+ Svar på diskusjon
Side 3 av 7
FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 127

Diskusjon: ABC om eBay:

Tidl. bruker
    Gjest

Sv: ABC om eBay:

Nei, du kan handle før du har koden din, men kun opp til et visst beløp. Når du når dette beløpet, må du ha koden for å kunne bruker mere penger.

Ja, Paypal er forskuddsbtaling.

Barneutstyr har ikke toll, men moms. Tollen er på 11-14% på hele summen inkl portoen og så er gebyret på ca 175 kroner. Momsen er på 25% pluss gebyret.

Skal en jukse, bør en ikke ha papirer inni, nei...
    Sist endret av Tidl. bruker; 13-09-2008 kl 21:49

Tidl. bruker
    Gjest

Dytter...

Du la ut denne linken for å konvertere størrelser på klær http://www.onlineconversion.com/clothing_womens.htm

Men det jeg lurer da på er hva slags land er mest lik Norge i størrelse? I den konverteren står ikke Norge som et alternativ, men Italia, Tyskland, Frankrike ol. Disse tre landene bruker jo samme måte å skrive størrelsen på, men det er jo tre helt ulike størrelser, alt fra 36 til 42

Tidl. bruker
    Gjest

Opp med seg..

Fikk du svaret du lurte på, saikoo?

Du skal bruke Tyskland, vi har like str. Italia, Frankrike og UK har andre str enn hos oss. Frankrike har feks en str over oss. Velger du feks 44 på Tyskland, vil du få 46 på Frankrike.

Tidl. bruker
    Gjest

dytter...

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Emmy22 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    859

Låv å komme med flere spm? jeg prøver meg
    Registrerte visakortet mitt på Paypal i går, og venter på at den koden skal komme opp i nettbanken min.
    Har vunnet to auksjoner, og på mailen som kom, valgte jeg "pay now".
    Fikk beskjed om å taste inn kortnr. og slikt.
    Siden jeg ikke har penger på visakortet akkurat nå, så betalte jeg med mastercardet mitt. Blir litt forvirra når jeg leser at folk kan handle uten å ha fått aktivert den koden enda.
    Jeg har ikke noe kreditt på paypal nå som jeg betalte med mastercarden?

Skjønner ikke hvorfor jeg kan betale med et kort, så trenger jeg kode for å få visakortet til å fungere?
    Er litt treg jeg
    Louise April 2006 & Nora 16.10.10

Jeg har vært sikker hele livet men nå er jeg ikke sikker lengre
    Emmy20 på SM

Tidl. bruker
    Gjest

Du kan handle for opptil en viss sum og så må du legge inn koden for å kunne handle ubegrenset. Husker ikke hva grensa er, men det er rundt 1000 kr eller noe sånt du kan hande for før du må taste inn koden din. Sånn var det i alle fall før, og tror ikke det har blitt endret at du må ha koden for å få handlet i det hele tatt.

Du kan ikke ha kreditt på Paypal, dvs du kan ikke handle i minus der. Det er i så fall kortet ditt som går i minus som er knyttet opp mot Paypal da du betalte.

Supermedlem
    Emmy22 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    859

ok Tusen takk
    På nettbanken så står det kun VISA varekjøpt - 15 kr. er det på samme transaksjon koden skal komme opp? vet du hvor lang tid det skal ta?

Når det gjelder å sille spm til selgere, om feks frakt. er det sånn at man har et maks antall "contact seller" mulighet(rundt 6?) pr dag? eller hvordan fungerer det? er jo utrolig irriternde å ikke få spurt om blandt annet porto.

Emmy20 på SM

Jeg har spurt en selger om han var villig til å merke pakken under 20 GBP og jeg fikk til svar:

"....though I would need to send them signed for and that would need to be added to the shipping cost.
    I hope that this is OK.
    Kind regards, XXX"

Jeg klarer å oversette det til norsk, men for meg gir det ingen meining. Mener han at han er nødt å sende med kvittering inni pakken? Eller skal han sende de i flere pakker?

Håper det er noen her som er bedre i engelsk/ebay enn det jeg er

Supermedlem
    Emmy22 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    859

Sitat Opprinnelig postet av saikooo Vis post
    Jeg har spurt en selger om han var villig til å merke pakken under 20 GBP og jeg fikk til svar:

"....though I would need to send them signed for and that would need to be added to the shipping cost.
    I hope that this is OK.
    Kind regards, XXX"

Jeg klarer å oversette det til norsk, men for meg gir det ingen meining. Mener han at han er nødt å sende med kvittering inni pakken? Eller skal han sende de i flere pakker?

Syntes vel det ser ut som om selger tror hn er nødt til å merke med riktig verdi...?

Emmy20 på SM

Tidl. bruker
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Emmy22 Vis post
    ok Tusen takk
    På nettbanken så står det kun VISA varekjøpt - 15 kr. er det på samme transaksjon koden skal komme opp? vet du hvor lang tid det skal ta?

Når det gjelder å sille spm til selgere, om feks frakt. er det sånn at man har et maks antall "contact seller" mulighet(rundt 6?) pr dag? eller hvordan fungerer det? er jo utrolig irriternde å ikke få spurt om blandt annet porto.

Ja, det er der de fire tallene på koden vil komme opp. Det tar noen dager før transaksjonen er gått fra reservert til gjennomført og da vil full info dukke opp. Nå er det påske, så det kan gå noen ekstra dager da pga helligdager. Normalt tar det 2-3 arbeidsdager.

Ja, du har et maks antall kontakt selger. Det er vel rundt 20 meldinger per 24 timer eller noe sånt. Grensa er slettes ikke 6 stk, men du kan oppleve at om du sender nøyaktig samme meldingen til flere på samme dag, kan du få trøbbel med kontoen din fordi eBay kan ta det som SPAM...

Jeg har aldri opplevd problemer med antall meldinger per døgn da grensa er nokså høy.

Sitat Opprinnelig postet av saikooo Vis post

I hope that this is OK.
    Kind regards, XXX"

Signed for betyr rekomandert. Dvs at selgeren ønsker å sende varen rekommandert og da må verdien oppgis fordi det er hva varen er forsikret for om den skulle bli borte. Dvs at om selger oppgir lavere verdi, pakka blir borte og selgeren må få erstatning for å betale deg for savnet vare, vil selgeren ikke få igjen den summen du skal ha igjen.

Det er imidlertid få som sender Signed for/rekommandert og de fleste sender dermed på kjøpers risiko. De fleste sender bare vanlig Royal Mail Small Packets uten å legge til Signed for alternativet på toppen.

Kjøper du flere ting hvor verdien oppdelt er under tollgrensa kan du jo få det sendt i seperate pakker. Da må du passe på å betale separat og ikke en combined invoice (fellesregning). Merk også til selgeren at det må sendes seperat.

kristinm
    Gjest

siden jeg aldri har handlet på ebay før, så lurer jeg på hva jeg skal gjøre nå?

Hva menes med dette? 30$ i porto? Det er ikke mulig å presse prisen ned, men en må betale det nå? Og går det ann å trekke seg selv om en har vunnet en auksjon?

REDKEN ALL SOFT SHAMPOO & CONDITIONER - LITERS 1 US $47.95
    Subtotal: US $47.95

Shipping and handling via Standard Int'l Flat Rate Shipping:
    US $30.00

Total: US $77.95

Hi and thanks for your business. The US Postal Service charges us $39.85 to ship to Norway....but the item you just checked out has a shipping allowance of $9.85 included in the price for shipping in the USA ONLY. So, your additional shipping cost is $39.85 - $9.85 = $30.00. Upon receipt of payment we will ship by USPS Priority International Mail. Thanks again and have a great day.

Tidl. bruker
    Gjest

Du kan trekke deg, dvs be om at budet blir kansellert, men det er ikke veldig positivt for deg og kan gi deg negativ feedback. Selger må også akseptere det.

kristinm
    Gjest

men når jeg trekker kjøpet, så sender jeg kun melding til selger?

uff, ble bare rot det her..jaja

Tidl. bruker
    Gjest

Nei, da må du åpne en sak på det. Detg gjør du fra eBay, men det kan lønne seg å sende kjøper en forespørsel om det først også, for å sjekke hva vedkommende mener om saken.

Det er aldri en positiv ting å gjøre og lite populært. Både fordi selgeren mister et salg som tross alt er bindende for både deg og selger og fordi selger har nokså dyre annonsekostnader på eBay.

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Nerthus sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Meldinger
    2,056

hjelp......
    er på ebay, skal kjøpe skinntøffler fra eBay Store - shoeszoo: shoes zoo, 6-12, 12-18

velger buy it now, skal kjøpe 2 par.

men altså: jeg betalte med paypal, og alt gikk fint..... trodde jeg? til jeg ser i inbox og har ørten mailer der...
    Jeg har fått flere separate mailer med hvert av parene bekreftet som "vunnet", og at jeg skal tryke "her" for å betale... får man det hver gang?????? Jeg "kjøpte" 1 par i gangen, og trykket ikke flere ganger en på dem 2 parene jeg skulle ha. Begge parene låg i "handlevognen" til slutt da jeg betalte, med porto osv inkl.

På nest siste mail står det " Receipt for your PayPal payment to shoeszoo" og‏ " you sent at payment of...."
    Men:
    lenger nede på mailen ved min adresse står det : "Shipping address - unconfirmed"

Hva betyr det???????? hjelp, noen???
    dette vart vist litt for vanskelig like vel for meg...........

Trodde adressen min vart automatisk oppgitt etter at jeg var registrert som kjøper, og har betalt?
    hva gjør jeg nå da??????? er alt i orden? eller????????????
    "Det farlige og fryktelige med kvinnfolkene er at de er uunnværlige. " Alexander Kielland.

Tidl. bruker
    Gjest

Medlem

Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    492

Supert å snuble over denne tråden, jeg hadde nemlig ikke fått med meg hvordan man vertifiserer kortet sitt på Paypal, og det er vel på tide etter noen kjøp.
    Problemet er at jeg ikke finner igjen dette i nettbanken min.
    Jeg har søkt på paypal, men det dukker ikke opp noen lav sum med sånt nummer på. Står det som visa fortsatt da eller, etter noen mnd?
    Leter og leter.

Ellers må jeg bare si at jeg elsker ebay! Får jo tak i elt mulig til en mye billigere penge enn her.
    Mamma til et guttefirkløver! 00, 02 og tvillingguttene 04.

Tidl. bruker
    Gjest

Har du sjekka kontoutskriften din for den aktuelle måneden? Og allikevel ikke funnet noen lav sum? Det skal stå der etter mange mnd, men som trekt beløp. Det tilbakeføres når du taster inn koden.

Medlem

Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    492

Stemmer, jeg bytta bank i oktober i fjor, og har gått igjennom hver eneste måned, men finner ikke et lavt beløp som kan knyttes til paypal.
    Går det evt an å be om ny kode?
    Mamma til et guttefirkløver! 00, 02 og tvillingguttene 04.

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 3 av 7
    FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Lignende diskusjoner

1. Abc buggy vs Oth urban jungle
      Av Treangel i forum Barnevogner
      Svar: 48
      Siste melding: 29-12-2005, 23:33
    2. ABC buggy eller OTH??
      Av Gabrielle i forum Barnevogner
      Svar: 8