+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 17 av 17

Diskusjon: Sobril

  1. #1
    idahg
    Gjest

    Sobril

    Hei, kan noen av dere fortelle meg hva sobril egentlig er. Hvorfor man får det? Hvordan det virker på kroppen? Kan man Kjøre bil? Hvor lenge sitter det i.... osv osv. Min eks har fått noen sånne som han tok mens han hadde datteren vår, har det noe å si? Har hørt det fra noen andre, for han kunne aldri fortalt det til meg selv.

  2.  
  3. #2
    Uregistrert
    Gjest

    Sv: Sobril

    Hei!
    Jeg hadde litt problemer med angst sent under svangerskapet. Ville IKKE ta tabletter mens jeg gikk gravid, men det var et nødvendig. Har en veldig grei lege, som forsikret meg om at Sobril ikke var farlig. Og at det var det mildeste av det milde. Jeg fikk til å sove ordentlig av sobril (15 mg). Men det jeg syntes var skikkelig ekkelt med de, var at jeg fikk en kraftig hangover... Rett og slett fyllesyk.

    Du skal ikke være redd for at eksen din blir neddopet av en Sobril i ny og ne om han trenger det. Det er jo en helt annen sak om han misbruker det. Sobril er angstmedisin, og fungere som "brannslukker" i perioder man føler mye angst.

    Enkelte mennesker trenger Sobril, akkurat som andre trenger hjertemedisin eller insulin for å leve normalt. Psykiske problemer er biologiske endringer i hjernen som av og til trenger medisinering for å rette seg. Man er ikke et dårligere menneske bare fordi man har psykiske problemer.

    Men kanskje dere burde snakke om dette? Kanskje du føler deg tryggere da?
    Lykke til!

  4. #3
    Uregistrert
    Gjest

    Sv: Sobril

    Sitat Opprinnelig postet av idahg
    Kan man Kjøre bil? Hvor lenge sitter det i.... osv osv.
    Forresten, jeg fikk beskjed om at jeg kunne kjøre bil. Følte meg overhodet ikke nedsløvet. Ble bare normal

  5. #4
    VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    *star* sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    starter på nytt
    Meldinger
    7,707

    Sv: Sobril

    Trodde ikke man kunne kjøre bil med sobril jeg
    Tror jeg fikk sobril før jeg skulle til tannlegen en gang fordi jeg har total tannlegeskrekk og skulle trekke/operere bort visdomstenner. Tror også det var de mildeste. Jeg ble bare rolig og angsten/nervøsiteten forsvant. Kan vel si det sånn at det er den eneste gangen jeg ikke har grudd meg for å gå til tannlegen.
    Fikk da beskjed om å bli kjørt.

    Men, kan være jeg husker feil og at det var noe annet jeg fikk
    Alene med skravlebøtta febbis 2005 og akrobaten januar 2007






  6. #5
    Pusemora
    Gjest

    Sv: Sobril

    Sobril er et preparat som kan brukes ved angst og uro, ved søvnproblemer, og benyttes også som Pre-medikasjon før anestesi(beroligende før narkose) felleskatalogen på nett sier dette om bilkjøring og Sobril:
    "Legemidlet kan påvirke evnen til å kjøre bil eller bruke maskiner."

    Med andre ord ingen bastante påbud eller forbud, men en god forsiktighetsregel er nok å la være å kjøre bil til man vet med sikkerhet hvordan man reagerer.

  7. #6
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Andrine sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Sted
    Kirkenes
    Meldinger
    2,121

    Sv: Sobril

    Det er beroligende.
    Mammaen til;
    (juni 03) & (mars 07)
    og jeg gifta meg med pappaen deres 28.06.08

  8. #7
    Veteranmedlem Rykte MTN sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Meldinger
    3,553

    Sv: Sobril

    http://www.felleskatalogen.no/

    Kjekk link å ha hvis man lurer på medisiner. Søk på sobril der.

  9. #8
    Uregistrert
    Gjest

    Sv: Sobril

    Ser denne tråden er gammel,men man skal ikke kjøre bil når man har tatt sobril. Det fikk jeg nemlig beskjed om fra politiet i kontroll da de så jeg hadde medisinene i veska da jeg fant frem førerkortet.

    Det er faktisk rød trekant på pakken.

  10. #9
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Kitty80 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    tilbake i Indre
    Meldinger
    1,201

    Sv: Sobril

    Det med rød treklant er ikke dermed sagt at man ikke kan kjøre bil, man skal vise forsiktighet til man vet hvordan man reagerer på medisinene. Noen blir sløve av diverse medisiner, mens andre blir det ikke. Så det er ikke lenger noe forbud mot å kjøre på medisiner med rød trekant. Men dersom man blir sløv av de og allikevel kjører bil så kan man bli tatt for det
    Mamma til verdens beste

  11. #10
    Uregistrert
    Gjest

    Sv: Sobril

    I forhold til påvirkning av kjøring, har jo selvsagt dosen en del å si her forskjell på å ta 0,5mg og 25mg, og selvsagt også forskjell fra person til person..

  12. #11
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: Sobril

    Sitat Opprinnelig postet av Kitty80 Vis post
    Det med rød treklant er ikke dermed sagt at man ikke kan kjøre bil, man skal vise forsiktighet til man vet hvordan man reagerer på medisinene. Noen blir sløve av diverse medisiner, mens andre blir det ikke. Så det er ikke lenger noe forbud mot å kjøre på medisiner med rød trekant. Men dersom man blir sløv av de og allikevel kjører bil så kan man bli tatt for det
    Man kan bli tatt for å ha kjørt i ruset tilstand både med b-preparater som feks paralgin forte og med sobril, så ja, det stemmer at det ikke er noe generelt forbud, men blir man tatt kan man stille nokså dårlig.

  13. #12

    Sv: Sobril

    Det kom nye regler om dette i juli i fjor, man kan ikke kjøre bil etter inntak av 15 mg sobril eller mer og dette gjelder i 24 timer etter inntak. Om jeg har forstått det riktig, så kan man heller ikke kjøre bil samme dag som man har tatt medisinen selv om dosen er under dette. Merkelig nok er ikke dette opplyst i pakningsvedlegget enda, men overlatt til leger og apotek å fortelle om. Jeg har fått bekreftet dette både av lege og to apotek etter at jeg havnet i en diskusjon om temaet (printet det ut til meg fra databasen sin), at dette ikke lenger er veiledende, men absolutte regler.

    Så kan man jo spørre seg hvorfor det knapt står noe sted
    Malagi
    Ivf-pia kom på termin 06.07.08

  14. #13
    Malagi
    Ivf-pia kom på termin 06.07.08

  15. #14
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    i eget hus
    Meldinger
    766

    Sv: Sobril

    Sobril er veldig lang halveringstid.
    Stolt mamma og tante

  16. #15
    Uregistrert
    Gjest

    Sv: Sobril

    Ta heller noen øl og en joint. Aldri mer sobril eller annen "medisin". Røyker heller to gram om dagen i tre år og går cold turkey, enn å gå to måneder på si 25 mg sobril om dagen i to måneder, og går cold turkey.Tenk selv. Ett par glass rødvin, eller noen øl. Gå tur. Sobril er for krisetilfeller som de færreste av oss er borti. Svær buissness. Tenk selv. Alkohol og benzodiazepiner er vel det eneste du kan dø av å slutte på hvis du er avhengig nok. Fuck pfizer. Psykiaterne er endel av problemet.

  17. #16
    Uregistrert
    Gjest

    kidoki Sv: Sobril

    Her skrives det mye rart. Er tørrlagt alkoholiker å det var det jaggu ingen spøk og slutte med. Heller ikke opplevelsene psykisk etter endte fyllekuler. Antidepressiva uansett navn er vell noe av det værste man kan ta imot. Når det gjelder sobril har den rett og slett berget livet mitt noen ganger. Blir den tatt kun når du trenger den er den i mine øyne en bra medisin.

  18. #17
    Uregistrert
    Gjest

    Sv: Sobril

    Sitat Opprinnelig postet av idahg Vis post
    Hei, kan noen av dere fortelle meg hva sobril egentlig er. Hvorfor man får det? Hvordan det virker på kroppen? Kan man Kjøre bil? Hvor lenge sitter det i.... osv osv. Min eks har fått noen sånne som han tok mens han hadde datteren vår, har det noe å si? Har hørt det fra noen andre, for han kunne aldri fortalt det til meg selv.
    HVA SOBRIL ER, OG HVA DET BRUKES MOT

    Sobril er et legemiddel med angstdempende og svakt muskelavslappende effekt.
    Brukes ved angst, uro og spenningstilstander. Likedan ved søvnvansker, akutte abstinenssymptomer og alkoholdelirium.
    Kan kombineres med andre preparater ved depresjoner med angst. Kan gis før operasjoner eller tannbehandling.

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Stikkord for denne diskusjonen

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine