+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 11 av 11

Diskusjon: Når man ikke blir gravid

Uregistrert
    Gjest

Når man ikke blir gravid

Vi sliter med å få nr 2, dvs vi kan ikke lage barn selv, må bruke prøverør. Dette er det kun den nærmeste familie som vet. Men nå føler jeg for å lette hjertet mitt her. Vi har hatt ett forsøk nå og det endte desverre ikke bra. Nå er vi igang med et til.
    Jeg føler at "alle" rundt meg blir gravide, typisk ikke sant. Jeg blir forbanna når jeg leser om folk som ikke ønsker å bli gravide, men som blir det alikavell, selv om jeg på ingen måte er imot abort. Men livet er så veldig urettferdig.

2.  
    Æresmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Ise sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    På bygde!
    Meldinger
    22,018

Sv: Når man ikke blir gravid

Jeg vet om akkurat den følelsen ja.Vi prøvde i 5 år før vi tok skrittet med IVF,og det var tunge år.Vi ble heldigvis gravide med naturmetoden kort tid etter fødsel med IVF gutten vår.

Jeg ønsker dere all lykke med neste forsøk,håper det resulterer i en liten spire.

Mamma til 3 gutter.

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Elisabet sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2002
    Sted
    Vestfold
    Meldinger
    4,682

Jeg vet hvordan du føler. Vi var prøvere i 4 år før vi fikk første IVF-tulla vår. Du må gjerne sende meg en PM om du vil. Selv har jeg veldig god erfaring med refleksologi som alternativ behandling. Har også mange venninner/bekjente som har god erfaring med dette, og har opplevd mye positive resultater av denne behandlingen både i forbindelse med IVF-forsøk og som et tillegg til å prøve selv for de som ikke har noen diagnose.
    Du finner litt om det HER. Gå inn under temaet "barnløshet". Du har også forumet fub.no. Der kan du helt sikkert finne både mye råd, alternativer og andre i samme situasjon som deg. Masse lykke til.
    Elisabet og de tre små troll -02, -04 og -06

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Smula sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Nedre Eiker
    Meldinger
    3,641

Jeg forstå veldig godt at du synes det er urettferdig, selv om jeg nesten ikke trenger gjøre annet enn å vaske underbuksene til mannen før jeg blir gravid. Det er rett og slett urettferdig at noen må slite så veldig, mens andre blir gravide med en gang.

Krysser alt jeg har for at neste forsøk ender i en nydelig liten spire!
    Snuppa sept03 Mellomsten des06

Seniormedlem
    Mor til 4 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Meldinger
    2,399

Jeg vet hvordan det føles, vi har riktignok fått 4 barn, men vi prøvde i over 20 år. og jeg har mistet 5 ganger.
    Husker ene gangen da jeg mistet, så ringte ei venninne akkurat da jeg kom hjem fra sykehuset etter utskrapningen, (var 16 uker på vei den gangen) jeg fortalte at vi hadde mistet babyen og akkurat var kommet hjem fra sykehuset, da gikk det da 10 sekunder før hun fortalte at hun var gravid, akkurat den gangen så klarte jeg ikke å glede meg over det, og for å trøste meg så sa hun at hadde det enda vært hun som hadde mistet i stedet for meg for hun hadde ikke planlagt å bli gravid, det hjalp i allefall ikke noe.
    Andre gangen jeg mistet så traff jeg samme dama på sykehuset, hun spurte om hvorfor jeg var der og da sa jeg at jeg hadde mistet denne gangen også, da forteller hun at hun var der fordi hun var gravid og ville ta abort. der og da føltes det veldig urettferdig, Hun kunne kanskje ventet litt med å fortelle meg dette synes jeg.
    Men ellers så har jeg klart å glede meg over at andre har vært gravide da vi selv prøvde og prøvde år etter år uten resultat,
    Husker jeg reagerte mest da noen tok abort, det var så trist synes jeg. men i dag så ønsker ikke vi flere barn eller, så om hormonspiralen ikke skulle fungere og jeg ble gravid, så kunne nok tanken på abort streifet meg. og det er mulig at det hadde endt med en abort da, kan ikke si sikkert,

Ønsker dere lykke til og håper dere får full klaff snart

Æresmedlem
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Niobe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    24,625

“God, grant me the serenity to accept the things I cannot change,
    the courage to change the things I can,
    and the wisdom to know the difference.”
    Reinhold Niebuhr

September 2005 Mai 2010

HovedInnlegger
    Gjest

Tusen takk for mange forståelsesfulle svar

Jeg føler også at jeg ikke har rett på å ønske meg et til barn ettersom jeg allerede har fått ett. Det er den følelsen jeg sitter igjen med når jeg har "snakket" med andre som er ufb. Jeg tenkte vel kanskje slik jeg også når vi ikke hadde noen. At man skal være fornøyd om man får èn. Og selvsagt så er jeg jo det. Men ønsket om et søsken er så sterkt nå.

Jeg håper virkelig ikke at jeg sårer noen med dette innlegget. Som jeg nevnte over så er jeg ikke imot abort. Jeg forstår godt hva du mener Mor til 4!!

Vi er desverre ikke i den situasjonen at vi engang tør håpe på at noe skal skje mellom icsi`ene. Og når jeg tenker på at vi kun har 2 forsøk igjen får jeg litt panikk.

Det er ikke så enkelt å glede seg på andres vegne. Jeg klarte det helt fint fram til vi satte igang igjen, men nå kjenner jeg det gjør vondt inni meg når jeg hører om det. Det som er andeledes fra sist runde er at denne gangen vet jeg hva jeg går glipp av

Nok en gang, takk for at dere forstår og kommer med gode ord!!

Liinda
    Gjest

Så klart du ønsker ett barn til , ingen skal komme å fortelle deg
    at "ja du skal være glad du i det heletatt har fått en" liksom, ønske
    om nr.2 eller nr.3 kan vel være like sterkt som ønske om nr.1!
    Har selv slitt med å bli gravid med nr.1 og nr.2 gikk uten prøving...
    MEN enda kan jeg faktisk kjenne en liten misunnelse når venninner rundt meg
    blir gravide på første pp, eller at de i det heletatt er gravide
    (vi prøver ikke altså) tror det sitter igjen veldig fra da vi slet

håper det klaffer for dere snart og at du får et fantastisk
    svangerskap

Vet så altfor godt hva du mener. Vi prøvde i 3 1/2 år på nr 2. Nå hadde vi ingen problemer med førstemann, og svært mange skjønte liksom ikke hvorfor vi tok det så tungt når vi tross alt hadde fått ett barn. Tenk på de som slet med det første barnet, liksom. Vi følte at sorgen og savnet etter et søsken til barnet vårt ble kraftig underkjent, og selv om vi var åpne om denne mangelen i livet vårt, så følte vi oss langtfra forstått. Og rundt oss ble alle gravide på første forsøk. Vi kjente INGEN som hadde problemer med å bli gravid.

I sommer fikk vi endelig vårt andre barn, og først nå føles familien "hel". Vår eldste datter har fått et søsken, og de har hverandre - for alltid. Det er godt å vite, spesielt når man tenker på at vi selv har søsken som vi setter pris på.

Det som gjorde at vi ikke klarte å gi opp håpet, var at vi tross alt hadde et barn fra før. Det var det positive i situasjonen - på alle måter. Ikke bare hennes blotte tilstedeværelse, men også som en påminnelse om at vi hadde klart det én gang. Sjansen for å lykkes igjen burde dermed være større.

Nå viste det seg at årsaken til at jeg ikke ble gravid var endometriose, noe som ble avdekket under laparaskopi, etter å ha gjennomgått et prøverørsforsøk, utallige Pergotime-kurer og brukt titusenvis av kroner på akupunktur. Denne ble brent bort, og relativt kort tid etter det ble jeg gravid. Hos oss kunne prøvetiden dermed blitt kraftig redusert dersom legen vi gikk til hadde gjort jobben sin, men det er en annen historie.

Vil bare ønske deg lykke til. Vil tro at siden du har lykkes med prøverør før, så vil sjansen være betraktelig større for å lykkes nå, andre gang.
    f. mai 2000 f. juni 2006

Supermedlem

Medlem siden
    Aug 2004
    Meldinger
    1,449

Skjønner deg veldig godt. Spesielt det med at man ikke har lov til og ønske seg nummer 2 like sterkt og man må jo være glad fordi man har en.
    Vi ble gravide mad datteren våres på p-pillen, trodde jo da at og lage søsken til henne skulle være enkelt, men det var det ikke.
    Vi brukte 2,5 år og jeg hadde mange SA. Vi møtte veldig lite forståelse i den tiden for vi hadde jo et barn fra før.
    Vi fikk også beskjed om at sannsynligheten for at vi skulle klare det uten prøverør var minimal, men fikk det til da vi spraya til vårt første forsøk.

Håper dere lykkes på neste forsøk!

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Kastina sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Sted
    Vestlandet
    Meldinger
    1,466

Det er vondt å ikke få de barna man ønsker, om det er nr 1 eller 2. For par flest er der jo en selvfølge at de kommer bare man hopper litt til køys. Har vært ufrivillig barnløs i ca 6 år før storesøster plutselig kom av seg selv. Med lillesøster måtte vi ha to ivf forsøk.
    Følelesen av urettferdighet og mislykkethet kan bli overveldenede. Jeg gråt mange ganger når venninner eller kollegaer ble gravide. Heldigvis blir man oftest lettere gravid etter først å ha fått et barn, så sjansen er stor for at dere lykkes neste gang. Ønsker deg all lykke til
    mai -03 og mai -06

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Stikkord for denne diskusjonen

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine