+ Svar på diskusjon
Side 2 av 2
FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Brusglass sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    I det hvite hus...
    Meldinger
    604

Sv: Kreft med spredning til skjelett = ?

Ingen kan jo svare eksakt på hvor lenge noen har igjen,selv med spredning til skjelettet.En tante av meg fikk lungekreft med spredning til skjelettet for endel år siden,jeg tror hun levde i 5-6 måneder etter de oppdaget spredningen. Trist å høre om broren din
    Stolt mamma til '90,'92,'99 og '00

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Høns sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    2,266

Spredning til skjellett har i utgp ikke gode prognoser. Men det finnes også lyspunkter der kreften kapsler seg inn.

Jeg vil gjerne delen en slik, både fordi jeg er ufattelig glad for at det har skjedd og for at det kan. Jeg kommer til å dele litt om meg selv her, så vennligst ikke quote innlegget. Min bestefar har prostatakreft med spredning til skjellet. Dette ble oppdaget når han var rundt 50 år. I utgpkt fikk han rundt et halvt år som prognose. Kreften har spredd og sitter io ryggen noe som gir sterke smerter, men som han håndterer. På undersøkelsene ble det påvist flere svulster og massiv spredning, og vi forberedte oss på det verste (de voksne, jeg var i småskole alder). Det ble prøvd ut eksperimentell medisin i regi av radiumhospitalet, noe som viste seg å ha positiv effekt. Denne effekten har vist seg å være svært god, men medisinen ble dessverre ikke gitt sammen med kostholdsveiledning da man antok liten effekt. Min bestefar lever fremdeles over 20 år etter diagnosen, overvektig ja, smerter ja, fremdeles spredning til skjellet, men likevel et bra liv. Han har sett alle sine barnebarn vokse opp, han har fått to oldebarn og han har det bra.Han går til kontroll 1 gang i mnd, med mye medikamentell behandling osv. Det som vi har fått bedskjed om er at om det rørerer på seg vil det kunne gå fort mot slutten, men foreløbig gleder vi oss over at vi fortsatt har han.
    Høns & gutta

2002
    2008

VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Lita84 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Meldinger
    7,173
    Blogginnlegg
    18

Ojj, det var interessant, Høns! Håper de fikk noe ut av det de prøvde på han, slik at andre kanskje kan ha samme nytten. Og så godt at familiemedlemmet har fått oppleve så mange år etter "dødsbudskapet"!

Det er nok bare leger som kan anta levetiden.. Og det er jo bare ut fra statistikk igjen, et menneske som ikke ønsker å leve, lever ikke lengre, dessverre Masse lykke til..
    Bitteliten kom Januar 2010

Lille skatt 2006

Stikkord for denne diskusjonen

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
  • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine