+ Svar på diskusjon
Side 5 av 8
FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 146

Diskusjon: Tips til dere som sliter med søvn.....

  1. #81
    Marsboer
    Gjest

    Sv: Tips til dere som sliter med søvn.....

    Tusen takk for et flott innlegg sima1! Skal kjøpe boken og sette i gang. Holder på å bli gal av søvnmangel...

  2. #82
    Glad80
    Gjest

    Sv: Tips til dere som sliter med søvn.....

    Liten rapport fra meg:

    Hadde 10 dagers logg natt til i går, og då våknet han bare 8 ganger (5 etter eg la meg), i motsetning til 12 sist (og 9 etter eg la meg).
    Sov fremdeles ikkje mer enn to timer i strekk om natta, men eg var no fornøyd likevel eg.
    Så natt til i dag, vi la han kl 7 i går, sovna 5 over 7, og våkna ti på halv 11, så då sov han i OVER 3 TIMER!!!!!!


    At det her virker, d kan eg skrive under på!

  3. #83
    sima1
    Gjest

    Sv: Tips til dere som sliter med søvn.....

    Marsboer: så fint at du vil prøve denne metoden! Jeg har som sagt stor tro på den, og om ikke barnet lærer seg å sove hele natta i første omgang vil mange se stor forbedring i både dag- og nattsovingen! Lykke til!

    Sitat Opprinnelig postet av Glad80
    Liten rapport fra meg:

    Hadde 10 dagers logg natt til i går, og då våknet han bare 8 ganger (5 etter eg la meg), i motsetning til 12 sist (og 9 etter eg la meg).
    Sov fremdeles ikkje mer enn to timer i strekk om natta, men eg var no fornøyd likevel eg.
    Så natt til i dag, vi la han kl 7 i går, sovna 5 over 7, og våkna ti på halv 11, så då sov han i OVER 3 TIMER!!!!!!


    At det her virker, d kan eg skrive under på!
    Så deilig å se så stor framgang på bare 10 dager!!

  4. #84
    Glad80
    Gjest

    Sv: Tips til dere som sliter med søvn.....

    Sima og Louise: Bare lurer på hvor lenge dere har holdt på med "triksene" fra boka til EP?
    Her har vi holdt på i 12 dager i dag, og ser STOR framgang allerede.

  5. #85
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Louise73 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    1,182

    Sv: Tips til dere som sliter med søvn.....

    Sitat Opprinnelig postet av Glad80
    Sima og Louise: Bare lurer på hvor lenge dere har holdt på med "triksene" fra boka til EP?
    Her har vi holdt på i 12 dager i dag, og ser STOR framgang allerede.
    Så bra at du merker så stor framgang! Dere trengte nok en framgang også med så mange oppvåkninger

    Vi startet i begynnelsen av desember. D.v.s. begynte faktisk allerede i
    oktober å jobbe med dagsøvnen.
    Jo skal vel ikke klage. Snuppa sover stadig bedre. Legger seg så lett som
    bare det på kvelden og sover ofte i 4 timer før hun våkner.
    Ei typisk natt her: sovne 19, enten våken etter 30 min eller så sover hun
    over, våken 23 og får pupp, våken 3 og får pupp, våken 5 og er ofte
    våken 1 time og tuller i senga (puppes i søvn eller sovner uten), sover så til 8.

    Dagtid: gjør jeg ingenting så har hun typisk 3*45 minutters dubber.
    tar jeg en trilletur har hun typisk en 2-2,5 times dubb og en 45 min dubb
    Jente juni 2005. Gutt april 2007. Jente august 2010.

  6. #86
    sima1
    Gjest

    Sv: Tips til dere som sliter med søvn.....

    Sitat Opprinnelig postet av Glad80
    Sima og Louise: Bare lurer på hvor lenge dere har holdt på med "triksene" fra boka til EP?
    Her har vi holdt på i 12 dager i dag, og ser STOR framgang allerede.
    Her begynte vi 1. desember, men vi har hatt mye avbrytelser med tannfrembrudd og forkjølelse. Så også stor framgang de første 10 dagene, og det har jo dabbet litt av etter det, men man er jo dessverre ikke like motivert hele tiden. Men kan jo si litt om hvor mye forbedring vi har hatt her (regner ikke med de dagene da hun får tenner eller er syk, for da er det jo unntakstillstand):

    Innsovning: før - trengte stort sett alltid hjelp til å sovne ved å vugges, ammes eller trilles i vogn og brukte ganske lang tid.
    Nå - kan sovne av seg selv innimellom og trenger eller kun å strykes på mage/rygg og bli sunget for

    Kveld/natt: før - våknet alltid 30 minutter etter at hun hadde sovnet. Jeg som trodde hun var sulten tok henne alltid opp og ga henne mat. Deretter, hvis hun sovnet, våknet hun 1 time etterpå og fikk mat igjen. Så 1 time etter der igjen og mat igjen. Ikke alltid hun sovnet etterpå igjen og da kunne hun være våken i 2 timer før hun sovnet igjen. Ville heller ikke sove i sin egen seng. Om natten våknet hun minst annenhver time.
    nå - sover i hvert fall i 2 timer og kan sove i 4 etter at hun har sovnet. Jeg gir henne ikke mat da, for jeg vet at hun ikke er sulten, men bare trenger hjelp til å sovne igjen. Får henne til å sovne ganske raskt igjen, og det kan gå opptil 7 timer før hun er sulten (nå har jeg lært meg å se forskjellen!). Sover i sin egen seng, helt til hun våkner og vil ha mat, da tar jeg henne opp i sengen vår fordi det er mest behaglig for meg, men hun kunne fint ha sovet der hele natten. Når hun har kommet opp i senga vår, sover hun 3 - 4 timer før hun vil ha mat igjen.

    Dagen generelt og dagsovingen: før - hadde ikke noe rutiner på noenting om dagen og heller ikke om kvelden. Jeg la henne når hun virket trøtt og da sov hun som oftest 30 min.
    nå - nå har vi fått skikkelig rutiner på mat og soving + kveldsrutine. Hun vet godt når hun skal sove på dagen og bruker kort tid på å sovne (men vil ikke sove i senga si da). Og nå sover hun oftere og oftere 1,5 time i hvert fall en av gangene hun sover om dagen.


    Må jo si at målet mitt når jeg begynte med denne metoden var at hun ikke skulle våkne så hyppig på kvelden lenger, for det var utrolig slitsomt og vanskelig å få henne til å sovne igjen. Her så jeg resultater etter de første 5 dagene, og har derfor ikke jobbet så ivrig med å få henne til å sove hele natta enda. Hun trenger dessuten fortsatt mat om natta, så tror det vil løse seg av seg selv nå hun ikke lenger har behov for det!
    Sist endret av sima1; 25-01-2006 kl 21:28

  7. #87
    tuppedulla
    Gjest

    Sv: Tips til dere som sliter med søvn.....

    Kjempefin tråd dette!

    Noen som har tips/erfaringer med innsovning??

    Her må det holdes i hånden/strykes på kinnet. Blir desperat om jeg prøver å ta bort hånden min!! Dette er bare når jeg legger henne for kvelden. Om dagen går det greitt, men da sover hun i vogna si.

    Videre utover kvelden våkner hun en del ganger, så da er det på ann igjen med holding i hånden etc. Kan ta lang tid før hun finner søvnen igjen. og jeg går inn ved den minste lyd for å avverge at hun våkner for mye! Blir liksom sittende ved sengen hennes om kvelden ofte...

  8. #88
    sima1
    Gjest

    Sv: Tips til dere som sliter med søvn.....

    Siste nytt fra oss: I går kveld/natt sov Kaja fra

    8.00















    til
    02.15!!!!!!!!!!

    Det var etter at vi hadde flyttet senga hennes tilbake til rommet vårt og helt inntil senga vår på min side!! Og det beste var jo at hun faktisk ikke våknet av seg selv da heller! Det var jeg som våknet også så jeg at hun lå på magen med dyna helt over hodet, og da jeg dro bort dyna hennes så våknet hun..

    Sitat Opprinnelig postet av tuppedulla
    Kjempefin tråd dette!

    Noen som har tips/erfaringer med innsovning??

    Her må det holdes i hånden/strykes på kinnet. Blir desperat om jeg prøver å ta bort hånden min!! Dette er bare når jeg legger henne for kvelden. Om dagen går det greitt, men da sover hun i vogna si.

    Videre utover kvelden våkner hun en del ganger, så da er det på ann igjen med holding i hånden etc. Kan ta lang tid før hun finner søvnen igjen. og jeg går inn ved den minste lyd for å avverge at hun våkner for mye! Blir liksom sittende ved sengen hennes om kvelden ofte...

    EP gir ingen spesifikke råd angående innsovning i boka si, så det er jo litt dumt da... Vi har jobbet mye med innsovning og prøvd det meste. Tulla vår må trilles i søvn om dagen og nekter å sove andre steder enn i vogna (og i bilen hvis hun er veldig trøtt!). Har nettopp fått den andre store boka til EP - oppslagsverket "Gentle Baby Care" - og der skriver hun at de færreste småbarn kan bare bli lagt i senga si og deretter sovne av seg selv. De aller fleste trenger mer eller mindre hjelp fra foreldrene for å finne søvnen faktisk fram til de er 3 - 4 år.

    Tidligere pleide vi å dunke Kaja forsiktig i rumpa mens hun lå i senga si helt til hun sovnet. Det var imidlertid veldig slitsomt å stå bøyd slik over senga, og vi ønsket derfor å prøve noe nytt. Så tenkte vi at vi skulle prøve å la henne ligge å surre i senga til hun ble trøtt. Da hendte det noen få ganger at hun klarte å sovne av seg selv, men det tok opptil 2 timer, så det ble allikevel litt slitsomt. Etterhvert satt vi inne hos henne og sang for henne og strøk henne på magen/ryggen til hun sov. Gikk greit dette, men hun slet allikevel ofte med å roe seg ned når hun først kom i senga. Nå legger jeg med i senga vår med henne og gir henne kveldspuppen. Så setter jeg på en cd med rolige sanger og ligger sammen med henne til hun er helt rolig og i ferd med å sovne. Deretter legger jeg henne opp i senga si. Hvis hun da våkner igjen og gråter prøver jeg å si "nøkkelordene" som vi har forsøkt å innarbeide til henne, og da hender det at hun legger hodet til siden og sovner. Men så er det noen kvelder da, der det er helt umulig å få henne til å roe seg (sånn som i kveld... ) . Mulig hun er overtrøtt, men pleiere å være flink til å få henne i seng før det... Så trolig er det heller tenner som plager henne...

    Uansett; jeg har innsett at vår lille tulle trenger hjelp fra oss til å roe seg helt ned om kvelden, og det er jo egentlig helt greit for da blir det også en kosestund for mor/far og barn! Men skjønner utrolig godt at det er slitsomt å sitte inne hos jenta di hele kvelden. Etter at vi begynte å jobbe med EPs metoder her i huset våkner tulla vår imidlertid ikke så ofte om kvelden lenger, så det er trolig at boken kan hjelpe deg et skritt på vei likevel!

  9. #89
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Louise73 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    1,182

    Sv: Tips til dere som sliter med søvn.....

    Det var bra soving Sima!
    Solveig sov fra 19 til 24:15 i går. Ja hun sover nesten hver kveld hele
    kvelden nå. Vi hadde egentlig tenkt å sove på gjesterommet med bb-callen
    på, men jeg lusket inn i 12-tida og ikke lenge etter våknet hun.
    Hun luktet meg vel. Var stille og hadde ikke sovnet ennå.

    Innsovning ja. Her får tuppa pupp, så lirker jeg den løs og så snur hun seg rundt og sover.
    Ser ikke helt for meg når hun skal slutte med det. Fungerer så veldig bra siden det tar så kort tid.
    Håper det går seg til på et vis. Kanskje når vi kan begynne med eventyr og
    nattasang. Har jo ikke tenkt¨å slutte å ammme på ennå ei lang stund.
    Jente juni 2005. Gutt april 2007. Jente august 2010.

  10. #90
    Trollmamma`n
    Gjest

    Sv: Tips til dere som sliter med søvn.....

    Så paradokslat det enn høres... så glad jeg er for å høre at det er fler som sliter med det samme som oss . Syns alle jeg snakker med sier at de bare legger barna sine, så sover de... Vel det har vi IKKE sett her i alle fall..

    Jeg har ei prinsesse som kun sover i min senghele natten, sovner om kvelden kun med puppen i munn. Dette har hun gjort i ti mnd... (født 28.03.05) Våkner noen ganger etter en halv time, og opptil fem ganger før jeg rekker å legge meg... Jeg har selv lest Elisabeth Pantley, og er enig i hennes prinsipper, tenkte jeg skulle prøve meg på hennes metode.. Problemet oppstod da jeg overhode ikke fikk lagt min lille i sin seng uten at hun våknet helt å illskrek... Med en gang jeg beveget meg skjønte hun hva som foregikk.. Dermed gikk vi tilbake til amming liggende i min seng.. Og nå er det altså 3 uker til jeg skal tilbake i jobb, noe som gjør at det haster litt... I kveld skulle jeg være konsekvent i hele natt, kun ligge i egen seng, kun få vann... Vel hun skrek en time, og det endte med at vi begge gråt, og at jeg ammet henne i søvn i min seng.. Mislyktes igjen.. Vel jeg klarer simpelten ikke høre og se på at hun har det så vondt..
    Er det noen som har noen tips til hvordan jeg skal klare å få henne over i egen seng før hun sovner helt, slik at hun skjønner at det er mulig å sovne uten pupp..??
    Hun sover i vogn på dagen (ca 2 timer nå faktisk..)
    Er det forresten noen som har hørt om midtimellom senteret?? Og evt hvordan man kan kontakte dem ??

    Syns dette er veldig vanskelig.. Og det blir ikke bedre av at folk mener hun er bortskjemt, og at jeg BARE må la henne skrike...

    Ser her at det er mange med erfaring fra EP, og håper at noen har noen tips!!!

    Håper dere får en god natts søvn... Det kunne jeg i alle fall trenge
    Sist endret av Trollmamma`n; 06-02-2006 kl 23:48

  11. #91
    Christinamor
    Gjest

    Sv: Tips til dere som sliter med søvn.....

    Trollmamma'n, sånn har vi det her og. inntil meg kan hun sve som bare det, mens i egen seng kan hun holde det gående i 2,5t før jeg kapitulerer og tar henne opp, får pupp, hun sovner og lirkes nedi. Så kan hun sove alt fra 15min til 3t før hunvåkner, og lurer på hvor varmen og mamma ble av.

    Føler at jeg har så lite overskudd til å ta støyten, samtidig som jeg vet det er til alles beste å ta den. Tror nok det er lurt å slippe til mannen med vannflaske, og la han få Mina til å forst å at mamma ikke driver 24t-service, og at man om natta SOVER!!!!

    At det skal være så mye peeeees...........

  12. #92
    Christinamor
    Gjest

    Sv: Tips til dere som sliter med søvn.....

    Trollmamma'n, sånn har vi det her og. inntil meg kan hun sve som bare det, mens i egen seng kan hun holde det gående i 2,5t før jeg kapitulerer og tar henne opp, får pupp, hun sovner og lirkes nedi. Så kan hun sove alt fra 15min til 3t før hunvåkner, og lurer på hvor varmen og mamma ble av.

    Føler at jeg har så lite overskudd til å ta støyten, samtidig som jeg vet det er til alles beste å ta den. Tror nok det er lurt å slippe til mannen med vannflaske, og la han få Mina til å forst å at mamma ikke driver 24t-service, og at man om natta SOVER!!!!

    At det skal være så mye peeeees...........

  13. #93
    sima1
    Gjest

    Sv: Tips til dere som sliter med søvn.....

    Trollmamma og Christinamor: Anbefaler dere jo å lese boka da (Har du lest den, Trollmamma, eller har du lest om EPs metoder et annet sted?) Hun kommer med mange gode løsningsforslag i boka si som omhandler hvordan man skal venne barnet å sove i egen seng og hvordan man skal venne det av med å sovne med puppen i munnen. Kjenner meg for øvrig veldig igjen i det du skriver, Trollmamma, og her var det sånn før vi begynte med EP, så klarte vi å endre hennes søvnassosiasjon. (Nå har vi imidlertid tatt noen skritt tilbake ettersom hun er syk).

    Jeg ville først og fremst ha prøvd EPs "Gentle removal plan". Det vil si; når barnet ligger ved puppen lar du det spise seg ferdig, men når du merker at det går over til kosesuging og h*n er i ferd med å sovne forsøker du å lirke puppen ut. Begynner h*n å gråte lar du h*n få puppen igjen og forsøker på nytt. Etterhvert vil barnet da lære seg at det ikke trenger puppen i munnen for å sovne (vet Louise73 har gjort dette så hun kan nok forklare det bedre enn meg), men suge til h*n er mett og deretter rulle seg over for å sovne. Det er ett skritt i riktig retning.

    EP mener forøvrig at man i begynnelsen alltid skal amme barnet når det våkner, men etterhvert forsiktig endre denne søvnassosiasjonen. Man kan f.eks bruke rolig musikk og nøkkelord for å få det til å sovne igjen etterhvert.

    Har ikke så mye mer å komme med for øyeblikket, for har lånt bort boka mi. Men hvis dere ikke har lest hele tråden anbefaler jeg dere å gjøre det. Og selvsagt bestille boka. Bokkilden har den, og det tar maks 14 dager å få den. Også ser man gjerne raskt resultater. Så da rekker du nok å komme litt på vei før du begynner på jobb, Trollmamma!

  14. #94
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Louise73 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    1,182

    Sv: Tips til dere som sliter med søvn.....

    Sitat Opprinnelig postet av sima1
    Jeg ville først og fremst ha prøvd EPs "Gentle removal plan". Det vil si; når barnet ligger ved puppen lar du det spise seg ferdig, men når du merker at det går over til kosesuging og h*n er i ferd med å sovne forsøker du å lirke puppen ut. Begynner h*n å gråte lar du h*n få puppen igjen og forsøker på nytt. Etterhvert vil barnet da lære seg at det ikke trenger puppen i munnen for å sovne (vet Louise73 har gjort dette så hun kan nok forklare det bedre enn meg), men suge til h*n er mett og deretter rulle seg over for å sovne. Det er ett skritt i riktig retning.
    Hehe..vi har gjort det lenge. Kommer bare ikke videre. For snuppelure må
    jo ha puppen 10 sekunder før hun snur hodet vekk og sovner.
    Nå er jeg kanskje litt lat/defansiv. For vi har ene sida på grindsenga oppe
    slik at hun ligger i senga si allerede.
    Kanskje hadde det vært en ide å forsiktig prøvd å lagt henne over i senga
    etter pupp, men før hun har sovnet helt. Ser bare for meg at idet
    hun treffet madrassen er hun lys våken og ikke fornøyd med at mamma
    ikke ligger vedsidenav.
    Uansett, det er en måte å lære dem at de kan sovne uten puppen.
    Det tror jeg også hun har skjønt nå. For på natta når hun våkner
    holder det ofte at jeg tar en arm rundt henne så sover hun videre.

    Metoden står beskrevet i begynnelsen av tråden.
    Jente juni 2005. Gutt april 2007. Jente august 2010.

  15. #95
    Trollmamma`n
    Gjest

    Sv: Tips til dere som sliter med søvn.....

    Tusen takk for svar

    Må si jeg blir litt mer inspirert når jeg hører hvordan det gå med dere ... Jeg har lest boka, og lagde logger for dagsoving, de siste timer før leggetid og natte tid... Introduserte "kosedyr" (som det er artigst å leke med ), spiller god natta musikk og har helt faste rutiner... Egentlig etter boka alt skal jo ligge til rette for at det bare skal være å legge seg til å sove... Men har nå tenkt å prøve på nytt med denne "gentle removal plan", for å ordne litt på søvnassosiasjonen Og håper selvfølgelig at det går veldig fort...
    Begynner å gjøre bra vondt om natten med denne amminga , selv om det er jo veldig koselig å krype inntil den lille prinsessa . Det beste er vel om mamma finner seg en madrass å ligge på gulvet...

    Ordner seg for snille jenter

  16. #96
    Ida M
    Gjest

    Sv: Tips til dere som sliter med søvn.....

    hei.. dette var en lang og fin diskusjon. Har lett lenge etter en mildere sovekur enn. "skrikekuren".
    Min gutt er 1år og har ALLTID vert umulig å få til å sove både på dagen og om natta. No sover han fint om dagen (en lur på ca1-2timer) Men nettene er helt J.... Han våkner optil 8 ganger. Har gitt opp, så nå sover han i mi seng( eller rettere sagt hans seng...) og forsyner seg med pupp når han våkner..

    Har virkelig prøvd å lære han å sove fra han var ganske liten. Men nei....
    Er alene med han, så "skrikekuren" har eg prøvd flere ganger, men gitt opp ganske raskt. Er isje lett å gjøre d alene...


    Tror dere denne boka kan hjelpe når han er så stor og så vant.. ..

  17. #97
    sima1
    Gjest

    Sv: Tips til dere som sliter med søvn.....

    Sitat Opprinnelig postet av Ida M
    hei.. dette var en lang og fin diskusjon. Har lett lenge etter en mildere sovekur enn. "skrikekuren".
    Min gutt er 1år og har ALLTID vert umulig å få til å sove både på dagen og om natta. No sover han fint om dagen (en lur på ca1-2timer) Men nettene er helt J.... Han våkner optil 8 ganger. Har gitt opp, så nå sover han i mi seng( eller rettere sagt hans seng...) og forsyner seg med pupp når han våkner..

    Har virkelig prøvd å lære han å sove fra han var ganske liten. Men nei....
    Er alene med han, så "skrikekuren" har eg prøvd flere ganger, men gitt opp ganske raskt. Er isje lett å gjøre d alene...


    Tror dere denne boka kan hjelpe når han er så stor og så vant.. ..
    Hei Ida M!

    Jeg tror garantert dette er en bok for deg! Elisabeth Pantleys sønn var selv 13 måneder da hun begynte med dette, og han var våken minst like mange ganger som sønnen din er nå. Du kan som nevnt over blant annet bestille boken på bokkilden.no. så har du den innen 2 uker! Du finner også mange gode råd for å få sønnen din til å sove i egen seng dersom du ønsker det! Håper du holder oss oppdatert dersom du velger EPs metoder! Lykke til!

  18. #98
    Ida M
    Gjest

    Sv: Tips til dere som sliter med søvn.....

    Eg tror eg skal prøve og bestille den ja... Har nesten gitt opp, men skal begynne å studere t høsten. Og da trenger eg SØVN!!!

    Har ikkje sovet en hel natt siden han ble født, max 3timer sammenhengen!!

    Vil absolutt at han skal sove i sin seng, selv om det er kos og da......
    Skal holde dere opdatert

  19. #99
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Louise73 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    1,182

    Sv: Tips til dere som sliter med søvn.....

    Nå tror jeg vi har hatt et lite innsovningsgjennombrudd her!
    Solveig har blitt mer og mer fortrolig med å sovne uten puppen i munnen.
    I dag har vi fått opp alle sidene på grindsenga og snuppa har stått
    masse i den og kost seg.
    Ammet henne som vanlig før andre dagdupp. La henne
    lys våken i grindsenga (helt umulig å dumpe henne nedi forresten uten å vekke henne).
    Ble litt grining, men gjorde som Sima og puffet henne i baken litt. Tok
    1 minutt så sovnet hun. Så da håper jeg det går bra til kvelden og.

    Skal slutte å ha henne i dobbeltsenga og amme henne på natta, men heller sitte i
    en stol og så legge henne i sin seng (etter råd fra Tinetoff).
    Håpet er at det blir mindre attraktivt å våkne på natta.

    (Synes forresten det er helt greit å ha henne i foreldre senga, men har
    oppdaget at hun våkner omtrent dobbelt så ofte da. Så da prøver
    vi dette. Hun trenger å sove godt.)
    Jente juni 2005. Gutt april 2007. Jente august 2010.

  20. #100
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Louise73 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    1,182

    Sv: Tips til dere som sliter med søvn.....

    Sitat Opprinnelig postet av Louise73
    Ble litt grining, men gjorde som Sima og puffet henne i baken litt. Tok
    1 minutt så sovnet hun.
    Og det funker jammen meg når hun våkner etter 30 minutter på dagtid og!
    Jeg har altså prøvd alt for å få henne til å sove lenger på dagtid.
    Nå ligger hun i senga si med bamsen trygt ved siden og sover!
    Så tusen takk for det tipset Sima!
    Jente juni 2005. Gutt april 2007. Jente august 2010.

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 5 av 8
    FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine