+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 3 av 3

Diskusjon: Bostøtte, forklaring

Uregistrert
    Gjest

gal Bostøtte, forklaring

Jeg har lest til øyet først ble vått, så tørt, så vått igjen. Fikk avslag i dag og skjønner ikke reglene...

Det jeg ikke skjønner er at boutgiftene er summert til 4.958,- når de summene som er summert blir 12.421,- (drøye 11.000,- bare i renter/avdrag huslån).
    Inntekten de har lagt til grunn er 200.000,- og "rimelig boutgift" av dette er 6.089,- (36,6%).

Det jeg skjønner er at med det inntekts grunnlaget bør jeg klare en boutgift på 6.000,- pr. mnd. Helt greit det. Men at 2+2 blir 1? Er det bare en viss del av de faktiske boutgiftene som regnes med? Er det noe øvre grense for hva jeg kan tjene for å få bostøtte?
    Brukte bostøttekalkolatoren før jeg søkte, og fikk "innvilget", men nå prøver jeg igjen og får "avslag". Mener å bruke de samme tallene (men jeg gjør nok ikke det da...)!!!
    Kan det være fordi jeg er på attføring, men fikk sykepenger?

:forvirra:

2.  
    Tidl. bruker
    Gjest

Sv: Bostøtte, forklaring

http://www.husbanken.no/Venstremeny/...0bostotte.aspx

Der kan du gå inn på det som gjelder for deg/dere utfra hvor du bor og finne litt info.
    Vet ikke om du blir noe klokere...

Jeg syns hele bostøttegreia her nesten umulig å forstå!

Uregistrert
    Gjest

Sv: Bostøtte, forklaring

Ikke at jeg forstår det, men jeg tror jeg skjønner hvor tallet kommer fra...

Godkjent boutgift skal så langt det er mulig svare til husstandens faktiske boutgifter, men fastsettes slik at det ikke beregnes bostøtte av: a. Den del av boutgiftene som vedkommende år overstiger følgende beløp: For 3-persons husstander kr 59 500

59.500,- delt på 12 mnd blir 4.958,-. Så da har jeg funnet hvor tallet kommer fra i det minste.

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Stikkord for denne diskusjonen

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine