+ Svar på diskusjon
Side 1 av 5
1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 90

Diskusjon: Modne mødre kommer i form tråd

Veteranmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Wit sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    På landet....
    Meldinger
    3,588
    Blogginnlegg
    6

Modne mødre kommer i form tråd

OK. Lager en ny tråd her. Vi modne mødre er jo helt sikkert en gjeng med spreke damer. La oss motivere hverandre til å bli spreke denne høsten

Jeg og May Lise bruker å skrive litt om det i uketrådene, men hva om vi her skriver inn når vi gjør noe? Så motiverer vi hverandre til å komme seg ut av godstolen?

Altså, da starter jeg. Idag trente jeg en time i styrkerommet på jobben. Har fått et program som går mye på rygg, skuldre, armer og mage/rompe. Bruker strikk/manualer og stor ball.

Noen andre?
    Wit
    med ICSI-prinsessa Ida født i 2003

Min blogg

2.  
    May Lise
    Gjest

Sv: Modne mødre kommer i form tråd

Lurt Wit: I går trente jeg aerobic. Jeg eier forøvrig ikke magemuskler lenger. Styrkedelen var knallhard synes jeg. (Kan dere fatte og begripe at jeg en gang i verden var instruktør i styrkesal på S.A.T.S?). I dag har jeg trillet lang tur med lillemor (teller det også...?). I morgen er planen å jogge. Kjempe flott med eget treningsrom på jobben Wit. Det skulle flere arbeidsplasser/bedrifter hatt. Hadde nok spart penger, bl.a pga færre sykemeldinger hvis bedrifter var flinkere til å motivere i forhold til fysisk aktivitet. Selv er jeg lærer, og vi har pratet om at i stedet for personalmøter av og til, skal hele personalet i stedet ut på tur. Klem ML
    Sist endret av May Lise; 28-09-2007 kl 08:47

May Lise
    Gjest

IIIIiiiiiikkkkk... jeg har sagt jeg skal jogge i dag ...... Neida, jeg har en plan over det. Jeg ser for meg å jogge i en halv time i en rundløype rundt byggefeltet her jeg bor. Målet blir jo da å komme lengre å lengre etter hvert som kondisjonen (forhåpentligvis) blir bedre. Kanskje gjør jeg noen armhevninger og mage/ryggøvelser på egen hånd etterpå.... Kjenner egentlig at jeg er litt motivert ... Klem ML

Veteranmedlem
    Rykte
    Wit sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    På landet....
    Meldinger
    3,588
    Blogginnlegg
    6

Jeg fikk meg en liten fjelltur i helga når jeg var i Tromsø Det må jo nesten telle, for fy flate det var bratt
    Wit

Min blogg

May Lise
    Gjest

Så mye for den motivasjonen jeg følte på fredag .. Min mor kom fra syden og inviterte meg og søstrene mine bort den kvelden, så dermed ble det fleskepannekaker og gotter i stedet.... Jeg skal slutte å "love" noe i forkant her inne, skal heller komme inn å skryte når jeg har vært flink . Skal kjøpe meg skritt-teller.. Skal vi sammenligne skritt folkens? 10 000 til dagen er vel det man anbefaler i forhold til å ha vært fysisk aktiv nok i løpet av en dag. Spørs om jeg klarer det som er hjemme i permisjon nå. Jeg sitter ikke så mye på rompa, men beveger meg nok ikke så mye som jeg gjør når jeg er i jobb. Vi lærere sitter ikke lenger bak kateteret . Klem ML

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    hondacrv sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Buskerud
    Meldinger
    4,363

Melder meg inn og på, hehe. Trodd Modnemødre var helt nede jeg.
    Jeg går. Til musikk, nå er det monroes og Delillos. Prøver seriøst å komme litt mer i form, og går mellom 25 minutt og en time hver dag. Satser på å bli bitt av basillen. Vet det ikke er mye, og kanskje ikke nok, men man må starte et sted.
    Neste mandag skal jeg begynne på fysio-pilates. Tror det er bra selv om det ikke akkurat hjelper på kondisjonen.
    Juli-05-prinsessa!

VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Carrera sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2002
    Sted
    Trånnheim
    Meldinger
    9,666

Jeg har de siste ukene vært veldig flink. Jeg må følge minstemann på skolen, og har nå begynt å gå med han. Og når han er ferdig levert, så tar jeg en tur videre. Stikker stort sett opp i marka her, og tar runden rundt et av vannene her. Utrolig herlig på morgenkvisten.

Er stort sett ute i godt og vel en time, medregnet turen ned til skolen.

Klokken 9 i morres, så passerte skritt-telleren 7500.
    Abritta has left the building...

Veteranmedlem
    hondacrv sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Buskerud
    Meldinger
    4,363

Det var dagens trim ust: . Ble bare en halvtime med musikk på gode myke gårdsveier, men det gir energi likevel...!!!
    Juli-05-prinsessa!

May Lise
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Abritta
    Klokken 9 i morres, så passerte skritt-telleren 7500.
    Det må jeg si.... imponerende! jeg må gå til anskaffelse av en slik skritteller. Skal kjøpe en til sambo også. han trasker rundt hele dagen på et oljeraffeneri på vedlikehold. Jeg tipper han går veldig mye i løpet av en dag. Litt morsomt å finne ut akkurat hvor mye. HNoen skrittellere måler antall meter/kilometer også, gjør de ikke? I dag blir det lite trim på meg, var ikke ute å gikk tur en gang pga besøk, men i morgen skal jeg.... ehhh, det var det jeg ikke skulle si nei ...

Hondacrv: Alt over 20 minutt er bra og forbedrer kondisjonen, hvis en går så fort at hjertepumpa må jobbe litt ekstra.

Veteranmedlem
    Rykte
    Wit sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    På landet....
    Meldinger
    3,588
    Blogginnlegg
    6

På tirsdag trente jeg en time hjemme om kvelden, og idag har jeg trent en time på treningssenteret vårt her på jobben Syns vi er flinke her alle sammen jeg
    Wit

Min blogg

VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte
    Carrera sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2002
    Sted
    Trånnheim
    Meldinger
    9,666

Jeg går fortsatt turer. Tok en rolig dag i går, men ellers gått hver dag denne uken. Er jo så nydelig oppe i marka på morgenkvisten. Sola står opp, og vannene er dekt av et tynt lag med dis.
    Abritta has left the building...

May Lise
    Gjest

Jeg har også gått turer. Lange trilleturer med lille vennen hver dag. Den ene dagen måtte jeg ta samme tur 2 ganger, da jeg mistet mobilen 1. gang, og måtte gå løypa en gang til for å finne den. Sambo lurte på hva jeg hadde bedrevet dagen med da han kom hjem. Tja, tur, tur og atter tur... Jammen, deilig med flotte høstdager. Har ellers som forsett å komme meg på aerobic en gang i uken og svømming en gang i uken. Sambo må bare bli ferdig med den her fotballen først. STÅ PÅ JENTER! KLEM ML

Veteranmedlem
    Rykte
    Wit sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    På landet....
    Meldinger
    3,588
    Blogginnlegg
    6

I helga var jeg på sykkeltur, og idag har jeg hatt en time i arbeidstiden med styrketrening igjen

Nå begynner jeg faktisk å merke forskjell også
    Wit

Min blogg

May Lise
    Gjest

Nå er det snart 5 måneder siden Linn kom til verden.. I etterkant av dette følte jeg meg i utrolig dårlig form. Det hang i en ganske lang stund, men føler meg noenlunde tilbake til normalen nå... en normal som skal forbedres enda mer.
    KLEM ML

Veteranmedlem
    Rykte
    Wit sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    På landet....
    Meldinger
    3,588
    Blogginnlegg
    6

I går trente jeg egentlig to ganger da Først syklet jeg ca 20 min hos legen.... Så trente jeg en time i går kveld...
    Dette er gøy altså
    Wit

Min blogg

May Lise
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Wit
    I går trente jeg egentlig to ganger da Først syklet jeg ca 20 min hos legen.... Så trente jeg en time i går kveld...
    Dette er gøy altså
    Du har virkelig kommet i gang du... Det er bra, Det er det som ofte er bøygen, å få en rutine på det, at treningsøktene hører med, og ikke blir tiltak. BRA WIT! Klem ML

Veteranmedlem
    Rykte
    Wit sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    På landet....
    Meldinger
    3,588
    Blogginnlegg
    6

Sitat Opprinnelig postet av May Lise
    Du har virkelig kommet i gang du... Det er bra, Det er det som ofte er bøygen, å få en rutine på det, at treningsøktene hører med, og ikke blir tiltak. BRA WIT! Klem ML
    Faktisk så er det sånn nå føler jeg at dagen/kvelden liksom ikke er den samme hvis jeg har "skulket" treninga... Det med at jeg syklet hos legen igår gjorde liksom ikke at jeg kunne la være å trene på kvelden...

Tenk så spreke vi blir alle sammen da
    Wit

Min blogg

Veteranmedlem
    Rykte
    Wit sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    På landet....
    Meldinger
    3,588
    Blogginnlegg
    6

Idag har jeg hatt min vanlige torsdagstrening. Det er faktisk ikke noe ork lenger, bare gøy Føler at formen er mye bedre enn den var før sommeren.... og det hjelper jo masse på motivasjonen også.
    Idag steppet og syklet jeg til oppvarming, og så trente jeg masse med apparater. Det er få folk i treningsstudioet vårt når jeg trener på morgenen, så det er god plass til å boltre seg

Idrettsfolka våre har satt opp to programmer til meg. Ett med apparater, og ett med strikk/manualer pluss sånn stor ball. Det gjør at jeg kan variere bittelitt. Den ballen er kjempemorsom da I starten trillet jeg av hele tiden, men nå holder jeg balansen helt fint når jeg gjør sit-ups og andre ting....
    Wit

Min blogg

Veteranmedlem
    Rykte
    Wit sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    På landet....
    Meldinger
    3,588
    Blogginnlegg
    6

Fikk ikke trent på jobb i går, så da tok jeg det igjen med en times trening hjemme Jeg har bestemt meg for at det ikke finnes mange gode unnskyldninger for å la være. Man får det til hvis man virkelig vil
    Wit

Min blogg

Veteranmedlem
    Rykte
    Wit sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    På landet....
    Meldinger
    3,588
    Blogginnlegg
    6

Er egentlig litt imponert over meg selv nå
    Trente på jobben idag. Først 10 min oppvarming på steppe maskin... Så ca 45 min med apparater, og magetrening... Var skikkelig varm og svett når jeg var ferdig

Gøy...
    Wit

Min blogg

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 1 av 5
    1 2 3 4 5 SisteSiste

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner