+ Svar på diskusjon
Side 1 av 2
1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27

Diskusjon: Servietter

Servietter

Hvilke skal dere ha, eller hadde dere?

Tenkte på trelags fra Duni, men jeg aner ikke hva som finnes av andre typer.

Hvor mange trengs egentlig til 70-80 gjester og hvor mye vil det koste tro?

...

VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Februarmamsen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Sted
    Eidsberg
    Meldinger
    7,036

Sv: Servietter

Har ikke begynt å tenke på hvilken type osv vi skal ha enda, men vi har veldig god tid da.

Hvis jeg skulle ha 80 gjester ville jeg nok ha kjøpt inn så alle fikk en serviett til middag + noen i reserve om det skulle bli behov for det. Kaffeservietter ville jeg nok kanskje kjøpt noen flere av for da går jo folk å forsyner seg selv og da kan det brått gå noen flere i forbindelse med søl osv.

Ellie74
    Gjest

Vi har kjøpt 3-lags Dunlilinservietter 40x40 cm. 135,- for 50 stk. Kjøper inn så alle gjestene har 1 hver til middag. Kaffeservietter kjøper jeg plenty av (200), men de kjøper jeg på Nille e.l. Sånne i vanlig str.

Har Duni trelags 40x40 i sorte? (og/eller evt. mørkerøde) Har bare sett ett par nettbutikker, og de hadde ikke.
    Det finner jeg vel kanskje ut av om jeg søker litt. Men det er så greit å spørre når man først er igang.
    ...

Ellie74
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Mamma Rosa Vis post
    Har Duni trelags 40x40 i sorte? (og/eller evt. mørkerøde) Har bare sett ett par nettbutikker, og de hadde ikke.
    Det finner jeg vel kanskje ut av om jeg søker litt. Men det er så greit å spørre når man først er igang.
    Sorte har jeg ikke sett - men det er sikkert fordi jeg ikke har sett etter
    Sjekk her

Ja, jeg har tittet litt.

Dunilin er bedre enn trelags regner jeg med?
    Mer "stoffaktig"?
    ...

Kizza85
    Gjest

Her er noen svarte men vet ikke om det var slike du var på utkikk etter

http://www.binders.no/web/ePortal/ct...0053&loc=group

De har ikke 40x40 i sorte hos Binders.
    ...

Kizza85
    Gjest

nei de var litt mindre. 30 og noe

Sitat Opprinnelig postet av Kizza85 Vis post
    nei de var litt mindre. 30 og noe
    Ja, de passer bedre til kaffe og kaker.
    ...

Kizza85
    Gjest

oki

Ellie74
    Gjest

Ja, jeg har tittet litt.

Dunilin er bedre enn trelags regner jeg med?
    Mer "stoffaktig"?
    Ja, de er litt sånn stoffaktige. Kanskje de ikke var 3 lag, men 2 på disse. Jaja, uansett er de mye finere enn vanlige og tåler mer...

Tidl. bruker
    Gjest

Jeg skal kjøpe Cameo servietter. De er litt dyrere, men synes de er verdt det. Vi skal ha bordkort i form av serviettringer og da vil jeg ha noen som er litt mer enn bare servietter. De blir på en måte en del av bordkortet. Vi skal ha 40 x 40 cm servietter til middagen. Kommer også som lunch servietter og kaffe servietter. Vet ikke om jeg skal ha de samme til kaffen. Vurderer slike med bilde eller personlig tekst på

newmom: Kan jeg spørre om hvor mye det kommer på?
    ...

Julibaby
    Gjest

Jeg har funnet noen tykke, gode servietter på Coop. De heter id (Ideas Daily), Stofflignende middagsservietter. Det er 12 stk i pakken, og koster ikke mer enn kr 18,90,- De er 40x40 cm. De har bare ett lag, men er som sagt tykke. Jeg skal ha de i krem/ivory. Husker ikke hvilke andre farger de hadde.

Det er dette merket, men fant ikke akurat de serviettene http://coop.no/ncms.aspx?id=61D82AEC...1-CDEBD0705E6F
    Sist endret av Julibaby; 06-03-2008 kl 15:35

PB
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Ellie74 Vis post
    Vi har kjøpt 3-lags Dunlilinservietter 40x40 cm. 135,- for 50 stk. Kjøper inn så alle gjestene har 1 hver til middag. Kaffeservietter kjøper jeg plenty av (200), men de kjøper jeg på Nille e.l. Sånne i vanlig str.
    Samme her

En må huske at myke servietter kan falle sammen hvis man pynter ene dagen, også skjer d noe i løpet av natta også har de blitt mykere på en måte. Så det lønner seg å ha skikkelige servietter når de skal brettes pent iallfall Og disse duni serviettene er helt ypperlige!

Veninna mi som fortalte meg dette, av bitter erfaring.

Marianne
    Gjest

vi hadde ikea.
    lyse blå til kaffen fredag.
    og mørkeblå til bryllupsvennefestmiddag lørdagen.
    hadde hvite ekstra atmed maten.
    og på kakebordet.

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Sybil sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Meldinger
    3,373

På ebay får man store og små servietter med den skriften man ønsker på i den fargen man ønsker!!

Tenkte ihvertfall å bestille kaffeservietter der med navn og dato på-
    April 2006

April 2008

Tidl. bruker
    Gjest

newmom: Kan jeg spørre om hvor mye det kommer på?
    Tror de koster sånn ca. 65 kr. for 12 stk. Jeg skal kjøpe en del andre ting på samme butikk og ble lovet litt rabatter på de forskjellige tingene. jeg kjøper 10 pakker til middag. Det er litt dyrt ja, men jeg har laget serviettringer ut av gullfarget ark. Har skrevet ut navnene på skriver hjemme, klippet opp remser og festet de med en stift bakpå. Så det ble jo ikke så dyrt for både bordkort og servietter.

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
  • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine