+ Svar på diskusjon
Side 6 av 7
FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 127

Diskusjon: ABC om eBay:

  1. #101
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: ABC om eBay:

    Det kan være at kontoen ikke har dekning feks. Har du sjekket om det er det?
    Eller gå inn og sjekk kontoopplysninger og kortet som er lagt inn på Paypal via menyen på Paypal for å sjekke at rett info ligger inne der.

  2. #102
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Hope3 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Meldinger
    2,586

    Sv: ABC om eBay:

    Det er et kredittkort som ligger inne, og det er ikke brukt opp til kredittgrensen. Vi har hittil handlet for under 50 dollar, men denne gangen skal det betales 90 dollar. Har det noe å si?
    Kan det være en sperre på at man ikke kan handle for mer enn en viss sum i en gitt periode?
    Mamma til -98 -04 jente aug 07

  3. #103
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: ABC om eBay:

    Nei.

    Jeg lurer på om dere har lagt inn verifiseringskoden man skal legge inn etter at man registrerer seg på Paypal? Inntil man legger inn denne, kan man kun bruke et visst beløp

    Er ikke dette årsaken heller, ville jeg forsøkt å legge inn kortet på nytt.

    Går ikke dette heller, ville jeg tatt kontakt med de som har utstedt kortet deres for å sjekke om det er lagt inn noen sperringer.

  4. #104
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: ABC om eBay:

    .........

  5. #105
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: ABC om eBay:

    ........

  6. #106
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Lita84 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Meldinger
    7,170
    Blogginnlegg
    18

    Sv: ABC om eBay:

    Forresten, er den en fordel å bruke Mastercard vs. VISA på PayPal? Tenker i forhold til forsikring og sånt..? (og sikkerhet om noen skulle misbruke). Er det ikke ofte med forsikring på MasterCard? (ser selvfølgelig bort fra den ulempen det er å handle vilt med MC, for det er ikke noe problem hos oss, derfor ikke en ulempe heller ).

    Uff, nå begynte det å rykke i eBay fingeren igjen, jeg som har holdt meg i skinnet skikkelig lenge

    Vil forresten anbefale ei som selger BOOB ammeklær der, alltid rask levering, har fått varene innen en uke etter jeg har vunnet. I tillegg ble en genser borte i posten fra henne, og hun erstatten der uten problemer Kan fortelle navnet om noen er interessert (vet ikke om det går som reklame..? Hmm).
    Bitteliten kom Januar 2010

    Lille skatt 2006

  7. #107

    Sv: ABC om eBay:

    Samme skjedde med mitt kort 22. mai på Paypal. Dagen etter (igår) klarte jeg å betale uten trøbbel


  8. #108
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Hope3 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Meldinger
    2,586

    Sv: ABC om eBay:

    Sitat Opprinnelig postet av Berta Vis post
    Nei.

    Jeg lurer på om dere har lagt inn verifiseringskoden man skal legge inn etter at man registrerer seg på Paypal? Inntil man legger inn denne, kan man kun bruke et visst beløp

    Er ikke dette årsaken heller, ville jeg forsøkt å legge inn kortet på nytt.

    Går ikke dette heller, ville jeg tatt kontakt med de som har utstedt kortet deres for å sjekke om det er lagt inn noen sperringer.
    Nå har vi hatt kontakt med PayPal som kommer med følgende svar:
    Thank you for contacting PayPal, I am happy to help you resolve
    this matter regarding making a payment.

    I have reviewed your PayPal account and can see that your payment of $XX
    USD on the XXXX of May 2010 has been stopped by our internal security
    system.

    To provide one of the safest online payment methods PayPal reviews every
    payment before it's approved. Occasionally, we may block the use of a
    particular card or your balance if there may be a higher-than-normal level
    of risk associated with the transaction.

    When a payment is blocked, this is not a reflection of you or your account
    activities. Our internal security system is an automated system which
    reviews all of the details of every payment that is made through PayPal. It
    has been designed to recognise patterns that could result in buyer
    complaints, unauthorised claims or chargebacks. This is similar to the way
    your bank or credit card issuer approves transactions.

    For fraud prevention reasons, I cannot see what aspect of this payment has
    caused our internal security system to intervene. Neither can I override or
    manually change the security settings to allow your payment to go through.

    Så sånt skjer også, tydeligvis..... Nå har vi på nytt kontaktet selgeren for å høre hvordan vi skal få betalt. Håper han svarer denne gangen...

    Mamma til -98 -04 jente aug 07

  9. #109
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: ABC om eBay:

    Akkurat..... det der har jeg aldri vært borti. Selv om jeg har sikkert over 2000 overføringer med Paypal

  10. #110
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Lita84 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Meldinger
    7,170
    Blogginnlegg
    18

    Sv: ABC om eBay:

    Nå skjønte jeg ikke helt, er det selger eller deg som kjøper de er "skeptiske" til? Jeg mener, er det selgeren de ikke vil overføre pengene til pga f.eks. dårlig rykte? Eller er det noe irregulært i mønsteret til deg? Hmm.. (grunnen til at jeg spør er fordi det er jo dumt å betale på annen måte til selgeren om det er en som er kjent for å svindle).
    Bitteliten kom Januar 2010

    Lille skatt 2006

  11. #111
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: ABC om eBay:

    Sitat Opprinnelig postet av Lita84 Vis post
    Nå skjønte jeg ikke helt, er det selger eller deg som kjøper de er "skeptiske" til? Jeg mener, er det selgeren de ikke vil overføre pengene til pga f.eks. dårlig rykte? Eller er det noe irregulært i mønsteret til deg? Hmm.. (grunnen til at jeg spør er fordi det er jo dumt å betale på annen måte til selgeren om det er en som er kjent for å svindle).
    Sånn jeg leser det, ser de ingen grunn i den aktuelle saken til hvorfor Paypal har snappet opp dette i sitt automatiske sikkerhetssystem, og har heller ikke muligheten til å overstyre det tiltaket som er gjort.

    Jeg ville ikke betalt på annen måte, og dette bør vel være en god grunn til å få annulert hele kjøpet.

  12. #112
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Hope3 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Meldinger
    2,586

    Sv: ABC om eBay:

    SOm de skriver har det ingenting med meg som kjøper eller med min konto å gjøre. Det er transaksjonen i seg selv som på et eller annet vis blir ranket som "high risk"- hvorfor kunne de av sikkerhetsårsaker ikke si noe om.
    Mer frustrerende er det at selgeren ikke svarer oss på e-postene vi sender.....
    Mamma til -98 -04 jente aug 07

  13. #113
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Lita84 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Meldinger
    7,170
    Blogginnlegg
    18

    Sv: ABC om eBay:

    Da ville jeg vertfall vært svææææææært skeptisk til å kjøpe av den selgere. Mulig Pay Pal har noe slaks taushetsplikt (om det bare er mistanker de har, ikke noen reelle bevis enda f.eks.). Hadde jeg vært deg hadde jeg heller krevd pengene tilbake og kjøpt av noen andre..
    Bitteliten kom Januar 2010

    Lille skatt 2006

  14. #114
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: ABC om eBay:

    Siden du er forhindret i å betale, send alle meldinger gjennom eBay så de blir registrert. Send også forespørsel via eBay om denne transaksjonen sånn at du ikke får en Unpaid Item - sak på deg som igjen kan føre til sanksjoner.

  15. #115
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Hope3 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Meldinger
    2,586

    Sv: ABC om eBay:

    Det skal vi gjøre.
    Mamma til -98 -04 jente aug 07

  16. #116

    Sv: ABC om eBay:

    Sitat Opprinnelig postet av Lita84 Vis post
    Forresten, er den en fordel å bruke Mastercard vs. VISA på PayPal? Tenker i forhold til forsikring og sånt..? (og sikkerhet om noen skulle misbruke). Er det ikke ofte med forsikring på MasterCard? (ser selvfølgelig bort fra den ulempen det er å handle vilt med MC, for det er ikke noe problem hos oss, derfor ikke en ulempe heller ).
    Dette lurer jeg også på

  17. #117
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Lita84 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Meldinger
    7,170
    Blogginnlegg
    18

    Sv: ABC om eBay:

    Nå har jeg også fått noe tull..:O

    Er på utkikk etter t-skjorter til og har kjøpt to (type 10 dollar), og når jeg skal kjøpe en til en og betale (var buy now) fikk jeg først opp at "selgeren krever at du betaler med paypal med en gang" - som er greit, det er jo litt av poenget for min del, man kjøper og betaler, og venter på pakken. Så logger jeg meg inn via eBay slik man gjør, og når jeg skal betale får jeg opp at jeg ikke kan bruke kortet som er registrert...? Og at jeg må legge inn ny informasjon om et annet kort. Nå har jeg ikke flere kort, men ville aldri gjort det heller. Så lukker fort det vinduet, gitt.. Og ingen bekreftelse noen plasser på at jeg har vunnet noen auksjon.. *enda mer skeptisk* T-skjorten kostet snær..70 kr, og VISA kortet er ikke tomt (og ikke i nærheten), og har handlet over 50 artikler på eBay (så skulle ikke være noen grunn til å stenge pga. mistenkelig handling).

    Tør jo ikke kjøpe noe mer, gitt..
    Bitteliten kom Januar 2010

    Lille skatt 2006

  18. #118
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: ABC om eBay:

    Noen selgere har i tillegg til en Kjøp Nå auksjon også en Betal Nå funksjon, altså at handelen ikke er gyldig før du betaler umiddelbart etter å ha handlet - dvs etter at du trykket på Confirm, sendes du direkte til Paypal for å betale og først når du har betalt, regnes det som at du har handlet. Ulempen med dette er om du skal handle flere varer av samme selger og du da vil få problemer med combined invoice, combines shipping.

    Send selgeren en melding om hva du vil handle og spør hvordan selgeren ønsker å løse dette fordi de har immediate payment og ikke kan få combined shipping.

    Når det gjelder det med kortet ditt, veit jeg ikke helt hva jeg skal svare. Jeg styrer også unna på den måten du gjorde her ifht å registrere nytt kort i akkurat denne sammenhengen.

  19. #119
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Lita84 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Meldinger
    7,170
    Blogginnlegg
    18

    Sv: ABC om eBay:

    Så du har også fått slike beskjeder, Berta? Kan jo hende at banken min ikke godtar forespørsler på slike nivåer? Altså, at man blir sendt rett fra selger (eller noe sånt), og ikke fra eBay..? Nei, jeg vet ikke Men har det funket å kjøpe hos andre? Tør liksom ikke legge inn bud elle rkjøpe noe, i tilfelle kortet mitt er sperret for all handel med Pay Pal nå..
    Bitteliten kom Januar 2010

    Lille skatt 2006

  20. #120

    Sv: ABC om eBay:

    Jeg bare lurer på om hvor du bør åpne en "sak" når du ikke har mottatt en vare som er kjøpt på ebay.. Bør det gå gjennom ebay eller paypal? Ser det går ann å gjøre det begge plasser..

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 6 av 7
    FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

    Lignende diskusjoner

    1. Abc buggy vs Oth urban jungle
      Av Treangel i forum Barnevogner
      Svar: 48
      Siste melding: 29-12-2005, 23:33
    2. ABC buggy eller OTH??
      Av Gabrielle i forum Barnevogner
      Svar: 8
      Siste melding: 06-05-2005, 18:43
    3. Har du født/skal du føde på ABC?
      Av Britney i forum Generelt om det å ha barn
      Svar: 29
      Siste melding: 17-08-2004, 23:19
    4. Abc Skal Nedlegges?!
      Av Sanel i forum Generelt om det å ha barn
      Svar: 2
      Siste melding: 26-08-2002, 21:14

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine