+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Sekretøsen
    Gjest

Question Kontormedarbeider - lønn?

Du som jobber som kontormedarbeider (sekretær, sentralbord, resepsjon, kontormedarbeider osv), hva tjener du?

Sv: Kontormedarbeider - lønn?

Dette går nok veldig på ansiennitet tror jeg.... Jeg sitter på et kontor her hvor ei dame har jobbet i 30 år og hun har 290 000 kr. Er enkel fakturering, litt tlf og sånt.
    Jeg har timesbetaling via Adecco her, så blir ikke helt det samme da kanskje... 128 kr/t har jeg.
    Tror ikke det er lønnen som tiltrekker folk i dette yrket egentlig. Men miljø, goder som flexitid osv.
    2004 2010 Juni/juli-14

Uregistrert
    Gjest

Jeg har nettopp startet etter bestått fagprøve (kontorfag)
    Og har en begynnerlønn på 281.000 kr. dette er i kommune.

Veteranmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Bimbeline sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Sted
    Den blaude kyststribe
    Meldinger
    3,740

I det kommunale (skolen) så får en som har stilling som sekretær med full ansiennitet kr 281000 i året brutto. Full ansiennitet er vel over 10 års erfaring, noe mindre med høyere utdanning, tror jeg. Men er litt på gyngende grunn.

I det private næringsliv går det jo på individuelle avtaler med arbeidsgiver.
    Stolt ikkesånybaktmamma til frk. Fryd f. 04

Uregistrert
    Gjest

Jobber i privat sektor og har 318 000 ,-

Uregistrert
    Gjest

Jeg jobber som kontorleder/sekretær i privat sektor og har 425.000.

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Humlesnurr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Meldinger
    4,770

Ser iallefall at jeg skal kreve mer i lønn når jeg begynner på jobb igjen... Jobber som kontorleder/regnskapsfører i et privat firma, og har 258 000 i året Riktignok er dette begynnerlønn, jeg ble lovd lønnsøkning i april i fjor da prøvetiden min gikk ut, men dette fikk jeg ikke (og ikke turte jeg å spørre heller, siden jeg gikk hen og ble gravid to månederf etter at jeg begynte å jobbe der).
    April-04 August-07 : 03.06.10

Uregistrert2
    Gjest

Jobber som sekretær med mye varierte oppgaver, blant annet en del regnskap. Ligger på 285 000,-, og syns det er greit. Ikke supert, men ok. Skal bytte jobb nå, og vil ikke godta lønn under dette nivået. Har åtte års erfaring som sekretær, og regner med å bli prosjektsekretær nå.

VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Venna sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    6,114

Alt fra 240-300 er normalt, men det kommer ann på alder, jobberfaring, utdanning, tid i farmaet osv.

Mamma til 2 jenter født
    190205 & 020209

VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Emmami sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Bergen, vel
    Meldinger
    5,884

Jobber som vikar for Adecco (sentralbord). Tjener for tiden 140 kr timen. Helt greit for en jobb som bare krever at jeg sitter her og kaster glans!

+ = 1997 og 2005

Miranda
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Uregistrert Vis post
    Jeg jobber som kontorleder/sekretær i privat sektor og har 425.000.
    Wow, det er jo supert!

Uregistrert
    Gjest

sur Sv: Kontormedarbeider - lønn?

ja, d må jeg si. har jeg bare kunne fått litt mer enn jeg har i dag, så har æ vært fornøyd . har timelønn på kr 80, har vidregånde og fagbrev i kontorfag.

VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    AnneKristine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kleppe (Stavanger)
    Meldinger
    5,816

ja, d må jeg si. har jeg bare kunne fått litt mer enn jeg har i dag, så har æ vært fornøyd . har timelønn på kr 80, har vidregånde og fagbrev i kontorfag.
    Da må du jo være temmelig underbetalt
    "Det finnes ikke noe vennskap, ingen kjærlighet, som den en mor har til sitt barn"

AnneKristine og gojenta 18.November.04 og lillebror født 09.mai.07

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

Medlem siden
    Feb 2004
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    3,306

Jeg begynner i ny jobb over ferien og får en begynner lønn i prøvetiden på 290000 kr og dekt mobiltelefon.
    Etter 6 mnd skal jeg inn til nye lønnsforhandlinger.

Det står også skrevet i kontrakten min. altså lønnsforhandling etter 6 mnd.
    Sist endret av Andrea Mora; 08-06-2008 kl 10:32
    &

PB
    Gjest

Nå er det noen år siden jeg jobba som sekretær, men betalinga var iallfall så dårlig at jeg sa opp og begynte å utdanne meg

Jeg hadde vel 10.000 utbetalt på 75 % stilling ca, om jeg ikke husker helt feil

Uregistrert
    Gjest

det var merkelig da jeg begynte som kontorlærling med 85,- time i privat sektor. følger tariff

Stikkord for denne diskusjonen

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
  • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine