+ Svar på diskusjon
Side 2 av 2
FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 22 av 22

Diskusjon: Dokument 2 i går: Små kjempers øy.

  1. #21
    Uregistrert
    Gjest

    Sv: Dokument 2 i går: Små kjempers øy.

    hei, det er meg som er 9-åringen på Lindøy, jeg er nå 19 år gammel og har læreplass og greier meg ganske fint som vist på filmen var jeg en ganske grei og snill gutt men meg sindre Roy andre camilla vi ville ikke at jørgen skulle filme de verste øyeblikkene (vertfall ikke meg) jeg ville ikke at mine foreldre skulle få oppleve noe så flaut i live sitt, jeg kastet steiner på de voksne slo og sparket, det var ganske brutalt. og jeg er ennå glad for at dette ikke ble vist på filmen for jeg hadde ikke tørt og gått ut etterpå, men det er mye dere ikke får se på filmen f.eks når de voksne tørna og ble ganske brutale må jeg si det fikk ikke verme på filmen, og film mannen var ikke der da politiet kom med full utrustning med våpen (mp-5 og hunner) for vi ikke ville gå inn om natten, de voksne manglet omsorg for oss det var som regel bare regler og regler og oppgaver vi fikk, ikke noe omsorg av noen vi fikk aldri spørsmålet om det går fint med oss eller noe, og vi fikk reise hjem hver 1-2-3 helg utenom 4 i måneden noe vi alle unge elsket, men jeg skal ikke si at vi ikke var snille for det var vi ikke det oppsto flere ganger til dagen at voksne måtte legge oss ned i bakken og holde oss der for vi slåss med dem hele tiden... hadde alle de scenene om meg og de andre vert med så hadde det vert aldersgrense på filmen ++ at den ikke (tror) hadde blitt vist på tv for det var ganske brutalt til og med kamera mannen ble truet av oss og nesten fikk kjenne det på egen kropp. så vidt jeg vet så har 2 av oss som var der greid oss kjempebra men jeg selv havnet ut på feil side som stoff og vold ++ masse politi osv men er ferdig med det heldigvis.. men hvis dere leter etter filmen så tror jeg kun den er på dvd som du må lete godt etter for jeg har ikke funnet den på internett.

    takk for meg hilsen Kristian. Ø . M

  2. #22
    Uregistrert
    Gjest

    nodoki Sv: Dokument 2 i går: Små kjempers øy.

    Sitat Opprinnelig postet av Phoeebee Vis post
    Ikke denne, faktisk. Det var Vaktmesteren der ute som tok initiativ til å få lagt dokumentaren. Pappa kjenner ham fra barndommen, og han har faktisk vært elev der ute selv(vaktmesteren altså), og det var Lindøy som fikk ham på rett spor.
    tja eg bodder der selv fra 1977 til 1983 og det ver ikke dans på roser slik disse ungdommen hadde det, kan gjerne fortelle min historie derfra

    Kjetil Elvik

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 2 av 2
    FørsteFørste 1 2

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine