+ Svar på diskusjon
Side 2 av 3
FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 49

Diskusjon: Presentasjonstråd

  1. #21
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: Presentasjonstråd

    Hei!

    Nova her. Jeg er 32 år gammel og fikk barn på første IVF-forsøk. Da hadde vi prøvd i fem år, hatt ørten pergukurer, to inseminasjonsforsøk og tre spontanaborter. Jenta vår er snart 8 måneder, og jeg har nytt tilværelsen som spebarnsmor til fulle!! Jeg synes, som mange andre her også har skrevet, at det fortsatt er litt uvirkelig at vi har fått barn.

    Jeg er tilbake på SG (hvor jeg har tilbrakt mye tid de siste årene) som hobbyprøver inntil videre. Vi har lyst på ett barn til. Vi har fem egg på frys, og regner med å gyve løs på dem til høsten. Dersom ikke det gir resultatet må vi vurdere om vi er interesserte i ny runde IVF. Adopsjon er jo også en mulighet. Foreløpig har vi ikke tenkt lenger enn til fryseforsøk, så får vi ta det derfra.

    Vi var uforklarlige barnløse, undersøkt opp og ned og i mente begge to uten resultater.



    Sitat Opprinnelig postet av Koma
    IVF forsøkene og barnløsheten var en stor belastning og forsuret tilværelsen de siste årene, og jeg er blitt ett nytt og gladere menneske det siste halve året.
    Som om jeg skulle ha sagt det selv.

  2. #22
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Føniks sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Meldinger
    2,115

    Sv: Presentasjonstråd

    Håper jeg kan få være med som AIH-mamma. Det er jo slik at vi AIH-mammaer havner litt mitt i mellom.

    Jeg er 32 år og har en sønn på 9 år som er laget på vanlig måte og en tulle på 3 månder laget ved hjelp av AIH(inseminasjon). Grunnen til at vi trengte hjelp var at mannens svømmere ikke var i tipp topp stand. Han har gått i behandling hos Ken Purvis, så nå blir det spennende å se om det har gjort at vi klarer det selv.

    Vi ønsker oss veldig en til om ikke all for lang tid og siden det tok 3 år fra vi begynte til vi kom i mål så bruker vi ingenting. Og så snart mensen er tilbake melder jeg meg inn i fertility friend på SG igjen.
    -02.12.07 -06 -97
    Hvil i fred lille R.

  3. #23
    Tryll-Tryll
    Gjest

    Sv: Presentasjonstråd

    Jeg trekker meg stille ut herfra, for jeg er blitt gravid ved hjelp av hormoner.

    Lykke til alle sammen

  4. #24
    Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Vava sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    Follo
    Meldinger
    229

    Sv: Presentasjonstråd

    Synes vel at alle som har blitt gravide gjennom assistert befruktning hører hjemme her.
    Klem Vava

    med Storeloppa 09/12-05
    Småloppene 09/06-08

  5. #25
    Tidligere bruker
    Gjest

    Sv: Presentasjonstråd

    Hei.... jeg har helt glemt denne siden jeg...

    Vi fikk Isak Amadeus på første prøverørsforsøk etter 2 års vanlig prøving. har meget nedsatt mengde og derfor liten sjanse vi klarer det på egen hånd. Vi har også 3 egg på frys og vi skal prøve å sette inn ett par til høsten - spennende om det går.... både gleder og gruer meg jeg..

  6. #26
    Hera_
    Gjest

    Sv: Presentasjonstråd

    Hei! Veldig hyggelig å se dere samlet igjen. Blir litt spredt for alle vinder på dette store forumet.

    Jeg er 31 og har akkurat (for tre uker siden) blitt mamma til en liten ICSI-gutt. Nå ligger han her og sover ved siden av meg, og jeg har litt problemer å fatte hva han har med meg å gjøre, aller minst at det var han som laget baluba i magen for bare noen uker siden.

    Kombinasjonen PCOS med fraværende eggløsning og nedsatt sædkvalitet ga oss liten sjanse for å klare brasene på egen hånd, så da måtte vi ty til teknikken. Vi regner med at vi må gjennom en ny runde, og håper at det i framtiden vil gi oss en krabat til. Men foreløpig er det mer enn nok å svelge til å tenke på det. Men prevensjon er relativ uaktuelt etter tre års venting og minimale odds for å klare det på egenhånd, så skulle et mirakel skje, så tar vi det som bonus. (Jeg har forøvrig aldri trodd på mirakler..)

  7. #27
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: Presentasjonstråd

    Koselig å se dere igjen, Liffy og Hera!

  8. #28
    marsmamma05
    Gjest

    Sv: Presentasjonstråd

    Jeg er mamma til lille Heine som ble født i mars 2005. Han ble til ved første IVF-forsøk. Da jeg sluttea med med pilla i august 2002 og mensen ikke var kommet til nyttår fikk jeg Primolutt av legen for å fremkalle blødninger. Siden jeg høyst sannsynlig hadde PCO (senere påvist), fikk jeg Pergo nesten med engang. Etter 7 kurer, doble og tripple, ble det søkt om IVF ved juletider 2003. Siden den tid har det gikk det slag i slag til jeg ble gravid av 1. forsøk sommeren 2004.

    Så selv om det var et år med mange tidlige morgener med termometeret i munnviken, jakt etter slim, EL tester og mange skuffelser når tempen sank igjen, har vi vel egentlig hatt en "lett tørn" sammenlignet med mange andre her.

    Har ikke fått mensen igjen 13 mnd etter fødsel, så det tyder vel på at tilstanden ikke har endret seg. Så det blir vel til at vi om etpar år prøver å se om vi har lykken med oss på de 3 egga vi har på frys (er det forresten 3 eller 5 år de kan ligge?)

  9. #29
    Ekorn
    Gjest

    Sv: Presentasjonstråd

    Sitat Opprinnelig postet av marsmamma05
    Så det blir vel til at vi om etpar år prøver å se om vi har lykken med oss på de 3 egga vi har på frys (er det forresten 3 eller 5 år de kan ligge?)
    Nå er det heldigvis 5 år de kan ligge på frys!


  10. #30
    Gloria
    Gjest

    Sv: Presentasjonstråd

    Sitat Opprinnelig postet av Ekorn
    Nå er det heldigvis 5 år de kan ligge på frys!

    Men husk at kvaliteten blir dårligere jo lengre man venter.
    Det fikk vi også høre da vi kom til fryseforsøk. Da hadde eggene ligget nedfrosset i nesten 2 år. Forsøket lyktes ikke for vårt vedkommede (men det gjorde heldigvis neste IVF-forsøket )

  11. #31
    Gloria
    Gjest

    Sv: Presentasjonstråd

    Ser jo at jeg ennå ikke har presentert meg... (flaut)

    Okei, jeg er altså Gloria, 38 år, gravid for andre gang
    Var ufrivillig barnløs i 5 år, og startet utredning i Nederland, mens vi bodde der.
    Flyttet tilbake til Norge, fikk med oss journalen fra NL, og slapp å gå gjennom alt på nytt da vi kom hit. Fikk starte behandling ca. 1/2 år etter at vi hadde tatt kontakt med fastlegen vår her.

    For nøyaktig 2 år siden kom nydelige Sanne! Vi lyktes på 1. IVF-forsøk på St. Olav.
    2 egg ble nedfrosset den gangen, og med de 2 hadde vi et fryseforsøk for 1 år siden, som ikke lyktes.

    Startet ny IVF-behandling på sensommeren i fjor, og var heldige nok en gang! Lillesøster kommer til oss om 2 uker..

  12. #32

    Sv: Presentasjonstråd

    Hei!

    Jeg er Betty, 24 år og fikk ei nydelig ICSI-jente for 1,5 uke siden, altså 28.mai.

    Jeg er en slank PCOS'er med milelange sykluser og Bettymannen har nedsatt sædkvalitet. Ved vårt 1.IVF-forsøk, som ble avbrutt pga ingen befruktede egg, viste det seg at soldatene hans ikke hadde evne til å trenge seg gjennom eggskallet, derfor ble det ICSI på oss. Ved ICSI-forsøket fikk vi ut bare ett egg som heldigvis ble befruktet. Det egget ligger nå og koser ved siden av pappan sin.

    Ettersom jeg har hatt et veldig tøft svangerskap og en tøff fødsel tør jeg ikke å tenke på søskenforsøk en gang. Tror jeg trenger mange år på å bearbeide den tanken. Vi har snakket om å kanskje adoptere istedet også.

  13. #33
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Pusa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Meldinger
    6,719

    Sv: Presentasjonstråd

    Sitat Opprinnelig postet av BettySG
    Hei!

    Jeg er Betty, 24 år og fikk ei nydelig ICSI-jente for 1,5 uke siden, altså 28.mai.

    Jeg er en slank PCOS'er med milelange sykluser og Bettymannen har nedsatt sædkvalitet. Ved vårt 1.IVF-forsøk, som ble avbrutt pga ingen befruktede egg, viste det seg at soldatene hans ikke hadde evne til å trenge seg gjennom eggskallet, derfor ble det ICSI på oss. Ved ICSI-forsøket fikk vi ut bare ett egg som heldigvis ble befruktet. Det egget ligger nå og koser ved siden av pappan sin.

    Ettersom jeg har hatt et veldig tøft svangerskap og en tøff fødsel tør jeg ikke å tenke på søskenforsøk en gang. Tror jeg trenger mange år på å bearbeide den tanken. Vi har snakket om å kanskje adoptere istedet også.
    Velkommen snuppa Endelig er du her! Jenta di er aldeles nyyydelig
    Sist endret av Pusa; 09-06-2006 kl 17:00
    -Det var ikke det at livet var meningsløst før jeg fikk barn, men når de ble født forsto jeg meningen med livet

  14. #34
    Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Eeyore sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Bærum
    Meldinger
    142

    Sv: Presentasjonstråd

    Hei.
    Eeyore her, 31 år fra Bærum, var Eeyore også på SM og Tussi på SG.
    Har vært prøvere i mer enn fem år før lille Michael kom til verden. Han kom etter ett IVF forsøk uten befruktning og tre ICSI forsøk på Ullevål, hvorav en BO. Jeg har endo og har hatt flere lap. for å legge forholdene til rette for graviditet - uten at dette har hjulpet.

    Nå koser vi oss med lille Michael og har gått i tenkeboksen om vi vil igjennom dette en gang til for å gi ham søsken..... Det er ikke forsøkene jeg tenker på da, men fødselen.....

  15. #35
    Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    tassen-72 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    187

    Sv: Presentasjonstråd

    Hei

    Jeg er Tassen, og jeg er 34 år gammel. Vi begynte å prøve i mars 2003, og jeg hadde en abort i des 2003, og en i feb 2004. Etter det skjedde det lite. Det ble heller ikke funnet noe gale på noen av oss.

    Så i september 2005 gikk vi i gang med vårt første IVF forsøk. Til tross for dårlige odds (fikk ut 15 egg, hvorav 11 ble befruktet, men bare 2 overlevde til dag to, et var av heller dårlig kvalitet) resulterte dette forsøket i en nydelig liten jente, vår Mia.

    Det blir nok ikke noe søskenforsøk på oss, vi hadde allerede før vi begynte bestemt oss for bare et barn, mannen har 3 fra før.
    Mia født juni-06


  16. #36
    TUTTO
    Gjest

    Sv: Presentasjonstråd



    TUTTO her, 25 snart 26 år.
    Prøvinga på en liten startet høsten'99, og etter 4,5 år uten å lykkes, ble vi gravid på første IVF-forsøk.
    Begynnte utrednigen sept'03 og satt inn 2 egg 30.mai'04.
    Ble gravid med tvillinger, men mistet den ene.
    Vi hadde snakket om å begynne søskensorsøk nå etter sommeren, men nå slipper vi det.
    Fikk beskjed om at sjansene for å lykkes på egenhånd var ganske minimale, har ganske dårlige svømmere, men jaggu var det ikkje en som klarte brassene.


    Sitat Opprinnelig postet av Hera_
    Men prevensjon er relativ uaktuelt etter tre års venting og minimale odds for å klare det på egenhånd, så skulle et mirakel skje, så tar vi det som bonus. (Jeg har forøvrig aldri trodd på mirakler..)
    Trodde ikkje på mirakler eg heller, må nå vokser det et lite et i magen
    Sist endret av TUTTO; 01-07-2006 kl 21:22

  17. #37
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Jomma sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Langt mot nord
    Meldinger
    872

    Sv: Presentasjonstråd

    Jomma her!

    I november kom vår lille, vakre IVF-gutt til verden. Min mann er frisk og rask, men etter en underlivsoperasjon for noen år siden har jeg bare en eggstokk og en eggleder igjen. Egglederen er i tillegg tett, så vi fikk relativt kjapt innvilget IVF ved UNN. Jeg mener å huske at de fikk ut tolv egg, ni ble befruktet, og etter fem dager hadde vi fem vakre blastocyster En av disse ble satt inn, og resten frosset ned.

    Det skulle heldigvis ikke mer til enn det ene forsøket for å bli gravid, og godt var det, for jeg ble kraftig overstimulert og lå på sykehuset i tre uker. Dette gjør at jeg er litt skeptisk til å evt. gjennomgå et helt forsøk i fremtiden. Enn så lenge har vi jo muligheten til fryseforsøk.

    Ask pladask nov-05 (Og lille bonus i magen med forventet ankomst i slutten av mars)

  18. #38
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Asker
    Meldinger
    568

    Sv: Presentasjonstråd

    Hei ! Heter Karla, og er 33 år. Fikk en "egenprodusert" jente i -98, men da vi skulle prøve på nr 2 stoppet det opp. Var prøvere fra 2002, begynte etterhvert utredning og fant endo hos meg. Tatt lap x 2, og har nå også en tett eggleder etter en stygg infeksjon i -04. Tatt 1 IVF + 1 fryseforsøk i forbindelse med et prosjekt på RH, som ikke lyktes. I okt. -05 fikk vi full klaff på vårt 2. IVF forsøk ! Har gått til akupunkturbehandling i løpet av disse årene, prøvd litt forskjellig. Men det var nok på Klinikk Fjeld jeg fikk den "rette" behandlingen !
    3. juli kom vår lille prins til verden på Bærum sykehus ! Han blir nok vårt siste tilskudd på stammen, for jeg får neppe flere IVF forsøk i det offentlige (siden vi har to barn). Men akkurat nå er det heeelt greit ! Fødselen sitter friskt i minnet !

  19. #39
    Veteranmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Wit sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    På landet....
    Meldinger
    3,588
    Blogginnlegg
    6

    Sv: Presentasjonstråd

    Jeg er jo bare så utrolig treig som ikke har sett denne "klubben" før nå. Har jo selv tidligere spurt om å få dette forumet

    Jeg er 38 år og har en datter som blir 3 i november. Hun er en liten ICSI prinsesse som ble til på Ullevål.
    Etter det har vi hatt 3 søskenforsøk uten å lykkes. Nå har vi gitt oss. Orker rett og slett ikke mere hormoner og stress. er 40 år og vi bor litt nord for Oslo.
    Wit
    med ICSI-prinsessa Ida født i 2003

    Min blogg

  20. #40
    Æresmedlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    millact sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Vestlandet
    Meldinger
    10,482

    Sv: Presentasjonstråd

    På tide å presentere seg her ser jeg.

    Er 34 år, har ei jente på 17 mnd som ble laget på "vanlig" måte. Har forsøkt å få søsken til henne i 1 år uten hell.

    Jeg har bittegrann endo, men ikke noe som skulle tilsi at vi ikke skulle klare det på egenhånd. Mannens kvalitet er helt normal.

    Nå går vi for 1. ivf i august på Klinikk Hausken i Haugesund. Er spent på hvordan det går og prøver å distansere meg så godt som mulig fra hele prosessen.
    05
    08

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 2 av 3
    FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine