+ Svar på diskusjon
Side 1 av 2
1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Cathymor sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Sted
    Drammen
    Meldinger
    802

Question Solosang under vielse

Noen som har hatt det, og vil dele erfaringer? Hvor mye er det "normalt" å betale f.eks.? Jeg har kontakt med en litt kjent artist som jeg har fått en pris fra. Det var skikkelig dyrt synes jeg, for en sang liksom. Men, det er vel litt forskjell på om personen er kjent eller ikke. Jeg tenker som så at man vet jo ikke hva man får om man ikke har hørt personen synge før...

Kanskje jeg skulle hatt en audition.
    Cathymor og snuppene
    - back in the game - som nybaktmamma -
    Storesnupp 03, mellomsnupp 05 og lillesnupp 08

Æresmedlem
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Niobe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    24,631

Sv: Solosang under vielse

Forloveren min sang under vielsen. Mannen hennes var organist, og de tar sånne sangoppdrag. Vi betalte jo ikke, da... Men tror de pleier å ta noen tusen, alt ettersom.

Hun sang "Et liv for meg" av "The Real Group", og den er utrolig nydelig...
    “God, grant me the serenity to accept the things I cannot change,
    the courage to change the things I can,
    and the wisdom to know the difference.”
    Reinhold Niebuhr

September 2005 Mai 2010

superlove
    Gjest

Dette har jeg holdt på mye med den siste tiden. Om personen er kjent er prisen vanvittig mye dyrere, da er det ofte 2-5000 kr har jeg sett. (sikkert mer også)

Av mer ukjent sort så jeg at flere tok 1000 kr pr. sang, pr. pers. Dette er visst vanlig. (synes dette var litt mye jeg da )

Jeg sendte en mail til flere kor i byen og fikk massiv respons. Mange ville ha en slik jobb. Flere foreslo pris selv fra 500-1000 kr. Så jeg fikk opptak fra flere, lyttet til hva jeg likte og foreslo pris.

Nå har jeg solist med en til å spille gitar for 500 kr

Tidl. bruker
    Gjest

Jeg sang mye under brylluper og begravelser og tok en fast sum på 500 kr.
    Hadde det vært i dag så hadde jeg tatt litt mere. Kommer litt ann på om jeg kjenner brudeparet eller ei. Og av og til sang jeg gratis.
    Ble som oftest akkompagnert av organisten men hadde jeg med en annen som spilte så tok jeg noe mere. Det hendte også at jeg sang to sanger og var forsanger ellers under vielsen.

VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Muggi sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Telemark
    Meldinger
    6,192

Jeg har tatt på meg noen oppdrag om å synge under vielser. Jeg har da tatt ca 500,-, men det er noen år siden. Er nok en veldig variasjon. Pianist evt kommer jo i tillegg. Jeg synes det er vakkert med a-capella-sang i kirken!
    Mamma til to deilige IVF-mirakler
    -06 & -09

Supermedlem
    Rode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Meldinger
    561

Jeg skrev sang til Erling og sang den selv i kirka, det var skikkelig fint.
    Erling laget en melodi på en velsignelses tekst og som forloveren min sang rett etter at vi ble viet og fortsatt stod på kne ved alteret.

TIl innmarsj hadde vi en liten strykekvartett som spilte "Gabriels obo" - helt nydelig. Organisten (han er klokker i rådhuset i Oslo) spilte en solosang på orgel også.

Kjempe fint med mye musikk i kirka, det blir så mektig.

Vi betalte ingenting for noe av det her da det var gode venner som stilte opp

Bellemor
    Gjest

Vi var i bryllup for noe uker siden. Da var det tre solo innslag, kjempekoselig
    Men det var venner/familie av brudeparet, så de spilte sang gratis.
    -Det var en på trompet som spilte (sammen med organisten) Gje meg handa di ven
    -Brudens bror sang "U raise med up" og organisten spilte piano
    -Brudgommens bror (min samboer) sang "ôppna din dørr" og spilte selv gitar til den

Vi satser på å ha ett eller to solo innslag, men håper å få venner/bekjente til å synge for en billig penge/eventuelt gratis som en bryllupsgave.

Supermedlem
    Evensmamma sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Sted
    HOLMESTRAND
    Meldinger
    713

vi betalte 1000 kr for 2 sanger og det var det verdt men dette var ei ung dame som sang vanligvis i kor..men det var verdt alle penga..
    Jeg har 2 go gutter Even og Eskil

Organisten vår var også solist, og sang Ave Maria i forbindelse med vår vielse. Nydelig, og en opplevelse jeg aldri ville vært uten.
    august 2010

Supermedlem
    Composa sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Vestfold
    Meldinger
    1,090

så heldige noen av disse har vært, som har hatt familie til å synge i kirken.
    jeg vil også! broren til sambo er flink til å synge, men tviiiler han vil, han synger mer rock/country...
    -06 og -09
    Bryllupstråden Ammehjelper, Pm meg dersom du lurer på noe

Det er jo ganske stor forskjell på pris om dere ønsker en profesjonell sanger eller en amatør. Hvis dere ønsker en profesjonell, må dere regne med å betale minst 1500- 2000 for en sang. Dette fordi man som sanger har endel øving i forkant (Hvis brudeparet ønsker en sang som sangeren ikke har sunget før, er det mye jobb med innøvning av tekst og selve fremføringen), både alene og med pianist, oppvarming av stemmen samme dag etc. Det ligger ganske mye jobb bak en sang! Under 1000 kroner er en elendig timebetaling.........

Ofte møter man den holdningen at synge er noe som er gøy, og noe man burde gjøre for en slikk og ingenting..... Men hva med dem som har dette som jobb og profesjon? Andre yrkesgrupper med utdanning tar seg da betalt for å jobbe? Men det er helt klart at mange amatører gjør det mye billigere, og det skulle jo også bare mangle.......

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Jannamor sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Meldinger
    2,327

Nå skal jeg passe meg for å ikke bli irritert her men dette er mitt svar;

Hvor lite er du villig til å betale for 10 timers arbeid???? Det å være sanger er en jobb! Det er 3+++ års høyere utdanning ofte opptil 6 år og mer. Man har høye studielån og betale, og man synger IKKE fordi det er "arti" men fordi det er en jobb, man skal levere et perfekt resultat og gi menneksene som er der en opplevelse.
    Hvis man derimot vil ha litt ymse sort, så skal jeg ikke si noe.
    En proffesjonell sanger derimot må få betalt for ca 10 timer

Jeg vil si det tar ca det fordi;

-Man skal snakke med brudeparet flere ganger, ha møter med de finne ut hva de vil ha et par timer i møter fort
    -Så skal man skrive en sangliste til de og forberede seg til det, denne er ikke ditt reportoar, men sanger du kan tro kan passe. et par timer i å finne sanger her og
    ´-så skal sanger velges
    -så skal de innstuderes. Alt etter hvor vanskelige de er, om de er på reportoaret til
    sangeren feks. Dette kan ta 2-7 timer
    -så skal det øves minimum 1 gang med musiker 1-3 timer
    -oppmøte i kirken oppmot 2 timer før, for å spille gjennom og være tilstede, pluss vielsen. tre timer tilsammen

Dette blir fort over 10 timer, men vi sier 10 timer

og hvis noen sier at 1000 for det er MYE... så jaja
    Det er nemlig ikke de tre minuttene sangen tar, man betaler for. Jeg ville aldri hatt en sanger som bare møtte opp og sang

Når det er sagt er jeg da utdannet sanger (som dere sikkert har skjønt) og jeg tar ca 1000 for en sang 500 pr sang ekstra. Litt mer om alt er ukjent. Dette forutsetter at organisten i kirka spiller til, eller at brudeparet holder evt andre musikere. Skal jeg ha med komp, koster dette det vedkommende vil ha.

-
    I vårt bryllup sang jeg selv, mannen min sang, jeg leide inn et kor som sang, jeg hadde tre andre sangere som sang, innflydd pianist, to klassiske perkusjonister og gitarist. i tillegg organist.
    Sist endret av Jannamor; 04-10-2009 kl 12:34
    [SIGPIC][/SIGPIC]
    Frosken 150708 Ugla 310511 Vårt nybygde hus; http://tr.im/omTF Våre Bryllupssider; www.20092009.no

Seniormedlem
    Jannamor sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Meldinger
    2,327

og en ting til. Jeg "krever" at musikerne spesiellt sangere synger uten noter. Jeg kan ikke fordra noter. og jeg bruker ikke noter selv heller... musisieringen og formidlingen er i en helt annen klasse når man ikke gjemmer seg bak noter synes jeg, det er det verdt å betale for

dette gjelder ikke nødvendigvis klassiske sangere, for de har en annen tradisjon, men jeg foretrekker også at de synger uten noter.

se folk med noter er det VÆRSTE jeg ser... lite forberedt spør du meg

[SIGPIC][/SIGPIC]
    Frosken 150708 Ugla 310511 Vårt nybygde hus; http://tr.im/omTF Våre Bryllupssider; www.20092009.no

Sitat Opprinnelig postet av Jannamor Vis post
    og en ting til. Jeg "krever" at musikerne spesiellt sangere synger uten noter. Jeg kan ikke fordra noter. og jeg bruker ikke noter selv heller... musisieringen og formidlingen er i en helt annen klasse når man ikke gjemmer seg bak noter synes jeg, det er det verdt å betale for

dette gjelder ikke nødvendigvis klassiske sangere, for de har en annen tradisjon, men jeg foretrekker også at de synger uten noter.

se folk med noter er det VÆRSTE jeg ser... lite forberedt spør du meg

HELT enig med deg! Fomidlingen bør stå i sentrum, og dette er ikke mulig bak et noteark.

Sitat Opprinnelig postet av Jannamor Vis post
    Jeg vil si det tar ca det fordi;

-Man skal snakke med brudeparet flere ganger, ha møter med de finne ut hva de vil ha et par timer i møter fort
    -Så skal man skrive en sangliste til de og forberede seg til det, denne er ikke ditt reportoar, men sanger du kan tro kan passe. et par timer i å finne sanger her og
    ´-så skal sanger velges
    -så skal de innstuderes. Alt etter hvor vanskelige de er, om de er på reportoaret til
    sangeren feks. Dette kan ta 2-7 timer
    -så skal det øves minimum 1 gang med musiker 1-3 timer
    -oppmøte i kirken oppmot 2 timer før, for å spille gjennom og være tilstede, pluss vielsen. tre timer tilsammen
    Signerer til fulle.

VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Muggi sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Telemark
    Meldinger
    6,192

Jannamor: Da synes jeg du er skikkelig grei mtp prisen. Synes man fint kan forlange ett par tusenlapper for en proff sanger. Jeg som amatør har tatt 500,- og det er noen år siden.

Signerer Jannamor i sin helhet.
    Mamma til to deilige IVF-mirakler
    -06 & -09

Supermedlem
    Composa sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Vestfold
    Meldinger
    1,090

Men Jannamor, det er ingen her som har sagt at 1000 kr er for mye.. dette er en gammel diskusjon som jeg tok opp igjen, for å høre hva nåtidens bruder er villig til å bruke
    -06 og -09

Seniormedlem
    Rykte
    pusi1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Vesterålen
    Meldinger
    2,427

Vi betalte 1000 kr, men angrer på at jeg ikke hadde hørt han synge før

97,99,03 og 09

Supermedlem
    Composa sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Vestfold
    Meldinger
    1,090

Sitat Opprinnelig postet av pusi1 Vis post
    Vi betalte 1000 kr, men angrer på at jeg ikke hadde hørt han synge før
    oida...... ille eller..
    -06 og -09

Seniormedlem
    Jannamor sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Meldinger
    2,327

Sitat Opprinnelig postet av Composa Vis post
    Men Jannamor, det er ingen her som har sagt at 1000 kr er for mye.. dette er en gammel diskusjon som jeg tok opp igjen, for å høre hva nåtidens bruder er villig til å bruke
    neida det vet jeg
    [SIGPIC][/SIGPIC]

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
  • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine