+ Svar på diskusjon
Side 3 av 5
FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 92

Diskusjon: Bra og dårlig skoler i Oslo?

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tinúviel sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2001
    Meldinger
    2,400

Sv: Bra og dårlig skoler i Oslo?

Vil bare understreke, før det blir noen misforståelser, at selv om jeg ikke vil at min sønn skal bli en språklig minoritet på skolen beyr ikke det at jeg vil bo i et "hvitt" område.
    Lillesøster 2009
    Lillestorebror 2007 ~ Storebror 2001

Veteranmedlem
    apan sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    3,882

Sitat Opprinnelig postet av Umuriel
    Vil bare understreke, før det blir noen misforståelser, at selv om jeg ikke vil at min sønn skal bli en språklig minoritet på skolen beyr ikke det at jeg vil bo i et "hvitt" område.
    Forstår deg godt jeg, og tenker akkurat likt selv.
    Sitat Opprinnelig postet av a9ta
    Egentlig trur eg at eg signerer heile innlegget til Apan! (Fornuftig dame du!)

Seniormedlem
    mac sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2002
    Sted
    Down under
    Meldinger
    1,529

Jeg er oppvokst i Oslo og synes ostkanten er hyggeligst. Ville gaatt for Nedre bekkelaget, Ekeberg, Ormoeya/Ulvoeya/Malmoeya. Hvis vi hadde bodd i Oslo naa hadde nok mine barn gaatt paa den franske skolen (ligger like bak slottet). Dette sef fordi far prater fransk, men selv om faren deres var norsk ville mine barn haa gaatt der, da jeg oensker flere spraak for de fra starten av (noe de er saa heldig aa ha, norsk, fransk og engelsk pluss japansk paa skolen naa da)

Nedre Bekkelaget skole er flott. I Oslo finnes det jo ett utvalg av private skoler, slik at Steiner, Montessori, Amerikansk, St. Sunniva osv kan jo ogsaa sjekkes ut.
    Down under

VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Majsa sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    8,244

Sitat Opprinnelig postet av Pastill
    Bor rett ved svingen der Skrik ble malt. Trives kjempegodt her.

Jeg vet at det ofte går fortere med tog kollektivt, men her har jeg faktisk gangeavstand til byen hvis jeg vil, samtidig som man ikke har følelsen av å bo i byen overhodet.
    *misunnelig* Det er virkelig et av de stedene i Oslo jeg kunne tenke meg å bo, både av egoistiske hensyn, og fordi jeg har hørt det er godt miljø der. Ellers er jeg litt forelska i Kjelsås/Grefsen og Nordberg/Ullevål, men jeg vet lite om skolene der, så det hjelper vel ikke hovedinnlegger så mye.

reiseveien til sentrum er faktisk kortere fra Holmlia.....!
    ...senter, ja.
    Bodde på Åsbråten (en del av Holmlia) fra jeg var 10 til 21, og jeg brukte minst en halv time fra jeg gikk ut døra til jeg var på Oslo S. Nærmeste videregående skole var Nordstrand, i beste fall en halvtimes busstur fra der jeg bodde, i rushtrafikken enda lenger. Utrolig idyllisk og fint på Holmlia, men jeg har dessverre sett og hørt for mye rart der ute til at jeg ville latt Aurisen vokse opp der.
    aurora nov 04 - hannah mai 07 - blågg

Go\jenta
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Majsa

Utrolig idyllisk og fint på Holmlia, men jeg har dessverre sett og hørt for mye rart der ute til at jeg ville latt Aurisen vokse opp der.
    Vi har bodd her i 6 år, noen nære venner av oss har bodd her ute i 10 år.
    Ingen av oss har hørt eller sett noe "rart" her ute, og vi stortrives!

Veteranmedlem
    apan sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    3,882

slettet

Veteranmedlem
    apan sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    3,882

*misunnelig* Det er virkelig et av de stedene i Oslo jeg kunne tenke meg å bo, både av egoistiske hensyn, og fordi jeg har hørt det er godt miljø der. Ellers er jeg litt forelska i Kjelsås/Grefsen og Nordberg/Ullevål, men jeg vet lite om skolene der, så det hjelper vel ikke hovedinnlegger så mye.

...senter, ja.
    Bodde på Åsbråten (en del av Holmlia) fra jeg var 10 til 21, og jeg brukte minst en halv time fra jeg gikk ut døra til jeg var på Oslo S. Nærmeste videregående skole var Nordstrand, i beste fall en halvtimes busstur fra der jeg bodde, i rushtrafikken enda lenger. Utrolig idyllisk og fint på Holmlia, men jeg har dessverre sett og hørt for mye rart der ute til at jeg ville latt Aurisen vokse opp der.
    Ja, men sånn er det jo overalt. Avhenger helt av hvor langt unna kollektivtransport man bor. "Minst en halvtime fra du gikk ut døra til du var på Oslo S" - ikke mange steder i Oslo du kommer deg raskere til Oslo S fra enn det....

Seniormedlem
    Tonjemor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2002
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    1,750

Sitat Opprinnelig postet av apan
    Ja, men sånn er det jo overalt. Avhenger helt av hvor langt unna kollektivtransport man bor. "Minst en halvtime fra du gikk ut døra til du var på Oslo S" - ikke mange steder i Oslo du kommer deg raskere til Oslo S fra enn det....
    Hadde familie som bodde i drammensveien før, trikken tok fort 20 - 30 min ned til oslo s.Når jeg drar ut døra hjemmefra er jeg i sentrum på 25 min. (Bor på bjørndal) Til sammenligning så bruker trikken fra Blindern og ned til stortorvet omtrent samme tid, kanskje noen minutter mindre.
    Men når man skal flytte til Oslo så blir alt en prioritering, noen foretrekker større plass til mindre penge og heller reise en halvtimes tid, men andre vil bo så sentralt som mulig.
    Ser at mange tipser om ekeberg,bekkelaget, ulvøya osv. Det er sikkert kjempefine områder, men vet at for oss hadde det vært svært liten sjans for at vi kunne kjøpt oss rekkehus der. Selv når jeg er ferdig med studiene. Disse områdene er jo også noen av oslos dyreste områder. Svigers har nettopp kjøpt seg leilighet i oslo nå, de har tittet over hele byen og fortrinnsvis vestkanten, de ble utkonkurrert i alle budrundene de var i. De har letet etter lelilighet kjempelenge nå. Til slutt fant de en kjempefin leilighet på Hauketo/sloreåsen med fjordutsikt til 2.4 mill. De var veldig negative til østkanten generellt, men forandret mening etter å ha snakket med megler og andre som bor her.
    Føler at jeg har mast mye i denne tråden nå, tenker at jeg gir meg for denne gang.
    Adelen 07.09.02
    Amelia 26.10.07

Tidligere bruker
    Gjest

.Utrolig idyllisk og fint på Holmlia, men jeg har dessverre sett og hørt for mye rart der ute til at jeg ville latt Aurisen vokse opp der.
    Jeg glemte bilnøkkelen i døra på bilen i natt. Politiet ringte på og leverte den i dagmorges. Her er det rene kardemommeby ja

Ang Holmlia. Den oppfatningen jeg har kommer av ting jeg har sett og hørt men jeg har vokst opp her. Ikke supernegativt, men kunne ikke tenke meg å bo der.
    Men kan godt henne det er ok der assa.

Hvis jeg skulle flytte ville bodd på Vålerenga, Etterstad, Bekkelaget eller Manglerud.

Guffen
    Gjest

Er det ikke vestkant på østkanten og østkant på vestkanten...

Jeg har en vennine som jobbet som vikar på Tåsen skole og hun anbefalte sterkt den skolen... Men det var slitsomt å være lærer på den skolen - mye ressurssterke foreldre som holdt lærerne i ånde

Bor selv i nordre aker bydel og trives her. I mitt nærområde er det eneboliger tomannsboliger og lavblokker. Når puddingen nærmer seg skolealder kommer vi til å ta endelig stilling til om vi skal bli boende eller flytte. Min mann er nemlig veldig tilhenger av steinerskolen og det er det ikke her i nærheten

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    NovemberEmma sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    2,441

Det er en veldig koselig barneskole på Ljan. Der er det et lite og koselig miljø med masse natur rundt skolen. Det er både dyre og billige hus rundt.
    Bl.a et borettslag med små rekkehus som heter fiskevollen der du kan
    kjøpe leilihet i 1 eller 2 etg. Veldig barnevennlig
    Emma04 & Celina06

VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Majsa sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    8,244

Sitat Opprinnelig postet av Go\jenta
    Vi har bodd her i 6 år, noen nære venner av oss har bodd her ute i 10 år.
    Ingen av oss har hørt eller sett noe "rart" her ute, og vi stortrives!
    Dere bor like ved/på Hallagerbakken, ikke sant? Der har det alltid vært litt bedre enn resten av Holmlia. Gidder ikke ramse opp all dritten som skjedde der ute mens jeg bodde der, men det skjedde. Jeg hørte kanskje om mer enn det dere ville gjort, for både jeg og søsteren min jobbet på fritidsklubben på Åsbråten, og var i nær kontakt med skoler, foreldre o.l.

VIP-Medlem
    Majsa sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    8,244

Sitat Opprinnelig postet av apan
    Fra Vålerenga syklet jeg ned på 10 min.

Go\jenta
    Gjest

...senter, ja.
    Bodde på Åsbråten (en del av Holmlia) fra jeg var 10 til 21, og jeg brukte minst en halv time fra jeg gikk ut døra til jeg var på Oslo S.
    Nå går det forresten ekspressbuss fra Åsbråten til Oslo s som tar 23 minutter.... ikke så verst det...
    Åsbråten hadde kanskje ikke vært førstevalget mitt på Holmlia heller..men det går jo ikke an å skjære hele Holmlia\søndre Nordstrand under en kam fordi om man har opplevd noe negativt ett sted i en stor bydel.

VIP-Medlem
    Majsa sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    8,244

Nå går det forresten ekspressbuss fra Åsbråten til Oslo s som tar 23 minutter.... ikke så verst det...
    Åsbråten hadde kanskje ikke vært førstevalget mitt på Holmlia heller..men det går jo ikke an å skjære hele Holmlia\søndre Nordstrand under en kam fordi om man har opplevd noe negativt ett sted i en stor bydel.
    Dette gjelder ikke bare på Åsbråten. Du får tro hva du vil, men det har skjedd mye rart der ute, og bodd mye rart der, særlig på Holmlia Senter og i området rundt. Jeg bodde der i 11 år og hadde som sagt god kontakt med div. miljøer, så jeg tar ikke dette ut fra løse lufta. Bjørndal er også en del av bydelen, og der har det ikke vært stort bedre. Men for all del, det er kjempefint der ute, og mye ordentlige og oppegående mennesker også! Er ikke meningen å rakke ned på stedet, men forklarer bare hvorfor jeg ikke vil at datteren min skal vokse opp og gå på skole der ute. Skjønner at du ikke liker å høre at stedet der barna dine vokser opp ikke er Kardemomme By, men jeg sier det bare som det er. Det er riktignok nesten 10 år siden jeg flyttet derfra.

Det heter forresten "skjære alle over en kam"...

Go\jenta
    Gjest

Dette gjelder ikke bare på Åsbråten. Du får tro hva du vil, men det har skjedd mye rart der ute, og bodd mye rart der, særlig på Holmlia Senter og i området rundt. Jeg bodde der i 11 år og hadde som sagt god kontakt med div. miljøer, så jeg tar ikke dette ut fra løse lufta. Bjørndal er også en del av bydelen, og der har det ikke vært stort bedre. Men for all del, det er kjempefint der ute, og mye ordentlige og oppegående mennesker også! Er ikke meningen å rakke ned på stedet, men forklarer bare hvorfor jeg ikke vil at datteren min skal vokse opp og gå på skole der ute. Skjønner at du ikke liker å høre at stedet der barna dine vokser opp ikke er Kardemomme By, men jeg sier det bare som det er. Det er riktignok nesten 10 år siden jeg flyttet derfra.

Det heter forresten "skjære alle over en kam"...
    Hvis det er 10 år siden du flyttet derifra, synes jeg det er enda større grunn til å tvile på at det er slik i dag som du beskriver!!!!

lykkeliten02
    Gjest

Mye rart og dritt skjer da i alle bydeler og i alle steder av landet vårt.

Go\jenta
    Gjest

Skjønner at du ikke liker å høre at stedet der barna dine vokser opp ikke er Kardemomme By, men jeg sier det bare som det er.
    [/SIZE]

Der tar du helt feil!!!! Selv er jeg trygg på at barna mine vokser opp på et trygt sted!!

Det jeg ikke liker og blir provosert over, er at en "besservisser" som bodde i min bydel for 10 år siden (!!!!) advarer andre mot å la ungene sine vokse opp der basert på negative ting som skjedde for 10 år siden.......!!!

MENER du virkelig at DU har mer peil på hva som skjer i denne bydelen i dag, enn vi som bor her NÅ, og har bodd her 6 år og 10 år?

Go\jenta
    Gjest

Kan bare ikke dy meg...ser du bor i New York, Majsa...der er det sikkert BARE rene kardemomme-by og trygt og godt for barn å vokse opp, tenker jeg!!!

Takker meg til skumle søndre Nordstrand, jeg!!!!!

Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    almuse sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    414

Kan bare ikke dy meg...ser du bor i New York, Majsa...der er det sikkert BARE rene kardemomme-by og trygt og godt for barn å vokse opp, tenker jeg!!!

Takker meg til skumle søndre Nordstrand, jeg!!!!!
    Må signere denne..

Jeg har bodd på Søndre Nordstrand fra dengang det var et byggefelt for noen og tyve år siden..

Og stortrives her..

Mine barn trives her, og han eldste vil ikke flytte herfra pga vennene han har her på Holmlia....

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 3 av 5
    FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine