+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 10 av 10
    E766
    Gjest

hjelp - ang dobbelvogn!

Hei!

Jeg er sånn i tvil hva jeg skal gjøre.
    Jeg kjøpte en ny teutonia dobbelvogn da Selma ble født. Denne har jeg kun brukt to dager i uken når jeg har begge jentene hjemme alene.
    Jeg har ingen bil og må gå dersom jeg skal noe sted på dagtid.

Nå kan jeg få solgt vogna i morgen og få en nokså bra pris for den.

Det jeg lurer på er om jeg kommer til å angre dersom jeg selger den.

Jeg har en briovogn som jeg kan ha ståbrett på til Siri.
    Jeg har ikke fått prøvd dette så mye men hun har stått litt på det.
    Hun går noen ganger nokså langt, andre ganger vil hun ikke gå i det hele tatt.
    Men jeg lurer på om hun ville ha gått mer dersom hun ikke hadde noe valg?

Vogna er nokså stor og tung. Vi har ikke så stor gang og oppbevarer nå tre vogner der - trangt.

Er det noen som har noen erfaringer? Hva ville dere ha gjort?

VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Emma:) sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Horten
    Meldinger
    8,087

Sv: hjelp - ang dobbelvogn!

Tja... ikke godt å si. Jeg kjøpte ikke tvillingvogn før E var 6 mnd.... og bruker den kun til trilling til og fra barnehage (ikke nå som det er snø da... for da sitter L på akebrett). Jeg angrer ikke på at jeg kjøpte den iallefall. Har en GT safari og betalte 1900 kr for den. En billig vogn som er god å trille! Veldig lett. Synes faktisk den er lettere å trille en quinnyvogna. Angrer du er det jo bare å kjøpe en ny/brukt....

L er iallefall sliten etter barnehagen og jeg tror hun synes det er godt å slippe å gå. Noen ganger når hun har gått klager hun over at hun er så sliten og vil bæres... så da har jeg tatt henne i mei tai feks... Men det er jo lettere på en litt varmere årstid synes jeg. Ståbrett har vi ikke (har du quinny-vogna? åssen ståbrett har du?), men en sånn sykkel du kan feste til vogna. Ikke vært brukt noe særlig i høst iallefall... men vi får se til våren igjen.

Så vi har også tre vogner. Tvillingvogna, quinny freestyle og zapp (men den tar jo ingen plass)
    L - 2005
    E - 2007
    O - 2011

Veteranmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Lille*My sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    4,764

Siden jeg fikk dobbelt opp med babyer denne gangen ble det jo ikke aktuelt med enda et sete til Johanne. Jeg henter Johanne i barnehagen hver dag og har med babyene, og Johanne går ofte selv. Men når hun nekter blir løsninga enten at hun sitter på ryggen i ergo (det er hva jeg gjør oftest) eller mei-tai, eller at hun delvis går selv og delvis sitter på denne (funker ikke på snø og issvuller da, men er morsom når det er bart). Blir enda bedre når tvillingene har vokst ut av bagene og jeg begynner å bruke sportsvogna, for da kan Johanne sitte i vogna og jeg kan bære en av babyene, som jo er lettere enn henne. Men hun får ikke akkurat plass i bagen da.

Har du ikke noe å bære Selma i da, så kan Siri sitte i vogn de gangene du må ut med begge (har brukt ergo til Johanne siden hun var ca 8 mnd, og hun har alltid sovet like godt der som i vogn)? Eventuelt satse på at Siri hovedsakelig går selv, og så skaffe en ergo eller mei-tai som kan ligge under vogna, som du kan slenge henne opp på ryggen i hvis hun nekter?

Jeg har forresten GT singelvogn, og er utrolig fornøyd med den. Spesielt dyr er den jo heller ikke. Så da kan du jo kanskje gå til anskaffelse av en slik dobbel en, hvis det skulle bli helt håpløst?
    Lille*My, stolt mamma til Størsta, juni 2005 og Minstan, oktober 2007

Vimsa77
    Gjest

enig med de over Kjøp deg ev en brukt en igjen om du skulle angre deg. Det verste jeg vet er tunge uhamselige vogner

har en instep dobbel som jeg kjøpte brukt for 800,- inkl porto. Kanonlett og herlig å kjøre (mangler gt safari sitt bevegelige forhjul)

Seniormedlem
    Rykte
    JamJam sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Meldinger
    2,793

Nå har jo ikke jeg noen liten å dra på da, men to halvstore jenter. Vi har ikke brukt vogn siden mai/juni, så jeg ville solgt søskenvogna uten å blunke.

Jeg kjører ikke, og vi bruker som sagt ikke vogn lenger, mine barn går laaaaaaaangt uten å klage ihvertfall.

Supermedlem

Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    769

Jeg har også en dobbel GT Safari, og er veldig fornøyd med den. Er ikke så veldig ofte ute med den, men den er gull verd de dagene det er nødvendig. Den tar ikke særlig stor plass når den er slått sammen, og er veldig lett. (mye lettere enn Quinnyvogna)

Har vurdert å selge den pga plassmangel her hjemme, men har slått det fra meg igjen. Har den heller stående til de blir enda litt større, S får plutselige trass- anfall og vil ikke gå selv innimellom, og da er den fantastisk god å ha!
    Sandra 7. juni 2005
    Thomas 29. mai 2007
    Malene 8.januar 2010

E766
    Gjest

Hei!

Takk for alle råd og tips.

Uff..jeg er enda i tvil. Nå var jeg nettopp ute med begge jentene og tok med dobbelvogna. Siri gikk det meste av turen men ville sitte oppi et stykke også. Vi gikk vel kanskje ca 2 km tilsammen.

Jeg har jo plass til den om jeg vil.

Dersom jeg selger den vet jeg ikke om jeg kommer til å skaffe meg en ny vogn? Da er det kanskje like greit å bare ha den jeg har?!

Jeg har en brio race som jeg kan ha ståbrett på. Jeg kjøpte den på finn for 800,- Den var ny i mai og er kjempe fin og grei.
    Jeg har ellers en zapp som jeg har klart å ødelegge understellet på. Men vi får en ny på garantien. Dessuten en quinny. Quinnyen er veldig grei men jeg er ikke fornøyd med hjulene. Jeg har måttet skifte ut alle tre.

Jeg bruker vognene relativt mye.

Tenke, tenke, tenke...........................

De som vil kjøpe vogna må få beskjed i dag innen kl. 19.00.................

VIP-Medlem
    Emma:) sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Horten
    Meldinger
    8,087

Du kan jo selge feks quinny istedet da kanskje?
    L - 2005
    E - 2007
    O - 2011

Supermedlem
    Sofie35 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Sted
    Hadeland
    Meldinger
    1,492

Jeg solgte søskenvogna vår seint på sommeren 2007. Da var lillebror 2 og storesøster 3 og et halvt. Vi har brukt søskenvogna mye. Den er stort sett brukt på lange gåturer hvor jeg vil trimme litt mens unga sover litt på dagen eller til butikken.
    Storesøster, 7.november 03, 1196g, 37,5cm, 29+5
    Lillebror, 13. juni 05, 2140g, 44,5cm, 35+3

E766
    Gjest

Vogna mi ble ikke solgt. Jeg ringte kjøperne og sa at jeg måtte ha den en stund til. Jeg tror egentlig at jeg får samme pris for den dersom jeg venter noen måneder.

Jeg hadde aldri fått mannen med på nok et vognkjøp dersom jeg hadde angret.

Ehe....jeg har kjøpt litt vogner.....................

Men tusen takk for råd og tips!!

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
  • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine