+ Svar på diskusjon
Side 1 av 2
1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30

Diskusjon: Hvor lenge er det "akseptabelt" at barn bruker vogn?

  1. #1
    Blueberry
    Gjest

    Hvor lenge er det "akseptabelt" at barn bruker vogn?

    Det lurer altså jeg på. Min jente er 3,5 år, og oth`n passer fremdeles veldig fint. Vi bruker ikke vogna ofte, kun når jeg skal "trene", dvs gå en lang tur og må ha med snuppa.
    Hvor lenge synes dere det er greit å bruke vogn?

  2.  
  3. #2
    Veteranmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Elinor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Sør Trøndelag
    Meldinger
    3,830

    Sv: Hvor lenge er det "akseptabelt" at barn bruker vogn?

    Jeg har ikke noe aldersgrense på det jeg. Tror jeg kommer til å bruke vogna en stund jeg også slik som du (turer i marka osv).

    Men jeg syns det er ille å se tre-fireåringer i babysetet på handlevognene med smokk.
    Elinor og septembergutt 2005 og januarjente 2008.

  4. #3
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: Hvor lenge er det "akseptabelt" at barn bruker vogn?

    Makken var 3 år i vår. Vogna brukes kun når vi skal til butikken og handle mer enn en liten lett pose. Han går da selv hjem fra butikken. Så det er nå mest for varene den er i bruk fortsatt
    Har ikke brukt vogna til annet siden i fjor sommer, og den var lite i bruk da også.
    Ja, og så brukes den en sjelden gang når jeg må på posten å hente pakke. Er nesten en time å gå dit, og så skal vi hjem igjen..

    Synes selv han begynner å bli for stor til å sitte i vogn nå.

  5. #4
    Æresmedlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

    Medlem siden
    May 2002
    Meldinger
    10,954

    Sv: Hvor lenge er det "akseptabelt" at barn bruker vogn?

    Sluttet da han var 3



  6. #5
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Imiles sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    2,843

    Sv: Hvor lenge er det "akseptabelt" at barn bruker vogn?

    Skjønner ikke at man skal bry seg med det egentlig.
    Det gjør vel alle som de selv vil. Jeg bryr meg overhodet ikke om jeg ser eldre barn i barnevogn.
    Min sønn blir 3 år snart og jeg har søskenvogn. Når jeg f.eks. henter han fra barnehagen er han veldig sliten og da får han lov til å sitte i den selvfølgelig.
    I tillegg må han sitte i vogn når vi er i sentrum. Jeg synes det er for farlig å la han gå alene på fortauet når trikkene/bussene/biler raser forbi.
    Klem fra Linn som er stolt mamma til

    født september`04
    født februar `07
    født mai `09

  7. #6
    Idril
    Gjest

    Sv: Hvor lenge er det "akseptabelt" at barn bruker vogn?

    Skulle jeg gått lange turer måtte jeg ha brukt vogn til alle mine tre. Men jeg sykler heller med henger hvis jeg skal på lengre turer, eller kjører bil . Så mine to eldste slutta med vogn når de var 2,5 år.

  8. #7
    Blueberry
    Gjest

    uff Sv: Hvor lenge er det "akseptabelt" at barn bruker vogn?

    Egentlig burde jeg blåse en lang marsj i hva andre synes og mener, men det er lettere sagt en gjort . Det var en tråd her inne for en stund siden om hvor forferdelig det var at 3-4 åringer satt i vogn, det har jeg tenkt litt på i ettertid. Jeg pleier f.eks å gå til byen, og da sitter snuppa i vogna (er 2 km til byen). Og etter den tråden som var føler jeg meg litt uglesett når hun sitter i vogna Kanskje jeg skal beholde vogna en stund til. Den passer jo perfekt enda.

  9. #8
    Æresmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    emin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2001
    Sted
    Harstad, Troms
    Meldinger
    10,659

    Sv: Hvor lenge er det "akseptabelt" at barn bruker vogn?

    Storesøster sluttet med vogn rundt 3-årsdagen sin, jeg synes det er en passe alder. Hun brukte vogn èn gang etter det, på 17.mai da hun var 3,5 år.
    emin og ungene Storesøster nov-2001 Lillebror juli-2007 Minstemor april-2010

  10. #9
    Elin77
    Gjest

    Sv: Hvor lenge er det "akseptabelt" at barn bruker vogn?

    Kommer jo veldig ann på hva man skal gjøre. Elste man min på 5 år brukte vogna til han var over 3 år. Grunnen til dette var at jeg liker å lange turer. å det er jo forstålig at ikke han orket å gå like fort og langt som meg.

  11. #10
    Ninen
    Gjest

    Sv: Hvor lenge er det "akseptabelt" at barn bruker vogn?

    Vesla mi er like gammel som din, og vi bruker vogna på lange turer... bedre det enn å måtte bære henne når hun blir sliten. Ellers er hun jo bare nødt til å gå når jeg er på tur med ungene alene da, ettersom jeg bare kan trille én vogn

  12. #11
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    mammmamia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    3,362

    Sv: Hvor lenge er det "akseptabelt" at barn bruker vogn?

    Det kommer helt an på barnet, men sånn ca mener jeg 3,5-4 år er grensen. Men jeg mener også at man bør oppfordre barnet til å gå selv så ofte som mulig, ikke bare stappe ungen i vogna hver gang man går ut fordi det kanskje er raskest og enklest... Lillegutt sluttet med vogn da lillesøster ble født, da var han ikke fylt tre år enda. Merker at han innimellom har behov for å sitte litt, men da bytter han enten med snuppa, eller jeg tar han på skuldrene/ryggen...
    Storebror 2003
    Lillesøster 2006

  13. #12
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: Hvor lenge er det "akseptabelt" at barn bruker vogn?

    Her har vi vel slutta rundt 3,5 års alderen.

    Da var nesten 5 år reiste eg og han til G. Canaria aleine. Da var eg å kjøpte ei vogn til han som vi hadde med. Og det var ei bra invistering det.!!

  14. #13
    Shannon
    Gjest

    Sv: Hvor lenge er det "akseptabelt" at barn bruker vogn?

    Sitat Opprinnelig postet av mammmamia
    Men jeg mener også at man bør oppfordre barnet til å gå selv så ofte som mulig, ikke bare stappe ungen i vogna hver gang man går ut fordi det kanskje er raskest og enklest...
    Veldig enig.

    Ungene sluttet da de var 2,5 år.

  15. #14
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Arwen* sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Sted
    Vestfold
    Meldinger
    2,335

    Sv: Hvor lenge er det "akseptabelt" at barn bruker vogn?

    Det kommer jo helt ann på hvordan vogna blir brukt. De som er lar barna sitte i vogna på alt fra kortere turer til lengre, burde oppfordre barna til å gå selv og gjerne la vogna stå hjemme. En toåring klarer fint å gå endel og er helt sikkert interessert til å bruke kroppen sin også på tur.

    Jeg selv kjører ikke bil og har derfor brukt vogna mye. Gutten min på 3,5 har stort sett gått ved siden av vogna, for så å sette seg i den når han blir sliten. Det har han gjort lenge. Vi har ofte med oss vogna, bare for sikkerhets skyld, sånn at jeg ikke må bære han på halvveien om turen blir for lang. Til sånn bruk, synes jeg en vogn er egna til også 4-åringer.

    Det er større grunn til å glane på folk som tar bilen med ungene bort til nærbutikken, enn folk som går lange turer og lar store barn få sitte i vogna etterhvert. Hva andre folk tenker når jeg og lille er på langtur med vogn, kunne jeg ikke brydd meg mindre om. Akkurat som jeg ikke bryr meg om hvor mye folk glaner på meg nå for tiden, når jeg høygravid tar med meg vogna (uten barn i eller ved siden av), kun for å fylle den opp med varer fra butikken.
    Storesøster passer på lilleprins født 7.11-03

    født 15. august-07

  16. #15
    astrid_d
    Gjest

    Sv: Hvor lenge er det "akseptabelt" at barn bruker vogn?

    Må innrømme jeg syns det var en smule komisk å se en gutt i barnehagen som en dag kom syklende på to-hjulssykkel og neste dag satt i barnevogn...

  17. #16
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    Skien
    Meldinger
    1,552

    Sv: Hvor lenge er det "akseptabelt" at barn bruker vogn?

    Kjenner ei som bruker vogn til sin 6 åring, syns det er horribelt!!

  18. #17
    VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    guttem@mm@ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Helt øst i Norge
    Meldinger
    5,750

    Sv: Hvor lenge er det "akseptabelt" at barn bruker vogn?

    Til man ikke lenger føler behovet. Hvorfor skulle noen gidde å legge seg opp i at jeg bruker vogn på min unge som er så og så stor.... ???
    Lykkelige Guttem@mm@ med
    02 04 07 11

  19. #18
    Shannon
    Gjest

    Sv: Hvor lenge er det "akseptabelt" at barn bruker vogn?

    Sitat Opprinnelig postet av guttem@mm@
    Hvorfor skulle noen gidde å legge seg opp i at jeg bruker vogn på min unge som er så og så stor.... ???
    Det er lov å ha en mening om saken. Det betyr ikke nødvendigvis at man legger seg opp i ting.

  20. #19
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    nynne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Meldinger
    2,004

    Sv: Hvor lenge er det "akseptabelt" at barn bruker vogn?

    Sitat Opprinnelig postet av Elinor
    Men jeg syns det er ille å se tre-fireåringer i babysetet på handlevognene med smokk.
    i babysetet

    altså sånn babysete som ligner bilstol??

    trodde jeg ikke var mulig en gang..

    har ei datter på 3 år, bruker både smokk og vogn, som også sitter i handlevogna menikke i babysete men barnesete

  21. #20
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Malinkk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2002
    Sted
    Forblåst by
    Meldinger
    1,468

    Sv: Hvor lenge er det "akseptabelt" at barn bruker vogn?

    Jeg har ikke sertifikat og jeg går mye...mellomstejenta mi satt i vogn frem til hun ble nesten 4, men for det meste gikk hun selv etter at hun ble 3 år...
    Mamma til 3 flotte jenter.

    Husbloggen min http://hammerogmalekost.blogspot.com/

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 1 av 2
    1 2 SisteSiste

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine