+ Svar på diskusjon
Side 3 av 4
FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 75

Diskusjon: Hva er ditt tidligste minne?

Tidligere bruker
    Gjest

Sv: Hva er ditt tidligste minne?

Sitat Opprinnelig postet av Chaizza
    Jeg var vel 3-4 mnd ca. Jeg vet det var sommer iallefall og jeg er født i Mars.
    Husker jeg lå i dypvogna mi ute og jeg så opp på den blå himmelen og lekte med rangla mi.
    døh alvorlig talt.. er du helt teit? nå kødder du jo bare..

jeg har endel tidlige minner, men vet ikke hva som kommer først.. de var når jeg var mellom 2-3 år..

Jeg husker jeg samlet på marihøner... jeg gikk ute og fant ca 50 stk og tok de med meg hjem og la de i komodeskuffen min sammen med masse blader.. mamma fikk sjokk da hun åpnet skuffet ja..

Jeg husker jeg skulle i barnehagen og hadde et svart skinnbarnesete i bilen, det var sommer og når jeg satt meg i dette med shorts, så hylte jeg i vei for setet var GLO varmt..

jeg hadde vært stygg med broren min, bitt han i låret. og da kom pappa løpende opp for å kjefte og straffe meg. dette MÅ ha vært før jeg ble 3 år for han dro på 3 årsdagen min.. jeg sto LIVredd og gjemte meg bak døren på rommet mitt. og jeg husker det som i går at jeg hadde på meg en gul fløyelsselebukse. da jeg hørte han nærme seg så ble jeg så redd at jeg tisset i buksen.. så ikke kom å fortell meg at ikke så små barn husker fysisk avstraffelse..

Jeg husker 3 årsdagen min, da løp pappa oppover trappen med en svær koffert og sa han aldri ville se oss mere. og så satt mamma og gråt i stuen.. men etter dette husker jeg bare gode minner.. for da var vi kvitt den grusomme..

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Chaizza sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    606

Sitat Opprinnelig postet av M@rie
    døh alvorlig talt.. er du helt teit? nå kødder du jo bare..
    Ja da er jeg vel teit da.
    For jeg husker det jeg.. kan ikke noe for det jeg vel.. hihi
    Storesøster September 2002.Lillesøster Mai 2012 Og lilleknøtt ventet Mars 2014.

Tidligere bruker
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Chaizza
    Ja da er jeg vel teit da.
    For jeg husker det jeg.. kan ikke noe for det jeg vel.. hihi
    jeg trodde du skrev det for tull.. for det er vel ingen som husker SÅ langt tilbake da??

jeg trodde du skrev det for tull.. for det er vel ingen som husker SÅ langt tilbake da??
    Joda, jeg har hørt om flere tilfeller tilbake til 3-mnd alderen
    2004 2010 20.02.15 19.05.15

Tidligere bruker
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av LindaSD
    Joda, jeg har hørt om flere tilfeller tilbake til 3-mnd alderen
    oki jeg visste bare ikke at det var mulig.. derfor den voldomme sjokk reaksjonen min..

Nabbe
    Gjest

Jeg leste om en kvinne som kunne fortelle at datteren hennes syntes det var så vondt å få navlestrengen klippet. Det er tidlig, det!

Det skulle hun aldri gjøre med de andre barna, så derfor hadde de lotus-fødlser med de neste barna (lotus-fødsel er når de ikke klipper navnlestrengen, men har babyen med morkaka i en liten tøyveske hengende fast til den detter av)

Tidligere bruker
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Nabbe
    Jeg leste om en kvinne som kunne fortelle at datteren hennes syntes det var så vondt å få navlestrengen klippet. Det er tidlig, det!

Det skulle hun aldri gjøre med de andre barna, så derfor hadde de lotus-fødlser med de neste barna (lotus-fødsel er når de ikke klipper navnlestrengen, men har babyen med morkaka i en liten tøyveske hengende fast til den detter av)
    oh my god! folk er jammen rare..

Veteranmedlem
    Susanne sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2002
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    3,364

Maria husker ennda lengere tilbake skal jeg tro på alt hun sier! For hun sier at hun koste seg masse i magen til mamma!
    Denne signatur har blitt slettet, fordi den er for stor i forhold til Signaturreglene

Polyanna
    Gjest

(Den smilyen er virkelig fabelaktig med nisselue på! )

Seriøst: Man har vel ikke nerver i navlestrengen? Babyen fortrekker jo ikke en mine når den klippes, i motsetning til når de for eksempel legges på en kald vekt for å veies minutter senere.

Supermedlem
    Emilia sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2002
    Meldinger
    1,162

Det tidligste jeg husker er fra ca 3 års alder, da mamma,pappa og jeg var på camping-ferie i Sverige. Mamma kokte middag på en primus, og så veltet den, så da ble det bare nok middag til meg. Fra samme turen husker jeg at jeg tråkket på en sigarett-glo, og at fiskene i sjøen der vi bada var "kjempestore"! (Men mamma sier de var bare noen cm)
    Minste frøet kom 27.11.08
    Lillegull - August-05
    Storegull - August-02

"Å gjøre rent i huset mens barna fremdeles er i oppveksten,
    er som å måke innkjørselen før det har sluttet å snø"

Tidligere bruker
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Susanne
    Maria husker ennda lengere tilbake skal jeg tro på alt hun sier! For hun sier at hun koste seg masse i magen til mamma!
    ÅH det sier min også..
    jeg tror ALLE husker så langt tilbake jeg..

Nabbe
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Polyanna

(Den smilyen er virkelig fabelaktig med nisselue på! )

Seriøst: Man har vel ikke nerver i navlestrengen? Babyen fortrekker jo ikke en mine når den klippes, i motsetning til når de for eksempel legges på en kald vekt for å veies minutter senere.
    Malika gråt ikke da hun ble født, hun sukket oppgitt og så på sin far. Så gråt hun litt da jordmoren kløp henne i foten for å sjekke om hun kunne gråte... Og så hylskreik hun da de klippet navlestrengen, selv om hun lå helt stille på magen min før det.

Polyanna
    Gjest

Så snedig? Det hadde jeg virkelig aldri tenkt på! Så er det kanskje forskjellig, da, fra barn til barn? For jeg tror ikke noen av mine reagerte? (De var begge veldig fredelige fra de kom ut av magen)

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Ritamor sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2002
    Sted
    Finnmark
    Meldinger
    4,874
    Blogginnlegg
    1

Mitt første minne må være fra da jeg var 10-11 mnd. Jeg står i vinduet i leiligheta vi bodde i og ser på at broa rett bortenfor oss brenner. Ser brannbilene og kjenner lukta av røyk. Jeg kjenner at jeg er redd og liker ikke alle brannbilene. Tror dette er en av grunnene til at jeg aldri har likt utrykningsbiler!
    Det ironiske er at min mann er ansatt i brannvesenet her vi bor!

Ellers husker jeg masse fra jeg var 2-3 år.
    Ritamor
    Hestejenta -99 og Prinsessa -04

VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Mummitrollet sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Sted
    Mummidalen
    Meldinger
    9,500

Jeg husker at jeg hjalp pappa å så gress i hagen når min største lillebror ble født. Vi jobbet veldig hardt for å bli ferdig til babyen skulle komme hjem
    Og jeg var såklart stolt og meget flink storesøster. Var vel rett under 3 år da ja.

Jeg husker ikke at jeg ble lurt ut på min lengste dukkevogntur noen dager tidligere, mens mamma og pappa snek seg avgårde på klinikken for å få ut denne broren...

Og så har jeg et minne fra 15 mnd senere. Bror nr 2 kom til verden og vi skulle besøke mamma og baby på klinikken. På veien dyttet jeg bror nr 1 ut i veien, for det var da vitterlig nok med en

Mummitrollet
    med Knottentotten oktober -04 og Knøttliten juli -10

VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Mummitrollet sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Sted
    Mummidalen
    Meldinger
    9,500

Jeg har et minne til, men jeg vet ikke hvor gammel jeg var da.
    Jeg er/var veldig allergisk mot fargestoffer, og gikk til en lege som smurte på noe salvebestyr på beina mine som var full av utslett etter røde strømpebukser - og den lukten, den sitter igjen den dag i dag.
    Så veldig mye mer husker jeg ikke, ikke noe av hvordan jeg så ut eller mamma eller legen, men lukten - den husker jeg.
    Mummitrollet
    med Knottentotten oktober -04 og Knøttliten juli -10

Nabbe
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Polyanna
    Så snedig? Det hadde jeg virkelig aldri tenkt på! Så er det kanskje forskjellig, da, fra barn til barn? For jeg tror ikke noen av mine reagerte? (De var begge veldig fredelige fra de kom ut av magen)
    De andre mine har ikke reagert, meg bekjent, i alle fall. Ikke Khadija, vet jeg. Sofiane husker jeg ikke om han reagerte eller ikke.

mammadonna
    Gjest

Jeg husker et glimt fra jeg var baby. Vet ikke hvor mange måneder jeg var. Jeg husker det mer som en følelse enn en episode. Min ett år eldre kusine kommer løpende inn døra, jeg sitter i vippestolen min og blir redd når jeg ser henne. Jeg kan kjenne følelsen ennå hvis jeg konsentrerer meg, det er en slags panikk for å ikke slippe unna. Nesten som når man drømmer at man skal løpe fra noe, og så går beina så saaaaaaaakte....

Den første episoden jeg husker som er i en sammenheng er da oldemor døde en stund før jeg fylte to. Jeg var med min mor og min mormor i huset hennes og ryddet, og så fikk jeg en gammel veske. Jeg kunne ikke forstå at det var greit å bare ta oldemor sin ting uten å spørre henne. Jeg husker også at oldemor pleide å gi meg "fuglesjokolade" (kokesjokolade). Jeg kunne gått inn i huset hennes den dag i dag og pekt ut skapet der hun pleide å ha sjokoladen

Rart hva som fester seg. Jeg husker ikke at jeg ble storesøster, to år og to måneder gammel....

Hazel
    Gjest

Jeg husker at jeg drev å lette forferdelig etter ordet "tørst", en gang. Husker jeg gikk rundt til alle i familien og prøvde å spørre hva det ordet het som vi brukte når vi ville ha noe å drikke, og at jeg fikk raserianfall når ingen forstod hva jeg mente. Dette må ha vært en stund før jeg fylte to år, for jeg husker godt at det var i den leiligheten vi flyttet fra rett før jeg fylte to.

VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    skilpadda sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2002
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    7,079

Sitat Opprinnelig postet av Mummitrollet
    Og så har jeg et minne fra 15 mnd senere. Bror nr 2 kom til verden og vi skulle besøke mamma og baby på klinikken. På veien dyttet jeg bror nr 1 ut i veien, for det var da vitterlig nok med en

Skilpadda og Lillegutt (des. 2002)

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 3 av 4
    FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine