+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Tidligere bruker
    Gjest

Smerter etter fjerning av visdomstann, betennelse?

Jeg var å fjernet en visdomstann på mandag på oral kirurgisk.
    Jeg ble kjempesyk av det, satt seg rett i kroppen og jeg var sengeliggende i 2 dager. Hadde ikke vondt i munnen da som jeg kunne kjenne.
    Det fikk jeg imidlertidig igår.
    Idag føler jeg at jeg ahr litt mer vondt...en dump, pulserende vondt som er der hele tiden.
    Kan jeg kalle det "irriterende" vondt mon tro? Jeg kjenner iallefall at jeg blir kjempe irritert...og det smaker en rotten mettalisk smak når jeg svelger. Regner med dette er en væske som kommer fra såret.

Er dette normalt? Skulle ikke smerten ha gitt seg etterhvert?
    Jeg opererete jo tross alt på mandag..

Noen som vet hvordan en betennelse arter seg?
    Hvordan jeg kan kjenne at det er betennelse på vei?

Er livredd for å få betennelse..

Håper noen har en erfaring eller fler å dele med en trist og lei meg

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Pica sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2002
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Meldinger
    1,779

Sv: Smerter etter fjerning av visdomstann, betennelse?

Hei!
    Jeg gikk gjennom det samme for ca. 1 mnd siden. Skulle egentlig trekke tannen men det ble komplisert så den måtte skjæres ut. Gjorde dette hos tannlegen min, av en oral kirurg.

Kjenner godt igjen den smaken du beskriver, fysj! Det ligger størknet blod i såret som avgir den forferdelige smaken. Vondt var det også, det tok ca. en uke før det gikk seg til i kjeften, synes jeg.

Noe som hjelper mot dunking/smerter og hevelsen er å legge is på kinnet. (bruk gjerne frossen grønnsaksblanding e.l)

Jeg fikk ikke betennelse så jeg vet ikke hvordan det kjennes, men det er normalt å være hoven og ha vondt i flere dager etterpå.

Betennelse blir mer som en intens smerte vil jeg tro. Kanskje noen andre her har opplevd det?

Var det i nedkjeven, forresten? Disse tennene sitter som støpt og det er litt av en runde med juling for å få disse tennene ut!

Vær nøye med skylling av såret, jeg brukte en sprøyte som jeg fylte med vann og spruta nedi for å få ut matrester o.l. Jeg brukte også fluorskylling.

Lykke til, ikke koselig det der, men veldig deilig når det er over!
    Pica
    Mr. T (feb. 02) og Mr. M (okt. 05)

Seniormedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Starlight sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2002
    Meldinger
    1,784

Ring tannlegen og snakk med dem der,og forklar hvordan du har det. ikke umulig at det er betennelse på gang, jeg fikk det da jeg trekte min første v.tann,(på vanlig måte)men jeg husker ikke hvordan det artet seg,bare at det var vondt.fikk en "fille" med antibiotika nedi hullet etter tannen og da ble det bra ganske raskt etterpå.

Lykke til.

Tidligere bruker
    Gjest

Takk for svar dere to

Jeg ringte tannlegen min (for han er så grei ) og han mente jeg hadde en betennelse på gang iom at jeg følte meg litt verre.
    Har fått en penecillin kur og smertestillende, så håper det hjelper..

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
  • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine