+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 5 av 5

Diskusjon: Testikkel som ikke har gått ned i pungen!

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Becke sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Meldinger
    565

Testikkel som ikke har gått ned i pungen!

Da vi var på 3 måneders-kontroll med Marius fikk vi beskjed om at hvis ikke testikkelen hans var gått ned i pungen innen han var 6 måneder må han opereres.

Vi skal på 6 måneders-kontroll neste onsdag, og såvidt jeg kan se, har ikke testikkelen gått ned i pungen ennå. Noen som evt. har erfaring med denne typen inngrep?
    juni 2005 juli 2009 juli 2011

2.  
    Supermedlem

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    1,410
    Blogginnlegg
    1

Sv: Testikkel som ikke har gått ned i pungen!

Sitat Opprinnelig postet av Becke
    Da vi var på 3 måneders-kontroll med Marius fikk vi beskjed om at hvis ikke testikkelen hans var gått ned i pungen innen han var 6 måneder må han opereres.

Vi skal på 6 måneders-kontroll neste onsdag, og såvidt jeg kan se, har ikke testikkelen gått ned i pungen ennå. Noen som evt. har erfaring med denne typen inngrep?
    vi fikk vite at det var ved 1 år han måtte opereres om det ikke hadde kommet ned...

Supermedlem
    Becke sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Meldinger
    565

Hm?? Det var jo litt rart, men jeg får vel uansett vite mer av legen på onsadg. Det kan jo hende de ikke opererer før han er 1 år?!
    juni 2005 juli 2009 juli 2011

Juniormedlem
    Rykte Rykte

Medlem siden
    Feb 2004
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    46

Hei!

Vi har akkurat det samme problemet med minste gutt (8 mnd). Hos oss henviste de saken videre til sykehuset da han var 6 mnd. Også må vi vente til de har tid til å ta det. Venteliste garantien er jo på 6 mnd så da kan han jo fort bli et år før vi kommer inn for kontroll og i tillegg skal vi jo vente på time for oprasjon. Men på helsestasjon og på sykehuset da han ble født, pratet de om at de ble operert ved 2 års alder, men dette er jeg usikker på.

Vet dere at den ligger i lysken? Håper alt ordner seg!

Klem
    Mamma & Marcus Aleksander

Villemo
    Gjest

Akkurat det samme skjedde med Kevin, de fant det ut på 6 mnders kontrollen, etter det gikk han på kontroll hvert år får å se om steinen hadde funnet veien ned av seg selv... Men det hadde den ikke innen han var 5 år, så når han var 6 år (Faktisk 5 dager etter Michelle var født, vi var enda innlagt) Ble han operert, et veldig greit inngrep, han var i fin form etterpå, litt groggy og gikk litt bredbeint noen dager.

Jeg tror de venter i det lengste med en sånn operasjon, men det kan jo hende leger ser det an selv...

Uansett, håper at steinen finner veien selv God klem til deg

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine