+ Svar på diskusjon
Side 2 av 3
FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 50

Diskusjon: Ønsket om antall barn forandrer seg ofte?

  1. #21
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

    Medlem siden
    Jul 2005
    Meldinger
    1,292

    Sv: Ønsket om antall barn forandrer seg ofte?

    Før jeg begynte å produsere barn har jeg vekslet mellom å ønske meg 2 eller 3 barn.

    Nå har jeg 2 og er veldig fornøyd. Men jeg ønsker meg likevel en til...
    Storebror juli 2005 og lillesøster januar 2007

  2. #22
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tonjemor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2002
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    1,750

    Sv: Ønsket om antall barn forandrer seg ofte?

    Vi hadde egentlig sagt stopp på 2, men nå når nr 2 er ute og vi har fått graviditeten litt på avstand har vi begynt å si neste gang vi får barn.....osv

    Så både jeg og sambo er åpne for nr 3, og vi ville egentlig bare ha 2.
    Men når nr 3 kommer og OM nr 3 kommer aner jeg ikke.. Vi tar det som det kommer.
    Adelen 07.09.02
    Amelia 26.10.07

  3. #23
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    lijander sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,316
    Blogginnlegg
    1

    Sv: Ønsket om antall barn forandrer seg ofte?

    Jeg har alltid sagt jeg vil ha mange barn.. Gjerne fire eller fem. Men nå tror jeg at vi har kommet fram til tre
    Så det kan gå den veien også
    Av mirakler får man grå hår
    Turbotrollet (07)
    Duracel (08)
    Nå vet vi hva kjærlighet er

  4. #24
    Seniormedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    mimmi80 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Meldinger
    2,887

    Sv: Ønsket om antall barn forandrer seg ofte?

    Før jeg fikk barn kunne jeg godt tenke meg fem eller seks. ville ha to.
    Vi har blitt enige om tre, men jeg håper at han ombestemmer seg og vil ha fire, da skal jeg være fornøyd. Noen ganger har han sagt at siden de to første ble så tette så er det jo litt synd for nestemann å bli alene attpåklatt så jeg øyner et håp om to tette igjen om noen år.
    mammaen til sept-05 og des-06


  5. #25
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Sunny423 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    1,124

    Sv: Ønsket om antall barn forandrer seg ofte?

    Hadde det bare vært opp til meg så hadde vi vel endt opp med et fotball lag. Iallfall om man slapp all oppdragelse/oppfølgning. Jeg elsker nemlig å gå gravid. blir sliten og har halsbrann osv ssv, men koser meg så med Ul, spark, den voksende magen osv at det helt oppveier for plagene. Men har jo fornyften i bakhodet som uler hver gang jeg tenker tanken på hvor mange barn vi skal ha.

    Va har to nå, og slik det ser ut nå blir det to til om noen år(begge jentene skal iallefall være godt ute av bleiene, og støresøster skal ha begynt på skolen før vi prøver igjen). Så får vi se, regner ikke med at det blir flere etter det, men man vet jo aldri.
    Til å begyne med hadde vi vel ikke noe klar formening om hor mange vi skulle ha, jeg visste bare at jeg ville ha mer enn en.
    Sambo er egentlig mindre engasjert i hvor-mange-barn-praten, han jatter mye med og legger engasjementet til når barnet er født. Så hvis jeg, etter 4 barn fortsatt ikke føler at familien er komplett(noe jeg pr dags dato ikke ser for meg kommer til å skje, foruften uler vilt ved tanken på fler enn 4), tror jeg ikke det skal allverdens overtalelse til.

    Tror jeg hadde blitt depressiv nå om jeg hadde visst at jeg aldri skulle gå gravid igjen... Håper bare den følelsen går over etterhvert, barna skal jo følges opp også...
    Sunny og Snuppene

    Liv M: feb -06
    Ida T: nov - 07

    Bedriver litt vektkrig om dagen, og metoden er lavkarbo. So far so good.

  6. #26
    super sjefa
    Gjest

    Sv: Ønsket om antall barn forandrer seg ofte?

    Før jeg fikk barn hadde jeg ingen formening om hvor mange barn jeg ville ha, etter jeg fikk hu eldste skulle jeg overhode ikke ha flere barn Så fikk jeg pluteseli lyst på flere å mellomsnuppa kom, å mens hu fremdeles var under 1 år kom lysten på tredjemann I dag ønsker jeg med tid og stunder 2 barn til, men mannen sier at han er fornøyd med de tre vi har. Så time will show.

  7. #27
    Veteranmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Isse sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Ålesund
    Meldinger
    3,664

    Sv: Ønsket om antall barn forandrer seg ofte?

    Jeg ville ha en drøss, sambo helst bare 1. Nå tror jeg vi er enige om 2, men ikke helt enda. Vi er unge, så hva vi planlegger nå kan fort snu om noen år, slik det allerede har gjort
    -07
    Oktober -09

  8. #28
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Nikonius sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    2,031

    Sv: Ønsket om antall barn forandrer seg ofte?

    Sitat Opprinnelig postet av lollol77 Vis post
    Før jeg begynte å produsere barn har jeg vekslet mellom å ønske meg 2 eller 3 barn.

    Nå har jeg 2 og er veldig fornøyd. Men jeg ønsker meg likevel en til...
    Samme her!
    Det står mest på det økonomiske hos oss
    Bor ett sted det er dyyyyrt å kjøpe bolig, har ikke lappen så derfor er det
    vanskelig å flytte ut av byen (bort fra jobb og venner)
    Liker å reise, går det et år uten reiser(noe som har skjedd et år i de løpet
    av de 9 årene vi har vært sammen)trives jeg ikke.
    Jeg får en skikkelig frihetsfølelse av å vite at vi skal dit og dit (ja, det er
    luksus, så slutt og klag!!!)

    Vi får se, først vil jeg til Karibien og USA
    Nikonius og go'ungene!

  9. #29

    Sv: Ønsket om antall barn forandrer seg ofte?

    Vi hadde vel egentlig tenkt oss 2 små.
    Men etter nr 2 har vi bestemt oss for at vi vil ha en til
    Om det blir 1 eller 2 til vil tiden vise

  10. #30
    J@nnickemor
    Gjest

    Sv: Ønsket om antall barn forandrer seg ofte?

    Jeg var enebarn fram til jeg var 13 år, og syntes det var litt kjedelig
    Jeg har derfor hele mitt liv sagt at jeg ønsker meg en søskenflokk på 3 til mine barn (om mulig)!

    Nå har vi to små, og Nr 3 kommer nok om ikke altfor lenge,og jeg ser heller ikke vekk fra at det kommer en attpåklatt etter det engang......
    Time will show....

  11. #31
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    sissy sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    1,291

    Sv: Ønsket om antall barn forandrer seg ofte?

    Vi var enig om å ha to barn med to års mellomrom og det ble det.... Men nå har jeg fått veldig lyst på nr tre og føler at familien ikke er komplett før den tid. Dette synspunktet deler dessverre ikke mannen...Forløbig ihvertfall..
    Sissy & Emilie 01.02.03, Nathalie født 12.03.05 & Isabelle født 16.04.10

  12. #32
    Juniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Blossom sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Sted
    Vestlandet
    Meldinger
    49

    Sv: Ønsket om antall barn forandrer seg ofte?

    Sitat Opprinnelig postet av sissy Vis post
    Vi var enig om å ha to barn med to års mellomrom og det ble det.... Men nå har jeg fått veldig lyst på nr tre og føler at familien ikke er komplett før den tid. Dette synspunktet deler dessverre ikke mannen...Forløbig ihvertfall..
    Det der hørtes kjent ut, gitt.

  13. #33
    VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    frk.X. sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Meldinger
    4,587

    Sv: Ønsket om antall barn forandrer seg ofte?

    Her i heimen følte me at familien ikkje var komplett med to, så når nr 3 kom falt ting meir på plass, likevell har både eg og Ønsker om å få ein til.
    Ein kompis av sa at det kom ein til å ha heile livet, fordi det var eineste måten å holde seg ung på.. om det stemmer veit eg då ikkje heilt
    Ønsker alle ein fin 17 mai!

  14. #34
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tash sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    sør/vest
    Meldinger
    3,628

    Sv: Ønsket om antall barn forandrer seg ofte?

    Jeg var bare bestemt på at jeg skulle ha "en gjeng"
    - mannen ville vel i ugangspunket klarte seg med to men da valgte han seg feil kone du. Nå har vi 4 og jeg kunne godt fått en til, men denne gangen skal mannen få bestemme så nå er det stopp.


    Neste måned skal han inn å sterilisere seg - jeg er enig, men kan ikke hjelpe for at det føles litt trist



    (gammel tråd ja )
    Sist endret av Tash; 12-11-2008 kl 16:48
    Alt før du var unnfanget, var du ønsket -
    Alt før du var født, var du elsket -
    Fra den første gang jeg så deg kunne jeg gitt mitt liv for ditt.


    93, 96, 99 og 08

  15. #35
    Æresmedlem
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Niobe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    24,625

    Sv: Ønsket om antall barn forandrer seg ofte?

    Her i heimen har ønsket antall barn holdt seg stabilt i 4 år.
    “God, grant me the serenity to accept the things I cannot change,
    the courage to change the things I can,
    and the wisdom to know the difference.”
    Reinhold Niebuhr

    September 2005 Mai 2010

  16. #36
    Seniormedlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    benja2 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    2,301

    Sv: Ønsket om antall barn forandrer seg ofte?

    Jeg kunne godt tenkt meg en tilJada vet jeg har 5, men det er liksom det å akseptere at man aldri skal være gravid mere, aldri kjenne nyfødt baby lukten, aldri slite med amming, aldri mere fødsel, aldri mere halsbrann, aldri mere bekkenløsning Det er noe så kvinnelig med det å være gravid og jeg syns gravide kvinner er så flotte. MEN jeg begynner å bli gammel så innser vel at jeg får kose meg maks med de jeg har og minste er jo bare 8 mnd

  17. #37
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Louise73 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    1,182

    Sv: Ønsket om antall barn forandrer seg ofte?

    Sitat Opprinnelig postet av benja2 Vis post
    Jeg kunne godt tenkt meg en tilJada vet jeg har 5, men det er liksom det å akseptere at man aldri skal være gravid mere, aldri kjenne nyfødt baby lukten, aldri slite med amming, aldri mere fødsel, aldri mere halsbrann, aldri mere bekkenløsning Det er noe så kvinnelig med det å være gravid og jeg syns gravide kvinner er så flotte. MEN jeg begynner å bli gammel så innser vel at jeg får kose meg maks med de jeg har og minste er jo bare 8 mnd

    hehe...ja det er utrolig at vi virkelig ikke vil gi slipp på det,og si at nok er nok.

    Likevel, har alltid ville ha 3 og vil det ennå. Men akkurat nå har jeg ikke overskudd og lyst...og så var det det med alderen, så kanskje det bare blir 2.
    Trodde egentlig det var mer vanlig den veien, at en får færre enn en egentlig ville.

    Når nå det skal være sagt, jeg elsket barsel-spedbarnstida. (å gå rundt som gravid flodhest kan jeg dog styre meg for..)
    Jente juni 2005. Gutt april 2007. Jente august 2010.

  18. #38
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

    Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    1,485

    Sv: Ønsket om antall barn forandrer seg ofte?

    Skulle ALDRI ha barn fram til jeg var ca 30 år. Da begynte lysten å komme, men mannen sa nei. Klarte å bearbeide ham, og fikk omsider førstemann. Jeg trodde det kom til å bli med den ene pga svangerskapskomplikasjoner, men plutselig var nr 2 på vei, så nå har vi to tette og er fornøyde med det. Jeg kommer fra en søskenflokk på 3, og har vel alltid tenkt at det er ideellt, men alder og svangerskapshistorie + praktiske årsaker (plass i hus og bil) tilsier at det ikke blir flere på oss.

  19. #39
    Seniormedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Maika sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Meldinger
    2,912

    Sv: Ønsket om antall barn forandrer seg ofte?

    Artig at denne 1 år gamle tråden kom opp. Jeg mener vel mye det samme ennå, men nå er nr.3 på vei. Mannen var ikke særlig vanskelig å overtale. Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle si at jeg nærmet meg ferdig, aldri mer baby, aldri mer gravid osv. Men etter to kiipe runder med SA og noen nervepirrende uker under dette svangerskapet hvor vi trodde det gikk gale igjen tror jeg at det skal veldig mye til før jeg utsetter meg selv (psykisk) og fysisk (utrolig lei av å være trøtt) for å bli gravid igjen. Mannen synes tre er rikelig og jeg tror jeg med 95 % sikkerhet kan si at 3 holder. Det eneste som taler imot er at jeg merker at jeg blir gradvis litt mindre bastant etterhvert som jeg fortrenger hvor redd vi var for å miste, opplevelsen av SA og overskuddet kommer tilbake etter de første kvalme/trøtte/svimle ukene. MEN to tette ønsker jeg ikke for jeg orker ikke tanken på å gå i permisjon med en baby to sjørøvere (som riktignok har bhg plass, men som er syk i ny og ne) og være gravid. Om vi av en eller annen grunn får lyst på en til må det være fordi det også funger bra med litt aldersforskjell mellom barna at kroppen får en liten pause. Det jeg derimot nesten kan garantere 100% er at det ikke blir flere enn 4 barn og får vi en til klipper nok mannen strengen. Nå sliter vi stort med å finne egnet prevansjon og vi sliter ikke med å bli gravid så det blir spennende å se om det kommer en liten bonus etter denne.
    Stolt mamma til knoll , tott og lille "petronella" 09 .

  20. #40
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    GutteMamma1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    581

    Sv: Ønsket om antall barn forandrer seg ofte?

    Sitat Opprinnelig postet av Tommeline81 Vis post
    Vi var enige om 2 før førstemann, men det er trist å tenke på at jeg bare skal gå gravid en gang til og oppleve det å teste positivt, kjenne spark, være på UL, føde og ha et lite nyfødt nurk en gang til, så jeg tror at kanskje det blir 3. Men først må vi bli gravide og få nr 2, så får vi se.
    signerer denne delvis, planen var 2 før førstemann, nå er vel planen at vi bare skal ha denne ene. men skal jeg ikke få oppleve en gang til akkurat det tommeline beskriver? vanskelig. men vi har altså foreløbig redusert antallet fra 2 til 1....
    Jeg var GuttiMagen på SM!

    Mamma til skatten født feb-08

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 2 av 3
    FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine