Lurer på om noen har opplevd det samme eller om noen har tips eller råd, for dette "problemet" begynner etterhvert å bli litt frustrerendes.
Det har seg sånn at snuppa på 2år ikke får gjort i fra seg skikkelig. Det virker ut som det bare siver ut, litt og litt.
Hun har som regel minst 5-6 truser nesten daglig med en fisestripe med avføring i og kansje en liten klump på druestørrelse.
Hun får aldri til mer på egenhånd, en den lille druen.
Begynte for 4-5 uker siden. Å vi har prøvd flere tiltak uten at det har virket.
I begynnelsen trodde vi det var fordi hun hadde sluttet med bleie, selv om hun hadde bæsjet fint i do frem til det begynte (1mnd etter bleieslutt). Men vi lot henne ha på bleie å sa hun kunne bæsje i bleia, men det var ingen forandring, det kom bare en "fisestripe" eller en liten drue.
Så fikk hun laktulose for jeg tenkte at det kunne gjøre det lettere å få ut, men det hadde heller ingen virkning til eller fra.
Det virker ut som det kommer helt plutselig, nesten som hun ikke har kontroll på det. For hun får helt plutselig et rart uttrykk i ansiktet og begynner å hylgråte og sier hun må bæsje på do.
Så det virker ut som det gjør vondt på en måte. Men jeg forstår ikke at det skal gjøre vondt for avføringen er helt myk og fin, ikke hard eller klumpete.
Når hun kommer på do får hun ikke gjort noe. Hun sitter å gjør som hun presser, men aldri resultat.
Hun har fått microlax 3 ganger de ukene det har vart. Å da har hun fått ut utrolige mengder, men gud som hun har hylt og grene de gangene. Å det gjør så vondt å se henne ha så vondt. Men avføringen må jo ut.
Men dette er jo ingen løsning.
Så nå føler jeg meg helt hjelpesløs, aner ikke hva jeg skal gjøre eller prøve.
Hadde vært så mye bedre for henne å fått bæsje skikkelig med jevne mellomrom i steden for denne "sivebæsjingen".
Noen som har vært borti noe liknende?

Svar med sitat

-05 og 
2004,
d/f2007,
mai 2012

Sosiale Bokmerker