+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 9 av 9

Diskusjon: Tannlege i Sverige..

VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Lita84 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Meldinger
    7,164
    Blogginnlegg
    18

hm Tannlege i Sverige..

..går det ann?

Har ikke ringt å forhørt meg, men er det billigere å gjøre store ting der kanskje? Finnes det noe lovverk som gjør at dette ikke går ann? Hadde vært såå godt for en slunken studentkasse å slippe 4000,- for å rette på rotfyllinga som allerede har kostet med samme summen i løpet av det siste året

Noen med erfaring? Ja takk!

2.  
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Lita84 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Meldinger
    7,164
    Blogginnlegg
    18

Sv: Tannlege i Sverige..

*nysgjerrig*

Seniormedlem
    Rykte Rykte
    Marry sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2002
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    2,846

Jeg har ingen erfaring selv, men jeg vet at det er lov.
    -04, -01, -97.

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    4,232

Jeg veit om flere som har fikset på tenner i Tyrkia og div andre land så ja det går. Men anngående pris veit jeg ikke.
    M OKTOBER 2002
    T SEPTEMBER 2008
    A SEPTEMBER 2010

VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Lita84 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Meldinger
    7,164
    Blogginnlegg
    18

Ja, har hørt om land litt..lengre unna Kanskje jeg skal avtalte tannlege mens jeg er i syden i sommer? Har et gavekort som må brukes før August.. (og har ikke råd å dra bare for tannlege-tur til noen land generelt som student - derfor jeg tenkte å¨Sverige.. ).

Har forøvrig ikke sjekket ut saken mer, enda..

cookie
    Gjest

Tannlegene i Sverige er generelt dyktige. Ville ikke åpnet munnen min i Tyrkia. Sannsynligvis heller ikke i syden. Du kan prøve å ringe tannleger litt utenfor de norske storbyene, kan i noen tilfeller være litt mer edruelige takster der.

Blueberry
    Gjest

Søstra mi knakk en tann, og de skulle visst ha 20.000 i Oslo for å rette opp dette. Det kostet 10.000 i Strømstad

Freja
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av cookie
    Tannlegene i Sverige er generelt dyktige. Ville ikke åpnet munnen min i Tyrkia. Sannsynligvis heller ikke i syden. Du kan prøve å ringe tannleger litt utenfor de norske storbyene, kan i noen tilfeller være litt mer edruelige takster der.

Dette hadde jeg gjort i förste hånd iaf.
    Jeg bor i Svergie og opplever tannlege som dyrt, men det er sikkert for at jeg bor her.
    Kompetens/dyktighet tror jeg ikke skiller noe mellom Norge/Sverige.
    Hver tannlege, private vom., kan sette sin egen pris så det er indiviuellt hva de tar. Skulle derimot tro at prisene er nesten de samme hos tannleger som tilhörer "folktandvården", de jobber liksom for folket. Titt her og se hvem som ligger närmest deg i så fall.
    http://www.folktandvarden.se/

Lykke til...

Uregistrert
    Gjest

glis Sv: Tannlege i Sverige..

Knakk en hjørnetann. Gikk til offentlig tannlege i Sverige. Betalte skr. 1.500. Spurte om jeg også kunne få en omgang tannpleie. Gratis fordi tannpleieren var tannpleiestudent. Dette var i 2015.

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine