+ Svar på diskusjon
Side 1 av 3
1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 50

Diskusjon: Ønsket om antall barn forandrer seg ofte?

  1. #1
    Kenzo
    Gjest

    Ønsket om antall barn forandrer seg ofte?

    Her er vi enige om at to barn er perfekt. En på hver arm, eller en hos mor og en hos far Plass i bil, plass i heim, tid og ork til å følge dem opp. Dette har vi alltid vært, og er fremdeles, enige om.

    Men, så hører og leser jeg så ofte at folk snakker om at de hadde en tanke om hvor mange barn de ønsket seg, men at dette endret seg etter hvert. Hva er det som får en til å snu? Virker på meg som at det er mødrene ofte som bare vil ha "en til".... blir liksom ikke nok med det antallet man har sett for seg.

    Er det riktig at det ofte er slik som dette? Hvorfor er det sånn????






    (litt "angst" for at jeg selv skal havne der....)

  2.  
  3. #2
    Æresmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Cazandra sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2001
    Sted
    Egersund
    Meldinger
    11,668

    Sv: Ønsket om antall barn forandrer seg ofte?

    Jeg ville alltid ha nummer 3, men mannen ville ikke så jeg slo det ifra meg.
    Etter en stund var det mannen som overtalte meg igjen.
    Nå er vi definitivt ferdige!
    Storesøster-2001
    Mellombror-2003
    Lillesøster-2006
    http://www.inspirasjononline.com/for...referrerid=704

  4. #3
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    E-78 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    3,433

    Sv: Ønsket om antall barn forandrer seg ofte?

    Jeg ville ha 2. Mannen og. Spiralen ville d anderledes og nå er siste og minste solstrålen her i huset snart 3 år. ;jupp:
    f.01 f.02 f.05

    Min form for husarbeid er å feie over rommet med blikket.

  5. #4
    Idril
    Gjest

    Sv: Ønsket om antall barn forandrer seg ofte?

    Før jeg ble gravid skulle jeg ikke ha barn Når vi fikk første ønsket jeg meg to, han også, og nr to fikk vi. Så ønsket jeg meg nr tre, men han ikke, men nr tre kom likevel siden vi ikke brukte prevensjon. Jeg har fortsatt lyst på flere barn, om det stopper ved fire (+ bonusbarn) eller fem... Det får tiden vise. Hadde aldri trodd at JEG skulle ha ønske om så mange barn egentlig.

  6. #5
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    minerva sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2002
    Sted
    Trondhjem
    Meldinger
    2,064

    Sv: Ønsket om antall barn forandrer seg ofte?

    Sitat Opprinnelig postet av Idril Vis post
    Før jeg ble gravid skulle jeg ikke ha barn Når vi fikk første ønsket jeg meg to, han også, og nr to fikk vi. Så ønsket jeg meg nr tre, men han ikke
    Signerer frem til dit. I min versjon følger fruktene av mine fantastiske overtalelsesevner Det vil si at han ikke så mye ikke ville ha tre, som at han mente at vi ikke hadde plass eller økonomi til det. Jeg satte opp et lite budsjett for å bevise det motsatte og dro avtalen i land

    Nå er vi helt klart ferdige

  7. #6
    Seniormedlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    benja2 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    2,301

    Sv: Ønsket om antall barn forandrer seg ofte?

    Da jeg sto på terskelen til voksenlivet ville jeg ikke ha barn, men så fikk jeg jo den ene daLovde meg selv etter fødselen med henne at nok var no, men så kom jo nr to og nr tre. I fjor fikk jeg attpåklatten og nå går jeg på det siste med nr 5!! I tillegg har jeg et bonusbarn, så tilsammen vil jeg ha 6. Og alle er like ønsket og velkommen

  8. #7
    Kenzo
    Gjest

    Sv: Ønsket om antall barn forandrer seg ofte?

    Sitat Opprinnelig postet av benja2 Vis post
    Da jeg sto på terskelen til voksenlivet ville jeg ikke ha barn, men så fikk jeg jo den ene daLovde meg selv etter fødselen med henne at nok var no, men så kom jo nr to og nr tre. I fjor fikk jeg attpåklatten og nå går jeg på det siste med nr 5!! I tillegg har jeg et bonusbarn, så tilsammen vil jeg ha 6. Og alle er like ønsket og velkommen
    Åherremoses!

  9. #8
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    charlie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    4,902

    Sv: Ønsket om antall barn forandrer seg ofte?

    enig med deg - en i hver hånd!

    så får vi heller få et fosterbarn når de ikke leier lenger!
    hilsen fra


    Charlie & Prinsessen, født 2003 og Tingeling, født 2006

    Books just wanna be FREE! See what I mean at:
    http://bookcrossing.com/friend/Alfacharlie

  10. #9
    Veteranmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    LatinoBaby sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    4,443

    Sv: Ønsket om antall barn forandrer seg ofte?

    Jeg har alltid ønsket meg 2, en periode syns jeg det holdt med 1, men nå tenker jeg at kanskje 3 ikke hadde vært så ille!!
    Besluttsom jeg ja....

    '05
    01.03.2010


    R.I.P MJ


  11. #10

    Sv: Ønsket om antall barn forandrer seg ofte?

    Jeg ville bare ha to. Følte meg helt ferdig da vi fikk to også. Fire år senere kom lysten på den tredje.
    ...

  12. #11
    Seniormedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Maika sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Meldinger
    2,912

    Sv: Ønsket om antall barn forandrer seg ofte?

    Jeg har vel lenge sagt enten tre tette eller to tette og så to tette. Men det er ikke alt en kan styre så vi får se om det blir tre... Må inrømme at jeg tenker at to kanskje er nok om vi alle fire ligger med spysyke el og jeg ser at om vi ikke får fler er jeg heldig som har fått de to vi har, men det vil nok alltid mangle en likevel. Går det veldig lang tid før en evt nr.3 kommer er jeg ikke helt fjern for at jeg ønsker en til, men det vil ikke mannen og jeg tror mer og mer at jeg er fornøyd med tre.
    Stolt mamma til knoll , tott og lille "petronella" 09 .

  13. #12
    Æresmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Delfinus sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2002
    Sted
    Some place in Norway
    Meldinger
    16,009

    Sv: Ønsket om antall barn forandrer seg ofte?

    Jeg har alltid ønsket meg to, og det har jeg nå. Men det er ikke helt utelukket at det blir en til den dagen jeg får meg partner, om han ønsker seg barn osv
    IKKE nybaktmamma lenger J: 1998 og j: 2002

  14. #13
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: Ønsket om antall barn forandrer seg ofte?

    Ønsker meg 4 Mannen er fornøyd nå med de tre vi har, men tror jeg har klart å overbevise han...

  15. #14
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Simba 1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2002
    Sted
    ved fjord og fjell
    Meldinger
    1,832

    Sv: Ønsket om antall barn forandrer seg ofte?

    Jeg ønsket meg alltid to, og det har jeg nå. Var bare SÅ ferdig etter å ha fått siste, det var utrolig deilig, og begynte å gi bort rubbel og bit etter barna.

    MEn - innimellom har jeg lyst på et tredje barn, og det har visst mannen også.
    Det kan hende hvis den ene virkelig setter i gang og overtaler den andre, så blir det tre. Men ikke enda.
    Hilsen Simba 1 og ungene (2002 og 2005)

  16. #15
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Synnemor sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Meldinger
    2,393

    Sv: Ønsket om antall barn forandrer seg ofte?

    Jeg har alltid ønsket meg tre barn, og det har jeg fått. En sjelden gang streifer tanken meg at det hadde vært kjekt å gå gravid en gang til, men hver gang jeg har spysjuka ombestemmer jeg meg.... Jeg er for øvrig blitt frarådet å få flere barn både av gyn. og fastlegen min fordi jeg har så tøffe svangerskap at jeg er helt utkjørt i både 1 og 2 år etter fødslene. (Hyperemesis hele svangerskapet hver gang).

    Man skal aldri si aldri, men jeg føler at familien vår er perfekt og komplett.
    Klem fra Synnemor og godjentene '99 &'04 og tøffingen'01

    Sitat Opprinnelig postet av Tyrimor
    Synnemor, du er en vis dame!

  17. #16
    Veteranmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Arachnida sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    3,163

    Sv: Ønsket om antall barn forandrer seg ofte?

    Jeg har alltid sagt 2, maks 3...mens mannen gjerne kunne stoppe på en unge...
    Vi har blitt enige om å få to barn mye på grunn av at de ikke skal være alene om å pleie oss som eldre (vi har nettopp vært i en hard familiesituasjon) og fordi da har de hverandre...

    Men om vi får nummer tre, er jo heller ikke umulig...men vi stopper på to foreløpig...



    Bonus August 2005 i Besafe iziup X3.
    Juli 2006 i Besafe iziup X3
    Bonus September 2007 i
    Besafe iziup X3
    Oktober 2008 i Besafe iziup X3

    ...og lille bonus som kommer i Mai...


  18. #17
    JanuarSpiren
    Gjest

    Sv: Ønsket om antall barn forandrer seg ofte?

    Jeg har alltid tenkt at det er koselig med mange barn. Har vel ingen max grense fårleløpig. Men har alltid tenkt at jeg vil ha MINST 2 barn. Så får vi se hvor det stopper (kansje vi ender opp med et fotballlag)

  19. #18
    Kenzo
    Gjest

    Sv: Ønsket om antall barn forandrer seg ofte?

    Sitat Opprinnelig postet av Idril Vis post
    Før jeg ble gravid skulle jeg ikke ha barn Når vi fikk første ønsket jeg meg to, han også, og nr to fikk vi. Så ønsket jeg meg nr tre, men han ikke, men nr tre kom likevel siden vi ikke brukte prevensjon. Jeg har fortsatt lyst på flere barn, om det stopper ved fire (+ bonusbarn) eller fem... Det får tiden vise. Hadde aldri trodd at JEG skulle ha ønske om så mange barn egentlig.
    Ok, fra null til kanskje fem......

    Sitat Opprinnelig postet av benja2 Vis post
    Da jeg sto på terskelen til voksenlivet ville jeg ikke ha barn, men så fikk jeg jo den ene daLovde meg selv etter fødselen med henne at nok var no, men så kom jo nr to og nr tre. I fjor fikk jeg attpåklatten og nå går jeg på det siste med nr 5!! I tillegg har jeg et bonusbarn, så tilsammen vil jeg ha 6. Og alle er like ønsket og velkommen
    Fra null til fem...........

    Sitat Opprinnelig postet av LatinoBaby Vis post
    Jeg har alltid ønsket meg 2, en periode syns jeg det holdt med 1, men nå tenker jeg at kanskje 3 ikke hadde vært så ille!!
    Besluttsom jeg ja....


    Fra to til tre........ "Bare" ett barn mer enn tenkt...

    Sitat Opprinnelig postet av Mamma Rosa Vis post
    Jeg ville bare ha to. Følte meg helt ferdig da vi fikk to også. Fire år senere kom lysten på den tredje.
    Fra to til tre...............

    Sitat Opprinnelig postet av Delfinus Vis post
    Jeg har alltid ønsket meg to, og det har jeg nå. Men det er ikke helt utelukket at det blir en til den dagen jeg får meg partner, om han ønsker seg barn osv
    DET forstår jeg! (forstår dere andre og.... jeg bare frykter at jeg selv skal endre ønsker etter hvert......)

    Sitat Opprinnelig postet av Simba 1 Vis post
    Jeg ønsket meg alltid to, og det har jeg nå. Var bare SÅ ferdig etter å ha fått siste, det var utrolig deilig, og begynte å gi bort rubbel og bit etter barna.

    MEn - innimellom har jeg lyst på et tredje barn, og det har visst mannen også.
    Det kan hende hvis den ene virkelig setter i gang og overtaler den andre, så blir det tre. Men ikke enda.
    SÅÅÅ ferdig med to, men så kom lysten på nummer tre....... Jeg blir helt matt!


    Dere bekrefter jo "hypotesen" min, en etter en.... Nei dette var ikke bra





    Sist endret av Kenzo; 22-02-2008 kl 22:11

  20. #19
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Meo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Tønsberg
    Meldinger
    5,795
    Blogginnlegg
    3

    Sv: Ønsket om antall barn forandrer seg ofte?


    Jeg har foreløpig bare en, men jeg vil ha MINST to til!
    Bonuspoden (`99) Bonussnuppa (`03) Thea (`06) Magnus (`10)
    ... Og ekkelt forelsket i verdens fineste fyr
    * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ Bloggen ~ * ~ * ~ * ~* ~ * ~ * ~ *







  21. #20
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tommeline81 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Vestfold
    Meldinger
    2,573

    Sv: Ønsket om antall barn forandrer seg ofte?

    Vi var enige om 2 før førstemann, men det er trist å tenke på at jeg bare skal gå gravid en gang til og oppleve det å teste positivt, kjenne spark, være på UL, føde og ha et lite nyfødt nurk en gang til, så jeg tror at kanskje det blir 3. Men først må vi bli gravide og få nr 2, så får vi se.
    Storebror mars-06
    Lillebror november-09

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 1 av 3
    1 2 3 SisteSiste

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine