (E 171). Filmdrasjert. Med delestrek.

Indikasjoner: Infeksjoner forårsaket av penicillinfølsomme bakterier f.eks. pneumoni, faryngitt, tonsillitt, sinusitt, otitt og scarlatina. Erysipelas, utbredt impetigo samt sår- og hudinfeksjoner i kombinasjon med lokal antibakteriell behandling
    Mamma til 3 gutter.

Seniormedlem
    Tihi sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Meldinger
    2,615

..og lungebetennelse.
    Tihi 2 jenter

VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    bella76 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Meldinger
    5,326

Jeg har fått den for bronkitt.

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Bergensis sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2002
    Sted
    Ikkje i Bergen
    Meldinger
    4,715

Sitat Opprinnelig postet av Isemor

Indikasjoner: Infeksjoner forårsaket av penicillinfølsomme bakterier f.eks. pneumoni (aka lungebetennelse), faryngitt, tonsillitt (aka halsbetennelse), sinusitt (aka bihulebetennelse) , otitt (aka ørebetennelse) og scarlatina. Erysipelas, utbredt impetigo (aka brannkoppar) samt sår- og hudinfeksjoner i kombinasjon med lokal antibakteriell behandling

aka = also known as

Bergensis
    Storesøster 2002
    Lillebror 2007

Seniormedlem
    maya 80 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    sørlandet
    Meldinger
    2,240
    Blogginnlegg
    1

Sitat Opprinnelig postet av snuppa
    Jeg fikk det mot ørebetennelse. Forøvrig ble jeg kjempe alergisk mot den. Skal aldri ha den igjen har jeg fått beskjed om.
    jeg fikk den for hals bettennelse.. og fikk vanvittig utslett.. sa det til doktoren.... og hun skulle notere det så jeg ikke fikk den igjen.. for det kunne gå ille... trur du ikke en fordømt vikar doktor etter att ejg sa til han drøssevis av ganger at jeg ikke tålte den.. absolutt skulle prakke den på meg?

Æresmedlem
    Rykte
    Ise sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    På bygde!
    Meldinger
    22,018

Sitat Opprinnelig postet av Bergensis
    aka = also known as

Mamma til 3 gutter.

Tidligere bruker
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Isemor
    Fant dette i felleskatalogen:

TABLETTER 165 mg, 330 mg, 660 mg og 1 g: Hver tablett inneh.: Phenoxymethylpenicillin. kalic. 165 mg (250 000 IE), resp. 330 mg (500 000 IE), 660 mg (1 mill. IE) et 1 g (1,5 mill. IE), const. q.s. Fargestoff: Titandioksid (E 171). Filmdrasjert. Med delestrek.

Indikasjoner: Infeksjoner forårsaket av penicillinfølsomme bakterier f.eks. pneumoni, faryngitt, tonsillitt, sinusitt, otitt og scarlatina. Erysipelas, utbredt impetigo samt sår- og hudinfeksjoner i kombinasjon med lokal antibakteriell behandling
    Pneumoni=lungebetendelse
    tonsillitt=betente mandler
    otitt=ørebetendelse
    faryngitt=halsbetendelse
    sinusitt=bihulebetendelse
    scarlatina=skarlagensfeber
    erysipelas=rosen
    - Liven

Tidligere bruker
    Gjest

Jeg har tatt det mange ganger for bihulebetennelse. Fikk skikkelig vondt i magen av den

Æresmedlem
    Rykte Rykte

Medlem siden
    May 2002
    Meldinger
    10,953

Sitat Opprinnelig postet av maya24
    jeg fikk den for hals bettennelse.. og fikk vanvittig utslett.. sa det til doktoren.... og hun skulle notere det så jeg ikke fikk den igjen.. for det kunne gå ille... trur du ikke en fordømt vikar doktor etter att ejg sa til han drøssevis av ganger at jeg ikke tålte den.. absolutt skulle prakke den på meg?
    Det skal sies at jeg ikke hadde ørebetennelse den gangen... det var bare en klump som presset på trommehinnen. Jeg fikk kjempeutslett, hovnet opp i hele kroppen, 41 i feber i flere dager, utrooolig dårlig almenntilstand... Måtte få lege hjem til meg og ble satt på alergimedisiner tvert.

Skal ikke under noen omstendigheter ha det igjen.

Det gjelder alle som reagerer på den slags antibiotika.

Jeg har fått det i forbindelse med en rotfylling (betennelse i tannkjøttet).

VIP-Medlem
    bella76 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Meldinger
    5,326

Rart at så mang reagerer på den. Trodde det skulle være en mild antibiotika jeg.

Jeg ble foreskrevet den for bronkitt, fordi den kunne taes sammen med amming.
    Og jenta mi på 8 har fått den flere ganger for streptokokker.

Idril
    Gjest

Sønnen min fikk pencilin-kur mot halsbetennelse 5 ganger i løpet av 6 mnd
    Og han reagerer heldigvis ikke på det.

Uregistrert
    Gjest

lol Sv: Hva hjelper apocillin mot?

Hei!
    Jeg var på legevaktn i natt p.g.a at æ hadde så ont i halsen.
    D viste seg å være luftveieinfeksjon og fikk apolocillin som æ skulle gå på. men nu har æ aldri att d vondere i halsen. får ikke sove eller noe .klarer så vidt å svelge.

Medlem
    kakklanes sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Rundt om kring
    Meldinger
    406

Apocillin er fyfy for meg, får jeg bare litt innenbors vil jeg reagere sterkt på det! Har hatt anafylaktisk sjokk pga en annen type antibiotika også! Dette kom plutselig, etter mange år der jeg har tålt de samme medisinene.. Men etter stort bruk av dem så reagerer nå kroppen negativt på dette. Jeg tåler enda noen typer, men jeg må være veldig forsiktig med pencillin resten av livet! Her blir det ikke antibiotikakur får jeg virkelig må ta en!!!
    20022006 2009

Uregistrert
    Gjest

Hjelper Apocillin mot Rosen (Erysipelas pga Streptococcus pyogenes bakteriel infeksjon)? Hvor effektiv er Apocillin ved 1g*4 tabletter om dagen?

Uregistrert
    Gjest

Jeg har fått Apocillin mot Halsbetennelse , byller og annet . En god pencillintype som jeg alltid har vært fornøyd med . Den har vært påmakedet i svært mange år .

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Stikkord for denne diskusjonen

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine