+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 20 av 20

Diskusjon: Kuler i underlivet

Hovedinnlegger
    Gjest

Kuler i underlivet

Jeg har helt siden jeg var unge (tror jeg gikk i 6.klasse eller noe) vært plaget med kuler i underlivet. Jeg tror det er trusen som gnager på en måte, sånn at hårsekkene under huden blir betent (går det an???). Veldig ofte har jeg fått kuler som det etterhvert har gått hull på, og ut kommer masse ekkel materie. Disse kulene er veldig vonde, og når det går hull på den, så blir de enda verre. Innimellom har jeg hatt problemer med å gå pga dette.....Har i en periode vært nesten kvitt disse. Har gått stort sett bare i løse bukser og det virker som at det har hjulpet. Men nå er kulene tilbake, og de er ganske vonde. De blir så store også......
    Jeg pleier å sette plaster på dem for å beskytte dem for mer gnaging og press fra sømmer og slikt, og det hjelper litt. Men, det er jo ikke spesielt morsomt å ha masse plaster i underlivet....

Noen som har noen gode forslag til hva som kan hjelpe for at jeg skal bli kvitt dette????

PB
    Gjest

Sv: Kuler i underlivet

Kuler med materie som kommer og går

I henhold til mitt pensum i sykdomslære iår, syns jeg det høres veldig ut som herpes genitalis???? Men jeg har ikke peiling, om jeg var deg ville jeg tatt en tur til lege! Ikke noe godt å ha det sånn!
    Sist endret av PB; 11-06-2008 kl 10:00

Hovedinnlegger
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av PlutseligBaby Vis post

I henhold til mitt pensum i sykdomslære iår, syns jeg det høres veldig ut som herpes genitalis????
    Men er ikke det en kjønnssykdom??

Jeg har bare hatt en partner i hele mitt liv, og han er ikke plaget av dette.....

Leste litt på lommelegen nå, og jeg tror ikke det kan være det uansett....for såvidt jeg kunne tolke av det som sto der, så er det i selve kjønnsorganet. De som jeg har er rundt. Mest i, hva skal jeg kalle det, akkurat mellom låret og skrittet, og litt inn mot skrittet. Er tydelig at det er noe som blir betent, for huden blir tynnere og tynnere til det til slutt går hull på det. Og da kan jeg ha åpne sår i ukesvis....

Tidl. bruker
    Gjest

Huff... jeg tviler på at det er snakk om herpes, men det vet jeg ingenting om og jeg anbefaler heller å snakke med en lege enn å høre på tilfeldig synsing

Nå har jeg ikke erfaring med herpes genitalis, men munnsår har jeg med jevne mellomrom. Dersom det arter seg ganske likt så kan jeg berolige hovedinnlegger med at det hun beskriver på ingen måte høres ut som herpes. Herpes/munnsår gir små bobler som er fylt med vannaktig væske og jeg har aldri opplevd at de inneholder puss. Jeg vil også tro at det er vanvittig vondt å få det i underlivet.

Ang. betente hårsekker så høres det ikke så rart ut. Jeg trodde det kunne skje den beste. Jeg har iallfall både opplevd det selv og hørt om andre. Men hva du kan gjøre med det når det blir såpass plagsomt, det vet jeg dessverre ikke. Jeg synes du skal prate med en lege, forhåpentligvis finnes det en løsning.

Håper det ordner seg

Seniormedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Reggius sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Meldinger
    2,251

Har en veninne som har stadige utbrudd av gule stafylokokker, både her og der. Det blir store kuler, som etterhvert sprekker og ut kommer gul materie og blod. Disse er vonde. Ho har forsøkt et ti-talls antibiotikakurer, men ingenting hjelper!!
    Ho er veldig plaga til tider, mens det igjen kan gå 6 mnd. til neste utbrudd!
    Det eneste du kan gjøre for å finne ut hva dette er, er å gå til lege mens du har utbrudd, slik at det kan undersøkes!!

Lykke til

Håper du får bukt med dette!

MVH Reggius

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    sjura83 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    tromsø
    Meldinger
    2,638

For meg så høres dette ut som betente fettkjertler, dette kan du få over alt, men underlivet/rumpen og rygg/hals er ofte utsatt for dette. Er usikker på behandlingen av dette, men vet at i noen tilfeller så skjærer legen dem bort.

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    c3po sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    2,994

Jeg har opplevd dette mye gjennom årene, og ja, det er nok trusene som utløser det hos meg. Jeg har måttet bare leve med det, men en ting som har hjulpet er å gå over til en annen type truse, med annen trusekant. Ikke enkelt å finne ut hva som fungerer, da.

PB
    Gjest

Mange kan ikke bruke skyllemiddel, silketruser, sterke vaskemiddel og sånn uten at det irriterer sart hud, og nedentil er jo huden sart Pluss G-string truser!
    Selv er jeg ikke plaget med noe sånn, men bruker kun sånne hipsters i bomull med søt blondekant fordi jeg føler meg veldig ubekvem med sånne tighte greier og andre stoffer Samt at jeg har lest at mange får endel underlivsplager av sånt, feks stadige soppinfeksjoner!

Herpes genitalis er en kronisk underlivssykdom som bla smittes seksuelt ja. Men det var d eneste jeg kom på som gav veskende blemmer som kommer og går, men jeg syns du har fått et bedre forslag her lenger opp med gule stafylokokker. Et dårlig forslag fra meg, men som sagt - d eneste jeg kom på i farten

Veteranmedlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    charlie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    4,905

Sitat Opprinnelig postet av sjura83 Vis post
    For meg så høres dette ut som betente fettkjertler, dette kan du få over alt, men underlivet/rumpen og rygg/hals er ofte utsatt for dette. Er usikker på behandlingen av dette, men vet at i noen tilfeller så skjærer legen dem bort.
    jeg syns også det høres ut som betente talgkjertler. syns du skal få en henvisning til en hudlege.

det er mulig å sette deg på f.eks. tetracykliner ,som kan forebygge. (Roaccutane har jeg gått på, men er mye mer plaget enn deg, man må sette seg godt inn i hva man gjør før man bruker disse, da det er alvorlige bivirkninger hvis man er uheldig)

ellers er min erfaring at mye er gjort ved å passe på klærne. truser som ikke gnager (kjøp heller en str større), modell uten strikk ved bena (boxer - jeg kjøper mine på kappahl... ) bomull er bedre enn syntetiske stoffer.

har du slike problemer, bør du ikke bruke deo der hvor det er fare for utbrudd, og du bør også tenke deg om ifht barbering.

skjønner ikke hvorfor de blir vondere når de sprekker? viktig å passe på hygiene hvis de sprekker, rense som du ville renset et sår. mulig du kan vurdere å bruke kompresser i kombinasjon med bandasjeteip i stedet for plaster. limet kommer ofte veldig nær såret, og jeg syns det kan se ut til at limet irriterer. jeg bruker usterile kompresser 10 X 10 cm (brett om nødvendig) (sterile kompresser koster svinmye, og jeg ser ærlig talt ikke poenget med en steril kompress når det er materie), og setter en dert med pyrisept-salve el.l. på kompressen (ikke på såret, da forurenser du tuben). før jeg taper på.

som det nevnes over - det er mulig å få legehjelp til å åpne og drenere. de setter bedøvelse, åpner og tømmer. de syr ikke - det skal ikke sys når det er betent, det er viktig at det får tømt seg. et lite inngrep som fastlegen din mest sannsynlig gjør rett som det er.
    hilsen fra

Charlie & Prinsessen, født 2003 og Tingeling, født 2006

Books just wanna be FREE! See what I mean at:
    http://bookcrossing.com/friend/Alfacharlie

Veteranmedlem
    Rykte
    Wit sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    På landet....
    Meldinger
    3,587
    Blogginnlegg
    6

Jeg har også vært plaget av helt like kuler i en god del år på akkurat samme sted. Har faktisk fjernet noen med dagkirurgi et par ganger. Det var veldig vondt
    Det er kjertler som blir betente. Som oftest går det hull på de og masse materie kommer ut. Etter det går det nedover igjen. Det er UTROLIG vondt når det pågår.

Har ingen råd egentlig. Har til tider fått pencilin, men dette hjelper ikke alltid like godt. Dessuten vil jeg ikke gå på penicilin så mange ganger pr år heller.

Prøver å unngå gnagende truser og trange bukser. Da går det greit i lenge perioder.

Wit
    med ICSI-prinsessa Ida født i 2003

Min blogg

Veteranmedlem
    Rykte Rykte
    charlie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    4,905

glemte et tips som gjelder alt av betennelse fra "fotball-tær" og oppover:

lunkent bad med grønnsåpe er veldig bra. må være den originale grønnsåpa - ikke med furunål eller salmiakk (!). om det er den faste eller flytende spiller ingen rolle. ha i en dert i badet som du ville ellers. sår som det ikke er praktisk å putte i et bad: ha en bolle med grønnsåpevann, bruk usterile kompresser. putt en kompress i vannet (ikke vri noe særlig, den skal være godt våt) legg på såret. når den har ligget på en stund tar du den vekk og gjør det samme med en ny kompress, slik at du får renset ihvertfall 10-15 min. (på denne måten er vannet i bollen hele tiden rent, ikke sant.)

tilogmed legen min anbefalte dette helt uoppfordret.
    Sist endret av charlie; 12-06-2008 kl 06:41
    hilsen fra

Charlie & Prinsessen, født 2003 og Tingeling, født 2006

Books just wanna be FREE! See what I mean at:
    http://bookcrossing.com/friend/Alfacharlie

Hovedinlegger
    Gjest

Takk for svar alle sammen!

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med dette. Vet jo at de går bort etter en tid, men det er uhyre smertefullt når de først er der....
    Nå har jeg problemer med å gå, og problemer med å sitte......ligge går greit, i visse posisjoner....har tatt på meg en vid bukse, og har funnet en hipsters som jeg har under, dessverre i sånn syntetisk materiale, men det var eneste jeg fant i farta som var så lang at den ikke stopper akkurat på kulen....

Vurderer seriøst om jeg skal ta meg egenmelding noen dager, og se om det går over, for det er et mareritt å være på jobb når alt er så vondt. Har ikke en jobb jeg kan sitte i ro i hele tiden heller...

Har også gått et par ganger inn og ut av bilen, og det er et mareritt å sette seg inn. Akkurat i det jeg setter meg i setet gjør det så vondt at jeg har mest lyst til å hyle høyt....

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

Medlem siden
    Mar 2004
    Meldinger
    2,134

Du må komme deg til lege med dette, for å se om du kan få noe hjelp til å behandle det.

Lykke til, høres ikke godt ut, nei
    Saxpia, mammaen til go'jentene Maya august-04 og Mina januar-06 og go'gutten Max juli-08

Jeg vil heller smile på en sykkel, enn gråte i en limousin

Hovedinnlegger
    Gjest

Har vært hos legen i dag, jeg. Hatt så vondt at jeg nesten ikke har greid å gå.....og når jeg har vært nødt til å gå , så har jeg gått veldig rart....

Det var en betennelse, så jeg fikk en 10-dagers antibiotika-kur....og sykemelding til og med mandag (blir vel populær på jobb nå......NOT). Kom hjem og hoppet i dusjen, og da gikk det hull på det.....masse materie kom ut, men det er fortsatt hovent og vondt....

Veteranmedlem
    Rykte
    Wit sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    På landet....
    Meldinger
    3,587
    Blogginnlegg
    6

Sitat Opprinnelig postet av Hovedinlegger Vis post
    Takk for svar alle sammen!

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med dette. Vet jo at de går bort etter en tid, men det er uhyre smertefullt når de først er der....
    Nå har jeg problemer med å gå, og problemer med å sitte......ligge går greit, i visse posisjoner....har tatt på meg en vid bukse, og har funnet en hipsters som jeg har under, dessverre i sånn syntetisk materiale, men det var eneste jeg fant i farta som var så lang at den ikke stopper akkurat på kulen....

Vurderer seriøst om jeg skal ta meg egenmelding noen dager, og se om det går over, for det er et mareritt å være på jobb når alt er så vondt. Har ikke en jobb jeg kan sitte i ro i hele tiden heller...

Har også gått et par ganger inn og ut av bilen, og det er et mareritt å sette seg inn. Akkurat i det jeg setter meg i setet gjør det så vondt at jeg har mest lyst til å hyle høyt....

Jeg vet VELDIG godt hvor vondt du har det Gå til legen og se om du kanskje får noe antibiotika for å ta bort betennelsen. Det er det som gjør at det er så vondt. Når den endelig har sprukket og gått litt ned igjen blir det heldigvis bedre, men når det er på det verste er det bare helt forferdelig. En hipster kan også gnage når du går, så det gjør det ikke bedre. Alt som gnir mot den kulen gjør vondt og gjør den mer sår.

Hvis den ikke "sprekker" i løpet av kort tid kan du også få den fjernet/åpnet. Det gjorde jeg de gangene det varte og rakk og ikke ble borte. Det er ikke så behagelig akkurat mens det står på, men det blir MYE bedre etterpå.
    Wit

Min blogg

Veteranmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Upsidaysi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Jevnaker
    Meldinger
    4,584
    Blogginnlegg
    42

jeg er også plaget av slike tror det er det samme som du beskriver...de blir ganske store og kjennes ut som klinkekuler under huden...(nesten litt underjordisk kvise...bare gange 10...)

huden mellom bena er blitt helt ødelagt....arrete og jævli...mindre vakkert...og jeg sliter ekstremt i sommer halvåret....kan ikke akkurat gå i skjørt for å si det sånn

Tidl. bruker
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Hovedinnlegger Vis post
    Har vært hos legen i dag, jeg. Hatt så vondt at jeg nesten ikke har greid å gå.....og når jeg har vært nødt til å gå , så har jeg gått veldig rart....

Det var en betennelse, så jeg fikk en 10-dagers antibiotika-kur....og sykemelding til og med mandag (blir vel populær på jobb nå......NOT). Kom hjem og hoppet i dusjen, og da gikk det hull på det.....masse materie kom ut, men det er fortsatt hovent og vondt....

Hvordan gikk det? Ble du bedre? Jeg har nettopp skjært opp en slik, men bak låret. Går også på antibiotika, + jeg må bytte fille inni såret annenhver dag. Dritkjedlig!

Uregistrert
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av PlutseligBaby Vis post

I henhold til mitt pensum i sykdomslære iår, syns jeg det høres veldig ut som herpes genitalis???? Men jeg har ikke peiling, om jeg var deg ville jeg tatt en tur til lege! Ikke noe godt å ha det sånn!
    Jeg har herpes, og dette høres ikke ut som herpes. Når man har herpes, får man blemmer (ikke kuler), og det kommer klar væske ut av dem - ikke puss. Herpessårene er smertefulle, men de er ikke betente.

Veteranmedlem
    Rykte
    Wit sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    På landet....
    Meldinger
    3,587
    Blogginnlegg
    6

Sitat Opprinnelig postet av Hovedinnlegger Vis post

Håper det går bedre nå. Etter at det har gått hull på bruker det å bli bedre i løpet av få dager hos meg..
    Wit

Min blogg

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Stjørdal
    Meldinger
    2,103

lån en boxer av gubben...
    Håper du blir bra snart, hørtes fryktelig vondt ut!
    Klem fra lille Siv (lilleMamma på SM)
    Storesøster -12/10-05
    Lillebror -19/7-08

Stikkord for denne diskusjonen

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
  • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine