+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 6 av 6

Diskusjon: "Stemmeskifte" etter svangerskap og fødsel...

Tidl. bruker
    Gjest

:( "Stemmeskifte" etter svangerskap og fødsel...

Litt pinlig dette her,men..
    Jeg har alltid hatt ganske bra sangstemme, og har likt å synge

På slutten av svangerskapet merka jeg at stemmen begynte å "sprekke" når jeg sang for mini i magen. Etterhvert har det bare blitt værre og værre, nå kan jeg nesten ikke synge noe, uten å høres ut som en 14-årig gutt...
    Har skikkelig lyst å begynne på babysang&rytmikk, men jeg tør for søren ikke nå..
    Noen som har opplevd dette, eller som aner hva som kan ha skjedd?
    Har ikke hatt noen halsinfeksjoner, røyker ikke..
    Litt kjedelig, jeg har så lyst til å synge for småen, men det er liksom ikke noe gøy nå..

2.  
    Tryll-Tryll
    Gjest

Sv: "Stemmeskifte" etter svangerskap og fødsel...

Sangstemmen min har alltid vært grusom.
    Har ikke opplevd at stemmen min endrer seg før og etter jeg har fått barn.

Sier bare syng med den stemmen du har.

herogna
    Gjest

HEI.

Det var synd at du har mistet stemmen. Hvis jeg kan få tippe er det at du pga svangerskap og fødsel har fått litt fart på stoffskiftet, det skjer hos alle som er gravide og skal føde, da skal en ha mindre søvn f.eks og mange får litt høyere stoffskifte. Det kan gjøre stemmen din litt anderledes og ruere og også at den sprekker. Hvis du ikke har noen andre plager vil jeg nesten tippe at det kommer til å gå over av seg selv.

Men uansett, LYKKE TIL, og heldiggris som har sangstemme i utgangspunktet!!!!

Tidl. bruker
    Gjest

Takk for svar!
    Håper inderlig at det snart går over...

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Kaija sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2001
    Meldinger
    3,042

Jeg tror stemmen gjerne mørkner litt når man er gravid. -Uten at jeg aner hvorfor. Min er i hvert fall blitt dypere.

I tillegg er mye av muskulaturen i mage og underliv temmelig slerkete etter et svangerskap og en fødsel. For at stemmen skal holde skikkelig må man jo ha god støtte i denne muskulaturen. Det hjelper nok å trene, håper jeg. For jeg vil gjerne ha tilbake stemmen min også.
    "Å mektige feer! Gi mitt barn i faddergave ikke bare helse og skjønnhet og rikdom og alt det der som dere pleier å komme stikkende med. Gi mitt barn lesehunger, det ber jeg om med brennende hjerte. For jeg vil så gjerne at mitt barn skal få i sin hånd nøkkelen til eventyrlandet, hvor man kan hente den skjønneste av alle gleder - slik burde hver eneste mamma tenke!"
    Astrid Lindgren

Seniormedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    2 fine barn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Trøndelag
    Meldinger
    1,845
    Blogginnlegg
    4

Opplevde det samme etter at jeg fikk førstemann. Jeg går jo regelmessig til sangpedagog og hun sa at det var helt normalt, men at man ved å trene opp stemmen vil bli som før igjen. (Bare at stemmen kanskje vil bli en anelse mørkere.) Hun kunne fortelle om mange sangerinner som hadde fått en mye bedre og kraftigere sangstemme etter å ha født barn, uten at hun kunne si noe om årsaken til det. Etter å ha sunget som vanlig i ettertid har stemmen min blitt som den var, så bare fortsett å syng så blir nok alt som før igjen..
    2 fine barn, Gutt 2003, Jente 2005 og bonusjente 1998

Det er vanskelig å være noe for andre, derfor er jeg noe for meg selv!!

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Stikkord for denne diskusjonen

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine