+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 19 av 19

Diskusjon: Status 2,5 mnd etter mamma døde

Tidl. bruker
    Gjest

Status 2,5 mnd etter mamma døde

skal innrømme at det er svært tung til tider og savnet er der hver dag. Får ofte spørsmål om hvordan det går og joda det går sånn rimelig greit sier jeg da - hva annet kan jeg si - jeg har familien, jobben og må tenke på pappa og mormor og morfar som sitter igjen. Dagene går veldig fort og som oftest går fritiden til familien.

Vi bestillte gravstøtte for 2 uker siden og etter det har følelsene kommet mer og mer opp. Jeg prøver å se litt på bilder av mamma nå, men jeg synes det er forferdelig trist og tårene er ikke langt unna.

Jeg prøver samtidig å holde humøret oppe for jeg vet at det er hva hun ville ha ønsket. Hun var jo ikke lei seg når hun døde og hun var ikke redd. Noe som er en stor trøst for oss alle.

HVer søndag tar jeg jentene med til Messe og vi tenner lys for mormor og farmor. Madeleine har begynt å spørre ofte hvor mormor er og i går var hun hos morfar og de så på videofilmer av mormor. Det er en av de få gangene jeg virkelig har sett pappa få tårer i øynene og Madeleine sa veslevoksent at mormor hun er i himmelen og passer på oss.

Så litt etter litt så går verden videre og vi prøver å leve med sorgen som er der hver dag. Jeg prøver å holde fasaden så godt som mulig, men av og til kommer det bare over meg.

Vet ikke helt hva jeg vil med dette, men det føles godt å få det ut. Tusen takk for dere som orket å lese gjennom alt dette

2.  
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Muffe sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    På Vinterbro :)
    Meldinger
    2,128

Sv: Status 2,5 mnd etter mamma døde

(jeg må bare beklage at jeg ikke er noe flink til å ordlegge meg...)
    29.juni 05.Kl 09.06 ble du meningen med livet, Leander Ingen deg, ingen meg......

Venter en til i Oktober

VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Emma:) sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Horten
    Meldinger
    8,087

Kan jo ikke si annet enn at jeg føler meg deg og vet hvordan du har det Ikke lett å vite hva man skal si når folk spør hvordan det går. Noen ganger går det jo helt fint, mens andre ganger er man jo helt knust.

Høres ut som dere har en fin tradisjon med å tenne lys for mormor og farmor.

Vil bare si at du har vært en fin støtte for meg gjennom dette. "Godt" å lese andres erfaringer. Må si jeg gruer meg litt til å plukke ut gravstøtte ja... Skjønner godt at alle følelsene kommer opp igjen.

En god klem til deg
    L - 2005
    E - 2007
    O - 2011

Morgenstjerne
    Gjest

Føler heller ikke at jeg har så mange kloke ord å komme med, men sender deg iallefall en stor klem

Pappa døde for 3 år siden, og faktisk kan jeg ikke helt huske hvor lang tid det tok før jeg følte meg fin igjen. Tror egentlig det gikk forholdsvis fort, noe som jeg mener å huske at ga meg litt dårlig samvittighet innimellom. Men vi har han selvfølgelig i tankene veldig ofte, og har masse gode minner igjen fra han.

Veteranmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Lille*My sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    4,763

Lille*My, stolt mamma til Størsta, juni 2005 og Minstan, oktober 2007

VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    busymum sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Meldinger
    5,891

Kjære Limbo . Tusen takk for at du deler dette med oss. Jeg forstår godt at det kan være føles bra og skrive litt av seg, og du skal vite at det er lov her hos oss. Vi står sammen med dere i sorg og gleder, så skriv i vei kjære du.

~Maila~
    Gjest

Merker at jeg får (ufrivillige) tårer i øynene når jeg snakker om mamma, og om noen måneder er det 3 år siden hun døde.

Å dra på messe og tenne lys høres ut som en fin ting å gjøre.

Nicky
    Gjest

Tenker masse på deg og dine Limbo.

Vi er her for deg .

Veteranmedlem
    veslamor sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hedmark
    Meldinger
    3,385

veslamorveslamannen2005l2009

E766
    Gjest

Tenker også ofte på deg Limbo!!!

Mange klemmer fra meg.

Ginger2
    Gjest

Æresmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Cazandra sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2001
    Sted
    Egersund
    Meldinger
    11,668

Vet ikke om tiden leger alle sår, men det blir lettere! Som en så fint sa om sorgen: Den er i starten som en firkant, skjærer i brystet dag etter dag. Med tiden vil kantene slipes og det er ikke like vondt. MEN denne kulen vil alltid kjennes og alltid være en del av deg!

Det er lettere samtidlig som det ikke er lettere. Jeg finner hele tiden nye spørsmål som jeg ikke får svar på, om oppveksten, bestemorsråd, om hennes oppvekst, hva vi gjorde i den og den ferien, hvordan var nå det du sa den gangen....Det er slike hverdagslige ting man savner!
    Klemmene, smilene, telefonene, de irriterende små rådene, det at ungene mine ikke får oppleve sin fantastiske bestemor, det å bare være i nærheten av henne, se på tv sammen, le sammen.
    Må slutte å skrive, får tårer i øynene og skal snart ut på besøk!

Jeg vet så godt hvordan du har det! Det er godt å skrive av seg mange ganger. Gråte litt, tømme seg!
    Storesøster-2001
    Mellombror-2003
    Lillesøster-2006
    http://www.inspirasjononline.com/for...referrerid=704

Seniormedlem
    'Liten' sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Meldinger
    1,755

til deg.
    Liten
    Stolt mamma til Klatremus'05 og Lillebror juni'07

Supermedlem
    Sofie35 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Sted
    Hadeland
    Meldinger
    1,492

Tenker masse på deg og har fulgt med og lest masse av det du skriver. Synes det ufattelig vanskelig å skrive noe fornuftig tilbake. Det dere har vært igjennom er på en måte litt av fremtiden min og jeg blir liksom bare matt og ordløs.
    Pappa er kreftsyk og får så hard behandling han bare klarer, men er på beina denne uka iallfall. Det er derimot ikke min gode venninnes mor/veldig gode nabo. Hu er veldig dårlig og jeg har så vondt av min venninne som er MYE yngre enn meg. Prøver å bakke henne det jeg kan, men det er søren meg ikke enkelt for kreft er noe svineri og drar med seg så mye komplikasjoner at det er ikke til å tro..
    Ble litt på siden dette her, men det ville si var at jeg på en slags måte kan tenke meg litt av alt dere har vært igjennom og føler veldig, veldig med dere.
    Storesøster, 7.november 03, 1196g, 37,5cm, 29+5
    Lillebror, 13. juni 05, 2140g, 44,5cm, 35+3

viwi
    Gjest

Kjære Limbo- klart du savner henne, noe annet ville jo vært rart. Å miste noen kan føles som et åpent sår veldig lenge. Du har tross alt måttet være den sterke oppi dette, du er kjempetøff, men jeg er glad du har mannen din å støtte deg til. Du trenger støtte du og....
    Man skal ha lov å sørge, og jeg syns dere er så flinke å inkludere ungene slik at de og er en del av det. De savner nok mormor..

Forhåpentligvis blir det litt lettere med tida, men savnet vil jo alltid være der... Stor klem til deg

Salt
    Gjest

Seniormedlem
    maja83 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    Trøndelag
    Meldinger
    1,703

juni 05 feb 09

Seniormedlem
    piegirl sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    1,979

God klem til deg, Limbo.

Supermedlem
    Tyren79 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Meldinger
    1,203

Vet så altfor godt hvordan du har det..

svarer selv at det går bra når noen spør,selv om det er tøft,har jo familien og jobb som gjør at dagene går..

har en veldig tøff periode nå,ser litt bilder og tenker på dem,og da kommer tårene..

Broren min skulle feiret 38 årsdag idag..

stor klem til deg
    Go`guten Martin født 28.Juni 2005,
    får en lillebror ca.16 Juni-08..

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine