+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 10 av 10

Diskusjon: Jeg blir ikke gravid!

Trist
    Gjest

Jeg blir ikke gravid!

Jeg er så lei meg. trodde virkelig det hadde klaffet denne månenden, men neida. Ikke denne måneden heller. Mitt store ønske er å bli gravid igjen, gi et lite søsken til datteren vår på snart 3 år. Men nå nærmer det seg prøving et år - og like stor skuffelse hver eneste måned. Hva er i veien med meg? Hvorfor blir jeg ikke gravid????

Og hvorfor klarer jeg ikke ta tante røds ankomst med fatning? Jeg blir så lei meg, så lei meg. Føler meg helt mislykket.

Jeg er ikke helt ung, og ønsker meg egentlig tre-fire barn. Men nå ser drømmen noe håpløs ut!

Det er så mange som maser og maser: skal det ikke bli noe søsken snart? Det er ikke lurt å vente for lenge vet dere.

Og hvis jeg nevner for noen ufrivillige barnløse at vi kanskje sliter litt vi også: men dere har jo i hvertfall ETT. Ja, vi er veldig heldige som har ett, men nå har jeg en ekstra sorg da, sorgen for å ikke kunne gi mitt barn et søsken.

Jeg har bare lyst til å legge meg ned og gråte og gråte.
    Og føler ikke jeg får forståelse noen steder.

2.  
    Uregistrert
    Gjest

Sv: Jeg blir ikke gravid!

Det er nok ikke noe i veien med deg, men at det bare tar litt tid. Du sier ikke hvor lenge dere prøvde med nr 1. Har flere venner som med nr 2 eller 3 har brukt mye lenger tid og derfor blitt litt stresset. Og vet av erfaring at å si: "det går nok, prøv å ikke tenke på det hele tiden" er bare tull. For man tenker på det hele tiden alikevel. Jeg ble gravid etter jeg fikk hund, kanskje fordi jeg tenkte på noe annet... umulig å si. For det er jo mange som hele tiden blir gravide samtidig som de tenker på det hver dag. Så skjønner frustrasjonen din når andre kommer med sine kommentarer. Men husk at folk flest mener det vel. De vet bare ikke helt hva de skal si. Du kan jo informere din lege om at dere prøver, når det er gått 1 år kan det jo være greit å få stadfestet at alt ligger til rette for det.
    LYKKE TIL IALLEFALL. Føler med deg selv om jeg ikke har noen fasit råd.
    PS. har en venninne som sverger til å ligge med bena i været etterpå...

Æresmedlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    millact sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Vestlandet
    Meldinger
    10,482

Kan bare si at det høres kjent ut, ja. Er i samme situasjon selv kan du si.

Har du vært hos legen? Kan være en god ide å få sjekket ting, det skal vi snart. Gru gleder meg til det, men kan være greit å vite.

Bestill en time til gynekologen din og be også mannen din levere en sædprøve. Så er dere i gang. Og, fortvil ikke, i alle fall ikke enda. Det er mange som bruker lang tid på å få søsken og det finnes mange alternativer også, som ivf osv osv. Men ikke vent for lenge, sjansene øker jo ikke akkurat med alderen.
    Lykke til!
    05
    08

Trist
    Gjest

Tusen takk for svar.

Jeg gruer meg til å gå til legen. Jeg har en hyggelig kvinnelig lege, men jeg føler alltid at jeg blir sett på som litt hysterisk og en som overdriver når jeg er der. Ikke helt tatt på alvor liksom...

Og angående menn og sædprøve - jeg skal love dere at det blir ikke levert! Vi fikk jo datteren vår, så han er det ikke noe i veien med, nei! Alt skal gå så naturlig, skjønner dere

Noen som har prøvd noen alternative metoder? Jeg tenkte meg til en osteopat, for noe annet da, men noen som har prøvd det?

VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Celinemor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Sted
    Vestlandet
    Meldinger
    6,070

Vet også hvordan du har det. Vi prøvde 18 mnd før vi fikk 2 blå med yngstejenten. Fant ut at jeg hadde pcos.

Hvis jeg var deg ville jeg bestilt meg en time til legen så hun kan sende deg videre til en gynekolog. Kanskje du kan gå på pergotime,kanskje det vil hjelpe..

Lykke til! Håper det kommer en liten spire i magen din snart
    Lykkelig mamma til to prinsesser Og en liten prins

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Q-melk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    i et grått hus
    Meldinger
    2,801

Noen ganger tar det bare tid.....
    Storebror måtte vi vente i nesten 2 år på før han kom....

Men lillebror "satt" mye raskere....... (3 mnd)

Dette er jo noe du virkelig ønsker, og det høres ut som om du stresser en del med at du ikke blir gravid. Bestill deg massasjetimer - det hjelper iallefall på stramme muskler - om ikke annet.....

Andre alternative behandlinger vet jeg ikke noe om, men hvorfor ikke høre med en akupunktør eller en osteopat om dette er noe de kan hjelpe med ?
    Teflonhukommelse ?? Who ? Me ?

Jeg kjenner ei som sverger til fotsoneterapi - hun er overbevist om at det har hjulpet henne med å få hennes 2 barn. Kan jo være verdt et forsøk? Ellers kjenner jeg til frustrasjonen over å ikke å klare å produsere søsken. Vi har prøvd i snart 3 år, men nå ser det ut til at vi kanskje har lykkes (nr 1 tok 10 måneder). Kan også anbefale SnartGravid. Der er det masse info for de som sliter med å bli gravide, og også et eget underforum for sekundært infertile på møteplassen. Lykke til!

Tidligere bruker
    Gjest

Stor klem! Lykke til. Ikke vær redd for å gå til legen for en samtale om dette. Du er ikke hysterisk - og det tror jeg ikke legen din vil mene heller.

Uregistrert
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Trist
    Tusen takk for svar.

Jeg gruer meg til å gå til legen. Jeg har en hyggelig kvinnelig lege, men jeg føler alltid at jeg blir sett på som litt hysterisk og en som overdriver når jeg er der. Ikke helt tatt på alvor liksom...

Og angående menn og sædprøve - jeg skal love dere at det blir ikke levert! Vi fikk jo datteren vår, så han er det ikke noe i veien med, nei! Alt skal gå så naturlig, skjønner dere

Noen som har prøvd noen alternative metoder? Jeg tenkte meg til en osteopat, for noe annet da, men noen som har prøvd det?
    Skjønner godt at du er lei deg Som oftest så går det greit til slutt Jeg har vært gjennom det samme selv, og nå har jeg tre stykker.

Dersom dere skal undersøkes for ufrivillig barnløshet så må nok mannen din til pers også Og sædkvaliteten kan forandre seg ganske mye på kort tid. Sædprøver går så greit å ta atte, men jeg skjønner jo at enkelte kan føle det litt ekkelt der de blir sendt inn på en do med et lite beger de ksal fylle med sæd.De som jobber der er så vant med det atte. Du skal nok se at dere får det til snart

Pokemona
    Gjest

Jeg forstår godt skuffelsen din! En lurer og lurer på hvorfor det ikke skjer noe og føler at det er noe galt med en selv.Det føles sikkert som et større mystrium når man faktisk har fått det til før.Jeg gikk gjennom det samme med førstemann og ble like skuffet og nedslått hver måned da testen viste negativt.(Hadde så lange sykluser at jeg kjøpte test hver mnd.)Da det nærmet seg ett år uten at noe hadde skjedd så fikk jeg GU hos en veldig flink kvinnelig gynekolog her.Hun fant ut at jeg hadde manglende eggløsning og jeg fikk da noen tabletter for å sette i gang eggløsningen.(Pergotime)Disse tok jeg i 2 perioder og da var han endelig på plass gitt.
    Jeg sier ikke at det må være tilfellet hos deg,men vil råde deg til å oppsøke gynekolog.Det ble hvertfall en positiv løsning for meg.Andremann kom heldigvis på første forsøk så her var det litt omvendt fra din situasjon.

Håper inderlig det ordner seg for dere!

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Stikkord for denne diskusjonen

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine