+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 14 av 14

Diskusjon: Frukt

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Rhiina sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    2,848

Question Frukt

Siden storebror kom til verden og han begynte å spise frukt og sånt så har vi(jeg) begynt mer og mer å teste ut andre typer frukt en den tradisjonele eple, pære, appelsin og banan. Å det finnes mye godt har jeg funnet ut! Vi kjøpe at det tradisjonelle også, men havner ofte oppi noe som vi aldri brukte å kjøpe før og helt nye typer.
    Det nyeste vi har prøvd er:
    Papaya:

I grunn var egentlig denne ganske god, men noe uvant. Men tror den vil bli kjøpt inn flere ganger.
    Galia:

Denne var veldig god også.
    Mango haver bare oftere og oftere i handlekurva, syns den var fryktelig uvant i begynnelsen, men så fikk jeg tips i fra som kommer i fra Philipinene at den skulle lukte av den for da var den best og det stemmer!

Hva slags frukt kjøper dere? Har dere prøvd ut noe nytt som er å anbefale?

Forresten så www.bama.no finner jeg mange tips hvordan man skal skjere opp fruktene og tilberede de, syns det er en topp side!
    februar 05 ~ mars 07 ~ Frøkena 2 juni 2011

2.  
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Elis@beth sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Sted
    Hokksund.
    Meldinger
    3,684

Sv: Frukt

Vi er nokså tradisjonelle, men vi er veldig glad i nektariner, bananer og druser sånn til vanlig. Nå om sommeren blir det litt vannmelon og jordbær. Mango har vi hatt en periode med også, men syns egentlig det er lite frukt for pengene
    Mamma til 3 små apekatter!

Seniormedlem
    Rhiina sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    2,848

Sitat Opprinnelig postet av Elis@beth
    Vi er nokså tradisjonelle, men vi er veldig glad i nektariner, bananer og druser sånn til vanlig. Nå om sommeren blir det litt vannmelon og jordbær. Mango har vi hatt en periode med også, men syns egentlig det er lite frukt for pengene
    Det er jeg helt enig i, den store steinen og ganske så umulig og få skjert helt inntil steinen også. Men den vi spiste i dag var sykt godt så da blir det til at vi kjøper inn i mellom likavel, er jo spest greit når det er tilbud på de forskjellige fruktene.

Har forresten smakt Carambol også, men syns ikke den var spes god den gangen jeg spiste den, men er jo sykt fin til dekorasjon på fat da. Men kanskje jeg skulle prøve meg på den igjen snart. Er lenge siden jeg har spist det nå.

Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tangina sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Meldinger
    303
    Blogginnlegg
    1

Jeg er allergisk mot nesten all norsk frukt (epler, pærer, moreller, kirsebær, plommer - og de mer eksotiske fersken, aprikoser osv.). Derfor er mango, papaya og meloner i alle former namnam, og storebror elsker dem og. Papaya gidder jeg riktignok ikke kjøpe i Norge for de er så små (har bodd steder hvor jeg har blitt bortskjemt med gratis, stor og fantastisk god papaya).

Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

Medlem siden
    Nov 2005
    Sted
    oslo
    Meldinger
    186

Her går det mye i forrskjellige meloner, galia, cantilope, vannmelon, eller andre som ser fristende ut. Prøver å være flink å ha litt fruktfat med kiwi, banan, jordbær, melon, appelsin, fersken, nektarin,druer ol. Prøver spesiellt dette når vi skal ha gjester, deler opp og har på fat. Smaker mye bedre når det ligger på fat og er delt opp.
    MAngo reagerte jeg på men er litt usikker på papaya. Nå fikk jeg veldig lyst på frukt, skal hente meg litt melon nam nam
    Stor klem fra Blue78 og Marius f. 080407

Hvil i fred Minstemann

Medlem
    Tangina sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Meldinger
    303
    Blogginnlegg
    1

Kan tilføye at papaya er en fabelaktig frukt og kan brukes for mange slags formål. På et sted hvor jeg har vært i tropene, kalte man det "det lille apotek". Både frø, blader, moden og umoden frukt kan brukes til å kurere både dette og hint. Har også hørt at premature barn som ikke har hatt tilgang på melk (eller helsevesen) har blitt delvis foret opp på papaya.

Nesten moden papaya fylt med reven kokosnøtt og kokt i vann blandet med kokosolje er fantastisk godt.

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Elis@beth sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Sted
    Hokksund.
    Meldinger
    3,684

Kiwi har vi også innimellom, og det er veldig godt Jeg hadde helt dilla på appelsiner når jeg gikk gravid, men nå har det roa seg, heldigvis. Er så tungvindt å skrelle dem Jeg elsker også kjøttmoreller!!

Veteranmedlem
    Elis@beth sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Sted
    Hokksund.
    Meldinger
    3,684

og stjernefrukt gjør seg best som pynt, ja Veldig sur og sær frukt!

Medlem
    Tangina sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Meldinger
    303
    Blogginnlegg
    1

Ja, den er ikke jeg heller særlig begeistret for.

Medlem
    Tangina sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Meldinger
    303
    Blogginnlegg
    1

Denne frukten er forøvrig den beste jeg vet - den heter soursop på engelsk og smaker som en blanding mellom eple, appelsin og ananas - og litt banan. Eller noe slikt. Den blir nok desverre aldri å få tak i i Norge fordi den modnes så fort og blir ødelagt fort etter at den er plukket.

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    bigboobs sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Meldinger
    1,233

stjernefrukt er ikkje min favoritt heller, liker godt vanlig vannmelon, og ellers cantaloupemelon, galiamelo og honningmelon. Bananer blir aldri det same etter at eg var i Kenya, de smaker ikkje godt her i forhold...

AH liker godt vannmelon

ellers er det spennende med nye ting, mango og papaya er ikkje så veldig nytt, men nytt for meg!
    Everything i know I learned from Berta!

Tidl. bruker
    Gjest

Litchi har jeg hørt har samme egenskap av velvære som sjokolade, bare uten sukkerets nedtur Har aldri smakt, og finner de ikke heller Men, jeg tror jeg så noen som spiste utenfor en innvandrerbutikk på et kjøpesenter her.

Cantaloupe og honningmelon er sinnsykt godt. Honningmelon smaker som mr.freeze

Carina:
    Skjær mangoen på langs med steinen slik at du får to båter og en smal bit med steinen inni. Så skjærer du gitterstruktur i båtene og trykker skallet innover og vips så har du masse gode mangoterninger

Seniormedlem
    Rhiina sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    2,848

Morild det er det jeg prøvde på sist gangen

Sour sop er den beste og sunneste frukt!! Og den fins i frossen men veldig god tilstand på

Heliosbutikker

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine