+ Svar på diskusjon
Side 4 av 6
FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 112

Diskusjon: Ny presentasjonsliste 2008

  1. #61
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Meo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Tønsberg
    Meldinger
    5,795
    Blogginnlegg
    3

    Sv: Ny presentasjonsliste 2008

    Hei

    Velkommen

    Anbefaler alle å presentere dere i skravletråden også, for det er der ting skjer
    Bonuspoden (`99) Bonussnuppa (`03) Thea (`06) Magnus (`10)
    ... Og ekkelt forelsket i verdens fineste fyr
    * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ Bloggen ~ * ~ * ~ * ~* ~ * ~ * ~ *







  2. #62
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Pearly sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kristiansund
    Meldinger
    6,679

    Sv: Ny presentasjonsliste 2008

    Sitat Opprinnelig postet av meowouch88 Vis post
    Hei

    Velkommen

    Anbefaler alle å presentere dere i skravletråden også, for det er der ting skjer

  3. #63
    Renatemor:)
    Gjest

    Sv: Ny presentasjonsliste 2008

    Hei,hei!! har presentert meg her en gang før men jeg glemmer av å sjekke unge mødre også..

    Jeg heter Renate, er 21 år. Har samboer som jeg er forlovet med. Vi har vært forlovet i over 4 år nå. Så er vell på tide med ett bryllup snart

    Vi har to skjønne små troll sammen. En jente på 3,5 år og en gutt på 10 mnd.
    Ble mamma for første gang som 17 åring

    Jeg har vell egentlig ikke fått utdanna meg til noe enda.. har gått vk1 frisørfag men fant ut at jeg ikke ville bli frisør så tok ikke lærlingetid. Men nå har jeg bestemt meg for å bli endten jordmor eller ambulansearbeider så da blir det å hive seg på skolebenken igjen

    Så det var litt om meg!

  4. #64
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Meo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Tønsberg
    Meldinger
    5,795
    Blogginnlegg
    3

    Sv: Ny presentasjonsliste 2008



    Kast deg inn i skravletråden, så blir vi litt kjent med deg
    Bonuspoden (`99) Bonussnuppa (`03) Thea (`06) Magnus (`10)
    ... Og ekkelt forelsket i verdens fineste fyr
    * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ Bloggen ~ * ~ * ~ * ~* ~ * ~ * ~ *







  5. #65
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Annba sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    på høyden!
    Meldinger
    1,718

    Sv: Ny presentasjonsliste 2008

    Hei og hå!
    Jeg er Annba.
    24 år gammel og mamma til to sjarmiser.
    Luna fikk jeg da jeg var 19, Olav kom i høst.

    Er forlovet med pappa'n til Olav. Han er verdens beste!
    Pappa'n til Luna er et tilbakelagt kapittel, men det er greit, for sambo er mer enn nok pappa for henne også.
    Før jeg gikkk ut i permisjon hadde jeg jobbet 2,5 år som kundebehandler for CD.
    Skal i utgangspunktet tilbake dit når permisjonen er over, men mest av alt har jeg lyst til å få meg en utdannelse.
    Har GK helse og sosial, og VK1 Barne og ungdomsarb.
    Skal få meg studiekompetanse via voksenopplæringen til høsten tenkte jeg.
    Videre er det mulig jeg tar sykepleien, for jeg har lyst til å bli jordmor!!!
    Men vi får se.
    Mulig jeg prøver på en minstebrøster før jeg går i gang med skole!

    Interessert i så mangt.
    Lesing, LOST, sjokoladespising, skravlings med gode venner, spille kort, musikk,...
    Ikke så glad i å gjøre husarbeid, stå tidlig opp og å fryse...

    Også er det umulig å stoppe kjeften på meg...
    Keiserinna '03 Kronprinsen '07 Lynvingen '09
    bitttittpassesegboAnnba er endelig Mrs. T
    flyttelittpå denne bortover h

  6. #66
    Supermedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    MammaAne sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    1,002
    Blogginnlegg
    13

    Sv: Ny presentasjonsliste 2008

    Flott! Vi får aldri nok skravlekjerringer her inne! Velkommen til oss!


    Prinsesse Sara 16.05.07
    Lynvingen Noah 07.03.09


  7. #67
    maiqa
    Gjest

    Sv: Ny presentasjonsliste 2008

    Hei!
    Jeg er vel litt i eldste laget til å være med i foreldreklubben her, fylte 26 nå i juni.. Fikk mitt første barn som 23 åring og vi venter spent på en ny liten baby i februar i år..

    Jeg bor i Tromsø sammen med en jente på 3,5 år, gubbe, kanin og marsvin. Mens jeg jobber litt vedsiden av utdanner jeg meg til førskolelærer, har ett år igjen, det blir spennende å se hvordan det gå utover i dette svangerskapet men jeg håper å klare å fullføre studiet.. Sist gang fikk jeg svangerskapsforgiftning i uke 23, este opp som en vannballong og ble lagt inn på sykehuset i 38 uke for å føde i all hast. Da lille jenta kom til verden var hun bare 2300 gram og 45 cm. Håper min nye fantastiske lege følger meg litt bedre opp denne gangen!

    Synes det er helt vidunderlig å være gravid igjen iallefall og vi gleder oss stort til å bli en familie på 4...

  8. #68

    Sv: Ny presentasjonsliste 2008

    Også en "moden ung mamma", slik som Maiga. Jeg fikk også mitt første da jeg var 23 og mitt andre da jeg var 26.

    Det at jeg og Maiga ser på oss selv som unge mødre viser litt hvordan samfunnet har utviklet seg de siste 20 årene. På 50-tallet, da mine bestemødre fikk barn, var gjennomsnittlig fødealder 25,5. Mormor fikk sitt første barn som 19-åring, og følte ikke da at det var spesielt ungt, for det var jo mer vanlig. Kurven holder seg relativt stabil, kryper litt opp og ned, frem til 1990-tallet. Da skjer det et hopp, og gjennomsnittlig fødealder ble 28. Et enormt sprang i familieutviklingen.

    Jeg tror denne utviklingen har ført til at det vi kulturelt oppfatter som en "ung mor" har forskjøvet seg. Da jeg ble mor i en alder av 23 var jeg biologisk ikke ung, men jeg følte meg som den barnerumpa i forhold til kvinnene jeg møtte på barselgruppa. Jeg følte meg egentlig gammel nok til å bli mor, men ikke gammel nok til å bli voksen, hvis dere skjønner hva jeg mener. Ikke hadde jeg fullført utdannelsen, ikke hadde jeg kommet inn på boligmarkedet (det har jeg fortsatt ikke, er 28 og har to hehe...) og ikke hadde jeg realisert meg selv til eggstokkene ruster.

    Mitt syn på saken: det å føde barn er det mest naturlige i verden. Du har sex, går 9 mnd gravid og plutselig har du en liten bylt i hendene og du vet faktisk ingen ting om det å være mamma. Takket være biologien takler du morsrollen nettopp fordi du er skapt til det, og det er faktisk et av de områdene du ikke trenger å vite så mye på forhånd for å klare. Sund fornuft og morsinstinktet er den beste rettesnor.

    Men nå har vi altså gjort dette til det vanskeligste i verden. Plutselig skal du har studert, bodd i en kjøpt leilighet noen år, reist jorden rundt, festet og moret deg. Være singel til du etterhvert synker sammen i stresslessen i en alder av 32 og DA passer det.

    Så til alle dere jenter i min livssituasjon, dvs "moden ung mamma", heia unge mødre! Vi er dagens kjerringer mot strømmen og vi tar et radikalt valg. Barn er gøy!

    Hilsen lykkelig tobarnsmor som føler seg som den heldigste i verden når jeg tar vare på mine vakre barn.

    Barna er livets blomster



    Sitat Opprinnelig postet av maiqa Vis post
    Hei!
    Jeg er vel litt i eldste laget til å være med i foreldreklubben her, fylte 26 nå i juni.. Fikk mitt første barn som 23 åring og vi venter spent på en ny liten baby i februar i år..

    Jeg bor i Tromsø sammen med en jente på 3,5 år, gubbe, kanin og marsvin. Mens jeg jobber litt vedsiden av utdanner jeg meg til førskolelærer, har ett år igjen, det blir spennende å se hvordan det gå utover i dette svangerskapet men jeg håper å klare å fullføre studiet.. Sist gang fikk jeg svangerskapsforgiftning i uke 23, este opp som en vannballong og ble lagt inn på sykehuset i 38 uke for å føde i all hast. Da lille jenta kom til verden var hun bare 2300 gram og 45 cm. Håper min nye fantastiske lege følger meg litt bedre opp denne gangen!

    Synes det er helt vidunderlig å være gravid igjen iallefall og vi gleder oss stort til å bli en familie på 4...

  9. #69
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    bigboobs sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Meldinger
    1,233

    Sv: Ny presentasjonsliste 2008

    veldig enig i det du skriver, eg var også 23 då eg fødte, og ei av nabodamene fødte sin første ett par måneder seinere. Det var jo naturlig at vi var litt sammen, og plutselig fant eg ut ho var 31?!?! Sinnsykt forskjell liksom....
    Everything i know I learned from Berta!

  10. #70

    Sv: Ny presentasjonsliste 2008

    Sitat Opprinnelig postet av bigboobs Vis post
    veldig enig i det du skriver, eg var også 23 då eg fødte, og ei av nabodamene fødte sin første ett par måneder seinere. Det var jo naturlig at vi var litt sammen, og plutselig fant eg ut ho var 31?!?! Sinnsykt forskjell liksom....
    Ja, men så er vi liksom ikke så unge at vi er FOR unge heller. Det er litt rart det der...

  11. #71
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Meo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Tønsberg
    Meldinger
    5,795
    Blogginnlegg
    3

    Sv: Ny presentasjonsliste 2008

    Men hva er FOR ungt?
    Jeg mener at så lenge man er moden og åpen for å bli mamma, så blir man det. Ingen kan fortelle meg at jeg ble mamma for tidlig.
    Bonuspoden (`99) Bonussnuppa (`03) Thea (`06) Magnus (`10)
    ... Og ekkelt forelsket i verdens fineste fyr
    * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ Bloggen ~ * ~ * ~ * ~* ~ * ~ * ~ *







  12. #72

    Sv: Ny presentasjonsliste 2008

    Sitat Opprinnelig postet av meowouch88 Vis post
    Men hva er FOR ungt?
    Jeg mener at så lenge man er moden og åpen for å bli mamma, så blir man det. Ingen kan fortelle meg at jeg ble mamma for tidlig.

    Det har du rett i, Meo. Og det er faktisk ingen ting som imponerer meg mer enn tenåringsmødre som takler morsrollen så godt som deg, og som i tillegg tar utdannelse på toppen av det hele. Har selv en venninne som ble mor som 17-åring som har klart seg veeeldig bra


    ....men så må du ikke glemme at ikke alle er like flinke som deg, og det er også slik at ikke alle får støtte til å klare det, så derfor ville jeg jo ikke anbefale en 16-åring å bli mor.

    Skjønner du hva jeg mener?

    Huff, håper jeg ikke såret deg nå...

  13. #73
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Meo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Tønsberg
    Meldinger
    5,795
    Blogginnlegg
    3

    Sv: Ny presentasjonsliste 2008

    Du sårer meg ikke

    Men det er så mange som tenker at fordi man er 16 eller 17, så er man ikke flink eller moden nok. Jeg var heller ikke moden når jeg ble gravid. Jeg var en liten drittunge
    Men mamma støttet meg, og jeg har vokst med oppgaven, noe jeg tror de aller aller fleste ville gjort.
    Jeg håper jo ikke at Thea blir gravid som 16 eller 17 åring, men om hun blir det, ja da skal hun få all den støtten hun trenger.

    Skjønner?
    Bonuspoden (`99) Bonussnuppa (`03) Thea (`06) Magnus (`10)
    ... Og ekkelt forelsket i verdens fineste fyr
    * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ Bloggen ~ * ~ * ~ * ~* ~ * ~ * ~ *







  14. #74

    Sv: Ny presentasjonsliste 2008

    Sitat Opprinnelig postet av meowouch88 Vis post
    Du sårer meg ikke

    Men det er så mange som tenker at fordi man er 16 eller 17, så er man ikke flink eller moden nok. Jeg var heller ikke moden når jeg ble gravid. Jeg var en liten drittunge
    Men mamma støttet meg, og jeg har vokst med oppgaven, noe jeg tror de aller aller fleste ville gjort.
    Jeg håper jo ikke at Thea blir gravid som 16 eller 17 åring, men om hun blir det, ja da skal hun få all den støtten hun trenger.

    Skjønner?
    Ja, det tviler jeg ikke på Du vet jo alt om hvor viktig dette er.
    Og mtp boka jeg skriver, så ville det være temmelig dobbeltmoralsk at jeg ikke ville støtte Amalie dersom hun havnet i en slik situasjon

    Moren din virker forresten som et godt menneske. Mens jeg har skrevet denne boken, har jeg lest en dansk bok som handler om å bli mor som tenåring. Der står det også at dersom man får støtte, så kan det faktisk gå veldig bra.

  15. #75

    Sv: Ny presentasjonsliste 2008

    Sitat Opprinnelig postet av linepetrine Vis post


    Ja, det tviler jeg ikke på Du vet jo alt om hvor viktig dette er.
    Og mtp boka jeg skriver, så ville det være temmelig dobbeltmoralsk at jeg ikke ville støtte Amalie dersom hun havnet i en slik situasjon

    Moren din virker forresten som et godt menneske. Mens jeg har skrevet denne boken, har jeg lest en dansk bok som handler om å bli mor som tenåring. Der står det også at dersom man får støtte, så kan det faktisk gå veldig bra.

    ... det hender forresten at jeg får sp.m om jeg lengter etter et uforpliktende singelliv uten bekymringer, og da blir jeg faktisk ganske sinna!

    Jeg har faktisk valgt å stifte familie tidlig, og har derfor bevisst valgt å ikke leve et singelliv.

    Det blir vel det samme med deg, da du valgte å beholde Thea, som var et viktig valg for samfunnet, bestemte du deg for å bli mamma og det skulle du takle. Derfor tenker du kanskje ikke så mye på hvor annerledes livet hadde blitt....

  16. #76
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Meo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Tønsberg
    Meldinger
    5,795
    Blogginnlegg
    3

    Sv: Ny presentasjonsliste 2008

    Jeg har hatt fødselsdepresjon, så jo jeg har tenkt på hvordan livet mitt ville vært uten Thea.
    Men i "frisk" tilstand () kunne jeg ikke tenkt meg et annet liv!

    Jeg har valgt å være mamma og jeg elsker å være mamma!
    Bonuspoden (`99) Bonussnuppa (`03) Thea (`06) Magnus (`10)
    ... Og ekkelt forelsket i verdens fineste fyr
    * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ Bloggen ~ * ~ * ~ * ~* ~ * ~ * ~ *







  17. #77

    Sv: Ny presentasjonsliste 2008

    Sitat Opprinnelig postet av meowouch88 Vis post
    Jeg har hatt fødselsdepresjon, så jo jeg har tenkt på hvordan livet mitt ville vært uten Thea.
    Men i "frisk" tilstand () kunne jeg ikke tenkt meg et annet liv!

    Jeg har valgt å være mamma og jeg elsker å være mamma!
    Ja, og da har du gjort et viktig valg. Samfunnet vårt trenger flere barn og dessuten glade og fornøyde mødre.

  18. #78

    Sv: Ny presentasjonsliste 2008

    Velkommen alle nye

    Minner på at dette er en presentasjonsTRÅD, ikke skravletråd
    VinterPrinsen 2004, VårPrinsen 2007 & LitjPrinsessa født 22.2.11

  19. #79
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Meo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Tønsberg
    Meldinger
    5,795
    Blogginnlegg
    3

    Sv: Ny presentasjonsliste 2008




    Nei da, sorry!
    Bonuspoden (`99) Bonussnuppa (`03) Thea (`06) Magnus (`10)
    ... Og ekkelt forelsket i verdens fineste fyr
    * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ Bloggen ~ * ~ * ~ * ~* ~ * ~ * ~ *







  20. #80
    Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Fluen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    427
    Blogginnlegg
    10

    Sv: Ny presentasjonsliste 2008

    Hei!

    Er ei jente på 22 år, som er heeeelt fersk på nett/forumting... Så bær over med mine feil her inne

    Har ei herlig jente født 15.januar 08. Bor sammen med pappaen, vært sammen i 7 år.

    Jobber på sykehjem (men er jo i perm nå da), trives forsåvidt med det, men drømmer om å bli noe mer når jeg blir stor...

    Er utrolig dårlig på sånne "om meg selv greier", synes det er enklere og svare/fortelle når folk spør meg om noe jeg

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 4 av 6
    FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine