+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 3 av 3

Diskusjon: PCOS etter svangerskap og fødsel

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Telemark
    Meldinger
    836

PCOS etter svangerskap og fødsel

Er det noen her som har PCOS og kan fortelle hvordan det evt. har endret seg etter et svangerskap og fødsel?

Jeg har aldri fått bekreftet at jeg har PCOS, men legene har sagt at jeg har et hormonmønster som minner om PCOS og sagt at jeg ikke måtte nøle med å oppsøke hjelp dersom jeg skulle få problemer med å bli gravid. Jeg har alltid hatt svært sjeldne menstruasjoner (1-2 ganger i året) og har alle de "ytre kjennetegnene" på PCOS.. Allikevel ble jeg gravid 1 mnd. etter p-pilleslutt. Jeg hadde en helt ok graviditet og fødsel.

Nå har det gått 10 måneder siden fødselen og jeg føler at hormonene mine er i skikkelig ulage. Jeg har testet positivt på EL-test, men ikke fått mensen tilbake. Vekta har gått oppover enda jeg stort sett spiser regelmessig og sunt, triller masse turer og trener på helsestudio... Jeg har også til tider en brennende/sviende følelse nederst i magen? Har du med PCOS opplevd noe lignende?

Bør jeg gå til lege med dette?

2.  
    Æresmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Ise sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    På bygde!
    Meldinger
    22,018

Sv: PCOS etter svangerskap og fødsel

Jeg har eller hadde PCO.Men etter siste svangerskap stabiliserte syklusen seg.Jeg tror grunnen var at jeg gikk ned 10 kg.

PCO kan påvises via blodprøve og Ultralyd av egglederne, så jeg ville fått en utredning på det
    Mamma til 3 gutter.

Bunny
    Gjest

Sv: PCOS etter svangerskap og fødsel

Jeg hadde PCOS før fødsel, og har det enda.
    Jeg blødde hver eneste dag i 7 mnd etter fødsel
    Så blødde jeg ikke på 3 mnd ca, og nå har jeg blødd i *tenker*.. ja jeg er vel inni min 3.uke nå med blødninger...
    Orker ikke noen utredning... har prøvd det før og det var bare styr og tull for meg
    Kjenner meg igjen i det du skriver, men så lenge vi ikke prøver på noen flere barn foreløpig så lar jeg det ligge til da.
    Men en samtale med legen hadde sikkert ikke gjort vondt verre
    Kanskje ikke nødvendigvis for utredning, men for å få konstatert PCOS og fått en del info?
    Googler du PCOS, så finner du også massse info om dette!

Your hormon-sister is føling with deg

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine