+ Svar på diskusjon
Side 5 av 7
FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 127

Diskusjon: ABC om eBay:

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Stereophox sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Vestfold
    Meldinger
    958
    Blogginnlegg
    1

Sv: ABC om eBay:

Helt genial tråd, Berta Jeg har blitt helt hekta på ebay de siste dagene
    Rumpetrollet 29.06.11
    Lillegutt 08.10.08

VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Lita84 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Meldinger
    7,164
    Blogginnlegg
    18

Sitat Opprinnelig postet av Berta Vis post
    Send dem en personlig melding via eBay:

Item received and feedback left. I hope you have the time to do the same for me too. Thanks, and have a nice day.
    Takk, fikk svar hos en av dem vertfall

Nå lurte jeg på om noen har klart å være like knøvlete som meg
    ? Kjøpte 4 ting av samme selger, fikk en innvoice med billigere porto på.. Og trykket feil år jeg skulle betale, og ungroupa det hun hadde sendt "tilbud" på.. (dermed forsvanr rabatten..). Har sendt 3 meldinger til selger, bl.a. to slike "request total from seller" med beskjed om hva jeg hadde gjort ved et mistake, får ingen svar. Men er det noen måte å "hente tilbake" tilbudet på..?

VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Lita84 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Meldinger
    7,164
    Blogginnlegg
    18

Og etter å ha ventet i mange dager fikk jeg faktisk svar like etter at jeg skrev i tråden her Jaja. Ordnet seg vertfall

Bruker dere med å vente til dere får tingen dere har kjøpt før dere legger igjen feedback?

Tidl. bruker
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Lita84 Vis post

Bruker dere med å vente til dere får tingen dere har kjøpt før dere legger igjen feedback?

JA!!! Selvfølgelig må du vente med å gi feedback til du har fått varen.
    Er det virkelig noen som gir feedback på noe de ikke har fått?

Du skal legge igjen beskjed om hvordan handelen har gått, hva du mener om portoen, hvor fort selgeren sendte, kommunikasjonen og hvordan varen var ifht annonsen.

VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Lita84 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Meldinger
    7,164
    Blogginnlegg
    18

Sitat Opprinnelig postet av Berta Vis post
    JA!!! Selvfølgelig må du vente med å gi feedback til du har fått varen.
    Er det virkelig noen som gir feedback på noe de ikke har fått?
    Neida, bare jeg som lurte siden jeg fikk email med litt "mas" fra noen jeg nettopp hadde kjøpt hos om at jeg måtte gi feedback - bare lurte på om det var jeg som hadde tolket feil.

Vneter på noe greier fra UK (babylue med navn på), og jeg begynte å etterlyse siden det er tr e uker siden det ble sendt nå. Og så sier selgeren:

"hi
    i have noticed that i had to fill an customs form out
    so your parcel may be in customs have you checkedwith them
    regards
    debbi"

Er det tollvesenet hun mener..? Uansett så var ikek pakken på langt nær 200 NOK, så skulle ikke være noe problem. Men hvordan går jeg fram for å "sjekke" hos tollvesenet da..? Får vel evt. et brev eller oppkrav? (som selvfølgelig ikke er riktig, siden verdien er lav).

Tidl. bruker
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Lita84 Vis post
    [COLOR=Purple]"hi
    i have noticed that i had to fill an customs form out
    so your parcel may be in customs have you checkedwith them
    regards
    debbi"

Er det tollvesenet hun mener..? Uansett så var ikek pakken på langt nær 200 NOK, så skulle ikke være noe problem. Men hvordan går jeg fram for å "sjekke" hos tollvesenet da..? Får vel evt. et brev eller oppkrav? (som selvfølgelig ikke er riktig, siden verdien er lav).
    Neida, dette er bare den ordinære lille lappen som alle forsendelser skal ha når de sendes ut av landet. Ikke noe stort hokus pokus med det, og det er som regel i form av en liten grønn lapp som klistres på. Lappen viser hva som er inni og verdien og er obligatorisk på alt som sendes ut av ens eget land, tollpliktig eller ei.

Dette kan ikke sjekkes hos tollvesenet med mindre den er stoppet for tollbehandlling, hvilket den neppe er. Tollen bruker ca et par dager på dette før det sendes videre igjen med beskjed til deg, så dette er neppe hva som har skjedd.

Om dette er fra UK, tar det sabla lang tid derfra om dagen. Du må regne med minst to uker og gjerne enda lenger.

VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Lita84 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Meldinger
    7,164
    Blogginnlegg
    18

Så kjipt at det tar så lang tid da! Får en masse varer fra Portugal - og det går veldig fort, tips Ene jeg handler (ammeklær) fra får jeg gjerne varen 4 dager etter at jeg har vunnet auksjonen! Så blir litt sånn..iiik, hvor er varen min når det har gått tre uker Sånnn geografisk skulle jo UK være nærmere enn Portugal så (ja, og Hong KOng da..! Herregud, lurer på hva postmannen tenkte den dagen det kom 4 pakker fra Hong Kong i postkassa på en gang Poenget var vertfall at det går rimelig ofrt derifra og, avstanden tatt i betraktining hihi).

Tidl. bruker
    Gjest

Jeg handler nesten ikke fra UK lenger fordi Royal mail er omdøpt Royal failure det siste halvåret.... Det tar vinter og votter...

Supermedlem
    Stereophox sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Vestfold
    Meldinger
    958
    Blogginnlegg
    1

Flere som har fått denne her fra ebay?

" As you may know, the northeast region of the U.S. was recently impacted by severe snow storms causing widespread power outages and closures of many mail-delivery services. States of emergency were declared in many states across the Northeastern US.
    We wanted to let you know that at least one of the sellers you have purchased from has been seriously affected by these events. As a result, the shipment of your purchases may be delayed while the seller is getting operations back up and running.
    In the event you cannot wait for your shipment, please contact eBay and we will work with the seller to cancel your shipment and refund your money. Please indicate your eBay number in your email.
    If you have already received your item, please keep these circumstances in mind when leaving feedback.
    Thank you in advance for your patience in this matter. And thanks again for shopping on eBay!
    Regards,
    eBay Customer Support"

Jeg har en del ting jeg venter på fra USA, så da får jeg vel bare smøre med meg tålmodighet. Hvor lang tid må man vente tro?

Rumpetrollet 29.06.11
    Lillegutt 08.10.08

Tidl. bruker
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Stereophox Vis post
    Flere som har fått denne her fra ebay?

" As you may know, the northeast region of the U.S. was recently impacted by severe snow storms causing widespread power outages and closures of many mail-delivery services. States of emergency were declared in many states across the Northeastern US.
    We wanted to let you know that at least one of the sellers you have purchased from has been seriously affected by these events. As a result, the shipment of your purchases may be delayed while the seller is getting operations back up and running.
    In the event you cannot wait for your shipment, please contact eBay and we will work with the seller to cancel your shipment and refund your money. Please indicate your eBay number in your email.
    If you have already received your item, please keep these circumstances in mind when leaving feedback.
    Thank you in advance for your patience in this matter. And thanks again for shopping on eBay!
    Regards,
    eBay Customer Support"

Jeg har en del ting jeg venter på fra USA, så da får jeg vel bare smøre med meg tålmodighet. Hvor lang tid må man vente tro?
    Dette er mest sannsynlig en svindelmail, jeg har handlet mye og ikke fått denne.
    Dette virker absolutt ikke som eBay nei, men en fiskemail som ber om å ta kontakt og oppgi dine opplysninger.

Ikke svar på denne og ikke trykk på noen linker. Dette er nok en spoof email.

Det har vært mange katastrofer i USA mens jeg har vær medlem der, feks i New Orleans og sånt ble ikke sendt ut da heller, virker en smule rart synes jeg.

I tillegg var det fullt snøkaos i UK også i januar hvor posten ble forsinka med opptil flere uker. Ingen mail fikk jeg da heller.

Så ja, dette var suspekt!!

Supermedlem
    Stereophox sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Vestfold
    Meldinger
    958
    Blogginnlegg
    1

Hmmm.. ja nå ble jeg litt bekymret. Jeg har sett svindelmailer, men gjenkjenner ikke dette som en egentlig. Jeg kan sende deg en printscreen av mailen?
    Rumpetrollet 29.06.11
    Lillegutt 08.10.08

Tidl. bruker
    Gjest

Nei, send den til eBay som gir en veldig rask respons.

http://pages.ebay.com/help/account/reporting-spoof.html

Videresend meldingen til:

spoof@ebay.com

Du får svar innen to døgn, gjerne et døgn bare.

Tidl. bruker
    Gjest

En annen måte å sjekke om meldingen din er falsk eller ikke fra eBay, er å gå til my messages på din ebay side og se om samme meldingen ligger på meldingssystemet ditt der. Altså ikke på mailen din, men meldingene som også registreres på din ebay side.

Ligger den ikke der, er mailen du har fått falsk.

The easiest way to identify whether an email is really from us is to check your eBay messages. Click here to sign into My eBay. Then, click the Messages tab to view your messages.
    Ligger ikke meldingen der, er det enda mer viktig at du videresender meldingen til eBay så de får tatt akkurat den mailen du har fått og slått ned på det.

Supermedlem
    Stereophox sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Vestfold
    Meldinger
    958
    Blogginnlegg
    1

Sånn, nå har jeg sendt den til spoof@ebay.com. Den ligger ikke i meldingene på eBay. Merkelig altså, den ser skikkelig ekte ut. Det er ingenting som oppfordrer til å svare på mailen, og linkene er bare "privacy policy", "user agreement" og "learn more" for mer info om at spoof. De skriver blant annet nederst: "eBay will not request personal data (password, credit card/bank numbers) in an email.
    Protect yourself from Spoof (fake) e-mails."
    Rumpetrollet 29.06.11
    Lillegutt 08.10.08

Supermedlem
    Stereophox sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Vestfold
    Meldinger
    958
    Blogginnlegg
    1

Du hadde helt rett, Berta. Det var en spoof-epost. Jeg fikk svar allerede etter 20 minutter. Det takket meg for at jeg svarte og skulle sjekke opp linkene i eposten. Det er visst lenge siden jeg har sett noen virkelige forsøk på svindel, jeg trodde jeg kunne kjenne igjen sånt, jeg jobber tross alt med IT
    Rumpetrollet 29.06.11
    Lillegutt 08.10.08

VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Lita84 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Meldinger
    7,164
    Blogginnlegg
    18

Uh, så skummelt! Kanskje det var en annen måte for dem å få oversikt over infomrasjonen på ved å trykke på linkene..? (f.eks. legger inn en orm eller noe som får oversikt over alle passord osv..? Er det reelt? ).

Tidl. bruker
    Gjest

Ja, der kan man se... Disse svindelmailene fra såkalt eBay og Paypal ser nokså ekte ut. Jeg har til og med fått flere med mitt virkelige navn på... Det er vanlig at de bare skriver dear customer el, men flere har faktisk hatt mitt personlige navn...

Supermedlem
    Stereophox sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Vestfold
    Meldinger
    958
    Blogginnlegg
    1

Ja, her hadde de brukernavnet mitt i eBay, men ikke navnet mitt. Tror jeg skal skifte passord, for sikkerhets skyld (jeg har ikke et enkelt passord å knekke altså).

"Your registered name is included to show this message originated from eBay."
    Rumpetrollet 29.06.11
    Lillegutt 08.10.08

Tidl. bruker
    Gjest

At svindelmail - som regel - ikke bruker ditt navn er jo bare som regel. I begynnelsen fikk jeg aldri navnet mitt på svindelmail, men etter hvert ble det mer og mer vanlig. Jeg har skifta passord på Paypal og eBay for hver gang jeg har fått en sånn mail *naiv*

Det kan virke som at det finnes selgere på eBay som er der med en biinntekt, nettopp selges info videre til svindlere om de da ikke er det selv. Hvordan skal de ellers få tak i dette navnet? Og jeg handler ikke fra småselgere heller, så den tanken er nokså skummel.

Vel, jeg har vært storbruker av eBay i 4,5 år nå med langt over 2000 transaksjoner og aldri blitt svindlet så det er nokså sikkert så lenge man tar sine forholdsregler.

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Hope3 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Meldinger
    2,586

Jeg trenger litt førstehjelp med Pay Pal....
    Vi har handlet med dem flere ganger uten problemer. Nå får vi plutselig beskjed om at kortet vårt ikke kan brukes når vi skal betale for en vare. Hva kan ha skjedd?

Mamma til -98 -04 jente aug 07

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 5 av 7
    FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Lignende diskusjoner

1. Abc buggy vs Oth urban jungle
      Av Treangel i forum Barnevogner
      Svar: 48
      Siste melding: 29-12-2005, 23:33
    2. ABC buggy eller OTH??
      Av Gabrielle i forum Barnevogner