+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 10 av 10

Diskusjon: Bæsjeproblem

VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    AnneKristine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kleppe (Stavanger)
    Meldinger
    5,816

Bæsjeproblem

Lurer på om noen har opplevd det samme eller om noen har tips eller råd, for dette "problemet" begynner etterhvert å bli litt frustrerendes.

Det har seg sånn at snuppa på 2år ikke får gjort i fra seg skikkelig. Det virker ut som det bare siver ut, litt og litt.
    Hun har som regel minst 5-6 truser nesten daglig med en fisestripe med avføring i og kansje en liten klump på druestørrelse.

Hun får aldri til mer på egenhånd, en den lille druen.

Begynte for 4-5 uker siden. Å vi har prøvd flere tiltak uten at det har virket.
    I begynnelsen trodde vi det var fordi hun hadde sluttet med bleie, selv om hun hadde bæsjet fint i do frem til det begynte (1mnd etter bleieslutt). Men vi lot henne ha på bleie å sa hun kunne bæsje i bleia, men det var ingen forandring, det kom bare en "fisestripe" eller en liten drue.

Så fikk hun laktulose for jeg tenkte at det kunne gjøre det lettere å få ut, men det hadde heller ingen virkning til eller fra.

Det virker ut som det kommer helt plutselig, nesten som hun ikke har kontroll på det. For hun får helt plutselig et rart uttrykk i ansiktet og begynner å hylgråte og sier hun må bæsje på do.
    Så det virker ut som det gjør vondt på en måte. Men jeg forstår ikke at det skal gjøre vondt for avføringen er helt myk og fin, ikke hard eller klumpete.
    Når hun kommer på do får hun ikke gjort noe. Hun sitter å gjør som hun presser, men aldri resultat.

Hun har fått microlax 3 ganger de ukene det har vart. Å da har hun fått ut utrolige mengder, men gud som hun har hylt og grene de gangene. Å det gjør så vondt å se henne ha så vondt. Men avføringen må jo ut.
    Men dette er jo ingen løsning.

Så nå føler jeg meg helt hjelpesløs, aner ikke hva jeg skal gjøre eller prøve.
    Hadde vært så mye bedre for henne å fått bæsje skikkelig med jevne mellomrom i steden for denne "sivebæsjingen".

Noen som har vært borti noe liknende?
    "Det finnes ikke noe vennskap, ingen kjærlighet, som den en mor har til sitt barn"

AnneKristine og gojenta 18.November.04 og lillebror født 09.mai.07

VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Dolly sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Tjelta
    Meldinger
    6,099

Sv: Bæsjeproblem

Det høres ut som forstoppelse...

Sarah hadde det sånn det komm ut tynn besj men ikke mye og jeg tenkte at da kunne det ikke være forstoppelse iallefall.. men det var det.. fordi når hun fikk microlax kom det ut masse.. det er bare sånn tynn som siver forbu forstoppelsen på en måte...

Kanskje det er noe mat hun ikke tåler.. har dere skjekket for cøljaki og melkeallergi.. det kan utarte seg på forskjellige måter både med hard og løs mage..

Sarah hadde dette når hun var mye yngre men det var akurat likt som du beskriver.. for henne var det grøten hun ikke tålte..
    Dolly
    Elsker jentene mine over alt på denne jord!!
    -05 og -08 Og en liten prins på vei som kommer i Juni 13
    “Be Who You Are and Say What You Feel Because Those Who Mind Don't Matter and Those Who Matter Don't Mind."

VIP-Medlem
    AnneKristine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kleppe (Stavanger)
    Meldinger
    5,816

Ja men jeg trodde at om det hadde vært forstoppelse så hadde avføringen vært hard ved bruk av microlax.

Men det som kommer ut da er jo helt mykt og fint det og. Derfor jeg ikke forstår det :undre:

Når hun var baby hadde hun forstoppelse og etter en uke da fikk hun microlax å da var avføringen steinhard og hun blødde i endetarmen etterpå. Så hadde innbilt meg at det hadde vært likt nå om det hadde vært forstoppelse nå og?!
    "Det finnes ikke noe vennskap, ingen kjærlighet, som den en mor har til sitt barn"

borte...
    Sist endret av Sjøstjerne; 09-03-2007 kl 22:32
    Sjøstjerne
    2004, d/f2007, 2008, mai 2012

www.kristinsunike.blogspot.com

VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Dolly sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Tjelta
    Meldinger
    6,099

Sitat Opprinnelig postet av AnneKristine
    Ja men jeg trodde at om det hadde vært forstoppelse så hadde avføringen vært hard ved bruk av microlax.

Men det som kommer ut da er jo helt mykt og fint det og. Derfor jeg ikke forstår det :undre:

Når hun var baby hadde hun forstoppelse og etter en uke da fikk hun microlax å da var avføringen steinhard og hun blødde i endetarmen etterpå. Så hadde innbilt meg at det hadde vært likt nå om det hadde vært forstoppelse nå og?!
    Det som kom ut når sarah fikk microlax var helt flytende.. det rant utav bleia.. men det var visst forstoppelse alikevel
    Dolly
    Elsker jentene mine over alt på denne jord!!
    -05 og -08 Og en liten prins på vei som kommer i Juni 13
    “Be Who You Are and Say What You Feel Because Those Who Mind Don't Matter and Those Who Matter Don't Mind."

Æresmedlem
    Rykte

Medlem siden
    Jan 2002
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    10,052

Hvor mye laktulose har hun fått?
    - Happy -
    Turbo (-02), Sprell (-03), Liten (-05)

VIP-Medlem
    AnneKristine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kleppe (Stavanger)
    Meldinger
    5,816

Sitat Opprinnelig postet av Happy
    Hvor mye laktulose har hun fått?
    Fikk 10ml de 5 første dagene å så litt mindre en uke til. Men etter nesten to uker uten at jeg merket forskjell så sluttet jeg å gi henne det.

Æresmedlem
    Rykte

Medlem siden
    Jan 2002
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    10,052

Det var jo en veldig beskjeden dose hun fikk. Vi var oppe i 150 ml pr døgn da Sprell forsøkte med laktulose. Jeg lærte også at man regnte med at det tok inntil 14 dager (eller minst 3 avføringer) før du kunne si om det virket eller ikke.

Kanskje du burde snakke med legen igjen og øke dosen?
    - Happy -
    Turbo (-02), Sprell (-03), Liten (-05)

VIP-Medlem
    AnneKristine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kleppe (Stavanger)
    Meldinger
    5,816

Sitat Opprinnelig postet av Happy
    Det var jo en veldig beskjeden dose hun fikk. Vi var oppe i 150 ml pr døgn da Sprell forsøkte med laktulose. Jeg lærte også at man regnte med at det tok inntil 14 dager (eller minst 3 avføringer) før du kunne si om det virket eller ikke.

Kanskje du burde snakke med legen igjen og øke dosen?
    Hun fikk det som var anbefalt på flasken, tårde ikke gi henne noe mere uten å ha snakket med lege først.

Skal til legen selv til uken så tenkte å hørre med henne da og eventuelt få time til snuppa.

Millemor
    Gjest

Høres litt ut som min snuppe da hun sluttet med bleier.
    Hun syns det var forferdelig skummelt å gå på do, med det resultat at hun gikk og holdt seg. Det endte med at hun måtte få bleier på seg for å få bæsje, men selv da var det bare siving, hun brukte gjerne 4 bleier for dagen, bare for å lage et bremsespor.

Hadde henne til legen, og det viste seg at hun hadde masse rifter i endetarmen, og legen mente at det måtte være forferdelig vondt or henne å bæsje. Hun måtte bruke hermoride salve. Da var allerede angsten kommet, og vi brukte maaange mnd på å snu den negative trenden.

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
  • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine