+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Tulli
    Gjest

Hva annet enn uvi kan gi utslag på urinprøve?

Vi trodde at datteren vår hadde fått uvi, da hun hadde mye uslag på urinprøve, men den ble sendt til dyrking og da var det vistnok ikke noe "bare" en infeksjon i kroppen, men hva vet de ikke..

Hun har vært mye syk i det siste. Det startet med lungebetennelse, men var da i ganske god form, lav crp, noe hun ikke hadde da de mistenkte uvi. Da var CRPen i 180, og det er jo mye.

Skal til legen til fredag om en uke. Da vi trodde hun hadde uvi så har hun klødd seg fælt nederst i ryggen mot roompa og litt på rompa også, samt klaget over vondt i magen ved et par anledninger, men ikke mye. Hun tisser svært mye om natta også, nå hver natt nesten, og det er litt av og på. Hun er 3,5 år. Enda vi setter henne på potta rundt halv elve før vi går å legger oss.

Jeg blir så bekymret siden det har vært så mye nå og lurer på om alt kanskje kan ha en sammenheng...?? OG jeg godtar ikke bare at det er "bare infeksjon" hvis dere skjønner hva jeg mener...

Æresmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

Medlem siden
    Jan 2002
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    10,052

Sv: Hva annet enn uvi kan gi utslag på urinprøve?

Fikk hun ikke antibiotika når hun har så høy CRP?
    - Happy -
    Turbo (-02), Sprell (-03), Liten (-05)

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Bergensis sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2002
    Sted
    Ikkje i Bergen
    Meldinger
    4,715

Blod kan vises på urinprøve. Ved UVI vil det ofte vere spor av blod.
    Leukocyttar kan vises, og er som regel tilstades dersom det er ein eller annan infeksjon i kroppen. Det trenger ikkje vere uvi, men eit eller anna som triggar immunsystemet.
    Protein - spor av protein kan vere ureining, feks. utflod. Større utslag på protein veit eg ikkje kva betyr...
    Glukose - dersom kroppen regulerer blodsukkeret dårlig, kan det vere spor av glukose i urin.

Correct me if I`m wrong. Eg har forstått det sånn i allefall.

Med ein CRP på 180 vil ho vel ha fått behandling. Dei brukar å behandle infeksjonar med CRP over ca 50...
    Bergensis
    Storesøster 2002
    Lillebror 2007

Tulli
    Gjest

Takk for svar. Jeg glemte å skrive at hun fikk antibiotika som hun reagerte meget bra på. Hun ble kvitt all hoste fra siste lungebetennelse også. Men jeg slår meg ikke til ro når vi ikke får noe skikkelig svar av legen.

Skal ha legetime til fredag.

Mulig jeg overreagerer men det har vært så mye sykdom i det siste, med 2 antibiotikakurer på rad, samt at hun driver å tisser i senga hver natt.. Noe jeg håpet hadde årsak i uvi men når det ikke var så lurer jeg veldig. I april så har hun gått uten nattbleie et år. Det går litt i perioder, men det er flere netter hun tisser ut enn hun er tørr, enda jeg som sagt setter henne på potta hver kveld før vi legger oss.

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
  • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine