Vis resultat: Foretrekker du svangerskapet eller fødselen?

Stemmer
17. Du kan ikke stemme i denne spørreundersøkelsen
  • Svangerskapet!

3 17.65%
  • Fødselen!

14 82.35%
+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 15 av 15

Diskusjon: Svangerskap eller fødsel?

-diab-
    Gjest

Svangerskap eller fødsel?

Nå som vi alle er i mål, hva foretrekker dere? Svangerskapet eller fødselen?

Etter et ganske tøft svangerskap, der jeg var mye plaget av bekkenløsning og veldig sliten nesten hele tiden, visste jeg allerede før fødselen at jeg antagelig kom til å foretrekke fødselen foran svangerskapet. Og med en såpass lett fødsel som jeg fikk, så er jeg helt sikker - heller to fødseler enn svangerskap...

2.  
    Tidl. bruker
    Gjest

Sv: Svangerskap eller fødsel?

Helt klart fødsel!
    Hadde egentlig ett greit svangerskap med lite plager, og en ikke fullt så grei fødsel, men sett i betraktning tidsperspektivet 9 mnd vs. 1 døgn så fortrekker jeg fødsel helt klart! det å være gravid var greit, men jeg nøt det ikke på noe tidspunkt, anså det som noe jeg måtte gjennom ...

Tidl. bruker
    Gjest

Foretrekker fødselen jeg også. Selv om jeg også synes det gikk veldig fint i svangerskapet. Jobbet jo faktisk helt frem til fødselen. Men 9 mnd. er jo litt lenge.

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    annika sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    2,211

Har ikke svart jeg... for jeg har ikke peiling. Mye rart under svangerskapet og en veldig hard og tøff fødsel... så?????!!!???
    Mine hjerteknusere:
    Lillegutt 26.09.05
    Storesøster 22.05.02

Min_hage-tråd

Førstereis
    Gjest

Jeg koste meg veldig med graviditeten helt frem til uke 30, da begynte det å bli veldig tungt. Tror jeg har hatt et veldig bra og ukomplisert svangerskap med tanke på at det var to.

Likevel tror jeg at jeg foretrekker fødsel... det var intenst, men likevel greit.
    At det resulterte i magesår er jo en annen sak, men det var visst resultat av både svangerskap og fødsel...

Mikke
    Gjest

Vet ikke helt hva jeg skal svare .

Jeg kunne fint ha gått gravid igjen. Jeg koste meg gjennom svangerskapet med overraskende lite plager tatt i betraktning at det var to i magen. Tungt de siste ukene, men det er glemt nå. Hadde en fødsel som dro ut i langdrag, men også det kunne jeg fint ha gjort igjen.

Bollemor75
    Gjest

Helt klart fødsel! Synes det var tungt å gå gravid, spesiellt med tanke på bekkenløsning, så selv om jeg koser meg innimellom og, foretrekker jeg baby utenfor magen... Men så har jeg hatt tre greie fødsler og da!!

Huff, synes ingen av delene frister til gjentakelse med det første i hvertfall! Hadde et svangerskap med veldig mye kvalme, halsbrann, bekkenløsning, høyt blodtrykk osv.. og en svært tøff fødsel som prikken over i'en! Men det var jo virkelig verdt det!!!

Seniormedlem
    blomstermamma sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Ved Mjøsa
    Meldinger
    2,872

Hmmm... Jeg hadde jo ingen plager i svangerskapet og fødselen kan ikke sies å ha vært så ille den heller... Men jeg _tror_ jeg foretrekker fødsel (hva er vel 3,5 t mot 9 mnd )
    Trebarnsmamma
    okt 05 nov 06 og bittelillebabygutt nov 09

Ung-mor
    Gjest

Hmm... jeg tror jeg faktisk må si svangerskap... For jeg kan gå gravid flere ganger, men jeg kommer ikke til å fø flere ganger... Fikk helt skrekken på å føde flere ganger...

Suki
    Gjest

Svarte "fødsel" selvom jeg ikke hadde noen kompikasjoner under svangerskapet. Fødselen var veldig hard uten pressrier og varte i 19 timer, men det er mindre enn 9 måneder. Også kommer det ut en vakker liten baby

"Bestiller" pressrier neste gang

Supermedlem
    Milja sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Meldinger
    844

Etter 9 mn med kvalme og oppkast må jeg si fødselen!!

linemora
    Gjest

var dårlig hele svangerskapet, å har kjempegreie fødsler (legene sier jeg er skapt til å føde barn) så jeg sier fødselen

Myran
    Gjest

Helt garantert ingen av delene igjen iallfall.... er så ferdig....

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Spiff78 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    1,713

Sitat Opprinnelig postet av Ung-mor
    Hmm... jeg tror jeg faktisk må si svangerskap... For jeg kan gå gravid flere ganger, men jeg kommer ikke til å fø flere ganger... Fikk helt skrekken på å føde flere ganger...
    Helt enig..
    PRINSESSA KOM 19.09.09
    STOREBROR 31.10.05

Hjemmeside

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg