+ Svar på diskusjon
Side 2 av 2
FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 36 av 36

Diskusjon: Kjøpe reseptbelagte medisiner på nett??

Uregistrert
    Gjest

Sv: Kjøpe reseptbelagte medisiner på nett??

Jeg hadde ikke S i norsk kan du trygt si ja. Ble så ivrig over dine påstander, så gikk litt fort for seg.
    Du er tydeligvis av typen som mener viljestyrken retter de fleste uvaner/feil. Så du trøster ikke dine barn når de gråte for småting, men sier de må få bedre viljestyrke? Hva med narkomane? Er det stoffet de tar for og bli "rene"bare tull? Burde de heller vise litt bedre viljestyrke? Bør folk med depresjoner kaste medisinene og ta frem mer viljestyrke?

Du er jammen helt på jordet, og forstår ikke at folk er forskjellige. Noen griner av et sprøytestikk, mens andre må få et skudd i foten før tårene kommer..

Uregistrert
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Uregistrert Vis post
    Spm 1) Til en viss grad og i noen tilfeller, ja.
    Spm 2) Det er ingenting som heter sykiske problemer eller sykodama. Det heter psykiske problemer og psykodama Og pyskiske problemer er en sykdom, ikke en uvane som røyking er, det har selvfølgelig ingenting på viljestyrke å gjøre

Mvh hu Psykodama.
    Hadde de hatt bedre viljestyrke, så hadde de sikkert ikke fått psykiske problemer... ! ;-D

Uregistrert
    Gjest

Jeg hadde ikke S i norsk kan du trygt si ja. Ble så ivrig over dine påstander, så gikk litt fort for seg.
    Du er tydeligvis av typen som mener viljestyrken retter de fleste uvaner/feil. Så du trøster ikke dine barn når de gråte for småting, men sier de må få bedre viljestyrke? Hva med narkomane? Er det stoffet de tar for og bli "rene"bare tull? Burde de heller vise litt bedre viljestyrke? Bør folk med depresjoner kaste medisinene og ta frem mer viljestyrke?

Du er jammen helt på jordet, og forstår ikke at folk er forskjellige. Noen griner av et sprøytestikk, mens andre må få et skudd i foten før tårene kommer..
    Jøss som du blåser dette ut av proposjoner!
    Hvorfor i all verden tror du jeg ikke trøster barna mine når de gråter? Deres gråt har da overhodet ingenting med viljestyrke å gjøre!
    Og narkomane, mener du å sidestille røykere med narkomane? Og igjen, depresjon er en SYKDOM, det er ikke noe man kan velge å ha eller ikke. Du viser sjokkerende lite forståelse for psykisk syke mennesker.

Hovedpoenget mitt var og er, om man virkelig vil slutte å røyke klarer man det ved rett og slett å bestemme seg for det. Jeg sier ikke at det er enkelt, jeg sier at det er mulig

Uregistrert
    Gjest

Jøss som du blåser dette ut av proposjoner!
    Hvorfor i all verden tror du jeg ikke trøster barna mine når de gråter? Deres gråt har da overhodet ingenting med viljestyrke å gjøre!
    Og narkomane, mener du å sidestille røykere med narkomane? Og igjen, depresjon er en SYKDOM, det er ikke noe man kan velge å ha eller ikke. Du viser sjokkerende lite forståelse for psykisk syke mennesker.

Hovedpoenget mitt var og er, om man virkelig vil slutte å røyke klarer man det ved rett og slett å bestemme seg for det. Jeg sier ikke at det er enkelt, jeg sier at det er mulig
    Du viser sjokkerende lite forståelse for røyksyke mennesker. ;-) Hovedpoenget mitt var og er, at vi er forskjellige, og noen trenger da litt hjelp for og komme i gang.
    Det blir jo som og si man ikke trenger bedøvelse hos tannlegen. Jeg sier ikke det er enkelt, men man klarer og trekke en tann uten bedøvelse hvis mann virkelig vil. Men kanskje mann velger og trekke tannen litt mer behagelig?

Uregistrert
    Gjest

Det blir jo som og si man ikke trenger bedøvelse hos tannlegen. Jeg sier ikke det er enkelt, men man klarer og trekke en tann uten bedøvelse hvis mann virkelig vil. Men kanskje mann velger og trekke tannen litt mer behagelig?
    Du er så utrolig usakelig! Kan du ikke prøve å holde deg til saken og ikke dra inn narkomane, mine barns, psykisk syke og tannlegen?
    Røykeslutt har med vilje å gjøre, smerte hos tannlegen har ikke det. Og det skjønner du sikkert selv også

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Alibaba sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Sunnmøre
    Meldinger
    1,519

Takk for tips! Desverre solgte de ikke champix, så da er jeg like langt..... Men snilt av dere alle å svare meg.
    '

Ser de selger Zyban. Er den noe å vurdere da?
    Kjenner flere som har hatt god effekt av den.

Men uansett bør en jo gå til lege når en skal begynne med medisiner. Viktig å bli fulgt med. Er fastlegen din så håpløs at du burde vurdere å bytte da? Eller er det bare på dette med røyken legen er slik?
    Mamma til gutt født juli 2005
    Gravid med termin januar 2012

Uregistrert
    Gjest

Du er så utrolig usakelig! Kan du ikke prøve å holde deg til saken og ikke dra inn narkomane, mine barns, psykisk syke og tannlegen?
    Røykeslutt har med vilje å gjøre, smerte hos tannlegen har ikke det. Og det skjønner du sikkert selv også
    Usaklig er vel og blåse bort at vi ikke er like og noen trenger hjelp til ting? Synes du er lite saklig når du sier denne damen bare må få litt mer viljestyrke. At du har problemer og se sammenheng mellom ting, og bruke andre saker som eksempel viser vel at du er så forutatt i dine meninger at det ikke nytter med noen som helst argumenter mot deg.
    At du mener man ikke skal bruke hjelpemidler for og få en bedre helse sier vel egentilg mer om deg...

Uregistrert
    Gjest

Usaklig er vel og blåse bort at vi ikke er like og noen trenger hjelp til ting? Synes du er lite saklig når du sier denne damen bare må få litt mer viljestyrke. At du har problemer og se sammenheng mellom ting, og bruke andre saker som eksempel viser vel at du er så forutatt i dine meninger at det ikke nytter med noen som helst argumenter mot deg.
    At du mener man ikke skal bruke hjelpemidler for og få en bedre helse sier vel egentilg mer om deg...
    Det er ikke usakelig bare fordi man ikke er enig med deg skjønner du Jeg blåser ikke bort det du sier, jeg er bare uenig. Og jeg ser utmerket godt sammenhengen mellom ting, problemet her er at du bruker eksempler som er helt på jordet. Hva slags tanker og holdninger til f.eks psykisk syke må ikke du ha når du sammenligner deres sykdom med det å røyke Og hva er det som får deg til å trekke konklusjonen at jeg ikke trøster barna mine, utifra at jeg synes røykere selv må ta ansvar over "lystene" sine? For ikke å snakke om Ingen-bedøvelse-hos-tannlegen-teorien din! Forklar meg det så kan vi gjerne diskutere sammenhenger. Jeg har bedt deg om det tidliger men istedet for å forklare hva du mener kommer du opp med en ny søkt sammenheng. Monn tro hvorfor
    Jeg mener at enhver må ta ansvar for seg selv, jeg mener at en som røyker selv sitter med ansvaret for å slutte. Og ikke all verdens piller kan hjelpe en røyker om ikke viljen til å slutte er der.

Tidl. bruker
    Gjest

Det er ikke usakelig bare fordi man ikke er enig med deg skjønner du Jeg blåser ikke bort det du sier, jeg er bare uenig.
    Det hjelper lite å være saklig når en er sneversynt og uhyggelig mot noen som sliter.

Uregistrert
    Gjest

Det er ikke usakelig bare fordi man ikke er enig med deg skjønner du Jeg blåser ikke bort det du sier, jeg er bare uenig. Og jeg ser utmerket godt sammenhengen mellom ting, problemet her er at du bruker eksempler som er helt på jordet. Hva slags tanker og holdninger til f.eks psykisk syke må ikke du ha når du sammenligner deres sykdom med det å røyke Og hva er det som får deg til å trekke konklusjonen at jeg ikke trøster barna mine, utifra at jeg synes røykere selv må ta ansvar over "lystene" sine? For ikke å snakke om Ingen-bedøvelse-hos-tannlegen-teorien din! Forklar meg det så kan vi gjerne diskutere sammenhenger. Jeg har bedt deg om det tidliger men istedet for å forklare hva du mener kommer du opp med en ny søkt sammenheng. Monn tro hvorfor
    Jeg mener at enhver må ta ansvar for seg selv, jeg mener at en som røyker selv sitter med ansvaret for å slutte. Og ikke all verdens piller kan hjelpe en røyker om ikke viljen til å slutte er der.
    Jeg samenlignet ikke psykisk syke med røkere. Jeg sier ikke du ikke trøster barna dine. Du må lese det jeg skriver. Jeg bare spurte om du synes de burde vise mer viljestyrke. Hvordan du tolker det jeg faktisk skriver er jo ikke mitt problem. Når du tydeligvis mener røkere og tykke folk har liten viljestyrke (noe du selv skriver), så må jo du skjønne at jeg lurer på hvilke andre grupper du mener er viljesvake.
    Alle vet jo at en kan borre i tennene uten bedøvelse. Det vet til og med du vist du tenker etter. Røking kan man slutte med uten medisiner. Så langt er vi jo enige. Men så er jo sakens kjerne at du mener en ikke kan sammenligne disse tingene. Men det mener jo jeg da, for har du den berømte viljestyrken du babler om så klarer en å borre i tennene. Jeg synes medisiner mot en lettere røkeslutt kan sammenlignes opp mot bedøvelse i tennene mot mindre vondt under borring.
    I en ideel verden så hadde det jo ikke vært røkere, men når vi alle er forskjellige så synes jeg det er utrolig at du er så sneversynt at du sier røkere har liten viljestyrke når de ønsker og prøve midler som kutter røken enklere.
    Jeg prøvde mangen ganger og slutte selv før jeg klarte det for et år siden, men hadde de tablettene vært der for 10 år siden så hadde kanskje jeg klart og slutte tidligere. Det er de første ukene som er verst, og her kan tabletter være til stor hjelp.

Uregistrert
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Berta Vis post
    Det hjelper lite å være saklig når en er sneversynt og uhyggelig mot noen som sliter.
    Hva er snerversynt med å mene at mennesker er ansvarlige for egne handlinger? Det du kaller å være uhyggelig kaller jeg realitetsorientert. Det er klart, jeg kan godt oppfordre HI til å stå på, bytte fastlege og ikke finne seg i å bli behandlet på den måten. Men jeg har ingen tro på at det har noe som helst hensikt. Jeg har tro på at HI, om hun virkelig vil, klarer å bli røykfri uten piller.

Uregistrert
    Gjest

Alle vet jo at en kan borre i tennene uten bedøvelse. Det vet til og med du vist du tenker etter. Røking kan man slutte med uten medisiner. Så langt er vi jo enige. Men så er jo sakens kjerne at du mener en ikke kan sammenligne disse tingene. Men det mener jo jeg da, for har du den berømte viljestyrken du babler om så klarer en å borre i tennene. Jeg synes medisiner mot en lettere røkeslutt kan sammenlignes opp mot bedøvelse i tennene mot mindre vondt under borring.
    Det er en rimelig stor forskjell her som gjør sammenligningen meningsløs. Å slutte å røyke har en hensikt og en stor gevinst. Man blir sunnere, lever lenger osv. Å borre i tennene uten bedøvelse har ingen hensikt, ingen gevinst, no nothing! Derfor ser jeg ikke sammenhengen.

Ang tykke mennesker, tror du ikke at mange av de som sliter med overvekt gjør det fordi de har spist mer enn de burde? De aller fleste overvektige er overvektige fordi forholdet mellom hva og hvor mye de putter i seg ikke står i proposjon til hvor mye de forbrenner. Det høres sikkert slemt og ufølsomt ut men det er like fordømt sant!

Tidl. bruker
    Gjest

Hallo våkne opp folkens!!! Denne dama her sliter faktisk med å slutte røyken og det er ingen spøk.

Har selv slitt med å slutte i mange år, men så ble jeg gravid å da klarte jeg det endelig av meg selv og er fortsatt røykfri.

Har du prøvd tyggis, røykeplaster, osv osv av det som er reseptfritt? Den boken man skal lese som visstnok funker? Zyban er også et dokumentert effektivt middel på lik linje som det andre du ville ha selv, kanskje du vil prøve det?

Hvis du har prøvd alt dette så vil jeg anbefale deg å prøve å snakke til legen din igjen, eller rett å slett bytte lege.

Veit hvor vanskelig det er å slutte så vil bare ønske deg lykke til å håper du klarer å slutte. Syns det er utrolig barnslig av de som sitter å kritiserer deg i denne tråden her og sier at det KUN handler om vilje, men det er jammen meg ikke sant. Og det er ikke alltid folk klarer å slutte selv om de gjerne vil.

kalufs
    Gjest

Hei

Dette er ikke svar på ditt spørsmål, men på Svenska nyhetene nå idag, så pratet de om "Champix", at det muligens gjorde folk deprimerte og selvmordsbenegne.
    Det undersøktes om 14 selvmord der personene spist denne medisinen, kunne ha noen samband med at de gått på Champix.
    Ikke meningen å skremme deg altså, men om om du skal gå på en slik medisin, så kan det jo være godt å ha oppfølging av en lege og ikke gjøre det alene.

Lykke til med røykekutten!

Juniormedlem
    Rykte

Medlem siden
    May 2014
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    3

Er litt sent ute, men jeg svarer likevel. Du kan kjøpe medisiner lovlig på nett og du behøver ikke resept på forhånd. Det finnes nemlig noen få seriøse nettklinikker hvor du ved bestilling fyller ut et konsultasjonsskjema som gjennomgås av EU-godkjent lege. Dersom du har behov for legemiddelet vil legen så ordne resept og medisinen sendes i posten.

Det er i følge Tollvesenet helt lovlig og så lenge du benytter en seriøs aktør er det helt trygt. Pass deg imildertid for useriøse aktører som selge farlige kopier. Her kan du lese mer og finne tips om et nettsted som også selger champix.

dette er en lisensiert apotek du kan kjøpe medisiner med en online lege konsultasjon (ingen tidligere resept nødvendig) http://www.dokteronline.com/

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 2 av 2
    FørsteFørste 1 2

Lignende diskusjoner

1. Generalisert angst - medisiner - Kan noen hjelpe?
      Av Uregistrert i forum Psykiske problemer
      Svar: 2
      Siste melding: 07-04-2007, 15:46
    2. allergi medisiner til barn
      Av @llimaC i forum Sykdom, plager og skader
      Svar: 19
      Siste melding: 31-12-2005, 03:06
    3. Medisiner
      Av Smaaen i forum Sykdom, plager og skader
      Svar: 4
      Siste melding: 07-05-2004, 18:56
    4. Brystbetennelse-får ikke medisiner
      Av fant i forum Mors helse og egenpleie
      Svar: 5
      Siste melding: 27-05-2003, 00:39
    5. Pollenallergi + medisiner = ingen amming??
      Av Tinúviel i forum Mors helse og egenpleie
      Svar: 2
      Siste melding: 05-04-2002, 21:11

Stikkord for denne diskusjonen

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine