+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 12 av 12

Diskusjon: Hudfolder

tonton
    Gjest

:( Hudfolder

Uff, Tobbelille var helt utrøstelig i forregårs. Han gråt og gråt hele dagen, og jeg trodde selvfølgelig det var mageknip, men så viste det seg å være et digert gnagsår under den ene armen! Jeg som er så påpasselig med å vaske under haka hans og brette til side alle synlige hudfolder og vaske under! Men så hadde jeg altså missa armhulen et par dager, og det så ut!! Uff, jeg følte meg som verdens verste mamma..... Men nå har jeg tatt på Silulen, og det hjalp bare over natta! Kan anbefales hvis noen har liknende problemer.... Ellers kan jeg også anbefale Clotrimazol salve for sopp bak øret. Hjelper kjempebra!

2.  
    Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tangina sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Meldinger
    303
    Blogginnlegg
    1

Sv: Hudfolder

Stakkar liten. Og stakkar mamma - ingen grunn til dårlig samvittighet. Jeg husker å sjekke under armene bare en gang i uka eller så, tror jeg... Må bli flinkere!

noba
    Gjest

Auda, stakkars liten da Om det er en trøst så hadde jeg ikke kommet på å sjekke under armene på noablille jeg heller. nobalille har hatt sår i hudfoldene under haka og det ser så vondt ut. Vi har brukt Aselli sårsalve og da forsvant det over natta.

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Pinky sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    3,040

Nei dere trenger ikke bruke sårsalver og div....bruk bare POTETMEL, finnes ikke bedre!
    Jeg sjekker og forresten vasker hver dag. Ta fingrene og vipp haka til babyen oppover og hold den der mens du vasker, tørk godt.
    Ha gjerne en kopp med potetmel på stelleplassen, kjempepraktisk!

til deg tonton, det går bra....forebygg gjerne med potetmel å, blir en del klamt i disse hudfollene
    SARA~~AUGUST 04~~ ER BLITT STORESØSTER TIL
    NYYDELIGE HAAKON FØDT 17.MARS,2760 gr OG 46 cm LANG
    ~~Tinkerline fra SM~~

viwi
    Gjest

POTETMEL er tingen, det trekker til seg all fukt og du slipper vasking av ekle kremer. Her i huset står det en pakke på badet hele tida. Brukes KUN salver i nødstilfelle...

Medlem
    *Anna* sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Rett bak butikken
    Meldinger
    433

Bruker dere potetmel på såre stumper også? Jeg har zink-salve, men jeg syns den klumper seg sånn i alle hudfoldene
    Storebror 30.03.2007
    Lillesøster 27.09.2008

viwi
    Gjest

jepp potetmel brukes til alt her og er virkelig et vidundermiddel...

Supermedlem
    ariell sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Vestlandet
    Meldinger
    628

Vi bruker veeldig lite salve, men blir stumpen rød eller det er en valk vi har glemt og blitt sår, bruker vi NAF sin Barnesalve.. Den er ganske dyr, men utrolig god! Anbefales!

Men potetmel skal eg få ut på badet no! Har brukt litt pudder fra Natusan, men det er jo SÅ mye parfyme i det..
    juli - 04
    23.mars 07

Vi bygger hus: http://forum.nybaktmamma.com/showthr...=1#post6824742

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Elis@beth sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Sted
    Hokksund.
    Meldinger
    3,684

Jeg bruker heller ikke krem, men går for potetmel. Vi har en storgulper, så jeg må vaske han rimelig ofte. Da er alle hudfolder oppe for vask og tørk.. Er han veldig varm og klam er det lurt å hive på litt potetmel sånn for å forebygge sårhet

Sånt skjer veldig fort, Tonton
    Mamma til 3 små apekatter!

Seniormedlem

Medlem siden
    Oct 2005
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    1,700

Sitat Opprinnelig postet av Elis@beth
    Sånt skjer veldig fort, Tonton
    Signerer! Ikke tenk mer på det nå!
    Klem fra Sofie og 0507: feb 11

tonton
    Gjest

Så godt å høre! Tusen takk alle sammen

Potetmel skal altså kjøpes inn! Jeg pleier å løfte haka hans ved hvert stell (morgen og kveld) og vaske og tørke godt. Men det er jo fort gjort at det blir litt gulp. Han lekker jo, gutten!

Takker og bukker for støtte og tips!

viwi
    Gjest

glemte si det før; men du er ingen dårlig mor selv om dette har skjedd- skjer de fleste sånnt- ikke like enkelt å holde det helt tørt bestandig....

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine