+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 4 av 4
    buzziebie
    Gjest

Allergi mot bringebær eller bare bær?

Min gutt hadde en helt tydelig allergisk reaksjon noen minutter etter å ha spist bringebær blandet i biola-yoghurt... Overleppa hovnet opp og eksemen virka som den klødde mer...

Dette er første tydelige tegn på allergi vi har sett!! Og som vi har kunne finne ut hvor kommer fra - derfor vil vi gjerne høre om andre vet om noe mer om denne type allergi... Om han reagerer på bringebær, hva annet bør vi være obs på? Hva slags kryssallergier kan vi lete etter her? Hva slags pollen er det i lufta nå?

Som dere kanskje skjønner har jeg omtrent null erfaring med allergi....ALL informasjon om allergier rundt bær vil jeg være veldig takknemlig for!

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Luuca sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Nordvestlandet
    Meldinger
    4,119

Sv: Allergi mot bringebær eller bare bær?

Kan ikke hjelpe deg så veldig masse, men mannen her i huset klør i munnen av jordbær, men ikke andre typer bær. (derimot av pære, kiwi, banan, ++)

Så om gutten din er allergisk mot bringebær trenger han vel ikke være allergisk mot all slags bær??
    Storebror okt 05
    Lillebror okt 08

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Eliin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    1,593

Jeg vil tro at han da er allergisk mot jordbær, fersken, plomme, kirsebær også, og evt. eple og pære.
    Det beste er nok at du får tatt en allergi-prøve. Det er fort gjort (som en pirkeprøve, de heller på forskjellige stoffer på huden for å sjekke hva kroppen reagerer på). Det er viktig å ta tak i allergi med en gang man oppdager det, for allergier trigger fler og andre allergier om man ikke tar tak i det. Bl.a. kan husdyr gi flere allergier, likeledes overdreven bruk av meieriprodukter.

Lykke til!
    Mamma til Amanda , født 26.mai 2005

buzziebie
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Eliin
    Jeg vil tro at han da er allergisk mot jordbær, fersken, plomme, kirsebær også, og evt. eple og pære.
    Det beste er nok at du får tatt en allergi-prøve. Det er fort gjort (som en pirkeprøve, de heller på forskjellige stoffer på huden for å sjekke hva kroppen reagerer på). Det er viktig å ta tak i allergi med en gang man oppdager det, for allergier trigger fler og andre allergier om man ikke tar tak i det. Bl.a. kan husdyr gi flere allergier, likeledes overdreven bruk av meieriprodukter.

Lykke til!
    Takk takk! Tror han reagerte på blåbær også idag....Skal forhøre meg om en sånn test som du snakker om! Prikketest har han tatt, men da med helt andre ting enn det han har fått utslag på etter å ha spist... Jeg liker ikke dette her.... Legen har sagt at han har 40% sjanse til å utvikle astma også...men når vi vet så lite om hva han egentlig er allergisk mot er det vanskelig å skulle vite hva en må være forsiktig med.... Katten vår er forsvunnet, jeg får si at jeg nesten er litt glad for det nå som jeg ser at sønnen min faktisk er allergisk mot ett og annet....

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
  • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine