+ Svar på diskusjon
Side 4 av 7
FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 127

Diskusjon: ABC om eBay:

  1. #61
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: ABC om eBay:

    Ja, det går an, men husker ikke helt hvordan i farta. Det er inne på kontoen din og regner med der du trykker på verified og unverified.

  2. #62
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: ABC om eBay:

    dytter....

  3. #63
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: ABC om eBay:

    dytter.... men, nå veit vel alle at jeg er eBay-Berta og spør meg direkte når de lurer istedenfor her...

  4. #64
    Æresmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Helene Harefrøken sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Meldinger
    19,416
    Blogginnlegg
    4

    Sv: ABC om eBay:

    Denne tråden er bare så fin. Lenge siden jeg har handlet på Ebay nå, så jeg måtte titte innom her når jeg skulle sende avgårde en beskjed med et kjøp

  5. #65
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: ABC om eBay:

    Jeg undres på hva slags beskjed det var....

  6. #66
    smulte
    Gjest

    Sv: ABC om eBay:

    Heisan.
    Kan jeg spørre om en ting, jeg også?
    Jeg gjorde mitt første kjøp på Ebay for noen dager siden, (virket så moro etter å ha lest denne tråden, he he) og 20. januar fikk jeg mail fra Paypal om at pakken var underveis:

    "Label/Receipt Number: LJ63 8605 820U S
    Service(s): International Letter
    Status: Electronic Shipping Info Received

    The U.S. Postal Service was electronically notified by the shipper on January 20, 2010 to expect your package for mailing. This does not indicate receipt by the USPS or the actual mailing date. Delivery status information will be provided if / when available. Information, if available, is updated periodically throughout the day. Please check again later."

    Sånn har det stått siden onsdag. Ser ikke ut som om det skjer noe nytt. Jeg sendte en beskjed til selgeren idet jeg utførte kjøpet, men har ikke fått noe svar på den heller. Er det noen som vet hvor lang tid det kan ta før post-statusen blir oppdatert? Det virker jo som om posten ikke nødvendigvis har mottatt pakken, men bare mottatt melding om pakke. Eller misforstår jeg....?
    Noen som har vært borti dette før?

  7. #67

    Sv: ABC om eBay:

    Etter hva jeg har lest på at annet forum så kan pakker/brev som er sendt med kun "delivery confirmation" bli stående i den statusen fram til de blir levert.


  8. #68
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: ABC om eBay:

    Sitat Opprinnelig postet av smulte Vis post
    Heisan.

    "Label/Receipt Number: LJ63 8605 820U S
    Service(s): International Letter
    Status: Electronic Shipping Info Received
    For det første, dette er ikke en pakke, det er brevsending. Pakke begynner med C først. L er brevsending.

    Dermed gir i utgangspunktet dette nummeret overhodet ingen sporing eller bekreftelse. Det står også - om du leser sporingsinfoen - at dette er letter (brev) og ikke pakke som dermed ikke spores.

    Dermed gir ikke dette noen sporingsinfo og om det blir gjort, er det fordi et postkontor et eller annet sted har gjort det ved en feil. Dette er kun bekreftelse på at selgeren har printen sendelapp online, gjerne via eBay. Mest sannsynlig vil det være denne statusen til og med etter at du har mottatt varen din. Den vil ikke bli registrert sendt, ikke inn til landet og ikke registrert utlevert nettopp fordi dette er en brevsending. Men klart, det forekommer avvik en og annen gang at et postkontor her eller der scanner den og at den dermed blir registrert. Om den har en viss str, kan posten imidlertid be deg om å hente den selv og du får da en lapp i postkassa om for stor brevsending. Da kan det hende at de scanner nummeret om de finner det for godt. Det har skjedd meg i 1 av 100 tilfeller kanskje...

  9. #69
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: ABC om eBay:

    Sitat Opprinnelig postet av Lene-mor Vis post
    Etter hva jeg har lest på at annet forum så kan pakker/brev som er sendt med kun "delivery confirmation" bli stående i den statusen fram til de blir levert.
    Denne brevsendingen innebærer ingen delivery confirmation med mindre posten her hjemme gjør en feil. Det er brev og ikke pakke, og fungerer på samme måte som her hjemme.

  10. #70

    Sv: ABC om eBay:

    Da lærte jeg noe nytt i dag og


  11. #71
    smulte
    Gjest

    Sv: ABC om eBay:

    Sitat Opprinnelig postet av Lene-mor Vis post
    Da lærte jeg noe nytt i dag og
    Ja, jeg også. Takk for svar. Da venter jeg bare på brevet mitt og håper det kommer fram som planlagt.

  12. #72

    Sv: ABC om eBay:

    ÅÅh, eg blir så gal. Sjølv om eg velger "worldwide", så kjem der opp mange annonsar med selgerar som berre sender til USA!! Er det noko eg gjer feil, eller er det noko med ebay som er feil?!

    Og en ting til, er størrelsane mindre i USA enn her? Altså eg fekk tilsendt en genser i str 12-18 mnd, og den passa akkurat til jenta mi som brukar 68-74 no...

    ....ellers.... eg er hekta!!
    05 07 09

  13. #73
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: ABC om eBay:

    Størrelser fra USA er som størrelsene her hjemme - de varierer etter merke og hva slags plagg det er. Gymboree er feks generelt sett små i størrelsen, mens andre merker igjen er store.

    Når det gjelder søkina di, så aner jeg ikke. Jeg bruker ikke denne lenger da jeg søker på det jeg vil ha og tar den problematikken seinere i form av at hvis det er en for meg ny selger, spør jeg bare om de vil sende til meg og de fleste gjør det selv om de ikke opprinnelig har W shipping.

  14. #74

    Sv: ABC om eBay:

    Ok! For meg verkar det som at over halvparten -minst - av annonsane som ligg under "wordwide" ikkje sender til Norge men berre USA (slik det står i annonsa altså). Har også prøvd å spør om dei sender til Norge, men då seier flesteparten nei. Nokre få har sagt ja. Er sikkert berre eg som har vert uheldig då.
    Men dette er sjølvsagt ikkje noko stort problem, berre litt irriterande når det alltid er dei tinga som verkeleg fell i smak som ikkje kan sendrast til Norge likevel
    05 07 09

  15. #75
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Zemoc sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Meldinger
    7,203

    Sv: ABC om eBay:

    Jeg har lest fler plasser at jeg bør spørre om portokostnader når jeg handler på e-bay, men det står jo i annonsen hva portoen for å sende til norge blir..? Eller, jeg valgte norge, og fikk opp en pris da. Kan jeg stole på dette? Nå har jeg lagt inn bud på 6 t-skjorter fra samme selger, og det står £4 som portokostnad på hvert plagg, er det sannsynlig at selger sender plaggene sammen og at jeg får en lavere portokostnad enn £4 * 6, som jo blir 230 kr omtrent?
    T mar-09
    R jan-06
    O okt-03
    For verden er dere tre i mengden
    For meg er dere alt

  16. #76
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: ABC om eBay:

    Sitat Opprinnelig postet av Zemoc Vis post
    Jeg har lest fler plasser at jeg bør spørre om portokostnader når jeg handler på e-bay, men det står jo i annonsen hva portoen for å sende til norge blir..? Eller, jeg valgte norge, og fikk opp en pris da. Kan jeg stole på dette? Nå har jeg lagt inn bud på 6 t-skjorter fra samme selger, og det står £4 som portokostnad på hvert plagg, er det sannsynlig at selger sender plaggene sammen og at jeg får en lavere portokostnad enn £4 * 6, som jo blir 230 kr omtrent?
    Står det oppgitt, er det klart, da kan ikke selger kreve noe annet.

    Det er imidlertid en del som ikke har oppgitt hva kombinert porto blir ( som i ditt tilfelle) eller som ikke har det oppgitt, bare sender Worldwide. Da kan selger i teorien ta nesten hva en vil...

    Og sjekk alltid feedback, jeg handler aldri av noen som har mindre enn ca 99,5% og har man så lav feedback, går jeg gjerne inn og sjekker hva det er kommentert på.

  17. #77
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Zemoc sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Meldinger
    7,203

    Sv: ABC om eBay:

    99,8% på den personen jeg handler av.
    T mar-09
    R jan-06
    O okt-03
    For verden er dere tre i mengden
    For meg er dere alt

  18. #78
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: ABC om eBay:

    Det er bra feedback. Inne på feedbacken kan du også se ratingen på hvordan portougiftene er vurdert, etter antall stjerner. De aller, aller fleste gir combined shipping, men noen bedre enn andre.

  19. #79
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Lita84 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Meldinger
    7,170
    Blogginnlegg
    18

    Sv: ABC om eBay:

    Må bare spørre om noe angående feedback. Det er jo litt viktig å "opparbeide" seg noe slikt - jeg har to selgere som jeg har gitt positiv feedback til, men har ikke fått noe tilbake - finnes det noen måte å minen dem på at de legge igjenn feedback? (trenger jo ikek nødvendigvis være positiv - men at de ikke overser meg vertfall?). Uten å måtte sende dem en personlig egen melding lenge etterpå med hallo - dere har glemt meg?
    Bitteliten kom Januar 2010

    Lille skatt 2006

  20. #80
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: ABC om eBay:

    Send dem en personlig melding via eBay:

    Item received and feedback left. I hope you have the time to do the same for me too. Thanks, and have a nice day.

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 4 av 7
    FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

    Lignende diskusjoner

    1. Abc buggy vs Oth urban jungle
      Av Treangel i forum Barnevogner
      Svar: 48
      Siste melding: 29-12-2005, 23:33
    2. ABC buggy eller OTH??
      Av Gabrielle i forum Barnevogner
      Svar: 8
      Siste melding: 06-05-2005, 18:43
    3. Har du født/skal du føde på ABC?
      Av Britney i forum Generelt om det å ha barn
      Svar: 29
      Siste melding: 17-08-2004, 23:19
    4. Abc Skal Nedlegges?!
      Av Sanel i forum Generelt om det å ha barn
      Svar: 2
      Siste melding: 26-08-2002, 21:14

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine