+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 12 av 12

Diskusjon: Sent oppdaget graviditet?

  1. #1
    H.I
    Gjest

    Sent oppdaget graviditet?

    Tror kanskje jeg er gravid jeg. Uønsket.. Slutta på cerazette i januar, og har venta på mens siden, men den har ikke dukket opp.
    Tok en test forrige onsdag, men den var negativ. Men er det ikke noe med at testene viser feil om man er kommet langt på vei da?? Synes nemmelig jeg kjenner "bobler" i magen, og magen min "eser" hver kveld. Mener selv den har vokst egentlig....

    Noen som har vært borti dette selv? At testen ikke slår ut? Oppdaget graviditet sent??
    Hva om jeg er gravid?!? jeg som har drukket alkohol flere ganger...



    Har to tette barn, og ønsker ikke flere...

    Må ta en test igjen i morgen.......

  2.  
  3. #2
    Midnattsola
    Gjest

    Sv: Sent oppdaget graviditet?

    Huff ikke lett... ta kontakt med legen dersom du ikke får noe utslag i dag, han/hun vil jo kunne kjenne på livmoren, evt.ta blodprøve for å se hcg (?)... håper for at det går bra med dere uansett svar

  4. #3
    Uregistrert
    Gjest

    Sv: Sent oppdaget graviditet?

    Ja man man jo være gravid og mulig langt på vei, men du burde da fått ultralyd. Hva gjør du hvis du er 4-5 mnd på vei da? Senabort er vel uaktuelt?

  5. #4
    H.I
    Gjest

    Sv: Sent oppdaget graviditet?

    Jeg tok en test igjen i dag tidlig, den var og negativ.
    Skjønner ingenting jeg. Har jo absolutt ingen symptomer... Bare ikke fått mensen, og er i rar form- + at magen eser... Har hatt mensmurringer flere ganger iløpet av de siste mndene., men hvor blir den AV?!?!?

    Dra til legen ja... Huff.. alle kjenner alle her.. vil ikke dit før jeg er sikker.. Men kan jo ringe å bestille meg prevensjon- for å ha en annen unnskyldning, og prate med legen da...


    Sitat Opprinnelig postet av Uregistrert Vis post
    Ja man man jo være gravid og mulig langt på vei, men du burde da fått ultralyd. Hva gjør du hvis du er 4-5 mnd på vei da? Senabort er vel uaktuelt?
    Om jeg er gravid, og kommet så langt, så er senabort uaktuelt ja! Men kan jo ikke være SÅ langt på vei, da burde jeg jo hatt mage?! Og lagt på meg.. Er lang og slank, så burde merke det!


    Tenker sikkert for mye på dette jeg, så er sikkert bare innbilt... Eller no annet som feiler meg!

  6. #5
    Uregistrert
    Gjest

    Sv: Sent oppdaget graviditet?

    Du.. Vettu hva.. Legen min fortalte meg her om dagen at mensen hadde lett for å bli uregelmessig av cerazette. Så er nok bare det, men lurt å ta en legesjekk uansett

  7. #6
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: Sent oppdaget graviditet?

    Testene skal IKKE vise negativt selv om man er langt på vei. Selv om nivået med hCG synker et stykke ut i svnagerskapet, forblir det skyhøyt over grensen for hva som skal til for en positiv test.
    Som nevn over her er det nok syklusen din som er på bærtur etter bruk av Cerazette.

  8. #7
    Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

    Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    333

    Sv: Sent oppdaget graviditet?

    Jeg brukte cerazette etter fødslen, men slutta etter noen måneder pga mye blødninger.

    Men, det jeg ville si var at jeg etter dette syns jeg innimellom kjente bobler og små bevegelser i magen. Og tenkte tanken flere ganger på at jeg var gravid. Samtidig syns jeg magen begynte å ese ut. Men forrige søndag kom mensen, så regner ikke med at jeg er gravid.

    I de siste ukene har jeg begynt å amme mye mindre, og det er vel kanskje derfor jeg føler at jeg "eser" litt ut nå
    ---
    Tøffingen er født sept-07
    Prinsessa er født juni-09
    Minstemann er født april-13

  9. #8
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: Sent oppdaget graviditet?

    Nei, en graviditetestest vil slå ut hele svangerskapet.

    Det er ikke sånn at den slutter å slå ut etter et visst punkt i svangerskapet. HCG øker frem til ca uke 12 for deretter å flate ut. Men, borte blir ikke HCG fordet, og det slår ut hele svangerskapet.

    Cerazette er en minipille, og det er ikke uvanlig med syklustull ved og etter bruk av minipiller. Det er normalt at mensen uteblir i minst 3 mnd etter at en har kutta ut minipiller og p-piller. Noen får igjen mensen med en gang, mens andre igjen går til og med over 3 mnd før en får tilbake mensen.

  10. #9
    Supermedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    MammaAne sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    1,002
    Blogginnlegg
    13

    Sv: Sent oppdaget graviditet?

    Jeg gikk på C, men gikk over til yasmin igjen.. Nå har jeg ikke hatt mens siden begynnelsen av februar! Å lurer fælt på hvor den blir av!
    Berta: Kan det være fordi jeg ikke er på pilla mer? For jeg ble litt bekymra når den ikke kom så jeg droppa å ta den når mens ikke kom..


    Prinsesse Sara 16.05.07
    Lynvingen Noah 07.03.09


  11. #10
    Veteranmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Isse sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Ålesund
    Meldinger
    3,664

    Sv: Sent oppdaget graviditet?

    Når man har ubeskyttet sex og ikke har gått på pillen siden januar er jo sjansen der for å bli gravid.. men allikevel tror jeg ikke du er det når du ikke får positiv test..En test slår nok ut igjennom hele svangerskapet..tok en test når jeg var langt på vei , sånn bare på gøy og den var positiv
    -07
    Oktober -09

  12. #11
    Uregistrert
    Gjest

    Sv: Sent oppdaget graviditet?

    Hei jeg lurte på og en ting. jeg har hatt mensen den 05.05.11 og på slutten av mai månde var jeg jo bare så kvalmen . klarte ike noe lukt ømme bryster har jeg altid før mensen. men jeg fikk mensen den 02.06.11 men bare to dager. og så bare litt så utydeligt at jeg bare brukte papir og det var ikke nesten syndeligt. så enda små kvalmen masse kviser mer en normalt. men jeg tok 2 gravid tester mellom disse to mensene men begge var negative. nå som er i dag den 09.06.11 har jeg bobler i magen spesielt ute på sidene. og veldi rar og opplåst mage .. jeg har nettopp flyttet til oslo og jeg har ikke fast lege...

  13. #12
    VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    guttem@mm@ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Helt øst i Norge
    Meldinger
    5,750

    Sv: Sent oppdaget graviditet?

    doh... gammel tråd jo....

    Til ureg:
    Bare en graviditetstest kan gi deg svaret på om du er gravid eller ikke.
    Lykkelige Guttem@mm@ med
    02 04 07 11

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Stikkord for denne diskusjonen

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine