+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 10 av 10

Diskusjon: Hjemmebaserte tjenester/eldre

Uregistrert
    Gjest

Hjemmebaserte tjenester/eldre

Jeg har fått et ferievikariat på et sykehjem eller det er vel slike eldreboligere vil jeg tro.
    Står bare at det er et ferievikariat ved hjemmebaserte tjenester osv.
    Kan noen fortelle meg hva slags oppgaver dette er snakk om?skal jo på infomøte om ei uke men greit å vite litt. . . .

2.  
    Tidl. bruker
    Gjest

Sv: Hjemmebaserte tjenester/eldre

Det kommer helt an på hva slags utdannelse du har og dermed også stillingsbetegnelse.
    Noen går som pleieassistenter, noen går som hjemmehjelp, noen går som fagarbeider (hjelpepleier) og noen går som sykepleiere.

Er det hjemmetjenester eller er det inne på sykehjem?

Alle disse tingene gjør at svaret kan bli veldig ulikt, og dermed vanskelig å skrive noe om alle disse ulike tingene.

PB
    Gjest

hjembaserte tjenester tolker jeg som "hjemmesykepleien".

Hvis det er dit du skal så er det veldig hyggelig å jobbe der Jobber i HT selv jeg Da får man x antal brukere hver gang man er på jobb som man skal besøke, og de trenger hjelp til div ting. Hvis du ikke er sykepleier får du nok ikke noen medisinske oppgaver - da vil det nok bli hjemmehjelp/pleieassistent oppgaver - kan jeg tenke meg! Det er alt fra stell, hjelp i huset, tilsyn, noen trenger hjelp til å handle for seg, gå tur med, varme mat/smøre mat osv osv. Det kan være så mangt Det er et givende arbeid der du gjør en betydningsfull jobb for mennesker i alle aldre, men i størst grad (iallfall i min sone) eldre

hovedinnlegger
    Gjest

Jeg har ingen utdannelse og disse hjemmebaserte tjenestene vil nok foregå hos de eldre som bor ved sykehjemmet i bo og service-senteret. Hvis det var litt mer utfyllende informasjon skal gå gjennom opplæring over to uker ca og brannkurs etc. så jeg får tidsnok vite hva slags oppgaver jeg får men fint om noen andre har hatt lignende jobb eller kjenner noen som kjenner og så videre....greit å vite litt på forhånd,kjempetakknemlig for alt av svar altså!

Uregistrert
    Gjest

Hei! Jeg jobber som sykepleier i Hjemmetjenesten, synes dette er en fantastisk jobb og det gleder meg at det fortsatt er rekruttering til bransjen..
    Det er veldig variert hva slags oppgaver man får men i og med at du er ufaglært vil jeg tro at du kommer til å vaske hus/leiligheter, da vil du få info over hva som konkret skal gjøres hos hver enkelt. Du vil sikkert også hjelpe pasienter med personlig hygiene, lage mat, rydde osv. Om du får opplæring og godkjenning kan det også være mulig å levere ut medisiner til pasientene. Noen pasienter skal ha tilsyn, evt samtale, hjelp til å ta på seg strømper, handling i butikken osv.. Som du ser handler det om å bistå mennesker i vanlige gjøremål..
    Det er helt sikkert variasjoner fra kommune til kommune i tjenestetilbudet men slik ser det ut i grove trekk hos oss iallefall! Lykke til, håper du trives og kanskje lar deg friste til å begynne en utdanning innen helsevesenet?!

hovedinnlegger
    Gjest

Takk for utfyllende informasjon. Regnet med det var slike typer oppgaver,blir spennende å se om dette er noe for meg eller om det er helt feil.

-Hvor mye ca kan man regne med i timelønn?

Uregistrert
    Gjest

Ingen som vet ca timesatser?

Østfoldjente73
    Gjest

Jeg jobber som vernepleier i hjemmebaserte tjenester med voksne mennesker med utviklingshemning. Vi er hos en til 3 brukere pr vakt, noen har vedtak på døgn tilsyn og noen har 5 timer i uka. Hos oss (kommunen) har assistenter uten ansinitet ca 120 kr timen.

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    *Linda* sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Mørekysten
    Meldinger
    3,768

Sitat Opprinnelig postet av Uregistrert Vis post
    Ingen som vet ca timesatser?
    Hvis du har 0-4 år i ansinitet vil du ligge på ca 117kr timen...har du 4-6 års ansinitet ligger du på ca 120kr timen. Men nå skal alle gå opp litt så kan sikkert legge på ca 5 kr.
    Også får du jo helgetillegg og kveldstillegg.
    02.02.05 15.05.07 08.04.10

PB
    Gjest

I min sone har de slengt på 20-30 kr mer i timen for å rekruttere folk som ferievikarer, er du heldig har de gjort det hos deg også

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Stikkord for denne diskusjonen

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine