+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 17 av 17

Diskusjon: Noen frisører her????

Snart skalla??
    Gjest

lei_seg Noen frisører her????

Hjelp!!
    Håret mitt faller av.
    Eller, det føles iallefall sånn.
    Jeg fullammer og det går visst hardt utover håret mitt.
    Etter jeg har dusjet ser det ut som en slagmark fordi det faller av masse hår, og jeg tør nesten ikke dra fingrene gjennom håret, eller børste det i frykt for at hele hårmanken skal følge med.
    Jeg bruker en shampoo som heter d-fuse, er ikke så flink til å bruke balsam for jeg syns håret blir så fett av det, men har begynt å bruke det nå.Bruker heller ingen stylingprodukter.

Noen som har noen tips om hva jeg kan gjøre???

2.  

Sv: Noen frisører her????

Tre-fire måneder siden fødsel? Det går over, men jeg tror ikke det er stort å gjøre med det. Og jeg tror (er ikke sikker) at det ikke har noe å si om man ammer eller ikke.

Ja, jeg er ikke frisør altså. Men jeg har opplevd det selv, og lest utallige innlegg om dette her inne - skrevet av folk med 3-4 måneder gammel baby. Så det er håp!

Snart skalla??
    Gjest

Ja, har en baby på 3 mnd.
    Håper det retter seg fort opp igjen, syns dette er skikkelig ekkelt.
    Men det er jo godt å høre at det er normalt.

Adrienne
    Gjest

Det er fullstendig normalt, og er ikke på grunn av ammingen men på grunn av at du inntil nylig var gravid. Jeg har mistet mye hår etter begge graviditetene, denne gangen startet det da tulla var ca. 3 måneder og varte en 2-3 måneder.

B-vitaminer kan hjelpe til å få fortgang i hårveksten, men bortsett fra det er det ikke så mye du kan gjøre annet enn å vente til det går over. Trøsten er at håret vokser ut igjen etter en tid.

Uregistrert
    Gjest

Dette opplevde jeg også, det lille jeg kan trøste med er at man får enda tykkere og finere manke etterpå.

Tidl. bruker
    Gjest

Det har lite å si om man ammer eller ikke. Det er forandringene man går gjennom etter å ha gått gravid som er årsaken.

Hos meg ga det seg etter ca 6 mnd.

Tidligere bruker
    Gjest

Det er flere mulige grunner.
    Den ene mulige grunnen er at når du er gravid, så mister du veldig lite hår - ergo mister du desto mer når du ikke er gravid mer.
    Hormonendringer kan sikkert være en grunn.

En grunn er også at ca 3 mnd etter at man går gjennom noe som er fysisk og/eller psykisk veldig tungt (som en fødsel) kan man miste MASSE, MASSE hår.

Det er noe som har skjedd med mange av oss Håret kommer tilbake!

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Safir sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Meldinger
    2,543

Skrev dette innlegget i barselsgruppen for litt siden:

Jeg var hos frisøren min. Fortalte henne at jeg mister helt enormt mye hår, men hun sa bare at det var vanlig i forbindelse med amming. Men så skulle hun gre håret mitt....

Jeg så hun fikk helt sjokk, og løp og hentet noen produkter jeg måtte kjøpe. Jeg hadde egentlig ikke så stor tro på de (da jeg tenkte at hårmistingen var hormonelt styrt), men kjøpte de.

Kjøpte shampoo og hårkur i serien NISIM, og det hjelper virkelig. Jeg mister veldig mye mindre hår, og i tillegg skal vistnok det nye håret som kommer ha sterkere røtter. Jeg hadde fått skikkelige viker, men de begynner å tette seg igjen nå.

ANBEFALES!
    Storesøster september 2004
    Mellombror mars 2006
    Lillesøster mars 2009

Kwistin
    Gjest

Dette er veldig kjent for min del Etter førstemann mistet jeg mye hår. 14 mnd senere var lillebror født og denne gangen mistet jeg ekstremt mye hår! Frisøren sa at hun aldri hadde sett det så ille. Det tok lang tid, men nå har jeg i det minste hår på sidene, og jeg får det til og med bak ørene. Hold ut! Det blir bedre!

Støv
    Gjest

Vil bare gi deg en klem , jeg mista også massssse hår. Fra 3. til 6. måned (etter fødsel) ca. Jeg har mørkt hår, så det var ikke så kult når det nesten ligger svære dotter etter deg hvor enn du går. Men nå er håret blitt enda tykkere enn før. Det var noe dritt, men lite å gjøre med.

Jeg mistet forresten nesten ikke år da jeg gikk gravid. Har aldri hatt så fint hår som da; tykt, glansfullt og ikke minst var det aldri fett. Nå derimot...

Tidl. bruker
    Gjest

Prøv sinktilskudd. Mangel på sink kan føre til håravfall. Det er hvertfall verdt er forsøk, kanskje?

Tusen takk for mange gode råd!!

Fant ut at det ikke var vits i å være anonym lenger siden det er mange som opplever dette.
    Godt at det ikke bare er håret mitt som det har klikka for

Uansett skal jeg sjekke ut den shampoen jeg fikk link til.
    Jeg mistet heller nesten ikke hår da jeg gikk gravid, så alt faller nå.
    Sist endret av Christine 23; 25-08-2006 kl 10:37
    Ida Christine 22.05.06

Veteranmedlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    charlie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    4,902

Sitat Opprinnelig postet av Berta
    Det har lite å si om man ammer eller ikke. Det er forandringene man går gjennom etter å ha gått gravid som er årsaken.

Hos meg ga det seg etter ca 6 mnd.

som de sier - det er ettervirkning etter å ha vært gravid ,for da mistet du nesten ingenting. håret mitt falt av nesten i dotter, føltes det som. nå er jeg gravid på nytt, og har det mest praktfulle, tykke hår igjen. så kanskje det var verdt å forsøke.

det er sånn det er. kroppen bruker ikke energi på nytt hår når du er gravid -eller for å si det på en annen måte - kanskje naturen legger opp til at vi skal ha flott hår i graviditeten så vi blir blussende vakre der vi kan - sånn at steinaldermennene får lyst til å passe på oss tross alt. det sies jo også at gravide damer kan gjenkjennes relativt tidlig fordi de utvikler et "rundt barneansikt" som også skal vekke beskytterinstinkter.
    hilsen fra

Charlie & Prinsessen, født 2003 og Tingeling, født 2006

Books just wanna be FREE! See what I mean at:
    http://bookcrossing.com/friend/Alfacharlie

Satinka
    Gjest

nisim-produktene hjelper veldig mange!! anbefales!

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Stikkord for denne diskusjonen

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine