+ Svar på diskusjon
Side 2 av 3
FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 44

Diskusjon: Såler, spesialsko og oppdatering.

  1. #21
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: Såler, spesialsko og oppdatering.

    Sitat Opprinnelig postet av Vimsevips Vis post
    Trollet er meget klesbevisst, og skoene er noe av det kjæreste hun eier. Til hennes store fryd er det ingen som har like i barnehagen
    .........................
    Sist endret av Tidl. bruker; 21-01-2010 kl 11:17

  2. #22
    Hjelpeadmin
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Stine-mor sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2001
    Meldinger
    12,942

    Sv: Såler, spesialsko og oppdatering.

    Takk for skryt av barna. De er nå et år eldre enn på bildene, og om mulig enda flottere. :subjektiv:

    Fem par holder mer enn nok til vårt bruk. Og såler i hvert par er gull verdt. Husker godt han begravde en såle i sandkassa i bhg i fjor, og de trengte et par dager på å lokalisere hvor den var begravet hen. Da var det godt at vi hadde flere par i bakhånd.

    Første året hadde vi et par vintersko, et par overgangssko, et par joggesko og et par sandaler.

    Dette året har vi hatt to par vintersko, to par sandaler og et par joggesko.

    Vi får egentlig ikke lov til å bruke gummistøvler, men har kjøpt inn et par for veldig våte dager. Ortopeden vil helst at han bruker gore-texene på regnværsdager.
    06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09

  3. #23
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: Såler, spesialsko og oppdatering.

    ......................
    Sist endret av Tidl. bruker; 21-01-2010 kl 11:20

  4. #24
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: Såler, spesialsko og oppdatering.

    ......
    Sist endret av Tidl. bruker; 21-01-2010 kl 11:20

  5. #25
    Hjelpeadmin
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Stine-mor sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2001
    Meldinger
    12,942

    Sv: Såler, spesialsko og oppdatering.

    Sitat Opprinnelig postet av Vårin Vis post
    Rappa visst tråden din jeg, Stine-mor
    Alles in ordnung.

    Fem par holder enn så lenge her. Han vokser sakte i føttene sine, så skoene holder den sesongen de skal.

    Ellers skal det ikke være noe problem å få flere par, men da må man sikkert betale litt selv?
    06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09

  6. #26
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: Såler, spesialsko og oppdatering.

    ......
    Sist endret av Tidl. bruker; 21-01-2010 kl 11:20

  7. #27
    Hjelpeadmin
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Stine-mor sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2001
    Meldinger
    12,942

    Sv: Såler, spesialsko og oppdatering.

    Hvor mye betaler dere pr kalenderår? Vi betaler 700 kr og da får vi fem par sko og fem par såler.
    Hva det ville koste utenom, tør jeg ikke tenke på, men 700 kr for et år med sko er ikke verst.

    (Tenker med gru på Storesøsters joggesko til 700 kr, gore-tex til 950 kr, samt støvler, cherrox, sandaler, crocs. )
    06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09

  8. #28
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: Såler, spesialsko og oppdatering.

    ......
    Sist endret av Tidl. bruker; 21-01-2010 kl 11:20

  9. #29
    Hjelpeadmin
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Stine-mor sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2001
    Meldinger
    12,942

    Sv: Såler, spesialsko og oppdatering.

    I alle dager, for noen summer!
    Jeg trodde egenandelen var 700 kr når NAV hadde fattet vedtak, jeg.

    K har jo ingen diagnose, men har hypermobile ledd, er skeiv i hoftene, har smerter pga skeivheten, pronerer veldig, sliter grovmotorisk. Så har han diverse andre vansker, som ikke har med sko og slikt å gjøre..
    06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09

  10. #30
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: Såler, spesialsko og oppdatering.

    ......
    Sist endret av Tidl. bruker; 21-01-2010 kl 11:21

  11. #31
    Hjelpeadmin
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Stine-mor sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2001
    Meldinger
    12,942

    Sv: Såler, spesialsko og oppdatering.

    Merkelige greier. K trenger skoene, men har ingen spesifikk diagnose, men 700 kr pr kalenderår betaler vi lell.

    Mannen mener det kan være forskjell fra kommune til kommune?
    06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09

  12. #32
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: Såler, spesialsko og oppdatering.

    Sitat Opprinnelig postet av Stine-mor Vis post
    Merkelige greier. K trenger skoene, men har ingen spesifikk diagnose, men 700 kr pr kalenderår betaler vi lell.

    Mannen mener det kan være forskjell fra kommune til kommune?
    .....
    Sist endret av Tidl. bruker; 21-01-2010 kl 11:45

  13. #33
    RosaPanter
    Gjest

    Sv: Såler, spesialsko og oppdatering.

    Sitat Opprinnelig postet av Stine-mor Vis post
    Merkelige greier. K trenger skoene, men har ingen spesifikk diagnose, men 700 kr pr kalenderår betaler vi lell.

    Mannen mener det kan være forskjell fra kommune til kommune?
    Tror det er forskjell fra kommune til kommune.
    Vi betaler 350 kr pr par for de første tre og det siste får vi gratis. Han får 4 par i året.

    Diagnosen er feil fotstilling (tidligere kalt klumpfot).

    Han kan dessverre ikke få joggesko siden de visstnok ikke finnes i vridde modeller, men sandaler, vintersko og overgangssko bruker han. Synes de er fine. Både jeg og han. Men de er jo ganske like hvert år da.. det er litt kjedelig.

  14. #34
    RosaPanter
    Gjest

    Sv: Såler, spesialsko og oppdatering.

    Sitat Opprinnelig postet av Vårin Vis post
    Det kan være forskjeller ja, men det burde jo være likt over hele landet. Det kan jo alltid være forskjeller på saksbehandlernes vurderinger. Har ikke sjekka papirene mine ennå, men skal rote meg til å gjøre det... Vi har tatt ut sommersko nå (de var ganske digre, men han er fornøyd selv), og de sa at vi ikke trenger å tenke på antall sko vi tar ut pr år, de kan ordne med rekvisisjoner erhvert som vi trenger nye. Det syns jeg var flott av dem!
    Sånn er det her også. Veldig greit å slippe å tenke på sånt selv

  15. #35
    Juniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

    Medlem siden
    Dec 2010
    Meldinger
    8

    Sv: Såler, spesialsko og oppdatering.

    Sitat Opprinnelig postet av Stine-mor Vis post
    I alle dager, for noen summer!
    Jeg trodde egenandelen var 700 kr når NAV hadde fattet vedtak, jeg.

    K har jo ingen diagnose, men har hypermobile ledd, er skeiv i hoftene, har smerter pga skeivheten, pronerer veldig, sliter grovmotorisk. Så har han diverse andre vansker, som ikke har med sko og slikt å gjøre..

    Hvilke andre vansker? Minner veldig om vår gutt...derfor jeg spør...

  16. #36
    Hjelpeadmin
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Stine-mor sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2001
    Meldinger
    12,942

    Sv: Såler, spesialsko og oppdatering.

    Skal vi se hva vi har hatt opp igjennom tiden.

    Øreproblemer, dren.

    Språkproblemer, hjelp fra ppt fra tidlig i bhg og har det fortsatt.

    Motoriske problemer, særlig grovmotoris. Kiss-kidd (låsning i nakken oppdaget ved skolestart), skeivheter i bein og kropp generelt, snublet lett, dårlig balanse +++.
    Korrigeres med innleggssåler i sko fra ortoped.

    Dårlig syn. Langsynt, mer enn hva som er normalt ifht alderen. Bruker "inne"briller.

    Astma, diverse allergier og i det siste også eksem.
    Noe problemer med å tolke andre mennesker og handlinger, men mye bedre nå.

    Noe spesifikt du lurer på? Tror vi har opplevd det meste.

    06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09

  17. #37
    Juniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

    Medlem siden
    Dec 2010
    Meldinger
    8

    Sv: Såler, spesialsko og oppdatering.

    Tusen takk for svar!

    Nei ikke noe spesielt... bare lurer på hva som feiler gutten vår... Får han ikke til å passe inn i noen "diagnese" men NOE er det..

    Han er 2,5 år. Hadde (har KIDD?) KISS. Store problemer med amming, men jeg ga meg ikke. Behandling fysi og kiro, men det som hjalp var manuellterapaut. Var sen motorisk og psykisk utviklet. Men det kommer! Henger bare etter.

    Har dårlig språk. Snakker høyt. Tror han baler med stille ørebet ofte? Renner av og til ut ørene. Skal til lege å sjekke igjen.

    Surkler grådig. Hoster om natten spesielt selv om ikke syk. Folk som ikke kjenner han spør om han er forkjølet pga surklingen. Er sjekket ut for allergier med blodprøver og prikktester men negative.

    Når han skal se på tv vrir han hodet til venstre og fokuserer pupillene i høgre øyenkrok. (Skal til øyelege) Virker som han blir sliten/får vondt i det ene øye da han ofte gnir på det.

    Han tråkker VELDIG inn med beina. Skal til ortoped...(etter å ha lest ditt innlegg for en tid tilbake - takk :))
    På kveldstid virker det som om det gjør vondt under bena da han ofte letter på de og tar under dem.

    Får plutselig veldig aktive anfall der det ikke oppnås "kontakt med abonnenten". Reser rundt i full fart og "tuller". Jeg klarer ikke finne triggeren til anfallene... Svært flaut når det skjer i selskap og offentlig...

    Men han er en veldig snill gutt som også er rolig og kosete. Snill med både dyr og mindre unger og ikke så værst sosialt. Men NOE er det likevel...Men er så vanskelig å sette fingeren på!

    Stresset til tider og går ikke da å kommunisere med han på en måte...

    Kan ikke snakke om abstrakte ting som feks hva vi gjorde i går eller skal i morgen osv. Men det ligger gjerne i at han ikke kan uttrykke seg så godt heller...

    Sier ofte "hallo" (i samme tonefall hver gang) men tror ikke de er tourettsaktige. (Vi sier ofte hallo)

    Er vanskelig å få i han mat. Ender som regel med at han må mates under annen aktivitet slik at han ikke er obs på at han spiser rett og slett. Høres grusomt ut, men må til for å få i han mat. Er svært tynn.
    Svært stritt hår..

    Tok røntgen av hodeskallen som baby da det var mistanke om at fontanellene var lukket. (Flatet ut på hodeomkretsen i skjema) Det var de ikke, men små.

    Noen som kjenner seg igjen??

    Setter pris på tilbakemelding.

  18. #38
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Ariadne sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Fredrikstad
    Meldinger
    4,582

    Sv: Såler, spesialsko og oppdatering.

    Hva sier barnehagen? PPT? Kanskje det er på tide å la barnehab. vurdere gutten din Ena? Mange av tingene de du nevner er ting jeg kjenner igjen hos min sønn som utredes for autisme.
    Den heldige mammaen til lille store M f. sept. 06, lille O f. juli 11, og bittelille E f/d 25/03-10 i uke 19.

  19. #39
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    E-78 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    3,433

    Sv: Såler, spesialsko og oppdatering.

    Sitat Opprinnelig postet av Ariadne Vis post
    Hva sier barnehagen? PPT? Kanskje det er på tide å la barnehab. vurdere gutten din Ena? Mange av tingene de du nevner er ting jeg kjenner igjen hos min sønn som utredes for autisme.
    Tenkte også det samme. Min eldste har diagnosen barneautist men som sagt så er alle forskjellige.
    f.01 f.02 f.05

    Min form for husarbeid er å feie over rommet med blikket.

  20. #40
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Ariadne sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Fredrikstad
    Meldinger
    4,582

    Sv: Såler, spesialsko og oppdatering.

    Regner med at det er barneautisme vi ender på som diagnose E-78. PPT tror ikke på det da, han fungerer jo så bra. (En time observasjon for halvannet år siden...) Men han har vedtak på spes.ped og assistent som gir god utvikling så det er positivt.
    Den heldige mammaen til lille store M f. sept. 06, lille O f. juli 11, og bittelille E f/d 25/03-10 i uke 19.

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 2 av 3
    FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine