+ Svar på diskusjon
Side 1 av 4
1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 75

Diskusjon: Hva er ditt tidligste minne?

  1. #1
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Antiga sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Bergensområdet
    Meldinger
    2,647

    Hva er ditt tidligste minne?

    Og hvor liten var du?

    Synes det er spennende hvor langt tilbake man kan huske.

    Mitt tildligste minne er fra et par mnd før jeg ble 3 år. Vi flyttet og jeg husker jeg kjørte i flyttebilen med min far, som forøvrig ikke hadde lappen har jeg forstått.. Jeg var syk og husker godt at min far måtte stoppe og kjøpe sitronbrus til meg.

    Et enkelt og lite minne
    Mars 01, Jan 05 & Mars 12

    Jeg vil heller bli mislikt for den jeg er, enn likt for den jeg ikke er.

  2.  
  3. #2
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Venna sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    6,109

    Sv: Hva er ditt tidligste minne?

    Jeg lå på sykehuset i 4 dager pga en øyeoperasjon når jeg var 3 år. Husker det godt, var kjempespennende og jeg husker også at min fadder kom med en ENORM oppblåsbar alligator og en stor kosekanin (som jeg har enda!)


    Og så dekorerte jeg sengen til mamma og pappa med øyelapper dagen etter at jeg kom hjem, det var kjempegøy
    Sikkert ikke like moro for de, som måtte få bort masse øyelapper OG skrape av limet

    Mamma til 2 jenter født
    190205 & 020209



  4. #3
    Idril
    Gjest

    Sv: Hva er ditt tidligste minne?

    Jeg og to gutter (husker navnene også) lekte doktor oppe på hemsen i bhg

  5. #4
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Maya80 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Sted
    moss
    Meldinger
    3,623

    Sv: Hva er ditt tidligste minne?

    Jeg lå på sykehuset når jeg var litt over 2 pga hjernehinnebettenelse å kan huske jeg sto oppi sånn seng for barn, jerns seng. Det er vel kansje noe av det første jeg husker tilbake på.
    -99 -06 -08 Januar-11

  6. #5
    VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    skilpadda sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2002
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    7,079

    Sv: Hva er ditt tidligste minne?

    Mitt første minne er fra da jeg var 2 år og klatret opp på et klatrestativ i barnehagen og ramlet ned. At jeg slo hull i hodet og måtte til legen og sy, har jeg nok blitt fortalt senere, men tanken på at jeg skulle prøve meg på stativet som alle de større ungene klatret i, er nok noe jeg husker selv.
    Skilpadda og Lillegutt (des. 2002)

  7. #6
    Æresmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Nennemor sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2001
    Meldinger
    32,522

    Sv: Hva er ditt tidligste minne?

    Jeg tror mitt tidligste minne er fra ca. toårsalder. Jeg var hjemme hos besteforeldrene mine og mormor skulle tenne i ovnen. Det blåste veldig ute og plutselig slo vinden ned i ovnen slik at askeskyen sto ut av ovnen og mormors ansikt og hår ble alldeles dekket. Jeg ble kjemperedd både av bråket og av mormor som så så rar ut og hylte som en brannsirene, så mormor måtte ringe morfar på jobben og han måtte skynde seg hjem. Heldigvis var det bare tvers over veien.
    Nennemor
    Storesøster (f. juli-99) Storebror (f.mars-02) Lillebror (f. oktober -04)

    Er man litt munter av sans og sinn, går gjennom livet med søkende trinn,
    gleder seg litt over andres hell- da kommer lykken helt av seg selv

  8. #7
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    enallimac sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    1,059

    Sv: Hva er ditt tidligste minne?

    Vi var på familietur til polarsirkelen når jeg var 2-3 år. Jeg måtte på do og husker at jeg satt på potte der og at det blåste vanvittig mye! Mamma synes det er utrolig rart at jeg kan huske det!
    november 2004

    16. oktober 2008


  9. #8
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    safran sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Sted
    Classified
    Meldinger
    4,823

    Sv: Hva er ditt tidligste minne?

    Jeg var ca 18 mnd, og husker jeg var på vei til legen for behandling etter en ulykke. Jeg husker mye av smertene de påfølgende månedene også.
    Damned if you do, doomed if you don't

  10. #9
    mamma_nemi
    Gjest

    Sv: Hva er ditt tidligste minne?

    Det tidligste jeg husker er fra jeg var cirka halvannet år.
    Var på biltur med familien min og døra på sida der jeg satt datt av,jeg var heldigvis spent fast i barnesete...aner ikke hvor mange ganger jeg har drømt om den episoden.

  11. #10
    Nabbe
    Gjest

    Sv: Hva er ditt tidligste minne?

    Jeg var rundt to år den julen jeg var på juletrefest og juletreet veltet.

  12. #11

    Sv: Hva er ditt tidligste minne?

    Mitt tidligste minne var en trapp. Husker at jeg sto nederst i den, og skulle gå opp. Laaang var den. Trappen var i vår gamle leilighet, og vi flyttet derifra da jeg var 3 år. Så minnet må ha vært fra før det. Sannsynligvis ganske rett før vi flyttet.
    2004 2010 20.02.15 19.05.15

  13. #12
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Maiva sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Norges eldste by
    Meldinger
    3,058

    Sv: Hva er ditt tidligste minne?

    Dette tror dere sikkert ikke på, men det er HELT sant!!

    Det første jeg husker er fra jeg var noen mnd gammel, og satt i vippestol på kjøkkenbordet. Jeg husker jeg så på mønsteret på h-melk kartongen, og så lukket jeg øynene.

    Det andre jeg husker var også fra jeg var baby, og lå i dypvogna. Det kom en veps inn i vogna og jeg ble kjemperedd. Hylskreik. Dette har mamma bekreftet i ettertid. Jeg husker også jeg ble bært inn i senga mi istedet.

    Så er det et par ting til jeg husker fa jeg var 1,5 -2 år. Fra jeg var 2-3 husker jeg MASSE.

    Jeg er nok veldig spesiell
    Maiva og Gullungene f.`00 og`04
    Minstebror kom 21.01.2008

  14. #13
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Heidipus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Telemark
    Meldinger
    2,220

    Sv: Hva er ditt tidligste minne?

    Husker fra jeg var ca 1,5 år. Jeg satt i stuevinduet og så på mamma som løp ned på utedoen med lommelykta i hånda(vi hadde ikke innlagt do). Husker jeg hadde fått en skål honnikorn, så jeg skulle holde meg i ro til hun kom tilbake.

    Også husker jeg da jeg var 1år og 9 mnder, da moren min kom hjem fra sjukehuset med lillesøsteren min. Og at jeg kalte henne bebbi.
    Heidipus og
    veslepus okt 04
    og minstepus jan 08

  15. #14
    Polyanna
    Gjest

    Sv: Hva er ditt tidligste minne?

    Jeg husker da de kom hjem med lillesøster, da var jeg to år og ni måneder. Jeg husker at pappa eller mamma satt med henne i fanget, og at jeg stod på knærne og så på henne, og syns hun var nydelig!

    Men jeg blander minnet sammen med minnet fra dåpsdagen hennes: Det var den fineste kjolen jeg noen gang hadde sett!

  16. #15
    Veteranmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Kasia sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Meldinger
    3,837

    Sv: Hva er ditt tidligste minne?

    Mitt første er fra vi flyttet da jeg var nesten to år. Har mange glimt fra denne tiden.

  17. #16
    Sister IrieGal
    Gjest

    Sv: Hva er ditt tidligste minne?

    Var akkurat fyllt året. Husker jeg satt i sprinkelsenga og ikke ville sove. Var ikke noe spesielt med den hendelsen, men det husker jeg merkelig nok. Kan beskrive hvordan det så ut der vi bodde, enda vi flyttet derifra når jeg var halvannet år. Uten at jeg har sett bilder. Har også et annet minne, men da må jeg ha vært litt større. Jeg rakk ikke å se over kjøkkenbordet, og det fant jeg veldig frustrerende. Vet ikke hvor positivt det er å ha så tidlige minner, det sies jo at de som husker så godt tidlig er personer med sterke anlegg for psykiske lidelser..

  18. #17
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: Hva er ditt tidligste minne?

    Var den gangen jeg falt under vannet da jeg var 2år. Jeg hadde vanskrekk etter dette frem til gikk i 4klasse. Da begynte jeg på svømmekurs med min søster. Og svømmelæreren lærte jeg å få vekk skrekken.

  19. #18
    Lisse
    Gjest

    Sv: Hva er ditt tidligste minne?

    Husker en episode fra da jeg var ca 3 år. Det var vinter og kaldt og jeg skullw selvsagt slikke på et kaldt stålgelender og ble selvsagt sittende fast. Husker at morfar fikk meg løs men ikke hvordan.

  20. #19
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Christel sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Helgeland
    Meldinger
    2,681

    Sv: Hva er ditt tidligste minne?

    Mitt første minne er fra jeg var ca 1, 5 år). (Jeg ble 1 år i mars, og dette må ha vært i sept, ca). Vi bodde i andre etasje i et hus nær en traffikert vei. Når jeg var ute, sto jeg i bånd ( ), slik at bilene ikke skulle kjøre på meg. Denne spesielle dagen hadde mamma glemt å sette meg fast, og jeg satt på trappa og var livredd for at bilene skulle komme å kjøre på meg, siden jeg ikke var i bånd. Dessuten hadde det regner, og det var meitemark over alt! (Syns fremdeles mark er EKKELT!!!).

    Ellers har jeg mange minner fra jeg var 2-3 år. Vi bodde en kort periode i Sverige da, og jeg kan fremdeles tegne opp hele leiligheten vi bodde i og forklare veien fra oss til kiosken og hvordan utearealet så ut.

    Jeg har hørt at et barn kan huske tilbake helt til den tiden det fikk språk. Altså, de som snakker tidligst har større mulighet til å huske lengst tilbake. Det skal ha noe med å kunne sette ord på det man så, å gjøre...
    Denne signatur har blitt slettet, fordi den strider mot Signaturreglene
    Har du spørsmål vedrørende dette vennligst ta kontakt med:
    Helene Harefrøken - Moderator

  21. #20
    Oskarsmamma
    Gjest

    Sv: Hva er ditt tidligste minne?

    Jeg fikk lillebror da jeg var 2 år og 9 mnd. Samme dagen som han ble født fikk jeg en fin dukkevogn av mormoren min. Jeg husker at vogna sto på utstilling i lekebutikken, høyt oppå en hylle.

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 1 av 4
    1 2 3 4 SisteSiste

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine