+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 16 av 16

Diskusjon: Magoo - sammenligning Philandteds / OTH

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Q-melk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    i et grått hus
    Meldinger
    2,801

;) Magoo - sammenligning Philandteds / OTH

Så i en gammel diskusjon at du har (hatt?) begge....
    Kan du sammenligne litt ?

Vurderer veldig å kjøpe en Philandteds - må bare bli heeelt sikker........
    Teflonhukommelse ?? Who ? Me ?

2.  
    Theo
    Gjest

Sv: Magoo - sammenligning Philandteds / OTH

Abonnerer

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Sølva sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Meldinger
    2,140

abonerer jeg også

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Q-melk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    i et grått hus
    Meldinger
    2,801

Forresten noen som har funnet noen billige steder å importere fra?
    De jeg har funnet hittil (som er billige) sender kun til USA.........

magoo
    Gjest

Svarar gärna men undrar om du menar oth singel eller dubblevagnen? Ska du ha phil and teds till ett eller två barn? hur gamla?

Petterine
    Gjest

Vil gjerne høre mere i denne diskusjonen Vurderer P & T vi og

Seniormedlem
    Sølva sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Meldinger
    2,140

Sitat Opprinnelig postet av magoo
    Svarar gärna men undrar om du menar oth singel eller dubblevagnen? Ska du ha phil and teds till ett eller två barn? hur gamla?
    vet ikke hvor gml hovedinnleggers barn er, men tillater meg spørre om hva du vil anbefale av phil and teds til 2 barn eller OTH dobbel til nyfødt og akkurat 2 år gml.

Seniormedlem
    Sølva sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Meldinger
    2,140

vet ikke hvor gml hovedinnleggers barn er, men tillater meg spørre om hva du vil anbefale av phil and teds til 2 barn eller OTH dobbel til nyfødt og akkurat 2 år gml.

Seniormedlem
    Q-melk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    i et grått hus
    Meldinger
    2,801

Det må bli OTH singelvogn vs Phil & teds til primært ett barn, men to av og til...... (ut på tur, på ferier, gåturer når vi er i by (er ikke så ofte) )

Barna mine er 5 mnd og 27 mnd.

Lurer også på hvor det lønner seg å kjøpe vogna.
    Det rimeligste jeg har funnet til nå (som sender til Norge), er her: http://www.mamasandpapasstockist.co.uk/philandteds.htm
    Sist endret av Q-melk; 23-01-2006 kl 10:38

magoo
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Q-melk
    Det må bli OTH singelvogn vs Phil & teds til primært ett barn, men to av og til...... (ut på tur, på ferier, gåturer når vi er i by (er ikke så ofte) )

Barna mine er 5 mnd og 27 mnd.

Lurer også på hvor det lønner seg å kjøpe vogna.
    Det rimeligste jeg har funnet til nå (som sender til Norge), er her: http://www.mamasandpapasstockist.co.uk/philandteds.htm

OK. Som singelvagn är den väldigt bra och ska du ha med stora barnet då och då så är det nog varnen för er.

Men, komfort för barnet är bättre i oth. Oth är mycket bredare vid rumpan och har bättre regulering av ryggen.

Jag har haft p&t vid två tillfällen. först som singelvagn, men sålde den då dottern inte tyckte om sittläget. (alla barn är olika så pröva först). Köpte den igen då jag fått mitt andra barn. Då var stora tjejen över två år och gick väldigt mycket. Så det var perfekt att kunna ha möjligheten att skifta från singel till syskonvagn.

Hade även en oth dubbel men den var så bred och svår att ta sig fram med i byn så den sålde jag och behöll P&T. Min stora tjej satt väldigt bra i den men lilleman växte fort och fick inte plats i softbag när han var runt fem månader, så han fick då sitta bak i syskonsitsen ibland. Han tyckte det var väldigt roligt att sitta upp och se sig omkring men när han skulle sova så var det inget bra, finns ju bara ett läge på syskonsitsen. Jag löste det med att alltid planera han sovstunder och lägga honom, utan softbag i "liggdelen" och då fick storasyster gå eller sitta över i syskonsitsen som då fick flyttas fram. Det var lite jobb med det men går snabbt när man lärt sig tekniken.

Då p&t är så smal, så upplevde jag den mycket mindre än oth, som kändes klumpig och bred mellan bakhjulen.

Vet man att man behöver en singelvagn men möjlighet att ha med två barn då och då så rekommenderar jag verkligen P&T!

Saknar min väldigt mycket nu när minstingen är över året. För nu skulle han sitta perfekt i syskonsitsen och somna i den utan problem. Blir lite som att sova i bilbarnstol, kanske inget man låter de göra var dag meen på turer med två trötta barn...

För övrigt så är det den ENDA vagnen som sambon reagerat över att jag sålde! Han var lite arg när han upptäckte att den var borta. Annars brukar han knappt märka när jag byter vagn.. Bytt 19 ggr nu så han har blivit immun

Säg till om det är nåt er ni lurar på!

Seniormedlem
    Q-melk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    i et grått hus
    Meldinger
    2,801

Tusen takk !

Men er den softbagen bitteliten, den da?
    Er det like greit med en annen pose ?

(Blir mye frem og tilbake dette, si fra når du er lei! )

magoo
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Q-melk
    Tusen takk !

Men er den softbagen bitteliten, den da?
    Er det like greit med en annen pose ?

(Blir mye frem og tilbake dette, si fra når du er lei! )
    Softbagen är inte så liten, bara mina barn som blir STORA
    Fast när man är ca 5-6 mån vill man inte ligga instängd under en syskonsits utan vill se världen. Har man inte syskonsitsen med så är det super och vagnen funkar som alla andra vagnar med softbag. (Fast den är endast framåtvänd)

Jag skulle nog inte köpa bagen om din lilla redan är 5 mån, hinner nog inte bli brukt särskilt mycket då. Går lika bra med skinn i botten och pose.

Hmm, blev nu sugen på en lime... Skulle jag sälja buggis, så blir det en p&t och inte oth. gillar det bättre!

Seniormedlem
    Q-melk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    i et grått hus
    Meldinger
    2,801

nei - lurer ikke på mer nå!
    For nå blir det p&t i lime !!!! (dersom jeg får solgt emmaljungaen og tvillingvogna, da.....)

men hvor finner jeg den billigst?

Seniormedlem
    Rykte
    Maika sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Meldinger
    2,912

Interessant tråd Ser jeg fikk svar på en av tingene jeg lurte på og det var om minstemann kunne sove når han satt i søskensete bak....

Men er det så at den minste alltid må sitte bak? Og hvordan er det for den eldste og sove når babyen ligger i softbag under?
    Stolt mamma til knoll , tott og lille "petronella" 09 .

magoo
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Maika
    Interessant tråd Ser jeg fikk svar på en av tingene jeg lurte på og det var om minstemann kunne sove når han satt i søskensete bak....

Men er det så at den minste alltid må sitte bak? Og hvordan er det for den eldste og sove når babyen ligger i softbag under?
    Enligt instruktionsboken är det så att den som väger minst ska sitta bak, dvs bebisen. Men jag har några gånger haft stora tjejen bak när lillen sov fram och det gick ok. Släppte aldrig taget om vagnen då, då den kan ev välta bak pga av tyngden, fast det hände aldrig.

Den äldsta kan inte få någon liggställning när man har syskonsitsen uppe och bebis i softbag.

Alltså, behöver man syskonvagn varje dag och på turer, och även är i behov av liggläge till båda barnen så ska man nog välja en annan vagn, kankse phil & teds dubbelvagn?
    Men har man ca två år emellan barnen eller mer, och det stora barnet är duktigt på att gå eller går på barnhage, så är det vagnen för er!

Seniormedlem
    Rykte
    Maika sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Meldinger
    2,912

Alltså, behöver man syskonvagn varje dag och på turer, och även är i behov av liggläge till båda barnen så ska man nog välja en annan vagn, kankse phil & teds dubbelvagn?
    Men har man ca två år emellan barnen eller mer, och det stora barnet är duktigt på att gå eller går på barnhage, så är det vagnen för er!
    Tusen takk for svar. Her er blir det mindre en 1,5år mellom og planen er å ha begge hjemme. Så jeg ser for meg at om vi skal en tur til byn eller lignende vil nok også den kommende storebror ha seg en liten dupp så vi er nok avhengig av litt liggestilling til han også. Problemet er vel hva vi får plass til i bilen, vi har akurat plass til vår brio kombivogn så det er ikke mange tvillingvogner som går inn der. Så det kan jo være vi ender opp med Phil&ted, men ikke kan gå på så lange turer med begge i den at storebror trenger å sove. Fordelen er jo at da har vi en vogn som storebror kan bruke i helgene når vi er to som kjører vogn..... hmmmmmm ikke lett dette.
    Stolt mamma til knoll , tott og lille "petronella" 09 .

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine